021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (4 امتیاز)

مهاجرت تحصیلی به مجارستان 2021

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

فهرست مطالب

دلایل مهاجرت تحصیلی به مجارستان

برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان دلایل زیادی وجود دارد. برخی از مهم‌ترین این دلایل عبارتند از:

  • برخورداری از کیفیت بالای آموزش: کیفیت آموزش در مدارس، دانشگاه ها و کالج‌های کشور مجارستان در سطح استانداردهای جهانی است. برخورداری از کیفیت بالای آموزش را می‌توان مهم‌ترین دلیل مهاجرت تحصیلی به مجارستان دانست.
  • اعتبار زیاد مراکز آموزشی کشور مجارستان: کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور مجارستان از اعتبار زیادی در سطح اروپا و در سطح جهان برخوردارند. فارغ‌التحصیلان مراکز آموزشی معتبر کشور مجارستان می‌توانند در سایر کشورهای پیشرفته مشغول به کار شوند.
  • دریافت ویزای شینگن: کشور مجارستان از جمله اعضای منطقه شینگن است. بنابراین دانش‌آموزان و دانشجویان در حال تحصیل در این کشور می‌توانند با ویزای تحصیلی مجارستان خود و بدون نیاز به ویزای مجزا به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند.
  • هزینه مناسب زندگی و تحصیل در مجارستان: یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به مجارستان، هزینه مناسب زندگی و تحصیل در این کشور است. هزینه زندگی و تحصیل در این کشور اروپایی به نسبت کیفیت تحصیل و رفاه زندگی در این کشور و همچنین نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. هزینه زندگی در مجارستان ماهانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو برآورد می‌شود.
  • سهولت پذیرش در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های مجارستان: دریافت پذیرش در رشته‌های محبوبی مانند پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه‌های معتبر این کشور، نسبت به دریافت پذیرش این رشته‌ها در سایر دانشگاه‌ها از سهولت بیشتری برخوردار است.

مهاجرت به مجارستان

شرایط دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان مستلزم دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. شرایط دریافت ویزای تحصیلی مجارستان عبارتند از:

  • نامه پذیرش از مدرسه، کالج یا دانشگاه مقصد: برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان لازم است در مرحله اول از یک مرکز آموزشی معتبر در مجارستان، از جمله مدرسه، کالج یا دانشگاه پذیرش قطعی دریافت کرده و نامه پذیرش را به سفارت تحویل دهید.
  • نامه تمکن مالی: شرط دیگر دریافت ویزای تحصیلی مجارستان، اثبات توانایی پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی حین تحصیل در مجارستان است. این مبلغ حدود 250 الی 350 میلیون است.
  • گذرنامه دارای اعتبار: داشتن پاسپورت دارای حداقل اعتبار 2 ساله دیگر شرط دریافت ویزای تحصیلی مجارستان به شمار می‌رود.

سایر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان عبارتند از:

  • نامه درخواست ویزا
  • مدرک بیمه سلامت
  • عکس پرسنلی
  • مدرک داشتن محل اقامت در مجارستان
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

تحصیل در کالج‌های مجارستان

یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های مهاجرت تحصیلی به مجارستان، تحصیل در کالج های مجارستان است.  تحصیل در کالج‌های معتبر کشور مجارستان شانس پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های معتبر سراسر جهان را دو چندان می‌کند. کالج‌های پیش پزشکی در مجارستان مراکزی هستند که دانشجویان را برای ورود به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه‌های معتبر آماده می‌کند.

متقاضیان تحصیل در این کالج‌ها را عموما افراد بین ۱۸ تا ۲۵ سال تشکیل می‌دهند. در کالج‌های پیش پزشکی دروس شیمی، زیست شناسی، بیوشیمی، فیزیولوژی، آناتومی، زبان انگلیسی و … در یک دوره یک ساله تدریس می‌شود. شرط اصلی تحصیل در بهترین کالج‌های مجارستان داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله است. هزینه تحصیل در این کالج‌ها در حدود ۷۹۰۰ یورو برآورد می‌شود. بهترین کالج‌های کشور مجارستان عبارتند از:

تحصیل در مجارستان

 تحصیل در رشته پزشکی  مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان یکی دیگر از اصلی‌ترین انگیزه دانشجویان سراسر جهان برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان است. مدرک پزشکی دانشگاه‌های معتبر مجارستان مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران قرار دارد. همچنین فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی این دانشگاه‌ها می‌توانند در کشور مجارستان و سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های مجارستان نسبتا آسان است. مزیت مهم تحصیل پزشکی در مجارستان امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته است. شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های معتبر مجارستان در حدود ۱۱ تا ۱۴ هزار یورو در سال است. بهترین دانشگاه‌های مجارستان برای تحصیل پزشکی عبارتند از:

 تحصیل در رشته دندانپزشکی مجارستان

تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان را می‌توان دیگر انگیزه مهم دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان دانست. شرایط ورود به رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های مجارستان نسبتا آسان است. شهریه تحصیل در  رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های مجارستان به نسبت کیفیت و اعتبار آن‌ها مقرون به صرفه و سالانه در حدود 14 تا ۱۹ هزار یورو است.

به علت شرایط مناسب اقتصادی مجارستان فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های مجارستان از شانس بالایی برای اشتغال و کسب اقامت دائم این کشور برخوردارند. بهترین دانشگاه‌های مجارستان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه سملوایز
  • دانشگاه سگد

مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان

تحصیل در رشته داروسازی مجارستان

تحصیل در رشته محبوب داروسازی در دانشگاههای معتبر مجارستان دیگر هدف مهم دانشجویان بین‌المللی از مهاجرت تحصیلی به مجارستان است. امکان تحصیل داروسازی در مجارستان به زبان انگلیسی وجود دارد و شهریه سالانه تحصیل در این رشته در حدود ۸ تا 12 هزار یورو در سال است.

تحصیل داروسازی در مجارستان مستلزم قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور است. دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان از مجوز ۲۰ ساعت کار در هفتا برخوردارند. بهترین دانشگاه‌های مجارستان برای تحصیل داروسازی عبارتند از:

  • دانشگاه سگد
  • دانشگاه سملوایز

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به مجارستان هدف مشترک بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر مجارستان به خصوص در رشته‌های پزشکی، مهم‌ترین هدف دانشجویان از مهاجرت تحصیلی به این کشور است. موفقیت در مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان مستلزم طی یک پروسه طولانی و نه چندان ساده است.

استفاده از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان آریا دانش بهترین مسیر برای موفقیت در طی پروسه مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان است. علاوه بر این گروه آریا دانش دوره های تخصصی پری مدیکال یا پیش پزشکی را برای ورود به دوره های علوم پزشکی جهت مهاجرت تحصیلی به مجارستان برگزار می کند.

 سوالات متداول

  1. مزایای مهاجرت تحصیلی به مجارستان کدامند؟

برخورداری از کیفیت بالای آموزش، وجود کالج های شناخته شده، دریافت مدرک دانشگاهی معتبر، دریافت ویزای تحصیلی شینگن، شانس اشتغال و اقامت دائم در مجارستان و سایر کشورهای اروپایی را می‌توان مهم‌تریم مزایای مهاجرت تحصیلی به مجارستان قلمداد کرد.

  1. شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان کدامند؟

دریافت پذیرش از یکی از مراکز آموزشی کشور مجارستان، داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در مجارستان را می‌توان مهم‌ترین شروط دریافت ویزای تحصیلی مجارستان دانست.

  1. مهم‌ترین انگیزه‌های مهاجرت تحصیلی به مجارستان کدامند؟

تحصیل در کالج‌های معتبر مجارستان و تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مهم‌ترین انگیزه‌های ایرانیان از مهاجرت تحصیلی به مجارستان محسوب می‌شوند.

  1. هزینه زندگی در مجارستان چقدر است؟

هزینه ماهانه زندگی در مجارستان در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو برآورد می‌شود.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا