021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.9/5 - (10 امتیاز)

منابع آزمون SAT | معرفی بهترین منابع آزمون اس ای تی

بهترین منابع آزمون اس ای تی

فهرست مطالب

آزمون SAT چگونه آزمونی است؟

آزمون SAT که در اصل یک آزمون آمریکایی است، دانش و مهارت شرکت کنندگان را را در زمینه‌ علوم ریاضی و زبان انگلیسی مورد چالش قرار می دهد. درآزمون ست جنرال، صرفا مباحث ریاضیات، هندسه، ریدینگف استراکچر و رایتینگ مورد سوال قرار میگیرد. اما در آزمون SAT موضوعی، متناسب با رشته تحصیلی در دانشگاه مباحث دیگری نیز پرسیده می شود. به طور مثال علاقه مندان به تحصیل پزشکی در خارج از کشور، تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور و تحصیل داروسازی در خارج از کشور در آزمون اس ای تی موضوعی باید پاسخگوی سوالات بیولوژی و شیمی نیز باشند. ما در ادامه بهترین منابع آزمون SAT را جهت موفقیت در این آزمون و ورود به دانشگاه های معتبر در خارج از کشور بویژه کشور آمریکا، کانادا، فرانسه، نروژ، ترکیه و … معرفی می کنیم.

1.بهترین منابع آزمون SAT – بخش Reading

بهترین منبع برای بخش مهارت خواندن آزمون اس ای تی، کتاب زیر است:

workbook for the new SAT

این کتاب‌ تماما بر بخش خواندن آزمون SAT متمرکز شده و سوالات آن شباهت زیادی با آزمون SAT دارد. کتاب Workbook for the new SAT متشکل از موارد زیر است:

  1. تست‌های تشخیصی
  2. تست‌های تمرین خواندن
  3. پاسخنامه تشریحی سوالات
  4. بررسی واژگان

تمرینات و سوالات موجود در این کتاب به سه سطح A, B, C تقسیم شده است. این تقسیم بندی بر اساس میزان دشواری سوالات است. سوالات دارای برچسب A آسان‌ترین و سوالات دارای برچسب C سخت‌ترین سوالات این کتاب را تشکیل می‌دهند. افرادی که قادر به پاسخگویی سوالات دارای برچسب C هستند، از تسلط و آمادگی بسیاری خوبی برای شرکت در آزمون SAT برخوردار هستند.

منابع آزمون ست

2.بهترین منابع آزمون اس ای تی بخش Writing

بهترین منبع برای تمرین و تسلط بر بخش writing آزمون SAT کتاب زیر است:

writing workbook for the New Sat

این کتاب که یکی از بهترین منابع آزمون SAT محسوب می‌شود، متشکل از دو بخش اصلی است:

  1. بخش مقاله نویسی: در این بخش موضوعاتی برای تمرین مقاله نویسی طراحی شده است.
  2. بخش تمرین چهار گزینه‌ای: در این تمرینات چهار گزینه‌ای مهارت‌های زبان آموزان در بخش دستور زبان و تصحیح جملات غلط و صحیح سنجیده می‌شود.

این کتاب متقاضیان شرکت در آزمون SAT را با کلیه جنبه‌های این آزمون آشنا می‌نماید. در واقع مزیت بزرگ این کتاب شبیه سازی دقیق و کامل آن از آزمون SAT است. همچنین تمامی تمرین‌های موجود در این کتاب دارای پاسخ تشریحی با جزئیات کامل است.

3.بهترین منابع آزمون ست بخش ریاضیات

کتاب SAT Math Prep 2018 & 2019: SAT Math Workbook & Practice Tests for the College Board SAT Exam یکی از جذاب‌ترین و جامع‌ترین کتاب‌ها برای مطالعه بخش ریاضیات آزمون SAT است. بخش‌های گوناگون این کتاب عبارتند از:

  1. راهکارهای شرکت در آزمون: بهترین نکات برای موفقیت در بخش ریاضیات آزمون SAT در این بخش توضیح داده شده است.
  2. مقدمه: در این بخش اطلاعات جامعی راجع به اینکه آزمون SAT چیست و چه اطلاعاتی در آن وجود دارد، بیان شده است.
  3. ریاضیات: هر آنچه را که باید بدانید و بیاموزید و بخش ریاضیات آزمون ست بر آن تسلط پیدا کنید در این بخش از کتاب خواهید یافت.
  4. سوالات و تمرینات: تمرینات ریاضی موجود در این کتاب کاملاً استاندارد و برای مسلط شدن بر مباحث ریاضیات عالی است.
  5. پاسخ تفصیلی توضیحات: حل تمرینات موجود در این کتاب باعث می‌شود متوجه شوید در چه قسمتی از راه حل اشتباه کرده‌اید و چگونه می‌توانید پیشرفت کنید. 

بهترین منابع آزمون SAT

معرفی سایر منابع آزمون SAT

  1. کتاب جامع آبی آزمون SAT با نام blue book: این کتاب بدون شک یکی از برترین منابع آزمون SAT است. تمرینات این کتاب به خوبی از سوالات آزمون SAT شبیه سازی شده است.
  2. کتاب Barrons SAT: این کتاب متشکل از تمرینات قوی و استراتژی‌های مفید برای شرکت در آزمون SAT است. این منبع را می‌توان یکی از بهترین کتاب‌ها برای شروع مطالعه برای آزمون SAT دانست.
  3. کتاب Princeton Review: این کتاب نیز یکی از بهترین منابع آزمون SAT است. این منبع جامع SAT متشکل از 5 آزمون تمرینی کامل، بررسی‌های دقیق و کامل کلیه محتوای آزمون‌ها و راهکارهای موفقیت در آن‌هاست. مطالعه این کتاب تاکتیک‌های قدرتمندی را برای موفقیت در آزمون SAT در اختیار داوطلبان این آزمون قرار می‌دهد.

بهترین وب‌ سایت‌های منابع آزمون SAT

علاوه بر کتاب‌ها، وب سایت‌های معتبری نیز برای مطالعه و کسب آمادگی برای شرکت در آزمون SAT وجود دارد. در این قسمت از مقاله به برخی از این وب سایت‌ها اشاره می‌کنیم:

  • وب سایت comQuizlet.: این وب سایت را می‌توان یکی از بهترین و معتبرترین منابع آنلاین برای یادگیری زبان انگلیسی دانست. کسب تسلط کامل بر زبان انگلیسی آزمون SAT با استفاده از این وب سایت آسان‌تر خواهد شد.
  • وب سایت Magoosh: این وب سایت دیگر منبع آنلاین برای مطالعه آزمون اس ای تی به شمار می‌رود. مزیت بزرگ این وب سایت داشتن بخش ویژه آمادگی شرکت در آزمون SAT و برنامه ریزی برای پیشرفت در راستای این هدف است.
  • وب سایت com.Vocabulary: این وب سایت را می‌توان یکی از بهترین منابع آزمون SAT برای یادگیری لغات و واژگان این آزمون دانست. تعاریف موجود در این سایت برای واژگان بسیار به روز و کاربردی هستند و به خاطر سپردن معانی واژگان را راحت‌تر می‌کنند.
  • وب سایت آریا ویزا: سوالات موجود در این وب سایت به صورت رایگان قابل دانلود است. این سوالات استاندارد بوده و منبع بسیار خوبی برای افزایش آمادگی شرکت در آزمون ست به شمار می‌رود‌.

بهترین راهکار پیشنهادی جهت موفقیت در آزمون SAT

مطالعه برای موفقیت در آزمون SAT به صورت خودخوان و بدون کمک مربی و کارشناسان این آزمون با چالش‌هایی همراه است. زیرا تسلط بر مباحث مختلف آزمون SAT نیازمند بازخورد یک مربی متخصص و رفع اشکال توسط اوست. به همین دلیل پیشنهاد ما به متقاضیان شرکت در آزمون SAT، شرکت در دوره آمادگی آزمون SAT آریا دانش است. در این دوره آموزشی کلیه مهارت‌های زبان انگلیسی ضروری برای این آزمون و همچنین ریاضیات آزمون SAT به صورت کامل آموزش داده می‌شود.

مزیت بزرگ این آزمون نسبت به دوره‌های مشابه هزینه بسیار مناسب آن است. این کلاس‌ها در ایران برگزار می‌شوند و به همین دلیل هزینه شرکت در آن‌ها نسبت به دوره‌های مشابهی که در کالج‌های خارج از کشور برگزار می‌شود بسیار کمتر و مقرون به صرفه‌تر است. علاقه مندان به تحصیل پزشکی در ترکیه می توانند با شرکت در این دوره خود را برای موفقیت در پذیرش دانشگاه های ترکیه آماده سازند.

سوالات متداول

آزمون SAT هر چند وقت یک بار برگزار می‌شود؟

آزمون بین‌المللی SAT هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود.

آزمون SAT چه زمانی برگزار می‌شود؟

این آزمون بین‌المللی سالانه بین ۶ تا ۷ بار برگزار می‌شود و مهم‌ترین زمان‌های برگزاری آن ماه‌های اسفند، اردیبهشت، شهریور، مهر و آذر هستند.

بهترین منابع آزمون SAT کدامند؟

بهترین منابع آزمون SAT، توسط کالج برگزار کننده این آزمون، یعنی کالج برد تالیف گردیده‌اند.

نمره قبولی آزمون SAT چه نمره‌ای است؟

نمره مورد قبول برای پذیرش در دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی نمره بالای 1400 نمره خوبی محسوب می‌شود.

آزمون SAT از چه بخش‌هایی تشکیل شده؟

آزمون اس ای تی متشکل از بخش‌های Reading, Writing، ریاضیات و بخش اختیاری مقاله نویسی است.

مدت زمان آزمون SAT چه مدت است؟

مدت زمان شرکت در این آزمون بین‌المللی با احتساب زمان بخش مقاله نویسی ۳ ساعت و ۵۰ دقیقه و بدون احتساب این مدت ۳ ساعت خواهد بود‌‌.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا