021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (13 امتیاز)

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان 2021

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

فهرست مطالب

مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

همانطور که اشاره شد کشور انگلستان از مقاصد اصلی تحصیل دندانپزشکی در اروپا بویژه متقاضیانی که به دنیال باکیفیت ترین دانشگاه های جهان هستند، می باشد. با این وجود تحصیل دندانپزشکی در انگلستان مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

 

مزایای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان معایب تحصیل دندانپزشکی در انگلستان
زبان تحصیل و زبان رسمی در کشور انگلستان انگلیسی است. هزینه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان نسبتا زیاد است.
آموزش عالی در انگلستان از بالاترین کیفیت برخوردار است. اخذ اقامت دائم کشور انگلستان نسبتا دشوار است.
امکان اشتغال پس از تحصیل به علت نرخ پایین بیکاری در انگلستان بالاست. هزینه زندگی و خوراکی در کشور انگلیس زیاد است.
مدرک دندانپزشکی دانشگاه‌های انگلیس در همه جای دنیا معتبر است. نرخ مالیات در کشور انگلستان بالاست.
دانشگاه‌ها در کشور انگلستان از بروزترین تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی برخوردارند. متقاضیان تمرکز زیادی برای سکونت و زندگی در شهر لندن دارند.

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

ساختار تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان ۵ سال به طول می‌انجامد. در اولین سال تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های کشور انگلیس، دروس مربوط به دانش اولیه دندانپزشکی به دانشجویان تدریس می‌شود. دروسی مانند زیست شناسی دهانی، کالبد شکافی، بیوشیمی و فیزیولوژی.

در پایان سال اول تحصیل، کارهای عملی بر روی ماکت‌های شبیه سازی شده از دهان انسان آغاز می‌شود. در دومین سال تحصیل دندانپزشکی در انگلستان، دروس دانشگاهی درباره‌ مباحث پایه دانش بالینی دندانپزشکی تدریس می‌شود. دروسی مانند امراض لثه و دندان، دندانپزشکی عملی و پروتزهای دندانی.

همچنین در پایان سال دوم و به عنوان بخشی از آموزش‌های عملی، دانشجویان دندانپزشکی انگلستان درمان‌های ساده‌ای همچون درمان پوسیدگی شبیه سازی شده دندان را انجام می‌دهند.در سومین سال تحصیل، دروس تخصصی رشته دندانپزشکی به دانشجویان تدریس می‌شود و این سال تحصیلی شروع کار عملی واقعی دانشجویان دندانپزشکی خواهد بود.

در سال چهارم فرصت بیشتری برای ارتقای مهارت‌های دندانپزشکی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت. زیرا در سال چهارم تحصیل، دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی و در جامعه مشغول به کار خواهند شد.

در سال پنجم و آخرین سال تحصیل، دانشجویان اغلب نیمی از زمان خود را در دانشکده دندانپزشکی و نیمه دیگر را در یک محیط درمانی سپری خواهند کرد.

در پایان دوره ۵ ساله دندانپزشکی در انگلیس، مدرک کارشناسی جراحی دندانپزشکی (BDS) به دانش آموختگان اهدا خواهد شد. این مدرک در سراسر دنیا معتبر بوده و دارندگان آن می‌توانند با استناد به این مدرک در همه کشورهای دنیا مشغول به کار شوند.

 

شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

دانشگاه‌های انگلستان برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی شرایط خاصی را تعیین کرده‌اند. هر دانشگاه داشتن برخی از شرایط زیر را برای پذیرش دانشجو الزامی نموده است. شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلیس عبارتند از:

  • گذراندن دوره ۱۲ ساله تحصیلی در ایران و اخذ مدرک معتبر دیپلم: لازم به ذکر است که مدرک دیپلم مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ایران در کشور انگلستان معتبر است.
  • گذراندن دوره دیپلم A-level انگلستان و اخذ مدرک آن: دانش آموزان بین‌المللی که تمایل به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های کشور انگلستان را دارند باید در دوره ۲ ساله دیپلم کشور انگلستان یعنی دیپلم LevelA- تحصیل کنند و در صورت موفقیت در آزمون پایان این دوره موفق به کسب پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه ها خواهند شد.
  • قبولی در آزمون BMAT: دانشگاه‌های انگلستان برای پذیرش در رشته دندانپزشکی اقدام به برگزاری آزمون ورودی و مصاحبه می‌نمایند. پذیرش دانشجویان مشروط به قبولی در آزمون کتبی با نام BMAT است. این آزمون برای پذیرش برخی از دانشگاه های مطرح انگلستان مورد استناد قرار می گیرد. گذراندن دوره پری مدیکال یا پیش‌ پزشکی که یک دوره تخصصی برای آمادگی ورود به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی اروپا است می تواند برای موفقیت در این آزمون مفید باشد.
  • داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 5 الی 7.5: داشتن مدرک بین‌المللی زبان آیلتس با حد نصاب نمره ۷ یکی دیگر از شرایط اصلی تحصیل دندانپزشکی در انگلستان است. توصیه ما برای موفقیت در کسب این نمره در آزمون آیلتس، شرکت در دورههای آمادگی آزمون آیلتس آریا دانش است.
  • برخورداری از شرایط سنی: اگرچه داشتن شرط سنی را نمی‌توان از جمله شروط اصلی تحصیل دندانپزشکی در انگلستان برشمرد، اما اغلب دریافت پذیرش در این رشته تحصیلی برای افراد بالای 22 سال دشواری‌هایی را به همراه خواهد داشت. بهترین شرایط سنی بین 18 الی 22 سال است.

ازمون بی مت 

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

مدارک لازم برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های انگلستان در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات دو سال آخر دبیرستان
  • مدرک دیپلم LevelA-
  • مدرک قبولی در آزمون BMAT
  • مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۷
  • مدارک شخصی همچون گذرنامه معتبر و عکس پرسنلی
  • نامه تمکن مالی برای دریافت ویزا

 

هزینه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

هزینه تحصیل پزشکی انگلستان و دندانپزشکی انگلستان جزء بالاترین شهریه های دانشگاه های اروپا در این رشته های تحصیلی است. هزینه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان به طور متوسط بین 30 هزار تا 40 هزار پوند در سال برای متقاضیان بین المللی تحصیل دندانپزشکی در انگلستان است.

همچنین هزینه زندگی در انگلستان ماهانه به طور متوسط در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ پوند است. به دانشجویان بین‌المللی مزایایی همچون کارت تخفیف ۳۰ درصدی حمل و نقل عمومی تعلق می‌گیرد.

همچنین در دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان مجوز ۲۰ ساعت کار هفتگی داده می‌شود. حقوق این کار پاره‌وقت بخشی از هزینه‌های زندگی در انگلستان را پوشش خواهد داد.

 

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

در این بخش از مقاله به معرفی برخی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان می‌پردازیم:

  • دانشگاه داندی: دانشگاه دولتی داندی یکی از ۱۲ دانشگاه برتر در کشور انگلستان است. هزینه‌ی تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه سالانه در حدود ۴۰۰۰۰-۲۸۶۰۰ پوند است. شرایط پذیرش در رشته دندانپزشکی این دانشگاه عبارتند از: داشتن دیپلم LevelA-، مدرک آیلتس با حداقل نمره ۷ و قبولی در آزمون UKCAT.
  • دانشگاه کویین مری: دانشگاه کویین مری واقع شده در شهر لندن یک دانشگاه دولتی قدیمی است. رشته دندانپزشکی دانشگاه در رتبه ۱۱ در دنیا قرار دارد. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی این دانشگاه ۳۰۰۰۰ پوند در سال است.
  • دانشگاه پلیموث: دانشگاه پلیموث در زمره ۲۰۰ دانشگاه برتر دارای قدمت کمتر از ۵۰ سال در دنیاست. شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۳۳۰۰۰-۱۷۸۰۰ پوند است. امکان دریافت بورسیه برای تحصیل در این دانشگاه برای دانش‌آموزان ممتاز وجود دارد.

دندانپزشکی در انگلستان

سوالات متداول

  1. تحصیل دندانپزشکی در انگلیس چند سال طول می‌کشد؟

تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلستان ۵ سال به طول می‌انجامد.

  1. دیپلم A-LEVEL چیست؟

دیپلم A-LEVEL دیپلم کشور انگلستان است که داشتن آن یکی از شروط اساسی برای دریافت پذیرش رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های این کشور است.

  1. آیا داشتن مدرک زبان برای تحصیل دندانپزشکی در انگلیس ضروری است؟

بله. داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 یکی از شروط اصلی دریافت پذیرش رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های انگلستان است.

  1. هزینه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان چقدر است؟

هزینه تحصیل دندانپزشکی در انگلیس به طور میانگین بین 30 هزار تا 40 هزار یورو در سال متغیر است.

  1. آیا به دانشجویان در حال تحصیل دندانپزشکی در انگلستان مجوز کار داده می‌شود؟

بله. به دانشجویان در انگلیس مجوز ۲۰ ساعت کار هفتگی داده می‌شود‌.

  1. هزینه زندگی در انگلستان برای دانشجویان چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان ماهانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ پوند است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا