021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (6 امتیاز)

تحصیل ارزان و رایگان دندانپزشکی در اروپا

تحصیل ارزان دندانپزشکی در اروپا

فهرست مطالب

تحصیل دندانپزشکی در اروپا

تحصیل دندانپزشکی اروپا

تحصیل دندانپزشکی در اروپا، مزایای متعدد و جذابیت های زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد. علاوه بر مزایای تحصیل در اروپا و جذابیت های بصری قاره سبز، با تحصیل دندانپزشکی، همه رویاهای کوچک و بزرگ هر دانشجویی تحقق می یابد. همچنین، بسیاری از دانشگاه های برتر و با رنکینگ جهانی بالا برای تحصیل دندانپزشکی، در اروپا وجود دارند. بنابراین، جای تعجب ندارد که هر ساله، صدها دانشجو تصمیم می گیرند تا به تحصیل دندانپزشکی در اروپا، بپردازند.

تحصیل در اروپا، فرصت سفر، فرا گیری زبان های جدید و زندگی با فرهنگ هایی که قبلاً برای دانشجو ناشناخته بوده است، فراهم می شود. علاوه بر این، با آسان شدن شرایط ورود برای دانشجویان بین المللی، بستری فراهم شده است تا دانشجویان به تحصیل ارزان و رایگان دندانپزشکی در اروپا مشغول شوند.

دوره دندانپزشکی در اروپا

هر متقاضی پس از گذراندن امتحان نهایی و دریافت دیپلم دبیرستان از سه روش می تواند به تحصیل دندانپزشکی در اروپا مشغول شود:

  • یک سال دوره آموزشی دوره های پری مدیکال یا پیش پزشکی در کالج های معتبر دانشگاهی و خصوصی بگذراند و پس از آن، در آزمون ورودی جامع دانشگاه متشکل از زمینه های شیمی، زیست شناسی، زبان انگلیسی، فیزیک و یا ریاضیات شرکت کند.
  • در دوره های آموزشی ایران شرکت کند. این دوره ها، دوره آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا (IMAT) و دوره پری مدیکال و فاندیشن (MFP) هستند که در ایران برگزار می شوند. این دوره ها مطابق با استانداردهای کالج های اروپایی و باسیستم آموزشی بین المللی و توسط اساتید مجرب و متخصص ارائه می شود.
  • مطالعه پکیج آموزشی یونی مد که شامل کتب و مجموعه سوالات است. با مطالعه این پکیج ها و کتاب های آموزشی که ویژه موفقیت در آزمون ورودی دندانپزشکی اروپا است، متقاضی می تواند آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های دندانپزشکی در اروپا را کسب کرده و نمره لازم جهت قبولی را بدست آورد.

اکثر دوره های دندانپزشکی اروپا، 5 سال طول می کشد. دو سال اول در دوره دندانپزشکی شامل دروس پایه و مقدماتی از جمله فیزیک، زیست شناسی، شیمی، بیوشیمی، آناتومی و فیزیولوژی ساختار دهان و دندان می شود. از سال سوم به بعد دروس شامل آناتومی پاتولوژیک، فیزیولوژی آسیب شناسی، معاینه بالینی پزشکی داخلی و جراحی دوره های پزشکی با تمرکز بر مشکلات دندان و دهان است. تحقیقات، مطالعات و آموزش های بالینی نیز جز جدا نشدنی از تحصیل دندانپزشکی است.

دانشجویان دندانپزشکی اروپا بعد از فارغ التحصیلی، به عنوان یک دندانپزشک، باید قادر به حفظ سلامت دهان و دندان بیماران تحت مراقبت خود باشند. همچنین، ضروری است که دانش، مهارت و تجربه لازم جهت درمان مسائل و مشکلات دهان و دندان بیماران را کسب کرده باشند.

 

کشورهای مشمول تحصیل ارزان و رایگان دندانپزشکی در اروپا 

دانشکده های دندانپزشکی اروپا

هزینه شهریه تحصیل دندانپزشکی در اروپا بسته به دانشگاه و هزینه زندگی بسته به شهر محل زندگی، متفاوت است. هزینه های مختلف در هر کشور، برای دانشجویان اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین دانشجو باید قبل از انتخاب کشور محل تحصیل ارزان و رایگان دندانپزشکی در اروپا، بر اساس شرایط خود، همه جوانب را مد نظر قرار دهد. شرایط تحصیل و زندگی در کشورهای مختلف اروپایی در وب سایت آریا دانش قرار داده شده است.

  1. مجارستان: مجارستان کشوری که از سال 2007، به عضویت شینگن درآمده است. بنابراین، متقاضی با اخذ ویزای تحصیلی مجارستان علاوه بر استفاده از جذابیت ها و امکانات تحصیلی کشور مجارستان، می تواند در تمام کشورهای عضو شینگن رفت و آمد داشته باشد. علاوه بر این، مجارستان یکی از کم هزینه ترین راه های اخذ اقامت شینگن است. همچنین دانشجویان بین المللی ممتاز، می توانند از بورسیه تحصیلی در برخی دانشگاه های مجارستان، بهره مند شوند.
  2. اسلواکی: تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به زبان اسلواکیایی رایگان است. برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان، بسته به رشته انتخابی فرد، هزینه ها متفاوت می باشد. به علاوه طبق قانون اتحادیه شینگن و کشور اسلواکی افرادی که وارد این کشور می شوند، طبق قانون اجباری بیمه های درمانی، بایستی تحت پوشش بیمه در بیایند. بیمه اجباری یکی از مزایای تحصیل در اسلواکی است.
  3. جمهوری چک: دانشجویانی که برای مطالعه و تحصیل به زبان کشور چک اقدام کنند، از پرداخت هزینه معاف هستند. تحصیل در رشته دندانپزشکی نیز معمولا به زبان چکی برگزار می گردد؛ بنابراین رایگان است. همچنین دریافت بورسیه در چک، با داشتن رزومه ای عالی و شرایط خوب امکان پذیر است.
  4. کرواسی: در کشور کرواسی، شرایط اقامت در زاگرب، آسان تر از سایر شهرها است. دانشگاه زاگرب به عنوان یک دانشکده مناسب جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا، یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه های کرواسی است که دارای چندین دانشکده، مدرسه و آکادمی است. شرایط تحصیل دندانپزشکی در کرواسی می تواند یکی از بهترین تجربیات چند ساله متقاضیان باشد.
  5. لهستان: هزینه های زندگی در لهستان بسیار مناسب و ارزان است. برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا و کشور لهستان، تحصیل به زبان انگلیسی در دسترس است. بنابراین، هر ساله دانشجویان از سراسر جهان می توانند از تسلط بر انگلیسی، برای تحصیل پزشکی در لهستان استفاده کنند.
  6. صربستان: دانشگاه بلگراد با دو قرن سابقه، فرهنگ، اقتصاد و زندگی شخصی مردم صربستان را بسیار تحت تأثیر قرار داده است. در طول تاریخ، دانشگاه بلگراد با هدف حفظ ارتباط بین المللی قوی با موسسات در سراسر قاره اروپا مشغول به فعالیت است. به علاوه، دانشگاه بلگراد یک دانشگاه با بودجه دولتی است که زیر نظر یونسکو و سایر سازمان ها به توسعه آموزش و علوم کمک می کند.
  7. لتونی: بسیاری از کشورها در سراسر اروپا وجود دارند که دندانپزشکی را به عنوان یک دوره به زبان انگلیسی ارائه می دهند. این کشورها الزامات درجه پایین تری را نسبت به کشور انگلیس و کشور های اروپای غربی ارائه می دهند. لتونی، علاوه بر بهترین آموزش برای شهریه های تحصیل دندانپزشکی اروپا قیمت مناسبی ارائه را نیز داده است.
  8. ترکیه: دانشگاه های دولتی در ترکیه، بسیار مقرون به صرفه هستند و در ترکیه اگر به زبان ترکی مسلط باشید، هزینه تحصیل بسیار ارزانتر خواهد بود. همچنین هزینه های زندگی نیز کم است و بورس های تحصیلی متعددی نیز در دسترس است.
  9. روسیه: قیمت مسکن و هزینه های تحصیلی در مسکو، نسبت به دیگر شهرها بیشتر است. با توجه به هزینه مقرون به صرفه تحصیل دندانپزشکی در روسیه و شرایط مساعد برای پذیرش دانشگاه، علاقه مندان از این کشور استقبال ویژه ای می کنند.
  10. ایتالیا: دانشگاه های مختلف ایتالیا از جمله دانشگاه های دولتی از طریق آزمون ورودی ایتالیا IMAT، دانشجویان را در رشته دندانپزشکی پذیرش کرده و دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا با امکان اخذ بورسیه تحصیلی سالانه تا سقف 5800 یورو فراهم است. از این رو ایتالیا به عنوان مقصد تحصیل ارزان و رایگان دندانپزشکی در اروپا مطرح است.

شهریه تحصیل دندانپزشکی در اروپا

دانشگاه های دندانپزشکی اروپا

دانشکده های دندانپزشکی در اروپا، از قدیمی ترین و معتبرترین دانشکده ها در سراسر جهان هستند. شرایط لازم برای تحصیل دندانپزشکی، از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. پیشنهاد آریا دانش این است که قبل از مراجعه به هر دانشکده دندانپزشکی، توسط مشاوران تحصیلی سایت آریا دانش، از این شرایط آگاه شوید. تیم آریا دانش، چندین کشور اروپایی برای تحصیل دندان پزشکی در اروپا را معرفی و توصیه می کند که در زیر به آنها اشاره می کنیم. شهریه تحصیل دندانپزشکی در اروپا در دانشگاه های مختلف قید شده است. همچنین متقاضیان می توانند راهنمای گام به گام تحصیل دندانپزشکی در اروپا را مطالعه کنند.

ردیف کشور هزینه زندگی (برای هر ماه) هزینه تحصیل سالانه نام دانشگاه ها
1 مجارستان 850 دلار 9000 الی 15000 دلار –         دانشگاه سملویس در بوداپست

–         دانشگاه سگد در سگد

2 اسلواکی 1200-950 دلار 10000 -12000 دلار –         دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا

–         دانشگاه پاول ژوزف سافاریک در کوزیس

3 جمهوری چک 1200-950 دلار 11000-14000 دلار –         دانشگاه ماساریک در برنو

–         دانشگاه پالاکی در اولوموک

–         دانشگاه اول چارلز در پراگ

–         دانشگاه چارلز در کرالو

4 کرواسی 800-450 دلار 10000 – 12000 دلار –         دانشگاه زاگرب
5 لهستان 700-600  دلار 8000-12000 دلار –         دانشگاه علوم پزشکی ورشو

–         دانشگاه یاگیلونیا

–         دانشگاه علوم پزشکی لودز

6 صربستان 1200-1100 دلار 6000-8000 دلار –         دانشکده پزشکی دانشگاه بلگراد نووی ساد
7 لتونی 850 دلار 12000 – 15000 دلار –         دانشگاه ریگا استرادینز در ریگا

–         دانشگاه لتونی در ریگا

8 ترکیه 1300-800 دلار 1000-5000 دلار –         دانشگاه حاجت تپه در آنکارا
9 روسیه 500-300 دلار 3000-6000 دلار –         اولین دانشگاه پزشکی مسکو
10 ایتالیا 950-700 دلار 1000 – 60000 دلار –         دانشگاه سیه نا در سیه نا

 

  • هزینه های اعلام شده به غیر از هزینه های ثبت نام، درخواست پذیرش، دوره های زبان، دوره های پیش پزشکی و بیمه اجباری در بعضی کشورها است.
  • در هر کشور اروپایی، هزینه های تحصیل دندانپزشکی در برخی شهرهای بزرگ با سایر شهر ها، متفاوت است.
  • برای تحصیل ارزان و رایگان دندانپزشکی در اروپا، تسلط به زبان کشور مقصد و زبان انگلیسی بسیار تاثیرگذار است.

تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی

تحصیل ارزان و رایگان دندانپزشکی در اروپا

اگرچه دوره های دندانپزشکی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود، اما بیشتر دانشجویان در همان سال اول تحصیلات، نیاز به آموختن و تسلط به زبان کشور مقصد را احساس می کنند. مهم ترین مشکلی که برای دانشجویانی که به تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی می پردازند، پیش می آید، این است که هنگام شروع آموزش بالینی در بیمارستان، قادر به برقراری ارتباط با بیماران نیستند. این مسئله دانشجویان دندانپزشکی را به آموختن زبان کشور محل اقامت تحصیلی ترغیب می کند.

بورسیه تحصیلی جهت تحصیل رایگان دندانپزشکی در اروپا

تحصیل ارزان و رایگان دندانپزشکی در اروپا

کشورهای اروپایی به دانشجویان بین المللی و اروپایی مقیم، بورسیه تحصیلی اعطا می کند. بورسیه تحصیل دندانپزشکی توسط متقاضیان ممتاز که رزومه عالی و پر باری دارند، دریافت می شود. این بورسیه ها بهترین امکان برای تحصیل ارزان و رایگان دندانپزشکی در اروپا فراهم می کند. زیرا، بورسیه تحصیلی، هزینه کامل تحصیل در اروپا، شامل هزینه دانشگاه، هزینه کالج، کمک هزینه زندگی، بیمه درمانی، هزینه های ویزای ورودی و بیشتر هزینه های اصلی را پوشش می دهد. در بین کشورهای اروپایی، کشور ایتالیا شرایط مناسبی را جهت ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی و غیر اروپایی دارد. حدود 13 دانشگاه دولتی ایتالیا برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی سالانه تا سقف 5800 یورو بورسیه  تحصیلی ارائه می شدهند که هزینه های تحصیل را شامل می شود. از این رو در بین کشورهای مختلف اروپایی ایتالیا به عنوان مقصد مناسبی جهت تحصیل ارزان دندانپزشکی در اروپا قلمداد می شود.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا