021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (3 امتیاز)

داروسازی بدون کنکور در ترکیه 2022

داروسازی بدون کنکور در ترکیه

فهرست مطالب

ویژگی‌های تحصیل داروسازی بدون کنکور در ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه در حدود ۵ سال یعنی ۱۰ ترم تحصیلی به طول می‌انجامد. در طول دوره تحصیلی دانشجویان ضمن آشنایی با آناتومی بدن انسان، مراحل تولید داروها و نحوه تاثیر آن‌ها را فرا می‌گیرند. در طول ۴ سال اول تحصیل دانشجویان ملزم به گذراندن دروس تئوری هستند. برخی از این دروس عبارتند از:

  • تاریخچه داروسازی
  • علوم پایه داروسازی
  • شیمی دارویی
  • بیوشیمی بالینی
  • شیمی تحلیلی
  • شیمی آلی
  • فناوری دارویی و …

در سال پنجم و آخر تحصیل داروسازی دانشجویان مشغول به گذراندن دروس عملی و کارورزی می‌شوند.تحصیل داروسازی بدون کنکور در ترکیه به زبان‌های ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. اغلب دانشگاه‌های ترکیه برای پذیرش در رشته داروسازی شرط قبولی در یکی از آزمون SAT و یا آزمون YOS وضع نموده‌اند.

اما در برخی از دانشگاه‌های خصوصی این کشور امکان تحصیل داروسازی بدون نیاز به شرکت در آزمون نیز وجود دارد.

داروسازی بدون کنکور در ترکیه

شرایط تحصیل داروسازی بدون آزمون در ترکیه

برای تحصیل داروسازی بدون کنکور در کشور ترکیه برخورداری از برخی شرایط ضرورت دارد.

  • گذراندن دوره ۱۲ ساله دیپلم و پیش دانشگاهی در یکی از رشته‌های ریاضی یا تجربی اولین شرط اساسی تحصیل داروسازی در ترکیه به شمار می‌رود.
  • برخورداری از تمکن مالی برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه دومین شرط اساسی است. همانطور که گفته شد تحصیل بدون آزمون در رشته داروسازی اغلب در دانشگاه‌های غیرانتفاعی ترکیه امکان پذیر است. شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی ترکیه نسبت به دانشگاه‌های دولتی گران‌تر است. بنابراین داوطلبان باید برای انتخاب دانشگاه مقصد توانایی مالی خود در پرداخت شهریه را در نظر بگیرند. هزینه زندگی در کشور ترکیه ماهانه در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار است. دانشجویان می‌توانند با کار پاره وقت بخشی از این هزینه‌ را پوشش بدهند. همچنین در اکثر دانشگاه‌های ترکیه از سال دوم به بعد امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.
  • داشتن معدل بالای دیپلم سومین شرط مهم برای پذیرش بدون آزمون در رشته داروسازی ترکیه است. حداقل معدل برای پذیرش در رشته داروسازی ۱۵ است.
  • داشتن مدرک زبان آخرین شرط تحصیل بدون آزمون در رشته داروسازی است. برای تحصیل به زبان انگلیسی مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ و برای تحصیل به زبان ترکی مدرک آزمون تومر لازم است.
داروسازی بدون آزمون در ترکیه

مزایای تحصیل داروسازی بدون کنکور در ترکیه

تحصیل داروسازی بدون کنکور در ترکیه نقاط مثبت زیادی دارد. اولین مزیت آن بدون شک خلاصی از استرس‌های زیاد و فشار روانی ناشی از شرکت در آزمون‌های ورودی است. همچنین دانشجویانی که موفق به پذیرش در رشته داروسازی دانشگاه‌های ترکیه می‌شوند، از مزایای کلی تحصیل در ترکیه برخوردار خواهند شد. این مزایا عبارتند از:

  • اعتبار مدرک تحصیلی داروسازی ترکیه در سراسر اروپا: سیستم آموزش عالی کشور ترکیه از سال ۲۰۰۱ به سیستم آموزش عالی اتحادیه اروپا پیوست. به همین دلیل کلیه مدارک اخذ شده از دانشگاه‌های این کشور در اروپا معتبر است.
  • کیفیت بالای تحصیل در ترکیه: دانشگاه‌های کشور ترکیه با برترین دانشگا‌های بین‌المللی همکاری دارند و از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردارند.
  • هزینه مناسب تحصیل و زندگی در ترکیه: هزینه تحصیل داروسازی و زندگی در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان‌تر و به صرفه است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی بدون کنکور در ترکیه

در این بخش از مقاله به معرفی بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل داروسازی بدون کنکور در ترکیه می‌پردازیم:

  • دانشگاه مدیپول: دانشگاه مدیپول در استانبول یکی از بهترین دانشگاه‌‌های خصوصی در ترکیه است. این دانشگاه در سال ۲۰۰۹ تاسیس گردیده است. دانشگاه مدیپول استانبول در رنکینگ جهانی رتبه را به خود اختصاص داده است. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی و ترکی می‌باشد. شهریه سالانه تحصیل داروسازی در این دانشگاه ۹۵۰۰ دلار است. دانشگاه مدیپول دارای شعبه‌ای در شهر آنکارا نیز هست. شرایط پذیرش در شعبه مدیپول آنکارا نیز مشابه با شعبه اصلی آن است. مدارک تحصیلی دانشگاه مدیپول مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران نیست.
  • دانشگاه ابوریحان بیرونی: دانشگاه ابوریحان بیرونی یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است. رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های ترکیه ۶۷ است. تحصیل داروسازی بدون کنکور در این دانشگاه نیز به زبان‌های ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. شهریه سالانه تحصیل داروسازی در دانشگاه ابوریحان بیرونی ۱۲۰۰۰ دلار است. مدرک داروسازی این دانشگاه خصوصی مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران نیست.
داروسازی در ترکیه

سخن پایانی

تحصیل داروسازی بدون آزمون در ترکیه راهی آسان و مطمئن برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته داروسازی است. شرایط آسان، هزینه مناسب و مزایای بسیار تحصیل در ترکیه سالانه دانشجویان زیادی را برای مهاجرت تحصیلی ترغیب می‌کند. بنابراین رقابت تنگاتنگی برای پذیرش داروسازی بدون کنکور دانشگاه‌های این کشور وجود دارد.

شناخت درست از مسیر مهاجرت تحصیلی و چگونگی دریافت پذیرش دانشگاه از جمله مهم‌ترین عوامل موفقیت در این مسیر است. بهره‌مندی از مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی کارشناسان آریا دانش برای موفقیت در این مسیر بسیار مفید و موثر خواهد بود.

سوالات متداول

  1. آیا امکان تحصیل داروسازی بدون کنکور در ترکیه وجود دارد؟

بله. برخی از دانشگاه‌های معتبر کشور ترکیه امکان تحصیل داروسازی بدون نیاز به شرکت در آزمون را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم نموده‌اند.

  1. تحصیل داروسازی بدون کنکور در ترکیه چند ساله است؟

تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه ۵ سال(۱۰ ترم تحصیلی) به طول می‌انجامد.

  1. تحصیل داروسازی بدون آزمون در ترکیه به چه زبان‌هایی امکان پذیر است؟

تحصیل داروسازی بدون آزمون در ترکیه به زبان‌های ترکی و انگلیسی امکان پذیر است.

  1. مهم‌ترین شرایط تحصیل بدون آزمون در ترکیه چیست؟

داشتن مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی با حداقل معدل ۱۵، برخورداری از تمکن مالی پرداخت شهریه و هزینه تحصیل، داشتن مدرک زبان.

  1. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی رشته داروسازی در ترکیه وجود دارد؟

بله. دانشجویان ممتاز از سال دوم تحصیلی می‌توانند برای دریافت بورسیه درخواست دهند.

  1. آیا مدرک تحصیل داروسازی ترکیه در اروپا معتبر است؟

بله. کلیه مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه‌های ترکیه در کشورهای اروپایی از اعتبار زیادی برخوردار است.

  1. بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی بدون کنکور در ترکیه کدامند؟

دانشگاه‌های مدیپول و ابوریحان بیرونی بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل بدون کنکور در کشور ترکیه به شمار می‌روند.

  1. هزینه تحصیل داروسازی بدون آزمون در ترکیه چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی بدون کنکور در ترکیه بسته به دانشگاه مقصد بین ۹۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار متغیر است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا