021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (3 امتیاز)

مهاجرت تحصیلی به لتونی 2022

مهاجرت تحصیلی به لتونی

فهرست مطالب

معرفی کشور لتونی

کشور لتونی عنوان مروارید کشورهای بالتیک را یدک می‌کشد. علت این نامگذاری آب و هوای فوق‌العاده و مناظر طبیعی زیبا و جذاب این کشور است. کشور لتونی کشوری کوچک و کم جمعیت به شمار می‌رود. مساحت این کشور بالغ بر 64 هزار و 589 کیلومتر است. جمعیت لتونی نیز در حدود 2 میلیون 200 هزار نفر است‌. زبان لتونیایی زبان رسمی در کشور لتونی است.

پایتخت کشور لتونی شهر ریگا و واحد پول آن همانند دیگر اعضای اتحادیه اروپا، یورو است. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه در حدود 800 یورو است. مهاجرت تحصیلی به لتونی اغلب با هدف تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور انجام می‌شود. اگر چه شرایط و هزینه زندگی در لتونی نیز از جمله انگیزه‌های دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور محسوب می‌شود. اقتصاد این کشور از شرایط بسیار خوبی برخوردار است. تا جایی که لتونی رتبه چهاردهم جهان را در آسانی کسب و کار به خود اختصاص داده است.

معرفی کشور لتونی روی نقشه

مزایای مهاجرت تحصیلی به لتونی

مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به لتونی عبارتند از:

  • تحصیل در دانشگاه‌های معتبر لتونی
  • هزینه تحصیل نسبتا مناسب
  • فضای رشد اقتصادی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر این کشور
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • پذیرش نسبتا آسان در رشته‌های پرطرفدار دانشگاهی
  • امکان بهره‌مندی از بورسیه و کمک‌ هزینه تحصیلی
  • فرهنگ مهمان دوست و غیر نژادپرستانه مردم لتونی
  • امکان سفر بدون نیاز به دریافت ویزا به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اخذ ویزای شینگن برای دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه‌های این کشور

شرایط مهاجرت تحصیلی به لتونی

مهاجرت تحصیلی به لتونی برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور امکان پذیر است. تحصیلات آکادمیک در کشور لتونی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می‌شود.  دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور باید در قدم اول از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش دریافت کنند. مهم‌ترین شرط دریافت پذیرش از دانشگاه‌های لتونی فارغ‌التحصیل شدن از مقطع قبلی و ارائه ترجمه مدرک و ریز نمرات آن است. پس از دریافت پذیرش قطعی از دانشگاه‌های این کشور نوبت به دریافت ویزای تحصیلی لتونی می‌رسد. دانشجویانی که به تحصیل در لتونی علاقه‌مند هستند باید از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور برخوردار باشند.

البته دانشجویان پس از یک سال از شروع تحصیل خود از شانس بالایی برای دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیل برخوردار خواهند بود. راه دیگری نیز برای پوشش بخشی از هزینه‌های زندگی دانشجویی در لتونی وجود دارد و آن اشتغال به کار پاره وقت است.  با ویزای تحصیلی لتونی مجوز 10 تا 12 ساعت کار هفتگی به دانشجویان کارشناسی داده می‌شود. برای مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکتری نیز مجوز کار پاره وقت به مدت 17 تا 25 ساعت در هفته وجود دارد.

مهاجرت تحصیلی به لتونی

بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی در لتونی

همانطور که گفته شد، اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی به لتونی انتخاب دانشگاه و دریافت پذیرش تحصیلی است. در این بخش به معرفی بهترین دانشگاه ‌های لتونی می‌پردازیم.

  • دانشگاه ویولن لتونی: این دانشگاه معتبرترین دانشگاه‌ها در کشور لتونی به شمار می‌رود. دانشگاه ویولن موفق به کسب جایگاه ۴۱۰ در رده بندی دانشگاه‌های جهان گردیده است.
  • دانشگاه لاتویا لتونی: دانشگاه لاتویا یکی از از برترین دانشگاه‌های لتونی است. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان در رده 701 تا 750 قرار گرفته است. دانشکده پزشکی این دانشگاه را می‌توان محبوب‌ترین دانشکده در بین دانشجویان بین‌المللی دانست.
  • دانشگاه VGTU: دانشگاه VGTU دیگر دانشگاه مهم و معتبر کشور لتونی است. تحصیل در رشته معماری این دانشگاه بسیار پرطرفدار است. رشته معماری دانشگاه VGTU در بین ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان به چشم می‌خورد.
  • دانشگاه KTU: دانشگاه KTU سومین دانشگاه برتر لتونی است. این دانشگاه برای تحصیل در رشته‌های مهندسی برق، عمران و معماری بهترین گزینه است. دانشگاه KTU در رتبه بندی جهانی در رده ۷۵۰ قرار گرفته است.
دانشگاه های لتونی

مهاجرت تحصیلی به لتونی در رشته‌های پزشکی

تحصیل پزشکی در خارج از کشور و یا حتی تحصیل دندانپزشکی در اروپا هدف اصلی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از مهاجرت تحصیلی به لتونی است. برنامه تحصیل در رشته‌های پزشکی در کشور لتونی به شرح زیر است:

  • رشته دندانپزشکی: تحصیل دندانپزشکی در لتونی ۵ ساله است. پس از پایان این دوره درجه Medicinae Dentalis “دکترا” یا دکتر دندانپزشکی به فارغ‌التحصیلان اعطا می‌گردد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در لتونی در حدود 000 یورو در سال است.
  • رشته پزشکی: تحصیل در رشته پزشکی در لتونی ۶ ساله است. پس از فارغ‌التحصیلی درجه “Medicinae Universae” دکترا” یا دکترای پزشکی عمومی به فارغ‌التحصیلان اعطا می‌شود. هزینه تحصیل پزشکی در کشور لتونی سالانه در حدود 000 یورو است.
  • رشته داروسازی: تحصیل در رشته داروسازی کشور لتونی ۵ ساله است. پس از این دوره درجه Doctor یا دکتری داروساز به فارغ‌التحصیلان اعطا می‌شود. هزینه تحصیل داروسازی در لتونی سالانه در حدود 6000 یورو است.

جهت تحصیل پزشکی در لتونی بهترین دانشگاه‌ها شامل دانشگاه‌های لاتویا و ویلنیوس هستند.

تحصیلی لتونی

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به لتونی هدفی است که می‌تواند زندگی آینده افراد را به طور کامل متحول کند. دریافت پذیرش از دانشگاه‌های معتبر این کشور پلی به سوی آینده تحصیلی و شغلی درخشان خواهد بود. برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های لتونی رقابت چشمگیری بین دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. بنابراین بهتر است دانشجویان برای اطمینان از موفقیت خود در این مسیر از راهنمایی کارشناسان بهره‌ بگیرند. کارشناسان مهاجرت تحصیلی آریا دانش آماده ارائه مشاوره رایگان تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان گرامی هستند.

سوالات متداول

  1. مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به لتونی چیست؟

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر لتونی با هزینه مناسب، امکان بهره‌مندی از بورسیه و کمک‌ هزینه تحصیلی، فضای رشد اقتصادی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر این کشور، امکان اخذ ویزای شینگن، پذیرش تحصیلی آسان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی.

  1. هزینه زندگی در لتونی چقدر است؟

هزینه زندگی ماهانه در کشور لتونی ماهانه در حدود ۸۰۰ یورو است.

  1. آیا می‌توان با ویزای تحصیلی لتونی به سایر کشورهای اروپایی سفر کرد؟

بله. لتونی عضو اتحادیه اروپاست و ویزای آن ویزای شینگن است. بنابراین دانشجویان در حال تحصیل در این کشور می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزای مجدد به سایر کشورهای اروپایی سفر کنند.

  1. آیا امکان اشتغال در زمان تحصیل در لتونی وجود دارد؟

بله.  دانشجویان در حال تحصیل در لتونی مجوز اشتغال به کار پاره وقت را دارند.

  1. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در لتونی وجود دارد؟

بله. دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف از شانس دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برخوردارند.

  1. شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور لتونی چیست؟

دریافت پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه‌های لتونی و برخورداری از تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور مهم‌ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور لتونی هستند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا