021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (9 امتیاز)

تحصیل پزشکی در لتونی 2021

تحصیل پزشکی در لتونی

فهرست مطالب

مزایای تحصیل پزشکی در لتونی

مهم‌ترین مزایای تحصیل در این رشته عبارتند از:

  • امکان تحصیل در رشته پزشکی در کشور لتونی به زبان انگلیسی
  • شرایط اقتصادی مناسب و شانس بالای اشتغال و دریافت اقامت دائم لتونی
  • وجود دانشگاه‌های معتبر پزشکی با رنکینگ بالای جهانی در کشور لتونی
  • فرهنگ مهمان پذیری و مهمان دوستی مردم کشور لتونی در برخورد با مهاجران
  • شهریه مناسب دانشگاه‌های کشور لتونی نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  • هزینه مناسب زندگی در لتونی نسبت به سطح بالای رفاه زندگی در این کشور
  • امکان دریافت ویزای شینگن برای دانشجویان در حال تحصیل در کشور لتونی

معایب تحصیل پزشکی در لتونی

تحصیل پزشکی در لتونی نیز مانند تحصیل در هر کشور دیگر دارای برخی نقاط ضعف است. گرچه این نقاط ضعف در مقایسه با مزایای بسیار تحصیل پزشکی در این کشور چندان قابل توجه نیستند.

معایب تحصیل پزشکی در لتونی عبارتند از:

  • ضرورت یادگیری زبان محلی کشور لتونی برای زندگی روزمره و اشتغال در این کشور
  • کمبود رستوران‌های حلال و اماکن مذهبی مسلمانان مانند مسجد در لتونی به دلیل جمعیت کم مسلمانان در این کشور
  • آب و هوای نسبتا سرد کشور لتونی
  • وجود برخی قوانین سختگیرانه برای مهاجران در این کشور

پزشکی در لتونی

چگونگی تحصیل پزشکی در لتونی

تحصیل پزشکی در لتونی همچون دیگر دوره های تحصیل پزشکی در اروپا، ۶ سال، یعنی ۱۲ ترم تحصیلی به طول می‌انجامد. وجود گروه‌های علمی تخصصی در دانشکده‌های پزشکی کشور لتونی که فرایند یادگیری و تمرین کلیه دانشجویان در دروس بالینی و نظری زیر نظر خود دارند، تضمین کننده کیفیت آموزش در دانشگاه‌های این کشور است.

در طول سه سال اول تحصیل پزشکی در لتونی دروس پایه پزشکی علوم پزشکی و بالینی تدریس می‌شود. در طول سه سال اول تحصیل دانشجویان رشته پزشکی با ساختار ارگان‌های مختلف بدن انسان عملکرد آن‌ها در بدن افراد سالم و بیمار آشنا می‌شوند.

در سال دوم تحصیل پزشکی در لتونی دانشجویان دانش عمیقی در زمینه طب اطفال، بیماری‌های داخلی، مامایی، جراحی و پزشکی بدست می‌آورند.در طول سه سال دوم تحصیل دانشجویان علت بروز بیماری‌ها، علائم آن‌ها و همچنین روش‌های تشخیص و درمان بیماری‌ها را می‌آموزند.

همچنین دانشجویان رشته پزشکی در لتونی ۱۸ ماه کارآموزی بالینی می‌گذرانند و در طی این دوران مهارت‌های عملی مورد نیاز را به صورت کامل فرا می‌گیرند. یادگیری با روش حل مسئله یکی از رایج‌ترین روش‌های تدریس اساتید در سیستم آموزش عالی کشور لتونی است.

در این سبک از تدریس که PBL نامیده می‌شود، دانشجویان به تجزیه و تحلیل و بحث با هدف حل مشکلات می‌پردازند و در نهایت با راهنمایی اسانید راه حل مناسب را پیدا می‌کنند. روش یادگیری و تدریس در کلاس‌های آموزشی دوره پزشکی در کشور لتونی بسیار پویا و خلاقانه است.

شرایط تحصیل پزشکی در لتونی

تحصیل پزشکی در لتونی مانند تحصیل در این رشته در هر کشور دیگر نیازمند برخورداری از برخی شرایط است. این شرایط را می‌توان به دو دسته شرایط اصلی و شرایط فرعی تحصیل پزشکی در کشور لتونی تقسیم کرد. داشتن شرایط اصلی برای تحصیل پزشکی در لتونی ضروری است.

در حالی که برخورداری از شرایط فرعی الزامی نبوده و تنها به تسریع فرایند پذیرش و افزایش شانس قبولی کمک خواهد کرد. شرایط اصلی تحصیل عبارت است از:

  • داشتن مدرک دیپلم مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ایران: گذراندن دوره دیپلم ریاضی یا تجربی اساسی‌ترین شرط تحصیل پزشکی در لتونی است.
  • داشتن مدرک زبان: برای تحصیل پزشکی در لتونی به زبان انگلیسی داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5 و یا مدرک تافل با حداقل نمره ۸۵ از جمله شروط اصلی پذیرش است.
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های لتونی در رشته پزشکی: قبولی در آزمون ورودی رشته پزشکی سومین شرط لازم برای دریافت پذیرش پزشکی کشور لتونی است. آزمون ورودی دانشگاه‌های کشور لتونی اغلب متشکل از سوالات دروس زیست شناسی و شیمی است. شرکت در دوره‌های آموزشی پری مدیکال یا پیش پزشکی بهترین راه برای کسب موفقیت در این آزمون است. همچنین متقاضیان تحصیل پزشکی در لتونی در صورت داشتن نمره قبولی بالا در آزمون SAT از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های لتونی معاف خواهند بود.

شرایط فرعی تحصیل پزشکی عبارتند از:

  • داشتن معدل بالا
  • داشتن نمرات بالا در دروس شیمی، زیست و فیزیک دبیرستان
  • داشتن سن بین ۱۸ تا ۲۵ سال

تحصیل لتونی

مدارک تحصیل پزشکی در لتونی

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در لتونی عبارتند از:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات دو سال آخر دبیرستان
  • مدرک زبان با حدنصاب نمره
  • مدرک قبولی در آزمون SAT در صورت وجود
  • گذرنامه معتبر و عکس پرسنلی
  • نامه تمکن مالی
  • انگیزه نامه و توصیه نامه

 هزینه تحصیل پزشکی در لتونی

هزینه تحصیل پزشکی در لتونی شامل هزینه شهریه دانشگاه و هزینه زندگی روزمره در این کشور است. شهریه دانشگاه‌های مختلف کشور لتونی متفاوت است اما به صورت میانگین شهریه سالانه تحصیل پزشکی در لتونی سالانه در حدود ۱۰۰۰۰ یورو برآورد می‌شود.

هزینه زندگی دانشجویی در لتونی نیز ماهانه رقمی در حدود ۷۰۰ یورو است. با توجه به این که دانشجویان در حال تحصیل در لتونی اجازه اشتغال به کار پاره وقت در حدود ۲۰ ساعت در هفته را دارند، می‌توانند بخشی از هزینه‌های خود را از طریق اشتغال به کار پاره وقت در لتونی تامین کنند.

میانگین هزینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور بستگی به کشور و دانشگاه هدف دارد اما معمولا در دانشگاه های اروپا میانگین حدود 10 هزار یورو در سال است. کشورهای همچون ایتالیا، ترکیه و صربستان کمتر از میانگین اروپا هستند.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در لتونی

  • دانشگاه لاتویا: دانشگاه لاتویا در شهر ریگا واقع شده است. این دانشگاه بین‌المللی یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در لتونی است و در میان دانشگاه‌های حوزه بالتیک رتبه 4ام را دارا می‌باشد. دانشکده پزشکی دانشگاه لاتویا متشکل از گروه‌های داخلی، آناتومی و بافت شناسی، جراحی ، بیوشیمی پزشکی ، آموزش پزشکی، اخلاق و تاریخ ، انکولوژی ، فارماکولوژی و آسیب شناسی و مرکز پزشکی کودکان است. مدرک پزشکی دانشگاه لتونی مورد تایید وزارت بهداشت در کشور ایران است.
  • دانشگاه ویلنیوس: دانشگاه ویلنیوس دیگر دانشگاه پزشکی معتبر در کشور لتونی است. این دانشگاه در سال 1579 تاسیس شده و در شهر ویلنیوس پایتخت لتونی قرار دارد. مدرک پزشکی دانشگاه ویلنیوس در کشور ایران معتبر است. دانشگاه ویلنیوس بین 5 درصد دانشگاه‌های برتر دنیا در رتبه بندی جهانی QS قرار دارد.
  • دانشگاه استرادینز ریگا: دانشگاه دولتی استرادینز ریگا پنجمین دانشگاه برتر کشور لتونی است و در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف این دانشگاه تحصیل می‌کنند. این دانشگاه در سال 1950 در شهر ریگا تأسیس شد. نمرات دروس زیست شناسی و شیمی و فیزیک دبیرستان از جمله موارد مهمی هستند که در فرایند پذیرش در دانشگاه استرادینز مورد توجه قرار می‌گیرند.

انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل پزشکی در لتونی و کسب موفقیت در فرایند دریافت پذیرش نیازمند برخورداری از دانش و اطلاعات دقیق درباره‌ی قوانین مهاجرت تحصیلی است. دریافت مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی بهترین راه برای موفقیت در انجام این پروسه با اهمیت است.

تحصیل پزشکی لتونی

 سوالات متداول

  1. مهم‌ترین مزایای تحصیل پزشکی در لتونی کدامند؟

امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در لتونی، شرایط اقتصادی بسیار مناسب این کشور و سیستم آموزش عالی با کیفیت و دانشگاه‌های معتبر علوم پزشکی لتونی مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل پزشکی در این کشور قلمداد می‌شوند.

  1. تحصیل پزشکی در لتونی چند سال به طول می‌انجامد؟

تحصیل این رشته در لتونی ۶ ساله است.

  1. شهریه تحصیل پزشکی در لتونی چقدر است؟

شهریه دانشگاه‌های کشور لتونی در تحصیل در رشته پزشکی سالانه در حدود 10 هزار یورو است.

  1. آیا تحصیل پزشکی در لتونی نیازمند شرکت در آزمون ورودی است؟

بله. قبولی در آزمون ورودی از جمله شروط اصلی دانشگاه‌های لتونی برای پذیرش در رشته پزشکی است.

  1. آیا دانشجویان در حال تحصیل پزشکی درکشور لتونی مجوز اشتغال دارند؟

بله. به دانشجویان در حال تحصیل در این کشور اروپایی اجازه ۲۰ ساعت کار پاره وقت در هفته داده می‌شود.

  1. آیا مدرک پزشکی کشور لتونی در ایران معتبر است؟

بله. هر ساله فهرستی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران منتشر می‌‌شود و اغلب اسامی چند دانشگاه معتبر از کشور لتونی نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا