021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (6 امتیاز)

راهنمای جامع اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا 2024

ویزای تحصیلی ایتالیا

فهرست مطالب

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

تحصیل در کشور ایتالیا یکی از اهداف مشترک بسیاری از متقاضیان تحصیل در اروپا در سراسر دنیا در مقاطع تحصیلی مختلف است. کشور ایتالیا در ناحیه اروپای جنوبی قرار دارد و از لحاظ جذب گردشگر مقام پنجم دنیا را به خود اختصاص داده است. کشور ایتالیا عضو اتحادیه اروپاست و واحد پول آن یورو نیز است. زبان رسمی این کشور زیبا ایتالیایی است. با این وجود در دانشگاه‌های معتبر این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. کیفیت بالای آموزش در ایتالیا، هزینه اندک تحصیل و زندگی در این کشور و همچنین شرایط نسبتا آسان پذیرش دانشگاه‌های ایتالیا هر روز بر شمار متقاضیان تحصیل در این کشور می‌افزاید. تحصیل در این کشور مستلزم دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا است. در این نوشتار به بیان توضیحات جامعی درباره‌ ویزای تحصیلی ایتالیا و شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا می‌پردازیم.

دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا چیست؟

ویزای تحصیلی ایتالیا یکی از انواع ویزاهای غیرمهاجرتی برای اقامت و تحصیل در ایتالیا است. دارندگان ویزای تحصیلی ایتالیا می‌توانند برای مدت معینی در این کشور اقامت کنند و در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی ایتالیا مشغول به تحصیل شوند. ویزای تحصیلی یکی از پرتقاضاترین انواع های ویزا به شمار می‌رود و یکی از مهم‌ترین مراحل در مهاجرت تحصیلی است. کلیه دانش‌آموزان و دانشجویان داوطلب تحصیل در ایتالیا پس از طی مراحل دریافت پذیرش از مدرسه یا دانشگاه مقصد، وارد مرحله دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا می‌شوند. ویزاهای تحصیلی، از جمله ویزاهای دانشجویی در زمره ویزاهای کوتاه مدت قرار دارند و مدت زمان اعتبار آن‌ها ممکن از ۳ماهه، ۶ ماهه یا ۱ ساله باشد. مدت زمان ویزای تحصیلی ایتالیا با توجه به مدت زمان باقی مانده از تحصیل دانشجو تمدید خواهد شد.

 

ویزای شینگن ایتالیا چیست؟

ویزای شینگن ویزایی است که برای ورود به کشورهای عضو منطقه شینگن لازم است. دارندگان ویزای شینگن می‌توانند برای مدت زمان مشخصی در ۲۶ کشور عضو حوزه شینگن اقامت کنند. کشور ایتالیا در زمره کشورهای عضو حوزه شینگن قرار دارد. بنابراین دارندگان ویزای تحصیلی ایتالیا می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزای دیگر به سایر کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنند.

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا 2024 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا چیست؟

  • برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید پروسه‌ دریافت پذیرش تحصیلی دانش‌آموز یا دانشجو در یکی از مدارس یا موسسات آموزش عالی در کشور ایتالیا تکمیل شده باشد. بنابراین اولین شرط از شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، داشتن پذیرش قطعی جهت تحصیل در ایتالیا از یکی از موسسات آموزشی، کالج ها و دانشگاه های رسمی و معتبر کشور ایتالیاست.
  • دومین شرط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا است. میزان تمکن مالی لازم برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، گردش حساب به میزان 640 یورو در ماه و معادل 7500 یورو در سال است. داشتن تمکن مالی حتی برای افراد دریافت کننده بورسیه تحصیلی نیز ضروری است. هرچند بورسیه تحصیلی ایتالیا شرایط مناسبی برای متقاضیان بین‌المللی دارد و می‌تواند بخش مهمی از هزینه دانشجویان را پوشش دهد اما اغلب بورسیه‌های تحصیلی تنها هزینه تحصیل را پوشش می‌دهند. بنابراین دانشجویان باید توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود در کشور ایتالیا را داشته باشند. اغلب برخورداری از تمکن مالی بین 300 تا 450 میلیون تومان برای اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا کافی است.
  • سومین شرط از شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا داشتن مدرک زبان است. مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 و تافل با حداقل نمره 87 برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ضروری است. در صورتی که متقاضی دریافت ویزای تحصیلی قصد تحصیل به زبان ایتالیایی را داشته باشد، باید به جای مدرک زبان انگلیسی، مدرک زبان ایتالیایی با حداقل نمره B2 داشته باشد. برای بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان اخذ مدرک زبان دشوارترین بخش از مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. بهترین راه برای تقویت زبان انگلیسی و کسب حداقل نمره لازم برای آیلتس، شرکت در دوره آمادگی آزمون آیلتس – IELTS آکادمی آریا دانش است. این دوره‌ها هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.
  • قرار داشتن در محدوده سنی متناسب با مقطع تحصیلی شرط دیگری است که در صدور ویزای تحصیلی به آن توجه می‌شود. سن فرد متقاضی ویزای تحصیلی نباید با افراد مشغول به تحصیل در آن مقطع اختلاف زیادی داشته باشد. هرچند این کشور از جمله کشورهای اروپایی است که برای تحصیل در آن بویژه تحصیل پزشکی در ایتالیا، تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا و تحصیل داروسازی در ایتالیا شرایط سنی خاصی ندارد و تا 35 سال امکان تحصیل در دانشگاه های آن وجود دارد.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا چیست؟

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا عبارتند از:

  • نامه پذیرش مدرسه، دانشگاه یا موسسه آموزشی مقصد
  • نامه قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مانند آزمون IMAT برای متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا. نامه قبولی در آزمون داروسازی ایتالیا یا آزمون TOLC-F برای متقاضیان تحصیل در داروسازی ایتالیا.
  • ترجمه رسمی مدرک به زبان ایتالیایی مقطع تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات (برای تحصیل در مقطع کارشناسی ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریزنمرات دبیرستان، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترجمه رسمی مدرک کارشناسی و ریز نمرات کارشناسی و برای تحصیل در مقطع دکتری ترجمه رسمی مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات این دوره ضروری است)
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا
  • ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به زبان ایتالیایی و یا انگلیسی
  • گذرنامه دارای حداقل اعتبار 1 سال
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل یا زبان ایتالیایی با حد نصاب نمره
  • ۵ قطعه عکس پرسنلی در ابعاد 3 در 5 و 3 در 4 پشت نویسی شده به زبان انگلیسی
  • پرینت سه ماهه گردش حساب بانک
  • نامه تمکن مالی (معادل 7 الی 8 هزار یورو)
  • انگیزه نامه
  • رزرو بلیط هواپیما
  • بیمه سلامت معتبر با حداقل پوشش 30 هزار یورو
  • فیش رزرو هتل برای مدت حداقل 10 روز (برای 10 روز اول اقامت در شهر مقصد دانشجو یا دانش‌آموز در ایتالیا)

 

هزینه دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا چقدر است؟

هزینه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا مبلغ 50 یورو است. این مبلغ هم به صورت آنلاین و هم به صورت نقدی و در سفارت قابل پرداخت است. علاوه بر این مبلغ 21 یورو نیز باید در دفتر خدمات ویزا ایتالیا پرداخت شود و مبلغ 30 یورو نیز برای گرفتن مجوز اقامت در این کشور پس از ورود به ایتالیا اخذ خواهد شد.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا به عوامل متعددی وابسته است. اما در شرایط عادی زمان صدور ویزای دانشجویی ایتالیا بین 1 تا 3 ماه متغیر است. متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید به سایت شرکت ویزا متریک برای درخواست وقت سفارت اقدام کنند. این شرکت نماینده ایتالیا در ایران برای صدرو ویزای تحصیلی ایتالیا برای متقاضیان ایرانی است.

راهنمای جامع اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا 2024

مشاوره تخصصی آریا دانش جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از انتخاب های متقاضیان مهاجرت تحصیلی بویژه تحصیل در رشته های علوم پزشکی می باشد. یکی از چالش های مقاضیانف دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا است. اولین مرحله برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و مهاجرت تحصیلی به این کشور دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر ایتالیاست. برای انتخاب دانشگاه مناسب و طی فرآیند پذیرش نیاز به دانش و تجربه زیادی در این زمینه خواهید داشت. کارشناسان آریا دانش آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان و پاسخ به پرسش‌های شما در زمینه ویزای تحصیلی ایتالیا هستند. کافیست فرم مشاوره رایگان را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید. همچنین کالج آریا دانش خدمات مختلفی را در زمینه تحصیل در ایتالیا ارائه می دهد:

  • مشاوره تخصصی انتخاب رشته و دانشگاه
  • برگزاری دوره های آمادگی آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا مانند آزمون IMAT و تولک اف
  • جلسات مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی
  • مشاوره در زمینه اخذ پذیرش دانشگاه
  • مشاوره تخصصی در زمینه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

 

سوالات متداول

  1. ویزای شینگن ایتالیا چیست؟

ویزای شینگن اجازه نامه‌ای است که برای ورود به کشورهای عضو منطقه شینگن لازم است. کشور ایتالیا عضو ناحیه شینگن است بنابراین دارندگان ویزای تحصیلی ایتالیا می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزای مجزا به سایر کشورهای عضو این منطقه سفر کنند.

  1. آیا داشتن مدرک زبان برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ضروری است؟

بله. داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6، تافل با حداقل نمره 87 و یا مدرک زبان ایتالیایی B2 برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ضروری است.

  1. اصلی‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا چیست؟

اصلی‌ترین شرط از شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، اخذ پذیرش قطعی از یکی از مدارس، دانشگاه‌ها و یا کالج های آموزشی ایتالیاست. در مرحله بعد متقاضی باید مدارک مالی را متناسب با شرایط تعریف شده سفارت فراهم کند.

  1. در صورت دریافت بورسیه تحصیلی، آیا ارائه نامه تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ضروری است؟

بله. حتی در صورت دریافت بورسیه استانی ایتالیا نیز ارائه نامه تمکن و گردش حساب ضروری است.

  1. هزینه صدور ویزای تحصیلی ایتالیا چقدر است؟

مجموع هزینه های صدور ویزای تحصیلی ایتالیا حدود 100 یورو که در چند بخش مختلف پرداخت می شود.

  1. اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا چه مدت طول می‌کشد؟

معمولا پروسه‌ صدور ویزای تحصیلی ایتالیا بین 1 تا 3 ماه به طول می‌انجامد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا