021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (7 امتیاز)

دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا در مجارستان 2021

دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا

فهرست مطالب

دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا در کالج های مجارستان

دانشگاه های دولتی ایتالیا جهت پذیرش در رشته های علوم پزشکی همچون پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی، آزمون ورودی به نام آزمون IMAT برگزار می کنند. علاوه بر این دانشگاه های ایتالیا جهت پذیرش رشته های داروسازی به زبان انگلیسی آزمون TOLC- F برگزار می کنند. آزمون IMAT تحت برنامه ریزی وزارت تحقیق و آموزش عالی ایتالیا و با همکاری سازمان دانشگاه کمبریج انگلستان Admission testing Services Cambridge Assessment برگزار می شود. آزمون آیمت، علاوه بر ایتالیا در 20 کشور مختلف برگزار می شود و متقاضیان زیادی از کشورهای آسیایی و اروپایی در این آزمون شرکت می کنند. از آنجایی که شرایط بورسیه تحصیلی ایتالیا شرایط خوبی دارد و به متقاضیان کشورهای جهان سوم پرداخت می شود، محبوبیت ایتالیا در زمینه مقصد تحصیلی بیش از پیش می شود.

ساختار و سیستم آزمون ورودی پزشکی  و دندانپزشکی ایتالیا آزمون IMAT

آزمون IMAT ایتالیا به صورت یک آزمون کاغذی و کتبی بوده و در مدت 100 دقیقه برگزار می شود. ساختار آزمون شامل 60 سوال در 4 بخش 1- دانش عمومی (10 سوال)، هوش و منطق (10 سوال)؛ 2- زیست شناسی (15 سوال)؛ 3- شیمی (15 سوال)؛ 4- ریاضی و فیزیک (10 سوال) است. سوالات آزمون IMAT ایتالیا به صورت 5 گزینه ای بوده و پاسخ ‌های غلط، مشمول نمره منفی هستند. امتیاز سوالات بدون پاسخ، صفر خواهد بود. امتیاز هر پاسخ درست، 1.5 و هر پاسخ منفی برابر 0.4- است. مجموع نمره این آزمون 90 است. آزمون آیمت ایتالیا در مراکز آموزشی و دانشگاهی مختلف در کشور ایتالیا برگزار می شود. همچنین با توجه به بین المللی بودن دانشگاه ها و با توجه به درخواست متقاضیان و زبان های آموزشی که دانشگاه ها ارائه می دهند، زبان انگلیسی از جمله زبان های آموزشی در دانشگاه ها بوده که باعث می شود کلیه مراحل آزمون ورودی IMAT به زبان انگلیسی برگزار می شود.

بهترین شرایط سنی جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا  و تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا سن بالای 18 سال و زیر 35 سال است. با توجه به نوع آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا، گذراندن دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا در اروپا می تواند مسیر اصلی جهت موفقیت در آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا و موفقیت در کسب کرسی دانشگاه ها در رشته های علوم پزشکی باشد. ثبت نام جهت شرکت در آزمون آیمت به صورت آنلاین از طریق وب سایت universitaly.it است. از مزیت های تحصیل در رشته های علوم پزشکی ایتالیا این است که آزمون آیمت ایتالیا در بیش از 20 کشور جهان برگزار می شود که باعث می شود متقاضیان از سراسر جهان امکان شرکت در آزمون و اخذ پذیرش را داشته باشند. داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس بالای نمره 6 یا 6.5 از دیگر شرایط پذیرش پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا است.

آزمون TOLC-F، آزمون ورودی داروسازی دانشگاه های ایتالیا

آزمون تولک اف به عنوان آزمون داروسازی ایتالیا به زبان انگلیسی مطرح است. متقاضیان تحصیل داروسازی در ایتالیا باید با موفقیت این آزمون را پشت سر بگذارند. این آزمون شامل 50 سوال است و شباهت زیادی به آزمون آیمت دارد. هر سوال 1 نمره دارد و مجموع نمره از 50 است. تفاوت اصلی این آزمون با آزمون آیمت این است که تولک اف به شکل آنلاین برگزار می شود.

معرفی دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا در کالج مجارستان

آزمون IMAT ایتالیا یا International Medical Admission Test به عنوان آزمون ورودی رشته های علوم پزشکی دانشگاه های معتبر ایتالیا است. دوره آمادگی آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ایتالیا یا کلاس های آمادگی آزمون IMAT در مجارستان لازمه موفقیت جهت ورود به دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا است. دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا معادل دوره پیش دانشگاهی رشته های علوم پزشکی ایتالیا یا  (Pre-University) نیز محسوب می شود. دانشپذیران دوره آماده سازی آیمت ایتالیا با گذراندن این دوره و اخذ مدرک بین المللی کالج در اروپا می توانند در هر یک از دانشگاه های انگلیسی زبان کشور ایتالیا در رشته های علوم پزشکی درخواست پذیرش و ادامه تحصیل دهند. می توان این گونه بیان نمود که دانشپذیران با گذراندن دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا می توانند شانس بالایی جهت موفقیت در ورود به بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا داشته باشند.

دوره آیمت در مجارستان در کالج های مختلف مجارستان برگزار می شود. این کالج ها بویژه در شهر بوداپست متمرکز هستند. از مهمترین کالج های برگزار کننده دوره های آمادگی آزمون های پزشکی ایتالیا شامل کالج های زیر می باشند.

 

کالج اویسینا به عنوان یک کالج معتبر و با سابقه، برگزار کننده دوره های پیش پزشکی و آمادگی آزمون های ورودی پزشکی دانشگاه های اروپا است. دوره آزمون IMAT در مجارستان از دوره های مهم کالج اویسینا است.

دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا

با دوره IMAT ایتالیا در مجارستان برای چه دانشگاه هایی از ایتالیا می شود پذیرش گرفت؟

متقاضیان تحصیل در ایتالیا می توانند با موفقیت در آزمون های تولک اف و آیمت از دانشگاه های زیر پذیرش دریافت کنند.

 

لیست دانشگاه های ایتالیا مورد تائید وزارت بهداشت ایران، ارائه دهنده رشته های علوم پزشکی به زبان انگلیسی

 

ردیف نام دانشگاه رشته ها
1 پاویا پزشکی
2 میلان پزشکی
3 ساپینزا پزشکی – دندانپزشکی
4 تورورگاتا پزشکی – داروسازی
5 ناپلس فدریکو II پزشکی
6 باری پزشکی
7 تورین پزشکی
8 بولونیا پزشکی – داروسازی
9 بیکوکا پزشکی
10 مسینا پزشکی
11 پادوا پزشکی
12 پارما پزشکی
13 سیه نا دندانپزشکی

 

اهداف برگزاری دوره IMAT ایتالیا در کالج های مجارستان چیست؟

  • آمادگی ویژه آزمون ورودی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه ها دولتی ایتالیا
  • یادگیری تئوری و کاربردی دروس علوم پایه پزشکی جهت موفقیت در آزمون آیمت ایتالیا
  • توانمندی و یادگیری بخش مهمی از دروس سال اول و دوم دانشگاه در رشته های علوم پزشکی
  • آمادگی آزمون های تستی دانشگاه های ایتالیا در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی
  • یادگیری زبان انگلیسی در سطح نمره بالای آیلتس و مطالعه بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا

 

دوره آمادگی IMAT ایتالیا در مجارستان برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که علاقه مند به تحصیل در رشته های علوم پزشکی دانشگاه های ایتالیا از جمله پزشکی و دندانپزشکی هستند.
  • دانش آموزان ایرانی دوره دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی رشته علوم تجربی ( بالای 18 سال سن) که تمایل به تحصیل پزشکی در ایتالیا دارند.
  • متقاضیانی که تمایل به گذراندن دوره کالج و دوره پیش دانشگاهی پزشکی در کشورهای اروپایی را دارند.

دوره آیمت ایتالیا در مجارستان

منابع و محتوای آموزشی کلاس های آمادگی آزمون IMAT ایتالیا در مجارستان

دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی ایتالیا در دوره آیمت ایتالیا در مجارستان دروس زیر را بطور جامع و هدفمند آموزش می بینند و با آمادگی بالایی می توانند در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ایتالیا شرکت نمایند:

 

1 زیست شناسی سلولی و مولکولی 5 فیزیک و ریاضی
2 شیمی عمومی 6 ژنتیک
3 شیمی آلی و بیوشیمی 7 میکروبیولوژی و ایمنی شناسی
4 آناتومی و فیزیولوژی 8 منطق و هوش (استدلال منطقی)

 

دوره آمادگی آزمون پزشکی IMAT ایتالیا در کالج های مجارستان دو ویژگی اساسی دارد. ویژگی اول استفاده از کتاب هایی که توسط اساتید بین المللی و متخصص آزمون IMAT ایتالیا تالیف شده است. این کتاب ها با زبانی ساده و قابل فهم و با توجه کامل به سرفصل های درسی مورد نیاز دانشگاه های ایتالیا در رشته های علوم پزشکی تهیه و تدوین شده است. از آن جا که دروس دوره آیمت ایتالیا گسترده است، طبیعتا نیاز به انتخاب رفرنس های برتر متناسب با سیستم آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا است. نکته قابل توجه این است که سیستم و محتوای آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی ایتالیا همچون دیگر کشورهای اروپایی کاملا با آزمون های داخل ایران (کنکور سراسری) متفاوت است. از این رو دوره آیمت در مجارستان کاملا بر اساس سبک آزمون های دانشگاه های اروپایی تدوین شده است. کلیه کتاب های آموزشی و جزوه­ های مرتبط در این دوره در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. ویژگی دوم بهره گیری از اساتید بین المللی و مجرب جهت آموزش حضوری دانشپذیران دوره آیمت در کالج های مجارستان است. این اساتید با شناخت کامل آزمون پزشکی IMAT، نقش موثری در موفقیت دانشپذیران جهت ورود به دانشگاه های ایتالیا ایفا می کنند.

معرفی سیستم آموزشی دوره IMAT در کالج های مجارستان

سیستم آموزشی دوره آیمت در مجارستان در جهت برطرف کردن تمامی نیازهای آموزشی دانشجویان جهت کسب کرسی دانشگاه های مطرح کشور ایتالیا در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی طراحی شده است. کلاس های حضوری آموزشی با استفاده از اساتید بین المللی، استفاده از کتاب های تدوین شده آموزشی تخصصی و ویژه آزمون آیمت، برگزاری منظم آزمون های هفتگی و پایان دوره، آموزش مفهومی و اصولی دروس مختلف با تاکید بر دروس زیست شناسی، شیمی، هوش و منطق، ریاضی و فیزیک بخشی از این سیستم آموزشی است. کلیه دروس کلاس های آمادگی آیمت در مجارستان از پایه و به زبان انگلیسی آموزش داده می­شود. نکته مهم دیگر این است که هرچند آزمون آیمت برای رشته پزشکی و دندانپزشکی است، اما علاقه مندان به تحصیل داروسازی در ایتالیا نیز می توانند با گذراندن این دوره در آزمون تولک اف نیز موفق شوند.

آزمون های دوره آمادگی IMAT در کالج های مجارستان

به منظور افزایش میزان آمادگی دانشجویان دوره IMAT در مجارستان برای موفقیت در آزمون ورودی پزشکی ایتالیا در رشته های علوم پزشکی به طور معمول و به صورت هفتگی آزمون های پیشرفت تحصیلی به صورت تستی و براساس مدل آزمون IMAT برگزار می شود. علاوه بر این آزمون ها، آزمون­های میان دوره به صورت کتبی برگزار می شود و میزان رشد تحصیلی دانشجویان را در میان دوره مورد سنجش قرار می­دهد. در پایان دوره IMAT ایتالیا در مجارستان نیز آزمون Final به صورت تستی برگزار شده و در انتهای دوره به دانشجویان مدرک بین المللی کالج ارائه می شود. این مدرک اعتبار بین المللی داشته و می تواند در زمان آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا به عنوان یک مدرک معتبر ارائه گردد.

زمان برگزاری کلاس های آزمون آیمت ایتالیا در مجارستان

دوره آمادگی آزمون  IMATایتالیا در مجارستان هر سال در ۲ نوبت سپتامبر و ژانویه آغاز می­شود. دانشپذیران قبل از ورود به کالج در کلاس های تکمیلی در تهران شرکت می­کنند تا در زمان انتظار برای صدور ویزای تحصیلی از کلاس­های کالج عقب نمانند. دانشجویان پس از ورود به کشور مقصد در طی زمان کوتاهی کلاس های آموزشی خود را در کالج آغاز می نمایند. دانشپذیران ورودی در ماه سپتامبر دو ترم را به صورت عادی می گذرانند و دانشپذیران ورودی در ماه ژانویه کلاس های آیمت ایتالیا را به صورت فشرده می گذرانند. کالج های مجارستان علاوه بر دوره  آمادگی آیمت ایتالیا، دوره پری مدیکال یا فاندیشن را نیز برگزار می کند.

امکانات رفاهی ویژه دانشجویان دوره آیمت ایتالیا در مجارستان

از دیگر مزیت های دوره آمادگی آیمت ایتالیا در مجارستان، خدمات رفاهی ویژه دانشجویان در کنار خدمات علمی و آموزشی است. مهمترین مساله و دغدغه دانشجویان ایرانی و خانواده هایشان در اروپا محل اقامت و اسکان است که این امکان هم در زمان ورود به محل کالج به صورت اسکان موقت (اسکان در هتل های محل قرارداد) و هم برای اسکان دائم در خوابگاه های دانشجویی و یا اجاره آپارتمان در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات رفاهی رستوران اختصاصی همراه با همراه با غذاهای ایرانی و فرنگی است. روزانه وعده ناهار به دانشجویان در محل رستوران کالج ارائه می شود. نکته مهم دیگر ارائه خدمات بیمه ای به دانشجویان از طریق شرکت های بیمه ای و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی در محل کالج است. علاوه بر این موارد اردوها و تورهای تفریحی – ورزشی در راستای ارتقاء روحیه دانشجویان نیز برگزار می شود.

سوالات متداول

  1. دوره آیمت ایتالیا در مجارستان برای چه متقاضیانی مناسب است؟

علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های دولتی ایتالیا و موفقیت در آزمون ورودی پزشکی ایتالیا یعنی آزمون آیمت و همچنین آزمون تولک اف داروسازی.

  1. آیا ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا شرایط سنی خاصی دارد؟

خیر. ایتالیا از جمله کشورهای اروپا است که جهت پذیرش در رشته های علوم پزشکی شرایط سنی ندارد و متقاضیان می توانند تا 35 سال و بیشتر در آزمون آیمت و تولک اف ایتالیا شرکت کنند و پذیرش بگیرند.

  1. آیا ورود به دانشگاه های ایتالیا در رشته های پزشکی شرط معدل دارد؟

شرایط معدل وجود ندارد اما ترجیحا معدل دیپلم و پیش دانشگاهی متقاضیان بالای 14 باشد.

  1. شهریه دوره های آمادگی آزمون آیمت ایتالیا در مجارستان چه میزان است؟

شهریه دوره آمادگی آزمون آیمت در مجارستان به نوع کالج و مرکز آموزشی متفاوت است، اما میانگین آن سالانه حدود 7 الی 9 هزار یورو است.

  1. آیا پذیرش رشته های پزشکی در ایتالیا نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارد؟

بله. جهت پذیرش رشته های پزشکی ایتالیا نیاز به مدرک زبان بویژه آیلتس با نمره حداقل 6 الی 6.5 است.

  1. شرایط اصلی ورود به رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ایتالیا چیست؟

گذراندن دوره 12 ساله تحصیل در ایران در رشته تجربی یا ریاضی و فزیک (پیش دانشگاهی) یکی از مهمترین شرایط است. داشتن مدرک زبان انگلیسی و همچنین موفقیت در آزمون های ورودی ایتالیا از دیگر شرایط است.

  1. آزمون ورودی پزشکی ایتالیا یا IMAT در کجا برگزار می شود؟

آزمون IMAT ایتالیا در 20 کشور جهان برگزار می شود. این آزمون در ایران برگزار نمی شود و در اطراف ایران در کشورهایی از جمله ترکیه، آذربایجان و امارات برگزار می شود.

  1. آیا پذیرش رشته داروسازی ایتالیا نیز از طریق آزمون آیمت است؟

خیر. آزمون ورودی رشته داروسازی به نام آزمون تولک اف است که مشابه آزمون آیمت می باشد و توسط خود دانشگاه و به شکل آنلاین و یا محل خود دانشگاه برگزار می شود.

  1. سیستم آموزشی، اساتید و کتاب های آموزشی دوره های آمادگی IMAT در مجارستان چگونه است؟

کلاس های IMAT در کالج های مجارستان براساس استانداردهای آموزشی اتحادیه اروپا برگزار می شود. تمامی اساتید بین المللی هستند و کتاب های آموزشی تالیفی و دیگر کتاب های رفرنس از جمله کتاب های کمبریج آموزش داده می شود. سیستم ارزیابی مستمر و نظارت هدفمند و پشتیبانی نیز بخشی از آموزش است.

  1. زمان ثبت نام و برگزاری دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا چه زمانی است؟

به طور معمول دوره آیمت ایتالیا در ماه سپتامبر و ژانویه در کالج های مجارستان برگزار می شود.

  1. دانشگاه های ایتالیا که توسط آزمون IMAT پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دارند، کدامند؟

دانشگاه های میلان، تورین، ساپینزا، بولونیا، تورورگاتا، پادوا، پاویا، سی نا، فدریکو، بیکوکا، پارما از دانشگاه های دولتی ایتالیا هستند.

  1. دانشگاه های ایتالیا که توسط آزمون TOLC- F پذیرش رشته داروسازی دارند، کدامند؟

دانشگاه بولونیا و تورورگاتا رم پذیرش رشته داروسازی به زبان انگلیسی دارند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا