021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (1 امتیاز)

رشته پرستاری دانشگاه گدانسک لهستان

رشته پرستاری دانشگاه گدانسک لهستان
PL_U-gadansk

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

پرستاری حرفه ایی در بخش مراقبت های بهداشتی است که بر مراقبت افراد، خانواده ها و جوامع متمرکز است، بنابراین آن ها می توانند سلامتی و کیفیت مطلوب زندگی را به افراد بازگردانند. دانشکده علوم سلامت دانشگاه گدانسک لهستان از اکتبر سال 2016 اقدام به پذیرش و آموزش رشته پرستاری به دانشجویان بین المللی کرده است. برنامه پرستاری دانشگاه گدانسک لهستان دارای یک دوره 3 ساله است که در طی این 6 ترم تحصیلی دانشجویان پرستاری در ترم های اولیه اقدام به یادگیری دروس پایه نظیر فارماکولوژی، آناتومی، رادیولوژی، میکروبیولوژی، آسیب شناسی، ژنتیک و … می کنند. با شروع سال دوم تحصیلی دانشجویان پرستاری دانشگاه گدانسک لهستان اقدام به فراگیری مفاهیم علوم اجتماعی می کنند.

دانشجویان در مفاهیم علوم اجتماعی اقدام شناخت علم روانشناسی، علم جامعه شناسی و حقوق پرستاری می کنند. سال سوم رشته پرستاری، آغاز دوره های مراقبت های اساسی پرستاری است. دانشجویان بین المللی پرستاری در سال سوم اقدام به یادگیری معاینات بدنی، رژیم غذایی، ارتقاء سلامت و … می کنند. مراقب های ویژه پرستاری از ارکان مهم رشته پرستاری است که دانشجویان پرستاری دانشگاه گدانسک لهستان در طی دوره سه ساله تحصیلی خود اقدام به یادگیری طب داخلی، توانبخشی، مامائی و زنان، بیهوشی، اطفال، جراحی و … می کنند. دانشجویان پرستاری دانشگاه گدانسک پس از 3 سال مدرک دیپلم کارشناسی پرستاری دریافت می کنند و مجوز لازم برای کار و اشتغال را در کشور لهستان دارند. مدرک رشته پرستاری دانشگاه گدانسک لهستان مورد تایید قاره اروپا و آمریکا و مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشور ایران است.

امکانات آموزشی دانشگاه گدانسک لهستان

از جمله امکاناتی که دانشگاه گدانسک لهستان در اختیار دانشجویان پرستاری خود قرار داده است می توان به امکان استفاده از کتابخانه این دانشگاه اشاره کرد. دانشجویان بین المللی پرستاری دانشگاه گدانسگ قادرند در دوره تحصیلی خود به منظور کسب تجربه در بیمارستان های مشخص شده کشور لهستان حضور یابند. در دانشگاه گدانسگ امکان تحصیل در رشته پرستاری به زبان انگلیسی وجود دارد از این رو یکی از مهم ترین امکاناتی آموزشی که این دانشگاه در اختیار بین المللی دانشجویان پرستاری خود می گذارد. همچنین دانشگاه گدانسگ یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل پزشکی در لهستان است.

دانشگاه گدانسک به تمام علاقه مندان به تحصیل در پرستاری دانشگاه گدانسک اجازه شرکت در مراسمات و کنفرانس ها و آزاد اندیشی می دهد. در طی آخرین کنفرانسی که در مورد بیماری های مشترک اروپا صحبت شد، دانشجویان پرستاری این دانشگاه حضور داشتند. از دیگر امکاناتی که دانشگاه گدانسک در اختیار دانشجویان بین المللی خود قرار داده می توان به امکان استفاده از باشگاه ورزشی این دانشگاه اشاره کرد. دانشجویان بین المللی می توانند به بر اساس علایق خود عضو گروه موسیقی کر و یا عضو کلاس های تئاتر این دانشگاه شوند.

خوابگاه مجهز و محل اسکان از دیگر امکاناتی است که با بهای کم در اختیار دانشجویان بین المللی دانشگاه گدانسک قرار می گیرد.

آزمون ورودی جهت پذیرش پرستاری دانشگاه گدانسک لهستان

در لهستان هر دانشگاه برای پذیرش دانشجویان بین المللی خود آزمونی مجزا دارد. آزمون کتبی آغاز ماجرا است زیرا دانشگاه گدانسک دارای یک مصاحبه شفاهی نیز می باشد. معدل کپی و اصل دیپلم دبیرستان و نمرات شیمی و زیست شناسی بسیار در قبولی و پذیرش افراد و امکان تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه گدانسک حائز اهمیت است.

این آزمون ورودی دانشگاه گدانسک  هرساله در ماه ژوئن در دانشگاه گدانسک و کشور هایی نظیر دبی، لهستان و … برگزار می شود. تنها کسانی قادر به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه گدانسک هستند که دارای مدرک معتبر زبان و معدل قابل توجهی هستند. پس از پذیرش در مصاحبه شفاهی از فرد پذیرش شده در مورد سوالاتی نظیر انگیزه انتخاب رشته پرستاری و انتخاب دانشگاه گدانسک به زبان انگلیسی سوال خواهد شد. در مسیر مصاحبه شفاهی، اساتید از تبحر و سطح زبان انگلیسی افراد آگاه می شوند.

پس پذیرش در رشته پرستاری دانشگاه گدانسک لهستان دانشجویان پرستاری این دانشگاه موظفند در کلاس های زبان انگلیسی و لهستانی شرکت کنند. هدف از این دوره که به دوره پیش درمانی مشهور است، پاسخگویی به نیاز دانش آموختگانی دبیرستانی است که مایل به ادامه تحصیل در حوزه سلامت و علم پرستاری هستند.  

ظرفیت رشته پرستاری در دانشگاه گدانسک لهستان

ظرفیت رشته پرستاری دانشگاه گدانسک هر ساله هم چون دیگر دانشگاه ها متغیر است. اما در سال 2018 دانشگاه گدانسک به 20 نفر از سراسر جهان امکان تحصیل در رشته پرستاری را داده است. که از این تعداد تنها 2 نفر از آن ها خارج از اتحادیه اروپا بودند. نکته مهم و ضروری در بحث ظرفیت و تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه گدانسک این است که تنها کشور های آسیایی نظیر بحرین، قطر، عربستان سعودی و … اجازه پذیرش و تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه گدانسک را دارند.

شهریه رشته پرستاری دانشگاه گدانسک لهستان

تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه گدانسک دارای هر ترم شهریه 11500 زلوتی معادل 2700یورو است که این شهریه ممکن است هر ساله متفاوت باشد. به طور کلی شهریه یک ساله رشته پرستاری دانشگاه گدانسک لهستان 23000 زلوتی معادل 5378 یورو است. این مبلغ در مقابل اعتبار بالای مدرک پرستاری دانشگاه گدانسک بسیار مقرون به صرفه است. دانشگاه گدانسک به دانشجویان پرستاری بین المللی خود، اجازه کار در سفارت خانه های کشور خود به منظور مترجم زبان می دهد. هر دانشجو پرستاری دانشگاه گدانسک به منظور امرار معاش و هزینه زندگی خود می تواند 30 ساعت کار در هفته را کار کند.

دوره پری مدیکال لازمه موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه گدانسک لهستان

دانشگاه گدانسک از جمله دانشگاه های مشهور لهستان است که لازمه پذیرش در این دانشگاه داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ترجمه شده به زبان انگلیسی و همچنین موفقیت در آزمون ورودی است. برای تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه گدانسگ دانشجویان موظفند که دارای نمره زیست و شیمی بسیار بالایی باشند که البته دروس فیزیک و ریاضی نیز تاثیر زیادی بر قبولی افراد دارد. دانشگاه گدانسک از تمامی داوطلبان رشته پرستاری مصاحبه شفاهی خواهد گرفت. هدف و انگیزه انتخاب رشته پرستاری از جمله مهم ترین سوالات موجود در مصاحبه شفاهی است. لازمه موفقیت و تحصیل در دانشگاه گدانسک لهستان دارا بودن مدرک معتبر زبان است. این دانشگاه فاقد شرط سنی است و افراد می توانند مشروط بر دارا بودن معدل مناسب دیپلم و نمره قابل توجه درس زیست شناسی و شیمی و کسب مدرک معتبر زبان اقدام به تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه گدانسک کنند. جهت موفقیت در آزمون ورودی، شرکت در دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی پیشنهاد می شود.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا