021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.7/5 - (12 امتیاز)

تحصیل داروسازی در ایتالیا 2024

تحصیل داروسازی در ایتالیا

فهرست مطالب

تحصیل داروسازی در اروپا هدف بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر دنیاست. داروسازی یکی از پرطرفدارترین و پرمتقاضی‌ترین رشته‌های علوم پزشکی است. در کشور ایران به دلیل محدودیت‌هایی که برای پذیرش در این رشته وجود دارد، بسیاری از متقاضیان ورود به این رشته موفق به اخذ پذیرش دانشگاه‌های معتبر داخلی نمی‌شوند. به همین دلیل این متقاضیان تصمیم به مهاجرت تحصیلی می‌گیرند. ایتالیا مقصد بسیاری از این علاقه‌مندان به تحصیل در رشته داروسازی است. در این مقاله اطلاعات جامعی را درباره‌ تحصیل داروسازی در ایتالیا مطرح خواهیم نمود. همچنین شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا و بهترین دانشگاه‌ها جهت تحصیل داروسازی در این کشور را نام خواهیم برد.

 

مزایای تحصیل داروسازی در ایتالیا 2024

تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا مزیت‌های زیادی دارد‌. در این بخش از مقاله برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل داروسازی در اروپا را بیان می‌‌کنیم.

  • دانشگاه‌های معتبر: در کشور ایتالیا دانشگاه‌های معتبر زیادی وجود دارد. کیفیت بالای آموزش در دانشگاه‌های این کشور از جمله مهم‌ترین مزایای تحصیل داروسازی در ایتالیاست. جهت مشاهده بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا کلیکی کنید.
  • کیفیت بالای زندگی در ایتالیا: کیفیت بالای زندگی در ایتالیا دیگر انگیزه‌ دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور است. ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که از استانداردهای بالای رفاهی برخوردار است.
  • شانس بالا برای دریافت بورسیه تحصیلی: امکان دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا برای متقاضیان ایرانی زیاد است و دانشگاهی زیادی وجود دارد که دانشجویان ایرانی شانس بالای برای دریافت آن‌ها دارند.
  • تحصیل به زبان انگلیسی: در کشور ایتالیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اکثریت رشته‌ها و دانشگاه‌ها وجود دارد. این موضوع مزیت بزرگی برای تحصیل در رشته‌های مختلف، از جمله داروسازی در این کشور محسوب می‌شود.
  • شهریه پایین دانشگاه ها: از مهمترین شاخصه های ایتالیا این است که امکان تحصیل داروسازی در ایتالیا با هزینه پایین و میزان سالانه حدود 1000 الی 3000 یورو در دانشگاه های معتبر فراهم است.

تحصیل داروسازی در ایتالیا

شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا 2024

تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان‌های انگلیسی و ایتالیایی امکان‌پذیر است. شرایط تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی و ایتالیایی تفاوت‌هایی دارند. شرط مشترک برای تحصیل این رشته در کشور ایتالیا شرط اول دارا بودن مدرک دیپلم ۱۲ ساله تحصیلی ایران است. همچنین قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور برای اخذ پذیرش در رشته داروسازی ضرورت دارد. شرایط تحصیل در ایتالیا در رشته داروسازی به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی شامل موارد زیر است:

 

  • تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان ایتالیایی: جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان ایتالیایی، متقاضیان ایرانی باید در آزمون تولک مد شرکت کنند. این آزمون به زبان ایتالیایی برگزار می‌شود و متقاضیان باید مدرک زبان ایتالیایی داشته باشند. اخذ مدارک زبان ایتالیایی CELI و CILS در حداقل سطح B1 برای تحصیل داروسازی به زبان ایتالیایی ضروری است. دانشگاه های زیادی که در ایتالیا رشته داروسازی را به زبان ایتالیایی ارائه می دهند.
  • تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی: تنها دو دانشگاه در ایتالیا رشته داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاه‌های بولونیا و تورورگاتا از دانشگاه های معتبر جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی هستند. این دو دانشگاه برای پذیرش تحصیل داروسازی در ایتالیا، آزمون ورودی به اسم آزمون تولک اف برگزار می‌کنند. این آزمون بسیار شبیه آزمون آیمت است و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. علاقه مندان به تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی، می توانند با گذراندن دوره آمادگی آزمون TOLC-F ایتالیا، خود را برای تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا آماده سازند. این دوره در ایران توسط آکادمی آریا دانش برگزار می‌شند. شرکت در این دوره هم به صورت حضوری و به هم صورت آنلاین امکان پذیر است. استفاده از اساتید مجرب بین‌المللی و بهترین منابع موجود آزمون تولک اف مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره به شمار می‌روند. داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره بالای ۶ دیگر شرط لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های ایتالیا در رشته داروسازی است. برای موفقیت در کسب نمره بالای 6 در آزمون آیلتس، شرکت در دوره آمادگی آزمون آیلتس – IELTS بهترین مسیر برای موفقیت به شمار می‌رود. این دوره که توسط آکادمی آریا دانش برگزار می‌شود، 3 ماه به طول می‌انجامد. شرط شرکت در این دوره برخورداری از سطح متوسط در زبان انگلیسی است.

مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در ایتالیا 2024

مدارک لازم برای پذیرش رشته داروسازی در ایتالیا به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • مدارک شخصی
  • مدارک تحصیلی

مدارک شخصی لازم برای تحصیل داروسازی در ایتالیا عبارتند از اسکن پاسپورت دارای اعتبار حداقل دو ساله و عکس پشت زمینه سفید پاسپورتی.

مدارک تحصیلی ضروری برای دریافت پذیرش تحصیل داروسازی در ایتالیا عبارتند از:

  • ترجمه مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی
  • ترجمه ریز نمرات مقطع دبیرستان
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل یا دولینگو
  • مدرک قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا

 

هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا 2024

هزینه تحصیل داروسازی در خارج از کشور بسته به هر کشور و دانشگاه متفاوت است. هر چند رشته داروسازی از رشته پزشکی و دندانپزشکی شهریه کمتری دارد، اما از جمله رشته های پر هزینه محسوب می‌شود. این رشته در ایتالیا به نسبت کشورهای دیگر اروپایی از جمله مجارستان، چک، لهستان و … هزینه کمتری دارد. هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا شامل هزینه‌های زندگی در این کشور و شهریه دانشگاه و سایر هزینه‌های تحصیل در این کشور است. شهریه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کشور ایتالیا در حدود  1000 الی 3000 یورو در سال است. امکان پرداخت شهریه به صورت اقساطی نیز وجود دارد. مخارج زندگی در این کشور نیز ماهانه در حدود 600 تا 800 یورو است‌. به طور معمول هزینه‌های زندگی هر فرد در ایتالیا  شامل موارد زیر است:

  • هزینه اقامت: هزینه اقامت ماهانه در اقامتگاه‌های دانشجویی ماهانه در حدود 350 تا 450 یورو است.
  • هزینه خوراک: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در بین دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا هزینه خوراک ماهانه هر دانشجو در حدود 250 یورو است.
تحصیل داروسازی در ایتالیا

بهترین  دانشگاه‌ها جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا

در این بخش از مقاله بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی در ایتالیا را معرفی می‌کنیم:

  1. دانشگاه تورین: دانشگاه تورین در بین ۵ دانشگاه برتر ایتالیا قرار دارد‌. پذیرش رشته داروسازی این کشور منوط به قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه است‌. تحصیل داروسازی در این دانشگاه به زبان‌های ایتالیایی امکان‌پذیر است.
  2. دانشگاه پادوا: دانشگاه پادووا یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ارائه دهنده‌ رشته داروسازی به زبان ایتالیایی است.
  3. دانشگاه ساپینزا: دانشگاه ساپینزا در شهر رم دیگر دانشگاه معتبر ایتالیایی ارائه کننده‌ی رشته داروسازی به زبان ایتالیایی است. این دانشگاه با شرط قبولی در آزمون ورودی و داشتن مدرک زبان ایتالیایی پذیرای دانشجویان بین‌المللی در رشته داروسازی است.
  4. دانشگاه پاویا: دانشگاه پاویا یکی از ارزان‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های اروپایی برای تحصیل داروسازی به زبان ایتالیایی است‌.
  5. دانشگاه میلان: دانشگاه میلان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها در سراسر اروپاست. اخذ پذیرش رشته داروسازی این دانشگاه مستلزم قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه است.
  6. دانشگاه بولونیا : امکان تحصیل داروسازی در اروپا زبان انگلیسی در دانشگاه بولونیا برای علاقه مندان به تحصیل داروسازی در ایتالیا نیز وجود دارد. جهت موفقیت در پذیرش این دانشگاه باید در آزمون ورودی تولک اف شرکت کرد و نمره بالایی کسب نمود.
  7. دانشگاه تورورگاتا : دانشگاه تورورگاتا در شهر رم پایتخت ایتالیا قرار دارد. تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی این دانشگاه مشروط به قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه است.

 

سخن آخر

دانشگاه‌های ایتالیایی دولتی و خصوصی زیادی وجود دارند که پذیرنده‌ی دانشجویان بین‌المللی در رشته داروسازی هستند. انتخاب دانشگاه مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا در صورت انتخاب نامناسب شانس پذیرش متقاضیان کاهش یافته و با وجود صرف هزینه قادر به دستیابی به نتیجه مطلوب نخواهند بود. به همین دلیل جهت تحصیل بهره گرفتن از دانش و تجربه کارشناسان در این زمینه ضرورت دارد. جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا از مشاوره رایگان کارشناسان مهاجرت تحصیلی آریا دانش استفاده کنید. به این منظور کافیست فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل کرده و منتظر تماس کارشناسان این مجموعه باشید.

 

سوالات متداول

  1. طول دوران تحصیل رشته داروسازی در ایتالیا چقدر است؟

طول تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه‌های ایتالیا در حدود ۵ سال است.

  1. کدام دانشگاه‌های ایتالیا ارائه دهنده‌ رشته داروسازی به زبان انگیسی هستند؟

دانشگاه‌های بولونیا و تورورگاتا رشته داروسازی را به زبان انگلیسی در ایتالیا ارائه می‌دهند.

  1. آیا مدرک داروسازی دانشگاه‌های ایتالیا در ایران دارای اعتبار است؟

بله. مدرک تحصیلی کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی ایتالیا در رشته داروسازی در ایران دارای اعتبار است.

  1. هزینه تحصیل در رشته داروسازی در کشور ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا بسته به دانشگاه مقصد متفاوت است. هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های دولتی این کشور سالانه در حدود 3000 یورو است.

  1. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی رشته داروسازی در ایتالیا وجود دارد؟

بله. ایتالیا یکی از کشورهایی است که دانشجویان ایرانی شانس زیادی برای دریافت بورسیه‌های دانشگاهی از جمله بورسیه استانی در آن دارند.

  1. تحصیل رشته داروسازی در ایتالیا به چه زبان‌های امکان پذیر است؟

تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان‌های انگلیسی و ایتالیایی امکان پذیر است.

  1. آیا پذیرش در رشته داروسازی در ایتالیا نیاز به مدرک زبان دارد؟

بله‌. برای اخذ پذیرش در رشته داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی نیاز به مدرک آیلتس با نمره بالای ۶ یا تافل با نمره بالای ۷۸ است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا