021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (9 امتیاز)

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در اروپا 2024

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا

فهرست مطالب

معرفی بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا 

رشته دنداپزشکی را می‌توان یکی از پرمتقاضی‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در خارج از کشور دانست. دانشجویان زیادی از سراسر دنیا متقاضی ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی اروپا هستند. سالانه دانشجویان زیادی نیز از کشور ما به قصد ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی راهی دانشگاه های اروپایی می‌شوند. در این مقاله اطلاعات جامعی را درباره بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی اروپا در اختیار شما قرار می‌دهیم.

چرا تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های اروپا

دندانپزشکی همواره یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در میان دانش آموزان بوده است. محبوبیت تحصیل دندانپزشکی در اروپا دلایل زیادی دارد:

  • موقعیت اجتماعی خوب: دندانپزشکان در همه ی جوامع از موقعیت اجتماعی بسیار خوبی برخوردارند.
  • درآمد بالا: شغل دندانپزشکی را می‌توان در زمره پردرآمدترین مشاغل قلمداد کرد.
  • دردسر کمتر نسبت به سایر رشته های علوم پزشکی: شغل دندانپزشکی بر خلاف رشته های پزشکی و پرستاری شیفت شب ندارد. در حالت کلی دندانپزشکی نسبت به بقیه مشاغل پزشکی دردسر کمتری دارد.
  • علاقه شخصی: علاقه را می‌توان مهم ترین عامل در انتخاب رشته تحصیلی دانست.

با این وجود به دلیل رقابت زیاد و محدودیت پذیرش دانشجویان در رشته دندانپزشکی بسیاری از افراد موفق به اخذ پذیرش دانشگاه های داخل کشور نمی‌شوند. به همین دلیل این افراد در جست و جوی تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور هستند. از این رو دانشگاه‌های اروپایی را می‌توان بهترین مقصد برای این افراد دانست. چرا که پذیرش دانشگاه های اروپایی نسبتا راحت بوده و نسبت به سایر دانشگاه‌ها در کامادا و آمریکا هزینه کمتری دارند. در عین حال دانشگاه‌های اروپایی از سطح تحصیلی بسیار بالا و اعتبار زیاد مدرک تحصیلی برخوردار هستند. امکانات رفاهی و کیفیت بالای زندگی در اوپا نیز عامل مهم دیگری برای این تصمیم به شمار می‌رود.

ویژگی ها و شاخصه های بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا

معیارهای گوناگونی برای انتخاب بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در اروپا وجود دارد. برخی از مهم‌ترین معیارها برای این انتخاب عبارتند از:

  • معتبر بودن مدرک دانشگاه: معتبر بودن مدرک تحصیلی از نظر وزارت علوم را می‌توان مهم‌ترین معیار برای انتخاب دانشگاه برای تحصیل ارزان و رایگان دندانپزشکی در اروپا دانست. در صورتی که مدرک دانشگاه مقصد از اعتبار کافی برخوردار نباشد، فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی پس از بازگشت به ایران اجازه تاسیس مطب و کار کردن نخواهد داشت.
  • شهریه مناسب: دیگر معیار مهم برای انتخاب دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی، شهریه مناسب دانشگاه است. معمولا رشته دندانپزشکی جزء رشته های پر هزینه در سراسر دنیا شناخته می شود.
  • پذیرش آسان: همانطور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت تحصیلی افراد به خارج از کشور محدودیت‌های دانشگاه‌های داخلی برای پذیرش در رشته دندانپزشکی است. بنابراین سهولت پذیرش در انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است.

شرایط دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در اروپا نیازمند برخورداری از برخی شرایط فردی و تحصیلی است. البته شرایط دریافت پذیرش رشته دندانپزشکی بسته به کشور و دانشگاه مقصد متفاوت خواهد بود. در این بخش از مقاله برخی از مهم ترین شرایط ضروری برای دریافت پذیرش بهترین دانشگاه های اروپایی را بیان خواهیم کرد.

  • برخورداری از تمکن مالی مناسب: منظور از داشتن تمکن مالی برای افراد متقاضی تحصیل، توانایی این افردا در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مقصد است. داشتن تمکن مالی یکی از اصلی‌ترین شرایط برای دریافت پذیرش دانشگاه های اروپایی محسوب می‌شود.
  • مدرک زبان بین المللی: داشتن مدرک زبان بین‌المللی یکی از شرایط اصلی بسیاری از دانشگاه‌های معتبر اروپایی برای پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی محسوب می‌شود. البته در این میان برخی از دانشگاه‌های معتبر نیز این شرط را در میان شرایط فرعی خود قرار داده و از ضرورت برخورداری دانشجویان از مدرک زبان صرف نظر می‌نمایند.
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها: یکی از اصلی ترین شروط اخذ پذیرش دندانپزشکی بهترین دانشگاه‌های اروپایی قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه ها محسوب می‌شود. آزمون ورودی دانشگاه‌های اروپایی در رشته دندانپزشکی معمولا متشکل از دو بخش کتبی و مصاحبه شفاهی است. در این آزمون‌ها دانش و اطلاعات داوطلبان در دروس شیمی، زیست شناسی و زبان پزشکی سنجیده می‌شود. آزمون‌های ورودی برگزار شده ممکن است اختصاصی و برای یک دانشگاه برگزار شوند. همچنین ممکن است میان چند دانشگاه مشترک باشند. آزمون YOS ترکیه، آزمون IMAT ایتالیا، آزمون SAT و آزمون BMAT انگلستان از جمله آزمون‌های مشترک بین دانشگاه‌ها هستند. بهترین راهکار موجود برای کمک به قبولی متقاضیان تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا شرکت در دوره پیش پزشکی در کالج‌های معتبر است. این دوره های در کالج های معتبر خارجی برگزار می‌شوند. موسسه آریا دانش نیز در داخل کشور اقدام به برگزاری دوره‌های پیش پزشکی یا پری مدیکال می‌نماید. از جمله این دوره‌ها می‌توان به دوره آزمون آیمت در ایران | آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا، دوره آمادگی آزمون TOLC-F ایتالیا و دوره آمادگی آزمون BMAT انگلستان اشاره کرد. شرکت در این دوره‌ها شانس قبولی داوطلبان در آزمون ورودی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا

مدارک لازم برای تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا

برای دریافت پذیرش تحصیلی بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی اروپا نیاز به دو دسته مدارک نیاز است:

  • اولین دسته مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی مدارک فردی هستند. مدارک فردی مورد نیاز برای دریافت پذیرش عبارتند از تصویر پاسپورت، شناسنامه و عکس پرسنلی.
  • دسته دوم از مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی مدارک تحصیلی فرد متقاضی هستند. این مدارک عبارتند از: مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات دوران دبیرستان به صورت ترجمه شده و مدرک زبان در صورت وجود.

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا

در این بخش از مقاله بهترین کشورهای اروپایی در تحصیل در رشته دندانپزشکی را معرفی خواهیم نمود.

  • انگلستان: انگلستان بدون شک یکی از بهترین و قوی‌ترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی به شمار می‌رود. این کشور پهناور اروپایی به دلیل داشتن دانشگاه‌های بسیار معتبر و با قدمت زیاد مقصد بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی است.
  • لهستان: لهستان را می‌توان یکی دیگر از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانست. در این کشور اروپایی نیز دانشگاه‌های معتبری وجود دارند که در رشته دندانپزشکی اقدام به پذیرش دانشجویان بین‌المللی می‌نمایند.
  • مجارستان: مجارستان دیگر کشور عضو اتحادیه اروپا و یکی از بهترین مقاصد برای دریافت ویزای تحصیلی است. دانشگاه‌های مطرح این کشور از جمله سملوایز و سگد پذیرنده دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند.
  • اسلواکی: اسلواکی یکی دیگر از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور است. یکی از مهم‌ترین مزایای کشور اسلواکی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی، عدم نیار به مدرک زبان انگلیسی محسوب می‌شود.
  • ایتالیا: کشور اروپایی ایتالیا را می‌توان یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانست. شرایط تحصیل و زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی مناسب بوده و شهریه دانشگاه‌ها نسبتا پایین است.

 

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا

در این بخش از مقاله بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در اروپا را معرفی خواهیم نمود:

  • دانشگاه لیدز انگلستان (University of Leeds): دانشگاه لیدز انگلستان در میان 20 دانشگاه برتر این کشور و در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. فارغ التحصیلان دانشگاه لیدز شانس بسیار خوبی در پیدا کردن شغل و دریافت اقامت دائم کشور انگلستان دارند.
  • دانشگاه پزشکی ورشو لهستان (Medical University in Warsaw): دانشگاه ورشو را می‌توان بزرگترین و مطرح‌ترین دانشگاه در کشور لهستان دانست.
  • دانشگاه پزشکی لودز لهستان (University Of LODZ Medical): دانشگاه لودز دیگر دانشگاه معتبر در کشور لهستان است که در رشته دندانپزشکی دانشجوی بین المللی جذب می‌کند. دوره تحصیلی دندانپزشکی در دانشگاه لودز به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.
  • دانشگاه سملوایز در بوداپست مجارستان (Semmelweis University in Budapest): دانشگاه سملوایز در کشور مجارستان دیگر دانشگاه اروپایی مطرح در رشته دندانپزشکی است. عمده دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه اروپایی آلمانی و ایرانی هستند.
  • دانشگاه پزشکی سگد در مجارستان (Szeged University in Szeged): دانشگاه سگد مجارستان یکی دیگر از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپاست. پذیرش این دانشگاه از طریق آزمون ورودی صورت می گیرد و تحصیل در آن به زبان انگلیسی است.
  • دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا اسلواکی (Comenius University in Bratislava): دانشگاه کامینوس در پایتخت کشور اسلواکی قرار دارد و بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به شمار می‌رود. دوره دندانپزشکی در این کشور 6 ساله است و پذیرش در آن منوط به قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه است.
  • دانشگاه سیه نا ایتالیا (Siena University in Siena): دانشگاه سیه نا ایتالیا در رده بندی‌ها به عنوان برترین دانشگاه کشور ایتالیا شناخته شده است. این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی اروپا به شمار می‌رود. شرط پذیرش در دوره دندانپزشکی این دانشگاه قبولی در آزمون آیمت است. نکته مهم دیگر این است که این دانشگاه به عنوان یک مقصد مناسب برای تحصیل ارزان دندانپزشکی در اروپا شناخته می‌شود.

سخن آخر

انتخاب دانشگاه در بین دانشگاه‌های مطرح اروپایی برای مهاجرت تحصیلی حائز اهمیت فراوانی است. برای انتخاب بهترین گزینه در بین بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا، استفاده از مشورت متخصصان این امر اهمیت زیادی دارد. به این منظور می‌توانید با پرکردن فرم مشاوره رایگان تحصیلی از مشاوره کارشناسان آریا دانش بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

  1. شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا چگونه است؟

شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشورها و دانشگاه های مختلف متفاوت است. پذیرش در اکثر دانشگاه ها منوط به قبولی در آزمون ورودی آن دانشگاه هاست.

  1. آیا تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در اروپا به مدرک زبان نیاز دارد؟

برای تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا بسیاری از دانشگاه های معتبر به مدرک زبان نیاز دارند. حداقل نمره مورد نیاز، نمره 6 آیلتس است. 

  1. تحصیل دندانپزشکی در اروپا چند ساله است؟

دوره دندان پزشکی معمولا 12 ترم و در حدود 6 سال به طول می انجامد.

  1. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا چقدر است؟

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در اروپا بسته به کشور و دانشگاه مقصد متغیر است. تحصیل در این رشته می تواند رایگان باشد و یا تا حدود 20 هزار یورو هزینه در بر داشته باشد.

  1. آیا امکان اقامت دائم بعد از تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا وجود دارد؟

بله. فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه های معتبر اروپایی شانس زیادی برای اشتغال و دریافت ویزای کار دارند.

  1. تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اروپا به چه زبان هایی امکان پذیر است؟

تحصیل در رشته دندانپزشکی در برخی از دانشگاه ها علاوه بر زبان رسمی آن کشور به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا