021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.8/5 - (5 امتیاز)

تحصیل در کالج پیش پزشکی در ایران 2021

تحصیل در کالج پیش پزشکی در ایران 2021

فهرست مطالب

اهمیت و علاقه به رشته های علوم پزشکی در بین ایرانیان

رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و رشته های پیراپزشکی از جمله پرمخاطبترین رشته های دانشگاهی در ایران و حتی خارج از ایران هستند. بازارکار مناسب، رسیدن به جایگاه اجتماعی بالا، رشد مالی و درآمد عالی، آینده خوب و … از دلایل محبوبیت این رشته ها در ایران متناسب با شرایط داخلی است. در برخی از خانواده های ایرانی پدر یا مادر یا هر دو پزشک، دندانپزشک یا داروساز هستند. این خود عاملی است که فرزندان هم علاقمند به این رشته ها شوند و در دانش آموزان این خانواده ها نگاه مثبتی نسبت به این رشته ها ایجاد می شود. اما در قالب موارد دیگر در کشور ما، تصمیم جوانان یا والدین ایشان برای تحصیل در گروه علوم پزشکی بدون شناخت لازم است.

نکته مهم این است که متقاضیان باید تمام شرایط لازم برای تحصیل در این رشته ها را کسب کنند. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان ایرانی درک و شناخت کافی از این رشته ها ندارند، نمی دانند که در دوران تحصیل چه خواهند کرد، چگونه باید تحصیل کنند و بعد از اتمام تحصیل، وظایفشان چه خواهد بود. پس علاقه مندی باید همراه با آگاهی کافی نسب به خود، ویژگی های روحی و شخصیتی و شناخت کامل رشته تحصیلی باشد.

تحصیل پزشکی در اروپا

دغدغه اصلی علاقمندان به تحصیل پزشکی در ایران و اروپا

تحصیل در رشته های پزشکی صرفا منتهی به یک حرفه یا شغل نمی شود، بلکه پزشکی یک سبک زندگی نیز است. یک پزشک موفق از مهارت های بسیاری برخوردار است، دانش زیادی دارد، در خدمت به انسان ها فعال است و وجود او برای سلامت و رشد جامعه ضروری است. ورود به دانشگاه پزشکی یک مقوله است و تحصیل موفق و توام با رضایت در دانشکده پزشکی مقوله ای دیگر است. دانش آموزان علاوه بر عشق و علاقه  به رشته پزشکی، باید شرایط و آمادگی لازم را برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی داشته باشند تا بتوانند به عنوان پزشکی موفق و لایق از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

دانش آموز علاقمند به رشته های پزشکی باید از نظر علمی، روانی، اخلاقی و حتی جسمانی خود را در بهترین شکل برای این رشته آماده کند. در ایران هرچند مدارس خوب بسیار است، اما متاسفانه برای تربیت دانش آموزان نه تنها به جنبه های مثبت کمتر می پردازند، بلکه جوانان علاقه مند به گروه پزشکی را صرفا با فشارها و روش های غیرعلمی فقط برای گذر از سد غول پیکر کنکور آماده می کنند، که البته در اغلب موارد به نتیجه هم نمی رسد و گاه آسیب های زیادی هم برای دانش آموزان باقی می ماند. کسانی هم که از سد کنکور عبور می کنند، ضرورتا واجد شرایط لازم برای تحصیل پزشکی نمی باشند. از این رو دغدغه اصلی والدین و دانش آموزان باید کسب کلیه شرایط لازم برای پذیرش و تحصیل پزشکی در خارج از کشور است.

تحصیل در کالج پیش پزشکی در ایران

شرایط تحصیل در رشته های پزشکی در اروپا

تحصیل در اروپا بویژه تحصیل پزشکی در اروپا، تحصیل دندانپزشکی در اروپا و تحصیل داروسازی در اروپا در کشورهای مختلف شرایط خاص خود را دارد. زبان تحصیلی، رنکینگ دانشگاه، شرایط اخذ پذیرش دانشگاه، شرایط اخذ ویزای تحصیلی، شرایط اخذ بورسیه، شهریه دانشگاه و … از مهمترین مسائلی است که دانشجویان علاقه مند باید به آن ها توجه داشته باشند.معمولا دانشگاه های اروپایی جهت پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی آزمون ورودی به صورت اختصاصی برگزار می کنند. آزمون ورودی دانشگاه ها معمولا شامل دروس تخصصی علوم پایه پزشکی از جمله زیست شناسی سلولی و مولکولی، شیمی، فیزیولوژی، ژنتیک و … است.

این دروس در اکثر دانشگاه ها مشترک هستند و هر دانشگاه برحسب قوانین و مقررات خود دروس دیگری را از جمله فیزیک، ریاضی، هوش و منطق وارد این آزمون می کند. آزمون ورودی معمولا شامل دو بخش کتبی و بخش شفاهی به صورت مصاحبه می باشد. این آزمون ها به طور معمولا در محل خود دانشگاه و معمولا در چند تاریخ برگزار می شود و شانس قبولی و پذیرش را برای متقاضیان امکان پذیر می کند. از معروفترین آزمون هایی که متقاضیان ایرانی با آن سر و کار دارند می توان به آزمون پزشکی ایتالیا، آزمون SAT و آزمون YOS ترکیه اشاره کرد.

بهترین راه پذیرش و ورود به دانشگاه های معتبر اروپا در رشته های پزشکی

متقاضیان ایرانی جهت قبولی در دانشگاه های پزشکی اروپا باید از آزمون ورودی دانشگاه ها عبور کنند. جهت آمادگی بالا برای شرکت در این آزمون ها و موفقیت در آن، گروه آریا دانش دوره های آموزشی مختلفی را در برگزار می کند. این دوره های آموزشی همراه با جلسات مشاوره ای بوده و متقاضیان تحصیل پزشکی در اروپا، تحصیل دندانپزشکی در اروپا، تحصیل داروسازی در اروپا جهت موفقیت در آزمون ورودی و اخذ پذیرش کامل آماده می شوند.

کالج پیش پزشکی آریا دانش به عنوان تخصصی ترین کالج پیش پزشکی در ایران است. این کالج با بهره مندی از اساتید و مشاوران متخصص و مجرب و ارائه کتاب های آموزشی استاندارد، متقاضیان ایرانی را برای آزمون های ورودی پزشکی اروپا آماده می نماید. از جمله دوره های تخصصی کالج پزشکی آریا دانش دوره پری مدیکال یا MFP ویژه آزمون ورودی پزشکی اروپا است. این دوره به صورت دوره عادی و فشرده برگزار می شود و دانشجویان را برای آزمون کتبی و آزمون مصاحبه دانشگاه ها آماده می کند.

همچنین دوره آمادگی آزمون IMAT نیز جهت قبولی در رشته های علوم پزشکی در کشور ایتالیا نیز در کالج پزشکی آریا دانش به صورت یک دوره جامع 8 ماهه برگزار می شود. دوره آمادگی آزمون YOS ترکیه و همچنین دوره آمادگی آزمون SAT نیز در محل کالج پزشکی آریا دانش برگزار می شود. بیش از 95 درصد از دانشپذیران کالج پزشکی آریا دانش در دانشگاه های پزشکی اروپا پذیرفته می شوند.

کالج پیش پزشکی

ویژگی های شاخص و اختصاصی کالج پزشکی آریا دانش

کالج پیش پزشکی آریا دانش با تجربه زیاد در زمینه تحصیل متقاضیان ایرانی در رشته های علوم پزشکی در اروپا، شرایط مناسبی را برای موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه ها فراهم کرده است. برگزاری دوره های آموزشی بین المللی از جمله دوره پری مدیکال، دوره آیمت ایتالیا، دوره یوس ترکیه و دوره آزمون SAT و همچنین جلسات مشاوره ای و توجیهی جهت معرفی دانشگاه ها و شرایط پذیرش و هزینه تحصیل و زندگی از جمله بخشی از خدمات کالج پزشکی آریا دانش است. همچنین کتاب های آموزشی استاندارد تالیف شده توسط گروه آریا دانش به عنوان کتاب های یونی مد / UNIMED، بهره گیری از اساتید مجرب و متخصص، آزمون های مرحله های و پایان دوره و کلاس های زبان انگلیسی آزمون آیلتس از دیگر بخش های خدماتی کالج پزشکی آریا دانش است.

انتخاب کشور مقصد جهت تحصیل پزشکی در اروپا

متقاضیان تحصیل پزشکی در رشته های علوم پزشکی در اروپا از جمله پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در طول مدت دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی در کالج آریا دانش با حدود 70 دانشگاه معتبر اروپا در بیش از 15 کشور آشنا می شوند. کشورهایی همچون مجارستان، ترکیه، انگلستان، روسیه، لهستان، چک، استونی، کرواسی، لتونی، صربستات، قبرس و ایتالیا از جمله این کشورها هستند. در دوره های آموزشی آریا دانش متقاضیان با شرایط پذیرش، اخذ ویزا، بروسیه تحصیلی و تمامی موراد مورد نیاز آزمون خود آشنا می شوند.

تحصیل در کالج پیش پزشکی

چرا ما به علاقمندان پزشکی، تحصیل در کالج پیش پزشکی در ایران را پیشنهاد می دهیم؟

هر چند ما به متقاضیان علاقه مند به تحصیل پزشکی در اروپا، گذراندن دوره های پیش پزشکی و آمادگی آزمون های ورودی پزشکی را در کالج های معتبر اروپا و در محیط های بین المللی پیشنهاد می دهیم، اما آریا دانش توانسته است با استانداردهای بین المللی و با ارائه سیستم آموزشی نوین شرایط مناسبی را برای متقاضیان علاقه مند تحصیل پزشکی در اروپا فراهم کند. دوره های استاندارد، اساتید مجرب، کتاب های تالیفی استاندارد، برنامه ریزی هدفمند، جلسات مشاوره و توجیهی و امکانات رفاهی مناسبی از جمله این مزیت ها و امکانات است.

از طرفی با توجه به شرایط ارزی کشور و عدم ثبات در قیمت ارز گذراندن دوره های آموزشی در ایران می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های تحصیل شود و باعث پس انداز یورویی جهت هزینه های دانشگاهی در آینده شود. ما تمامی دغدغه ها و نیازهای متقاضیان تحصیل پزشکی در اروپا را درک می کنیم و تمام تلاش خود را جهت پاسخ گویی به این نیازها انجام می دهیم. علاوه بر این، کالج آریا دانش با موسسات و مجموعه های دیگری جهت تسهیل اخذ پذیرش تحصیلی و ورود به دانشگاه های اروپا همکاری می کند که تضمین کننده موفقیت دانشپذیران است.

سوالات متداول

دوره های آریا دانش در ایران برای چه متقاضیانی مناسب است؟

علاقه مندان به تحصیل در اروپا در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و تحصیل به زبان انگلیسی

آیا پذیرش دوره های کالج پزشکی و تحصیل پزشکی در اروپا شرایط سنی خاصی دارد؟

به طور معمول شرایط سنی 18 الی 25 سال برای تحصیل پزشکی در اروپا مناسب است اما تا 30 الی 35 سال برای تحصیل پزشکی در اروپا بویژه در کشورهای مانند ایتالیا و ترکیه مناسب است.

آیا ورود به دانشگاه های پزشکی اروپا شرط معدل دارد؟

شرط معدل وجود ندارد اما ترجیحا معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالای 14 باشد.

آیا تحصیل در دانشگاه های پزشکی اروپا نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارد؟

در برخی از دانشگاه های اروپا از جمله دانشگاه های ایتالیا جهت پذیرش نیاز به مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6 است و در اکثر مواقع نیاز به مدرک زبان انگلیسی نیست. اما در کل داشتن دانش زبان انگلیسی برای آزمون ورودی و پذیرش دانشگاه ضروری است.

بعد از گذراندن دوره پری مدیکال چه دانشگاه ها و کشورهایی را می توانیم انتخاب کنیم؟

با گذراندن دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی، می توان در آزمون ورودی بیش از 80 دانشگاه معتبر که کورس های علوم پزشکی را به زبان انگلیسی برگزار می کنند، شرکت کرد. کشورهای مجارستان، چک، صربستان، لهستان، انگلستان، کانادا، کرواسی، لتونی، استونی، اسلواکی، سوئد و … به عنوان مقصد اصلی هستند.

شهریه دانشگاه های اروپا در رشته های پزشکی چقدر است؟

به طور معمول میانگین شهریه دانشگاه های اروپا در رشته های پزشکی حدود 8 الی 12 هزار یورو سالیانه است. اما در ایتالیا، ترکیه و روسیه این هزینه ها بسیار پایین تر است و سالانه از هزار تا 5 هزار یورو است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا