021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (1 امتیاز)

تحصیل رایگان در ترکیه 2022

تحصیل رایگان در ترکیه

فهرست مطالب

تحصیل رایگان در ترکیه در مقطع کارشناسی

شرط تحصیل رایگان در ترکیه در مقطع کارشناسی، دریافت بورسیه تحصیلی است. در برخی از دانشگاه‌های ترکیه بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان اهدا می‌شود که کلیه هزینه‌های تحصیل و اقامت در این کشور را پوشش می‌دهد. دانشگاه استانبول و دانشگاه آنکارا دانشگاه‌های دولتی هستند که بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی اهدا می‌کنند. علاوه بر این دانشگاه مطرح بیلکنت نیز بورسیه‌هایی را به دانشجویان مقطع کارشناسی پرداخت می‌کند که هزینه‌های تحصیل این دانشجویان را به طور کامل پوشش می‌دهد. دانشگاه عبدالله گل نیز بورسیه‌ای را به برخی از دانشجویان کارشناسی اهدا می‌کند که آن‌ها را به طور کامل از پرداخت شهریه دانشگاه معاف خواهد کرد. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های ترکیه عبارتند از:

  • داشتن معدل دیپلم بالای ۱۴
  • داشتن شرایط سنی کمتر از ۳۴ سال
  • قبولی در آزمون YOS
  • داشتن مدرک زبان ترکی در سطح C1 یا مدرک آیلتس یا تافل
  • عدم وجود گپ میان مقاطع تحصیلی فرد متقاضی
  • عدم اخذ بورسیه از دانشگاه‌های دیگر

گفتن این نکته ضروری است که تحصیل پزشکی در ترکیه، از پرهزینه ترین رشته ها جهت تحصیل در این کشور است. اما با این وجود تعدادی از دانشگاه های دولتی و خصوصی بورسیه تحصیلی به این رشته ها اختصاص می دهند.

 

تحصیل رایگان در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه ۲ ساله است و هزینه آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد. با این وجود امکان دریافت بورسیه و تحصیل رایگان در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد نیز وجود دارد. اغلب دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به کارشناسی آسان‌تر است.

  • معدل بالای ۱۵ مقطع کارشناسی
  • سن زیر ۳۰ سال
  • قبولی در آزمون یوس یا تومر
  • نداشتن گپ تحصیلی

مهم‌ترین شرایط تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه هستند. بورسیه‌های پرداختی به دانشجویان ارشد ممکن است به صورت فول فاند نبوده و تنها بخشی از شهریه دانشگاه را پوشش دهد. برخی از بورسیه‌های تحصیلی این مقطع علاوه بر پوشش شهریه دانشگاه هزینه خوابگاه، بیمه و دوره یادگیری زبان ترکی را نیز پوشش می‌دهد.

البته ذکر این نکته ضروری است که تعداد بورسیه‌های پرداختی به دانشجویان نامحدود نیست و رقابت زیادی برای دریافت آن وجود دارد. از این رو هر چه از شرایط و رزومه بهتری برخوردار باشید شانس بیشتری برای دریافت این بورسیه‌ها خواهید داشت.

بورسیه تحصیلی ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه در مقطع دکتری

تحصیل رایگان در ترکیه در مقطع دکتری نسبت به سایر مقاطع آسان‌تر است. اکثر دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشجویان بین‌المللی بورسیه اهدا می‌کنند. علاوه بر این دانشجویان مقطع دکتری ماهانه حقوق دریافت می‌کنند. هزینه بیمه درمان، بلیط هواپیما، هزینه خوابگاه و کمک‌ هزینه برای سفر و شرکت در کنفرانس‌ها و پروژه‌های علمی نیز به این دانشجویان پرداخت می‌شود. علاوه بر این بسیاری از دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند موفق به اشتغال در دانشگاه محل تحصیل خود خواهند شد.

  • معدل بالا
  • نداشتن گپ تحصیلی
  • داشتن رزومه خوب از جمله مقالات ISI
  • نمره قبولی در آزمون‌های بین‌المللی مانند GMAT و GRE
  • داشتن مدرک زبان بین‌المللی با نمره بالا

مواردی هستند که شانس دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری در ترکیه را افزایش می‌دهند.

 

بورسیه دولتی برای تحصیل رایگان در ترکیه

علاوه بر بورسیه‌های اهدایی توسط دانشگاه‌های کشور ترکیه، بورسیه دولتی نیز وجود دارد که با دریافت آن می‌توان به تحصیل رایگان در ترکیه مشغول شد. این بورسیه به مدت ۴ سال به دانشجویان مقطع کارشناسی و دکتری و به مدت ۲ سال به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پرداخت می‌شود. میزان این بورسیه مبلغ ۸۰۰ لیر ماهانه برای مقطع کارشناسی، ۱۱۰۰ لیر برای مقطع کارشناسی ارشد و ۱۶۰۰ لیر برای مقطع دکتری می‌باشد. افرادی که موفق به دریافت این بورسیه تحصیلی می‌شوند می‌توانند به مدت یک سال به طور رایگان به یادگیری زبان ترکی در این کشور مشغول شوند. برای درخواست بورسیه دولتی ترکیه نیاز به پرداخت هزینه نیست و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به وب سایت turkiyeburslari.gov برای ثبت نام اقدام کنند.

شرایط دریافت بورسیه دولتی ترکیه عبارتند از:

  • معدل بالای ۱۴ برای مقطع کارشناسی و سن کمتر از ۲۲ سال
  • معدل بالای ۱۵ برای مقطع کارشناسی ارشد و سن کمتر از ۲۷ سال
  • معدل بالای ۱۵ برای مقطع دکتری و سن کمتر از ۳۲ سال
  • معدل بالاتر از ۱۸ برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و سن کمتر از ۲۲ سال

تحصیل در ترکیه

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی آرزوی مشترک بسیاری از دانشجویان در کشورهای در حال توسعه است. عدم تمکن مالی و نگرانی از پرداخت هزینه‌های تحصیل در کشورهای اروپایی همواره مانعی جدی در راه تحقق این آرزو به شمار می‌رود‌. تحصیل در ترکیه بهترین راهی است که می‌تواند این دانشجویان را به آرزوی خود برساند. انتخاب رشته و دانشگاه مناسب و کسب شرایط لازم برای پذیرش دانشگاه‌های ترکیه و دریافت بورسیه تمام کاری است که این دانشجویان باید انجام دهند. اگر چه این مسیر در نگاه اول دشوار و طولانی به نظر می‌رسد اما نتایج آن قطعا ارزش طی این مسیر را خواهد داشت. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر ترکیه از آینده شغلی بسیار برجسته‌ای برخوردار خواهند بود. علاوه بر این زندگی در یک کشور خارجی و یک محیط بین‌المللی بر نگرش این افراد تاثیر خواهد گذاشت و بر تجربیات آن‌ها خواهد افزود. استفاده از تجربیات کارشناسان مهاجرت تحصیلی شانس افراد برای دریافت بورسیه تحصیلی را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. با تکمیل فرم درخواست مشاوره رایگان می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان آریا دانش در زمینه مهاجرت تحصیلی بهره‌مند شوید‌.

 

سوالات متداول

  1. آیا امکان تحصیل رایگان در ترکیه وجود دارد؟

بله. بورسیه‌های تحصیلی وجود دارد که با دریافت آن‌ها دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به صورت رایگان در ترکیه تحصیل کنند.

  1. امکان تحصیل رایگان در ترکیه در چه مقاطعی وجود دارد؟

تحصیل رایگان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه امکان پذیر است.

  1. مهم‌ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در ترکیه چیست؟

شرایط سنی ویژه برای هر مقطع و معدل بالا مهم‌ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در ترکیه است.

  1. مبلغ بورسیه دولتی ترکیه چقدر است؟

مبلغ بورسیه دولتی ترکیه برای مقطع دکتری ماهانه ۱۶۰۰ لیر، برای مقطع ارشد ماهانه ۱۱۰۰ لیر و برای مقطع کارشناسی ماهانه ۸۰۰ لیر است.

  1. شرایط دریافت بورسیه دولتی برای رشته‌های پزشکی چیست؟

داشتن معدل بالای ۱۸ دیپلم و سن کمتر از ۲۲ سال مهم‌ترین شرایط دریافت دریافت بورسیه دولتی برای رشته‌های پزشکی است.

  1. آیا به دانشجویان دکتری در ترکیه حقوق پرداخت می‌شود؟

بله.علاوه بر رایگان بودن تحصیل دکتری در ترکیه، ماهانه مبلغی نیز به عنوان حقوق به این دانشجویان پرداخت می‌شود.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا