021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.1/5 - (14 امتیاز)

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان و اخذ دیپلم آمریکایی

تحصیل دبیرستان در آمریکا و اخذ دیپلم آمریکایی

فهرست مطالب

تحصیل در مدارس آمریکا

اخذ دیپلم بین المللی یکی از اهداف متقاضیانی است که در سنین پایین به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند. تحصیل در مدارس آمریکا نسبت به تحصیل در مدارس سایر کشورها دارای تفاوت هایی است. در مدارس آمریکایی سال تحصیلی کوتاه تر و میزان تعطیلات کمتر است. در این مدارس هر سال تحصیلی شامل دو ترم است. ترم پاییز معمولا از اواسط ماه آگوست یا اوایل ماه سپتامبر و ترم بهار از ماه ژانویه آغاز می شود.

سیستم آموزش و پرورش در مدارس آمریکایی از مقطع راهنمایی یا متوسطه اول انعطاف پذیر می شود. دروس در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و متوسطه دوم به دو دسته دروس ضروری و انتخابی تقسیم می شوند. مدارس آمریکایی به دو نوع دولتی و غیردولتی تقسیم می شوند. تحصیل در مدارس دولتی آمریکایی برای دانش آموزان آن ایالت یا منطقه رایگان خواهد بود. برخی مدارس بین المللی آمریکایی نیز وجو دارند که تحصیل در آن ها مستلزم برخورداری از شرایط خاص و پرداخت هزینه خواهد بود.

تحصیل در مدارس آمریکا

دیپلم آمریکایی چیست؟

تحصیل دبیرستان در آمریکا و اخذ دیپلم آمریکایی برای بسیاری از دانش آموزان در سراسر دنیا جذابیت فراوانی دارد زیرا اخذ دیپلم آمریکایی برای ورود به تمامی دانشگاه های معتبر دنیا بسیار راهگشا و سودمند است. دیپلم کشور آمریکا از یک برنامه درسی به سبک آمریکایی پیروی می کند که انعطاف پذیری زیادی دارد. وسعت گزینه های درسی ارائه شده در دیپلم کشور آمریکا بسیار زیاد است. دانش آموزان برنامه خود را از طیف وسیعی از دروس مورد نیاز و انتخابی ایجاد می کنند.

دوره ها و دروس در سطوح مختلف دشواری در دسترس هستند، و مشاوران به دانش آموزان کمک می کنند تا از میان دروس انتخابی متناسب با سطح یادگیری و علایق خود انجام دهند. دیپلم دبیرستان معمولاً پس از طی دوره تحصیل به مدت چهار سال، از پایه 9 تا پایه 12 اخذ می شود. این مدرک را مدرسه مطابق با الزامات ایالت محلی یا دولت استانی اعطا می کند.شرایط لازم برای اخذ دیپلم کشور آمریکا از نظر هر ایالت متفاوت است و ممکن است شرایط مختلفی برای جریان یا مقاطع مختلف فارغ التحصیلی دبیرستان وجود داشته باشد.

به طور معمول الزامات صدور مدرک دیپلم آمریکایی شامل ترکیبی از دوره های درسی انتخاب شده هستند که معیارهای مشخص شده را برای یک جریان خاص و نمرات قبولی قابل قبول کسب شده در آزمون خروج از کشور را برآورده می کنند. در کشور آمریکا افراد از سن 6 سالگی وارد مدرسه می شوند و تا سن 11 سالگی مقطع دبستان را به پایان می رسانند. پس از آن نوجوانان 11 ساله وارد مقطع دبیرستان می شوند. تحصیل در مقطع دبیرستان در آمریکا شامل دو مرحله کلی است. مرحله اول برای دانش آموزان پاییه 6ام تا 9ام و مرحله دوم برای دانش آموزان مقاطع کلاس 6ام تا 12ام و از سنین 11تا 18 سالگی را شامل می شود.

به طور خلاصه مهم ترین مزایای تحصیل در مدارس آمریکا و اخد دیپلم آمریکایی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • شانس بالای پذیرش در دانشگاه های معتبر آمریکا
  • شانس بالای پذیرش در دانشگاه های معتبر اروپایی
  • انعطاف پذیری و قدرت انتخاب در تنظیم برنامه درسی
  • طیف گسترده موضوعات قابل انتخاب برای تحصیل در مقطع دبیرستان
  • کیفیت آموزشی و یادگیری بیشتر و بهتر

دیپلم کشور آمریکا

دروس قابل اخذ برای تحصیل دبیرستان در آمریکا و اخذ دیپلم آمریکایی

دیپلم آمریکا نیز همچون دیپلم A-level انگلستان و دیپلم IB اروپا شامل دروس مرتبط با رشته تحصیل  دانشگاه است. مجموعه دروسی که جهت تحصیل در مدارس آمریکا به دانش آموزان ارائه می شود عبارتند از:

  • ادبیات و زبان: ادبیات انگلیسی، ادبیات جهان، زبان انگلیسی و نگارش، زبان چینی و …
  • علوم انسانی: تاریخ و فرهنگ آمریکا، مطالعات تجارت، تاریخ و سیاست جهان، تاریخ و فرهنگ و جغرافیای جهان و …
  • علوم پایه: زیست شناسی، علوم ترکیبی، شیمی، فیزیک، سیستم های محیط زیست و جوامع
  • ریاضیات: جبر، هندسه، ریاضیات پایه، حسابان و ..
  • هنر: سرود خوانی، هنر و طراحی، ترانه نویسی، موسیقی، فیلم سازی و ..

به طور کلی سیستم آموزشی دیپلم کشور آمریکا یکی از پیشرفته ترین و بهترین سیستم های آموزشی در دنیا به شمار می رود. این سیستم آموزشی بر مبنای رسیدن به اهداف زیر طرح ریزی و اجرا شده است:

  • یادگیری در گروه های کوچک به منظور تقویت مهارت های سازمانی، رشد اجتماعی و عاطفی نوجوانان
  • تقویت خلاقیت نوجوانان و تشویق آن ها به فعالیت های فیزیکی
  • ایجاد ذهنیت و سبک زندگی سالم در نوجوانان با تشویق آن ها به فعالیت های ورزشی و خودمراقبتی

تحصیل دبیرستان در آمریکا

هزینه تحصیل در مدارس آمریکا و اخذ دیپلم آمریکا

همانطور که شرح داده شد سیستم آموزشی در مدارس آمریکایی بسیار پیشرفته است و از محبوبیت بسیاری برخوردار است. همچنین اعتبار بسیار زیاد دیپلم آمریکایی و شانس زیاد دارندگان این مدرک برای پذیرش در بهترین دانشگاه های دنیا باعث شده تا افراد زیادی برای تحصیل در دبیرستان های آمریکایی تمایل داشته باشند. هزینه تحصیل در مدارس آمریکا سالانه بین 27000 تا 62000 دلار متغیر است. به این مبلغ باید هزینه های زندگی روزمره مانند هزینه اقامت، پوشاک و تغذیه را نیز اضافه نمود. همچنین داشتن معدل بالا و دانش متوسط زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش این مدارس ضروری است.

تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان

پیشنهاد آریا دانش جهت تحصیل دبیرستان و اخذ دیپلم آمریکایی

دانش آموزان متقاضی تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان، در سنین نوجوانی قرار دارند و اغلب تحمل غربت و زندگی به دور از خانواده و محیط زندگی خود برای آن ها دشوار است. همچنین هزینه تحصیل و اخذ ویزا و اقامت در کشور آمریکا زیاد بوده و بسیاری از خانواده ها تمکن مالی لازم برای پرداخت این هزینه را ندارند. بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند برای مقاطع دانشگاهی فرزندان خود را به کشورهای خارجی و دانشگاه های معتبر بفرستند.

یک راه حل بسیار خوب برای متقاضیان تحصیل دبیرستان در آمریکا و اخذ دیپلم کشور آمریکا وجود دارد. با این راه حل دانش آموزان می توانند در ایران و نزد خانواده خود و با کمترین هزینه ممکن اقدام به تحصیل در دبیرستان آمریکایی و اخذ دیپلم آمریکایی کنند.راه حل پیشنهادی آریا دانش جهت تحصیل در مقطع دبیرستان در آمریکا و اخذ دیپلم آمریکا به صورت آموزش از راه دور است. این دوره ها در کالج های مجارستان برگزار می شود. این دوره ها به صورت مجازی و توسط اساتید آمریکایی و به زبان انگلیسی برگزار می شود. دانش آموزان ایرانی می توانند به سادگی همزمان با طی کردن مقاطع تحصیلی رسمی خود در ایران در کلاس های مجازی دوره دیپلم کشور آمریکا شرکت کنند و دیپلم آمریکایی را دریافت کنند.

برای فارغ التحصیلی از دوره دیپلم آمریکایی باید 22 واحد درسی را گذراند. دانش آموزان در این دوره آنلاین سالانه موظف به گذراندن 6 واحد درسی هستند. دانش آموزان مقاطع بالاتر می توانند این دوره دیپلم را به صورت فشرده در 2 سال طی کرده و دیپلم آمریکایی دریافت کنند. فارغ التحصیلان دوره دبیرستان دیپلم آمریکایی از شانس بسیار خوبی برای پذیرش در بهترین دانشگاه های خارجی و تحصیل در اروپا برخوردار خواهند بود. کالج بین المللی اویسینا در مجارستان نیز از بهترین مراکز ارائه دهنده دوره دیپلم آمریکایی است.

سوالات متداول

 

مزیت اصلی اخذ دیپلم آمریکایی چیست؟

اصلی ترین مزیت دریافت دیپلم کشور امریکا را می توان بدست آوردن شانس بالا برای پذیرش در دانشگاه های معتبر دنیا دانست.

آموزش های لازم برای دریافت دیپلم کشور آمریکا چند سال به طول می انجامد؟

این آموزش ها در حالت استاندارد 4 سال و در حالت فشرده در حدود 2 سال به طول می انجامد.

آیا اخذ دیپلم آمریکا به مدرک زبان نیاز دارد؟

خیر. یکی از مزیت های تحصیل در دبیرستان آمریکایی و دریافت دیپلم کشور آمریکا عدم نیاز به مدرک زبان است.

شرایط سنی لازم برای شرکت در دوره مقطع دبیرستان آمریکا چیست؟

پذیرش در این دوره تا سن 22 سالگی امکان پذیر است اما بهترین سن برای گذراندن این دوره می توان سنین بین 15 تا 18 سال دانست.

زمان شروع دوره دبیرستان آمریکایی چه ماهی از سال است؟

این دوره در ماه ژانویه و سپتامبر شروع می شود.

شرکت در دوره دیپلم کشور آمریکا به چه کسانی توصیه می شود؟

شرکت در این دوره به متقاضیانیی پیشنهاد می شود که در ایران در حال اخذ مدرک دییپلم هستند و به دنبال اخذ دیپلم آمریکا از طریق آموزش از راه دور می باشند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا