021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.3/5 - (7 امتیاز)

تحصیل پزشکی در دانشگاه کمبریج انگلستان

تحصیل پزشکی در دانشگاه کمبریج انگلستان
دانشگاه کمبریج

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

تحصیل پزشکی در دانشگاه کمبریج انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان بویژه تحصیل پزشکی در دانشگاه کمبریج انگلستان تجربه منحصر به فردی برای دانشجویان علاقمند است. تمرکز اصلی دانشکده پزشکی دانشگاه کمبریج آموزش دانشجویان، پژوهش گسترده درباره بیماری ها و مراقبت از بیماران با کیفیتی قابل توجه است. گروه پزشکی دانشگاه کمبریج انگلستان بزرگترین گروه در دانشکده پزشکی بالینی به شمار می رود و از یازده بخش مجزا تشکیل شده است. از این رو جهت تحصیل پزشکی در انگلستان این دانشگاه پیشنهاد می شود. هر کدام از این یازده بخش نیز دارای یک تخصص بالینی NHS است. این یازده بخش عبارت اند از: بیهوشی، پزشکی قلب و عروق، داروسازی بالینی، دیابت و غدد درون ریز، گوارش و کبد، ایمن شناسی، بیماری های عفونی، پزشکی متابولیک، پزشکی کلیوی، پزشکی تنفسی، روماتولوژی.

 

امکانات آموزش رشته پزشکی کمبریج انگلستان

امکانات گسترده علمی یکی از دلایل اصلی نتایج درخشان دانشگاه کمبریج در دنیاست. دانشکده پزشکی  دانشگاه کمبریج یکی از بزرگترین گروه های علمی است. این گروه با نظارت 22 استاد دانشگاهی و بیش از 400 کارمند اداره می شود. طبقه های مشخصی از ساختمان اصلی بیمارستان، ادینبرگ (Addenbrooke) و همین طور ساختمان های دیگری از پردیس دانشگاه در اختیار گروه پزشکی و دانشجویان این رشته است. موسسه تحقیقات پزشکی کمبریج، مرکز پژوهش سرطان وست (West)، کروک (Cruk)، فوروی(Forvie)، موسسه علوم متابولیک GSK، ساختمان  MRC، آزمایشگاه تحقیقات بیولوژی مولکولی کمبریج بخشی از امکانات در اختیار دانشجویان و گروه پزشکی این دانشگاه است. تحصیل پزشکی در انگلستان بویژه تحصیل پزشکی در دانشگاه کمبریج با وجود این امکانات و هیات علمی توانمند، بسیار جذاب است.

 

رتبه و جایگاه جهانی دانشگاه کمبریج

اطلاق عنوان برترین دانشگاه جهان به کمبریج بی دلیل نیست، نزدیک به هفتاد رشته دانشگاهی در دانشگاه کمبریج بهترین دستاوردها و عملکرد را در سراسر بریتانیا و جهان داشته است و در همه رتبه بندی های برجسته در میان چهار دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه در صدر رتبه بندی مجله تایمز قرار دارد و چهار سال متوالی این جایگاه را به عالی ترین شکل حفظ کرده است. دانشگاه کمبریج از سال 2001 تا 2008 به طور پیوسته برترین دانشگاه بریتانیا بود. بهتر است بدانید که این دانشگاه معتبر از سال 2010 تا 2012 نیز جایگاه اول رتبه بندی QS را از آن خود ساخت.

 

شرایط پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه کمبریج انگلستان

دانشگاه کمبریج انگلستان نسبت به دانشگاه های دولتی دیگر در اروپا انعطاف بیشتری برای پذیرش دانشجو دارد. اما چند شرط لازم برای ورود به دوره کاردانی پزشکی دارد. داشتن نمره AAA  در A- Level ضروری است.  دانشجویان باید بالاترین نمره را در درس های شیمی و زیست شناسی کسب کنند. همین طور نمره 7 به بالا در آزمون IELTS برای دانشجویان بین المللی ضروری است. دانشجویان پزشکی در دانشگاه کمبریج پس از اتمام دوره کاردانی که دو سال زمان می برد باید در یک دوره دیگر شرکت کنند که دوره پزشکی پایه نامیده می شود و آن نیز 2 سال به طول می انجامد. پس از اینکه دانشجویان ای چهار سال اولیه را با موفقیت گذراندند به دوره تخصص وارد می شوند.

از این زمان فعالیت های تخصصی دانشجوی پزشکی آغاز می شود. لازم به یادآوری است که دانشجویان برای به دست آوردن جایگاه در تخصص منتخبشان رقابت تنگاتنگی دارند. پس از قبولی جهت تحصیل پزشکی در انگلستان در تخصص مورد نظر، تحصیل در این دوره تا 7 سال به طول می انجامد و پس از آن دانشجوی پزشکی فارغ التحصیل به شمار رفته و گواهی تحصیلی با عنوان CCT دریافت خواهد کرد.

 

هزینه های زندگی در انگلستان و تحصیل پزشکی در دانشگاه کمبریج

متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان باید برآورد دقیقی از هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان داشته باشند. هزینه زندگی در انگلستان به طور میانگین بین 800 تا 1000 پوند در ماه  وابسته به مکان و موقعیت زندگی متغییر است، این هزینه به مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه های ضروری یک دانشجو اختصاص دارد. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه کمبریج انگلستان نیز سالانه  حدود 45 هزار پوند  است. در اصل رشته های زیر گروه پزشکی از همه رشته های ارائه شده در کمبریج پرهزینه ترند.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا