021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.9/5 - (16 امتیاز)

دوره پادفک روسیه، شرایط و هزینه ها 2021

دوره پادفک روسیه

فهرست مطالب

دوره پادفک روسیه چیست؟

دوره پادفک به عنوان دوره ورودی به دانشگاه های کشور روسیه برای متقاضیان بین المللی قلمداد می شود. در دوره پادفک روسیه دانشجویان علاوه بر یادگیری زبان روسی، مقدماتی از دروس دانشگاهی را آموزش می بینند. در پایان این دوره برای ارزیابی میزان دانش زبان روسی دانشجویان از آنان آزمون گرفته می‌شود.

در صورتی که دانشجویان موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون شوند، به آن‌ها مدرک رسمی بین‌المللی زبان روسی، با نام trki یا torfi اهدا می‌شود. دوره پادفک روسی در حدود یک سال تحصیلی (بین ۸ تا ۱۱ ماه) به طول می‌انجامد. در اکثر دانشگاه‌های روسیه این دوره آموزشی در دو ترم برگزار می‌شود.

برای تحصیل در هر شاخه تحصیلی در روسیه، دوره پادفک مخصوص به همان شاخه برگزار می شود.

به طور مثال برای تمام رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی از جمله پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و … یک دوره پادفک در روسیه وجود دارد. از این رو دوره پادفک در این رشته ها به عنوان دوره پیش دانشگاهی پزشکی قلمداد می شود.

مزایای شرکت در دوره پادفک روسیه

  • کسب تسلط بر زبان روسی: اساتید دوره پادفک روسیه بومی هستند و روسی زبان مادری آن‌هاست. به همین دلیل شرکت کنندگان در این دوره با تلفظ صحیح کلمات و دستور زبان روسی به صورت دقیق و کامل آشنا خواهند شد.
  • آشنایی با فرهنگ و تمدن کشور روسیه: در این دوره علاوه بر زبان روسی مطالب مفیدی درباره فرهنگ و تمدن و آداب و رسوم مردم روسیه آموزش داده می‌شود. یادگیری این مباحث زندگی روزمره در کشور روسیه را تا حد زیادی تسهیل خواهد نمود.
  • تسلط بر دروس پایه به زبان روسی: با گذراندن دوره پادفک روسیه دانشجویان با اصطلاحات علمی رشته خود به زبان روسی آشنا می‌شوند و آمادگی لازم برای ورود به دانشگاه‌های روس زبان را کسب می‌نمایند.
  • آشنایی با دانشگاه‌های معتبر کشور روسیه: شرکت کنندگان در طی این دوره آموزشی با دانشگاه‌های معتبر روسیه آشنا خواهند شد و می‌توانند با دید بهتری نسبت به انتخاب رشته و دانشگاه خود اقدام کنند.
  • افزایش شانس قبولی در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های روسیه: شرکت در این دوره آموزشی شانس قبولی در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های روسیه را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.
  • امکان تحصیل به زبان روسی در سایر کشورهای روس زبان: افرادی که آزمون پادفک را با موفقیت سپری کنند از شانس بالای برای پذیرش در دانشگاه‌های روسی زبان در کشورهایی همچون بلاروس، اوکراین، قرقیزستان برخوردارند.

دوره پادفک روسیه

محتوای دوره پادفک روسیه

همانطور که گفته شد در دوره پادفک روسی علاوه بر زبان روسی برخی از دروس دانشگاهی نیز تدریس می شود. بنابراین این دوره به صورت اختصاصی برای هر رشته برگزار می‌گردد. از جمله‌های دوره‌های اختصاصی پادفک می‌توان دوره تخصصی علوم پزشکی پادفک را نام برد.

ایرانیان علاقه مند به تحصیل پزشکی در خارج از کشور که کشور روسیه را انتخاب می کنند، در دوره پادفک علوم پزشکی ابتدا به مدت ۴ ماه تنها به یادگیری زبان روسی می‌پردازند و پس از آن به یادگیری دروس پایه رشته‌های پزشکی همچون شیمی و زیست شناسی می پردازند.

برای سایر رشته‌های تحصیلی غیر پزشکی نیز پس از ۴ ماه آموزش زبان روسی، آموزش‌های مرتبط با رشته تحصیلی دانشجو در نظر گرفته می‌شود.

متقاضیان تحصیل در رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های روسیه در دوره پادفک، ریاضیات، فیزیک، شیمی، رسم فنی و مبانی کامپیوتر وتاریخ وفرهنگ روسیه را به زبان روسی می‌آموزند. پس از اتمام دوره، متقاضیان در آزمون پادفک شرکت کرده و با کسب نمره بالا وارد دانشگاه می شوند.

پادفک روسیه

هزینه دوره پادفک روسیه

دوره پادفک در دانشگاه‌های مختلف کشور روسیه برگزار می‌شود. هزینه دوره پادفک در دانشگاه‌های مختلف کشور روسیه متفاوت است. همچنین هزینه دوره پادفک علوم پزشکی و پادفک غیر پزشکی تفاوت چندانی ندارد.

هزینه دوره پادفک دانشگاه‌های روسیه از 2500 دلار تا ۶۰۰۰ دلار متغیر است. در جدول زیر شهریه دوره پادفک روسیه در برخی از معتبرترین دانشگاه‌های معتبر روسیه از جمله دانشگاه سچینوا و سماشکو قابل مشاهده است.

نام دانشگاه شهریه دوره پادفک
دانشگاه لومونسف ۶۰۰۰ دلار
دانشگاه ملی سنپترزبورگ 5000 دلار
دانشگاه سچینوا 4500 دلار
دانشگاه سماشکو ۳۵۰۰ دلار
دانشگاه پاول سنپترزبورگ 2500 دلار

ثبت نام دوره پادفک روسی

شرط اصلی برای ثبت نام دوره پادفک روسی گذراندن دوره دیپلم با نمره قبولی است.

مدارک لازم برای ثبت نام دوره پادفک عبارتند از:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم
  • ترجمه رسمی ریز نمرات دوره دبیرستان
  • گذرنامه دارای اعتبار
  • عکس پرسنلی
  • فیش پرداخت هزینه ثبت نام

در حالت کلی برای شرکت در این دوره شرط معدل وجود ندارد. اما به دلیل محدودیت ظرفیت دوره پادفک و در عین حال وجود متقاضیان زیاد برای شرکت در آن، داشتن معدل بالا و نمرات خوب در دروسی همچون زیست و شیمی دبیرستان امتیاز مثبت تلقی می‌شود.

زمان ثبت نام دوره پادفک بسته به دانشگاه مقصد متفاوت خواهد بود. اما اغلب ثبت نام‌ها در فاصله فروردین ماه تا اوایل مرداد ماه انجام می‌شود. زمان شروع این دوره آموزشی شهریور ماه بوده و تا تیر ماه سال بعد به طول می‌انجامد.

داوطلبان شرکت در این دوره آموزشی باید در زمان مقرر به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام دوره پادفک اقدام کنند. توصیه ما برای داشتن بهترین انتخاب در میان دانشگاه‌های مقصد و اطلاع دقیق از زمان و شرایط ثبت نام دوره پادفک بهره‌مندی از مشاوره آریا دانش است. 

دوره پادفک

منابع آزمون پادفک روسی

منابع آزمون پادفک روسیه عبارتند از:

  • کتاب‌های کاربردی آموزش زبان روسی یا کتاب روسکی سیزون
  • کتاب‌های آموزش مکالمه زبان روسی
  • کتاب‌های صرف افعال و دستور زبان روسی
  • کتاب‌های لغت و اصطلاحات زبان روسی
  • کتاب‌های‌ درسی علوم پایه مرتبط با رشته تحصیلی مورد نظر داوطلب

برای موفقیت در آزمون پادفک روسیه علاوه بر مطالعه منابع و کتب این آزمون مرور نمونه سوالات پادفک و آزمون‌های سال‌های گذشته نیز بسیار مفید خواهد بود. سایت‌های زیادی برای تمرین تست زنی و سنجش سطح زبان روسی به صورت رایگان در دسترس هستند.

در لینک زیر به یکی از بهترین سایت‌ها برای تمرین زبان روسی و آماده سازی برای آزمون پادفک روسیه دسترسی خواهید داشت. نمونه سوالات پادفک

سوالات متداول

  1. دوره پادفک روسیه چیست؟

دوره پادفک دوره یادگیری زبان روسی برای کسب آمادگی لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور روسیه است.

  1. آزمون پادفک چیست؟

آزمونی که در پایان دوره پادفک از دانشجویان گرفته می‌شود آزمون پادفک نام دارد.

  1. آیا در پایان دوره پادفک به دانشجویان مدرک زبان اهدا می‌شود؟

بله. در پایان دوره پادفک و در صورت قبولی دانشجویان در آزمون پایانی به آن‌ها مدرک بین‌المللی زبان روسی با نام trki یا torfi اهدا می‌شود.

  1. گذراندن دوره پادفک چه مدت طول می‌کشد؟

تحصیل در دوره پادفک به اندازه یک سال تحصیلی (بین ۸ تا ۱۱ ماه) به طول می‌انجامد.

  1. هزینه دوره پادفک روسیه چقدر است؟

شهریه دوره پادفک در دانشگاه‌های مختلف روسیه متفاوت است. این هزینه بین 2500 تا ۶۰۰۰ دلار متغیر است.

  1. ثبت نام دوره پادفک چه زمانی انجام می‌شود؟

زمان ثبت نام دوره پادفک بسته به دانشگاه مقصد متفاوت است. اما اغلب ثبت نام‌ها در فاصله فروردین ماه تا اوایل مرداد ماه انجام می‌شود.

  1. مدارک لازم برای ثبت نام دوره پادفک شامل چه مواردی است؟

مدارک لازم برای ثبت نام این دوره عبارتند از: ترجمه رسمی مدرک دیپلم، ترجمه رسمی ریز نمرات دوره دبیرستان، گذرنامه دارای اعتبار، عکس پرسنلی و فیش پرداخت هزینه ثبت نام.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا