021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (43 امتیاز)

راهنمای جامع تحصیل دندانپزشکی در اروپا 2024

تحصیل دندانپزشکی در اروپا

فهرست مطالب

 

رشته دندانپزشکی یکی از شاخه‌های مهم تحصیلی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه ها محسوب می‌‌شود. تحصیل دندانپزشکی در اروپا با تجهیزات و امکانات به روز دنیا، یکی از گزینه‌های متقاضیان ایرانی که دیپلم تجربی اخذ کرده‌اند و تمایل به مهاجرت تحصیلی دارند و یا موفق به کسب کرسی دانشگاه در ایران نشده‌اند، می‌باشد. در این مبحث به بررسی سیستم پذیرش رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های اروپا، معرفی بهترین کشورها جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا، شرایط تحصیل دندانپزشکی در اروپا و هزینه‌های تحصیل دندانپزشکی در اروپا می‌پردازیم.

شرایط عمومی تحصیل دندانپزشکی در اروپا

با تحصیل و زندگی در کشورهای قاره اروپا می‌توانید بهترین کیفیت و سبک زندگی و تحصیل را تجربه کنید. تحصیل در اروپا می‌تواند باعث تغییر در روند زندگی مشتاقان علم شود. قاره اروپا دارای بهترین کشورها از لحاظ امکانات تحصیلی و زندگی بوده و از شرایط مناسبی را برای انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی برخوردار می‌باشد. به طور کلی تحصیل دندانپزشکی در اروپا به دلیل برخوردار بودن بسیاری از دانشگاه‌ها از رنکینگ بالای آموزشی، تجهیزات بالینی و کلینیکال، باعث پرورش دانشجویان با دانش بالا، موثر و کارآمد می‌شود. همچنین تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا برای هر فردی تجربه‌ای جدید و هیجان انگیز خواهد بود.

 

تحصیل در اروپا بویژه درشته‌های علوم پزشکی از جمله تحصیل پزشکی در اروپا، تحصیل دندانپزشکی در اروپا و تحصیل داروسازی در اروپا در کشورهای مختلف شرایط خاص خود را دارد. زبان کشور مقصد، رتبه دانشگاه، شرایط ورود به رشته های علوم پزشکی در دانشگاه‌های مقصد، هزینه‌های زندگی و هزینه دانشگاه از جمه شهریه، هزینه کتاب و هزینه های جانبی از مهمترین مسائلی است که دانشجویان علاقه مند به پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه های اروپا باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

 

رهایی از شرایط پیچیده و استرس زای کنکور سراسری، امکانات آموزشی و رفاهی مناسب در اروپا، مدرک دانشگاهی معتبر و کسب تجربه زندگی در اروپا از دلایل اصلی سوق مخاطبان ایرانی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا است. از شرایط اصلی اخذ پذیرش تحصیلی در رشته دندانپزشکی در اروپا شامل موارد زیر است:

  1. اخذ مدرک دیپلم 12 ساله در رشته های علوم تجربی و یا ریاضی و فیزیک
  2. شرایط سنی مناسب بویژه در بازه سنی حداقل 18 و حداکثر 25 سال
  3. دانش زبان انگلیسی مناسب و یا داشتن مدرک زبان انگلیسی بین المللی
  4. نمرات مناسب در دروس تخصصی زیست و شیمی و همچنین معدل بالا
  5. تمکن مالی مناسب جهت ساپورت هزینه های زندگی و تحصیل در اروپا

 

شرایط تخصصی تحصیل دندانپزشکی در اروپا

اولین مرحله جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا، کسب اطلاعات لازم جهت پذیرش دندانپزشکی اروپا در دانشگاه های مختلف است. اکثر دانشگاه های معتبر اروپایی که کورس‌های علوم پزشکی را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند، جهت پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی آزمون ورودی برگزار می‌کنند. آزمون ورودی دانشگاه های دندانپزشکی اروپا اروپا اکثرا شامل دروس تخصصی از جمله زیست شناسی، شیمی و زبان پزشکی است. برای مهاجرت تحصیلی و دریافت پذیرش و ادامه تحصیل دندانپزشکی در اروپا، متقاضی باید در آزمون مربوط به دانشگاه انتخابی خود، نمره قابل قبولی کسب کند.

علاوه بر قبولی در آزمون ورودی، داشتن مدرک زبان انگلیسی و دانش بالای آن بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که آزمون های ورودی، به زبان انگلیسی می باشد، برخی از دانشگاه ها نیز به زبان انگلیسی نیز آزمون مصاحبه شفاهی برگزار می کنند. از این رو  علاوه بر دانش دروس تخصصی علوم پایه، دانش زبان انگلیسی نقش موثری در اخذ پذیرش دانشگاه دارد. داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 و یا تافل با حداقل نمره 78 در این زمینه پیشنهاد می شود.

آزمون های ورودی پذیرش دندانپزشکی در دانشگاه های اروپا

به طور معمول اکثر دانشگاه های معتبر اروپایی جهت پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی اقدام به برگزاری آزمون ورودی می کنند. این آزمون ها به شکل کتبی، مصاحبه ای و برخی مواقع تلفیق کتبی و مصاحبه است. مدل برگزاری آزمون از لحاظ حضوری و آنلاین بودن از طریق سایت دانشگاه، چند ماه قبل از زمان برگزاری اطلاع رسانی می شود. در برخی از دانشگاه ها امکان شرکت در چندین مرحله آزمون وجود دارد و برخی نیز فقط یک بار در سال برگزار می شوند.

در آزمون های ورودی دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر اروپا مباحثی همچون سلولی و مولکولی، بیوشیمی، شیمی عمومی، شیمی آلی، ایمونولوژی، ژنتیک، میکروبیولوژی، فیزیولوژی، آناتومی، زبان تخصصی پزشکی، ریاضی، فیزیک و … به زبان انگلیسی مطرح می‌شود. قبولی در آزمون ورودی و کسب نمره مناسب دانشگاه مقصد به منزله کسب پذیرش رشته دندانپزشکی دانشگاه است. آزمون IMAT جهت پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا برگزار می‌شود. آزمون BMAT انگلستان، آزمون ورودی رشته های علوم پزشکی در برخی از دانشگاه های معتبر این کشور است. آزمون‌های ورودی دانشگاه های مجارستان، لهستان، چک، لهستان، صربستان، کرواسی، استونی و … نیز از دیگر آزمون‌های ورودی دندانپزشکی اروپا هستند که به صورتEntrance Exams  برای هر دانشگاه معرفی می شود.

رشته دندانپزشکی دراروپا

بهترین کشورها و دانشگاه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا

 

 

مهاجرت و ادامه تحصیل در کشوری دیگر، علاوه بر تحصیل با امکانات به روز و ایجاد فرصت شغلی برای آینده، می‌تواند باعث آشنایی با زبانی غیر از زبان مادری افراد و تقویت مهارت‌های زبانی شود. به عنوان مثال انتخاب کشورهای انگلیسی زبان، می توانند توانایی یادگیری زبانی انگلیسی را در شما تقویت کند. یکی از نکاتی که در مورد تحصیل دندانپزشکی در اروپا بسیار مهم است، این است که شما پس از تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا باید مشغول به کاریابی شوید.

افرادی که می‌خواهند در کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند باید ابتدا نرخ بیکاری کشور مقصد را مورد بررسی دقیق قرار دهند. نرخ بیکاری نشان دهنده این موضوع است که تعداد افراد بیکار در این کشور چند درصد کل کشور را تشکیل می‌دهد. در برخی از کشورهای اروپایی نرخ بیکاری پایین است، بنابراین کاریابی نیز راحت تر می‌شود. اما در کشورهایی که نرخ بیکاری بالایی دارند تعداد افراد بیکار زیاد است بنابراین کاریابی در این کشورها دشوارتر خواهد بود.

همچنین دانستن این نکته نیز برای افرادی که می‌خواهند پس از تحصیل دندانپزشکی در اروپا به ایران باز گردند، بسیار مهم است که دانشگاه محل تحصیل آنها مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد تا هنگام بازگشت به ایران برای کار و فعالیت با مشکل مواجه نشوند. به طور حتم شما بنا به مقدار هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، می‌بایست کشوری انتخاب کنید تا در پایان، مدرک معتبر و مناسبی به شما داده شود. مدرک شما باید از اعتبار بالایی برخوردار بوده و مورد تایید بیشتر کشورهای دنیا باشد و بتوانید از آن در کشور مبدا نیز استفاده کنید. کشورها و دانشگاه های زیر می‌توانند از مقاصد مناسب جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا برای متقاضیان ایرانی باشند:

 

  1. مجارستان

دانشجویان رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان از استانداردهای آموزشی و تحصیلی اروپا برخوردار خواهند بود. سهولت در دریافت پذیرش تحصیلی در مجارستان، این کشور را به کشوری پرطرفدار جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا مبدل ساخته است. مدرک رشته دندانپزشکی دانشگاه های برتر مجارستان مورد تایید سازمان بهداشت جهانی، اتحادیه اروپا، ایالات متحده و همچنین وزارت بهداشت ایران است. مدارک تخصص‌های دندان پزشکی مجارستان نیز بسیار معتبر است. همچنین امکان کار و ادامه تحصیل در تمام کشورهای اتحادیه اروپا برای فارغ التحصیلان دندانپزشکی وجود دارد. تحصیلات در مجارستان به زبان انگلیسی نیز میسر خواهد بود. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در اروپا در این کشور ابتدا باید در آزمون ورودی دو مرحله ای دانشگاه‌های مجارستان شرکت کنند.

دانشگاه های معتبر مجارستان جهت تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی

دانشگاه سگد دانشگاه سملوایز
دانشگاه پچ دانشگاه دبرسن

 

  1. جمهوری چک

یکی از کشورهایی که در سال های اخیر با پیشرفت چشمگیر علوم مواجه بوده، جمهوری چک است. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا و در کشور چک باید با موفقیت آزمون ورودی دانشگاه های این کشور را بگذرانید. بعد از شرکت در آزمون و در صورت قبولی در این آزمون، متقاضی باید در مصاحبه شرکت کند و به سوالات هیئت ارزیابی دانشگاه پاسخ داده و قدرت دفاع از نظرات خود را داشته باشد. پس از اعلام نتیجه مصاحبه و در صورت قبولی متقاضی موفق به دریافت پذیرش می‌شود. مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا به شمار می‌رود.

دانشگاه های معتبر جمهوری چک جهت تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی

دانشگاه چارلز دانشگاه ماساریک
دانشگاه پالاکی

 

  1. ایتالیا

یکی از بهترین کشورها جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی و یا زبان ایتالیایی، کشور ایتالیا است. از نظر قدمت و تمدن و سطح تحصیل و اعتبار ایتالیا است. دلیل دیگر اهمیت رشته دندانپزشکی کشور ایتالیا برای تحصیل، بورسیه تحصیلی است که برای ایرانیان و دیگر کشورها در نظر گرفته است. آزمون ورودی برای ورود به رشته دندانپزشکی ایتالیا آزمون آیمت است.

 

دانشگاه های معتبر ایتالیا جهت تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی

دانشگاه سیه نا دانشگاه ساپینزا

 

  1. انگلستان

برای تحصیل در انگلستان قوانین و ضوابط بسیار سختگیرانه ای وجود دارد ولی اعتبار این مدرک به حدی است که ارزش تحمل این دشواری ها را دارد. استاندارد های تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور انگلستان، این کشور را به هدف مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا مبدل ساخته است. دوره رشته‌ دندانپزشکی در اروپا در کشور انگلستان ۵ سال طول می کشد. راه‌های گوناگونی برای ورود به رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های معتبر انگلستان وجود دارد.

قبولی در آزمون BMAT و اخذ مدرک دیپلم A-Level از جمله این راه‌ها هستند. شرکت در دوره آمادگی آزمون BMAT انگلستان و دوره آمادگی دیپلم A-Level انگلستان در کالج آریادانش شانس ورود دانش‌آموزان ایرانی به این دانشگاه‌ها را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.

دانشگاه های معتبر انگلستان جهت تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی

دانشگاه آکسفورد دانشگاه کمبریج
دانشگاه لیدز دانشگاه کیل
دانشگاه برایتون دانشگاه امپریال کالج لندن
دانشگاه کالج لندن دانشگاه لنکستر

 

  1. اسلواکی

دانشگاه های کشور اسلواکی با توجه به شرایط و امکانات مناسب خود، متقاضیان زیادی را جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا به خود جلب کرده‌اند. مدرک دندانپزشکی دانشگاه‌های کشور اسلواکی معتبر بوده و مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. تحصیل دندانپزشکی در اروپا و در کشور اسلواکی به صورت شرکت در سمینار، سخنرانی، کارهای آزمایشگاهی، پروژه‌های مربوط به رشته، تمرین‌های کاربردی، همفکری و مشاوره می‌باشد. برای تحصیل در اسلواکی داشتن مدرک زبان در ابتدا ضرورت ندارد اما قبولی در آزمون ورودی الزامی است. تدریس در دانشگاه‌های اسلواکی به زبان انگلیسی یا زبان اسلواکیایی است. مناسب بودن شرایط و هزینه زندگی در اسلواکی این کشور را به مقصدی جذاب برای دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر دنیا تبدیل نموده است.

دانشگاه های معتبر اسلواکی جهت تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی

دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا

 

 

  1. لهستان

کشور لهستان یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان ایرانی جهت پذیرش رشته دندانپزشکی در اروپا است، چرا که دانشگاه های لهستان دوره های تحصیلی خود را با بالاترین استاندارد های آموزشی و مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهد. سیستم آموزشی کشور لهستان شبیه به سایر کشورهای اروپایی است. تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی در دانشگاه های لهستان مورد تایید استانداردهای آموزشی لهستان، اتحادیه اروپا، وزارت آموزش ایالات متحده و هیئت پزشکی ایالات متحده است.

به همین دلیل است که اعتبار دوره رشته‌های پزشکی لهستان بسیار بالاست. تحصیل دندانپزشکی در کشور لهستان حدود 5 سال به طول می‌انجامد و دانشجویان برای گرفتن پذیرش در این رشته دیپلم دوره متوسطه‌ خود را با گرفتن نمرات بالا در دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی به پایان برسانند.

دانشگاه های معتبر لهستان جهت تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی

دانشگاه پزشکی ورشو دانشگاه لودز
دانشگاه وروکلاو دانشگاه جاگلونیا

 

  1. ترکیه

آزمون ورودی دانشگاه های کشور ترکیه آزمون  YOSیا SAT است که هر سال توسط دانشگاه­ های کشور ترکیه، برگزار می­ شود. این آزمون مختص متقاضیان بین المللی یا دانشجویان غیر بومی است که قصد دارند در کشور ترکیه تحصیل کنند. متقاضیانی که در این آزمون‌ها  قبول می‌شوند، مجاز به ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های ترکیه می‌شوند. علاوه بر آن شهریه کمتری هم پرداخت می‌کنند. شرکت در دوره آمادگی آزمون SAT و دوره آمادگی آزمون یوس ترکیه –  YOS کالج آریا دانش بهترین راه افزایش شانس قبولی داوطلبان در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های کشور ترکیه است. ترکیه از کشورهای مناسب برای ایرانیان از ابعاد مختلف جهت پذیرش رشته دندانپزشکی در اروپا به شمار می‌رود.

دانشگاه های معتبر ترکیه جهت تحصیل دندانپزشکی

دانشگاه آنکارا دانشگاه حاجت تپه
دانشگاه آتاتورک دانشگاه استانبول
دانشگاه مارمارا دانشگاه اژه
دانشگاه کوچ دانشگاه باهچه شهیر
دانشگاه مدیپول دانشگاه باشکنت

 

  1. روسیه

تحصیل دندانپزشکی در اروپا و در کشور روسیه توسط متقاضیان بین المللی در این کشور بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و هر ساله تعداد زیادی دانشجو از کشورهای مختلف، جذب می‌کند. چرا که دوره کار آموزی کشور روسیه، فرصت‌های خوب و متنوعی در بیمارستان‌ها و کلینیک های آموزشی، برای دانشجویان به وجود می‌آورد. روسیه برای دریافت ویزا نسبت به بسیاری از کشورها پروسه ساده‌تری دارد. همچنین تحصیل دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی را هم می‌توان به مزایای روسیه برای تحصیل دانشجویان بین المللی اضافه کرد. از دلایل قانع کننده دیگر برای ادامه تحصیل در روسیه می‌توان به شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی این کشور اشاره کرد، چرا که روسیه از دانشجویان روس و بین الملل شهریه تقریبا یکسانی دریافت می‌کند، همه این مزایا در حالی است که کشورهای دیگر اروپا از متقاضیان خارجی شهریه بیشتری دریافت می‌کنند.   

    متقاضیان تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی می‌توانند برای تقویت سطح زبان انگلیسی خود در دوره آموزشی پری آیلتس | Pre – IELTS شرکت کنند.

دانشگاه های معتبر روسیه جهت تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

دانشگاه پیروگوف مسکو دانشگاه فدرال کازان

 

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی رشته دندانپزشکی در اروپا

تحصیلات در هر کدام از دانشگاه های دندانپزشکی اروپا احتیاج به مدارک خاص خود دارد. پس از دریافت پذیرش دندانپزشکی اروپا بوسیله موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه دانشگاه، دانشجو باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کند. اقامت پس از تحصیل (ویزا) تاییدیه ای است که به دارنده آن اجازه ورود، خروج یا اقامت در کشور مقصد را برای مدت زمانی مشخص می دهد. ویزای دانشجویی نوعی ویزای غیر مهاجرتی است که به شخص صاحب ویزا اجازه می‌دهد، در یک موسسه آموزشی خارجی مانند دانشگاه تحصیل کند.

روند دریافت ویزای تحصیلی به این طریق است که دانشجو به سفارت کشور مقصد مراجعه کرده و فرم مربوط به ویزای تحصیلی را تکمیل می‌کند و به همراه تمام مدارکی که در سایت سفارت اعلام شده، به کارمندان بخش مربوطه تحویل می‌دهد. اصولا متقاضیان زمان مصاحبه را چند هفته زودتر از زمان سفر به کشور مقصد تعیین می‌کنند.

داشتن مدرک 12  ساله تحصیلی در ایران و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه از مهمترین شرایط تحصیل دندانپزشکی در اروپا است. جهت ثبت نام در آزمون ورودی دندانپزشکی اروپا و همچنین اخذ ویزای تحصیلی جهت مهاجرت تحصیلی به کشور مقصد، مدارک زیر برای متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در اروپا لازم است:

  1. مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (ترجمه شده)
  2. ریز نمرات سال های آخر دبیرستان و پیش دانشگاهی
  3. تائیدیه گواهی پایان تحصیلات
  4. گواهی سلامت متقاضی
  5. اصل شناسنامه و مدارک هویتی
  6. پاسپورت که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد (آقایانی که مشمول خدمت سربازی هستند نیز با قرار وثیقه می توانند پاسپورت دریافت کنند.)
  7. دو قطعه عکس 3*4 با زمینه سفید
  8. گواهی اثبات تمکن مالی برای یک سال تحصیل در کشور مقصد
  9. ارائه مدرکی مثل اجاره نامه یا قرارداد خوابگاه که ثابت کند شما در کشور مقصد به صورت موقت سکونت دارید.
  • شرکت در آزمون ورودی و قبولی در آن و اخذ گواهی پذیرش دانشگاه
  • داشتن مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 یا مدرک تافل با نمره حداقل 87 یا مدرک زبان مورد نظر در برخی از دانشگاه
  • فرم کامل شده درخواست ویزا
  • گواهی عدم سوء پیشینه

همینطور داشتن ریز نمرات خوب، معدل بالا و داشتن توصیه نامه از اساتید، می‌‌تواند به داوطلب برای دریافت پذیرش جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی اروپا کمک کند. البته ارائه این مدارک برای همه کشورهای اروپا یکسان نیست و این مدارک عموما برای ثبت نام آزمون و دریافت ویزای تحصیلی همه کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همه دانشجویان پس از پایان تحصیل موظفند کشوری که در آن تحصیل می‌کردند را ترک کرده و به کشور خود برگردند. ولی در شرایطی که به آن اشاره می‌کنیم، می‌توانند ویزای تحصیلی بلند مدت خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. دانشجویان می‌توانند بلافاصله پس از پایان تحصیل دندانپزشکی در اروپا وارد دوره‌های تخصصی شوند و ضمن اینکه حقوق دریافت می‌کنند، مالیات خود را پرداخت نمایند تا بتوانند اقامت دائم کشوری که در آن تحصیل می‌کنند را دریافت کنند.

سیستم آموزشی تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا

تحصیل رشته دندانپزشکی در اروپا عموما 5 سال طول می‌کشد. دروس ارائه شده سال اول بر اساس اصول پزشکی و دندانپزشکی است. دانشجویان در این دو سال با ساختار و کارکرد‌ بدن انسان آشنا می‌شوند. آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، سلولی و مولکولی، ژنتیک، ایمونولوژی، فارماکولوژی و میکروبیولوژی در سال اول تدریس می‌شود. دوره‌های مبانی دندانپزشکی شامل روش استفاده از ابزار و مواد دندان پزشکی و مهارت‌های آزمایشگاهی نیز جز سال دوم آموزش تحصیل دندانپزشکی در اروپا می‌شود.

در سال سوم آموزش دندانپزشکی عمومی، برای دانشجویان آغاز می‌شود. همچنین دانشجویان در مباحث بالینی دندانپزشکی مانند نوع بزاق، پیری بافت دهان، نوع تغذیه و کنترل عفونت اطلاعات کسب می‌کنند و همچنین دانشجویان به صورت تئوری یاد می‌گیرند که چگونه اختلالات و بیماری‌های دهان و دندان را درمان کنند. در دو سال پایانی تحصیل دندانپزشکی در اروپا، برنامه آموزشی، دانشجویان بر اساس اطلاعات کسب شده زیر نظر اساتید، به معالجه بیماران می‌پردازند. رشته دندانپزشکی در اروپا شامل 9 تخصص می‍‌شود که دانشجو به آن بپردازد:

  • بهداشت عمومی دندانپزشکی
  • اندودونتیکس (ریشه های کانال)
  • آسیب شناسی دهان، فک و صورت
  • رادیولوژی دهان، فک و صورت
  • جراحی دهان، فک و صورت
  • ارتودنسی و ارتوپدی دندانپزشکی
  • دندانپزشکی کودکان
  • پریودونتیکس (بیماری های لثه)
  • پروتز های دندانی (ایمپلنت)
دندانپزشکی در ترکیه بدون کنکور

شهریه ها و هزینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا

دانشجویان باید همه شرایط خود از جمله شرایط تحصیلی و مالی را در نظر گرفته و شرایط مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا و زندگی را در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار دهند. هزینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا به نسبتا بالا است و دانشجو باید علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه، هزینه‌های زندگی خود را نیز تامین کند. هزینه زندگی در بعضی از کشورها بسیار بالا و در برخی دیگر مقرون به صرفه است. دانشجو باید با توجه به شرایط مالی و تحصیلی خود دانشگاه و کشور مورد نظرش را انتخاب کند.

هر دانشگاه با توجه به شرایط خاص خود شهریه ‌های متفاوتی را برای تحصیل دانشجویان خارجی در رشته‌ دندانپزشکی تعیین می‌‌کند. همچنین، هزینه‌ زندگی در کشورها مختلف اروپایی با یکدیگر متفاوت است. با این حال می‌‌شود با ارائه‌ مدارک لازم به ادامه‌ تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ‌های اروپایی بپردازید. علاوه بر این، برخی از دانشگاه‌‌های اروپایی برای دانشجویان خود کمک هزینه تحصیلی در نظر می‌گیرند. بورسیه‌‌های تحصیلی به دانشجویان کمک می‌‌کند تا از عهده مشکلات مالی که ممکن است با تحصیل در یک کشور اروپایی با آنها مواجه شوند، بر بیایند. کشور ایتالیا شرایط مناسبی را جهت ارائه بورسیه تحصیلی دارد.

با توجه به بررسی کشورهای اروپایی جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا، میانگین شهریه دندانپزشکی در دانشگاه‌های مختلف حدود 12 الی 14 هزار یورو در سال است. کشور انگلستان با میانگین شهریه 35 هزار پوند بیشترین شهریه تحصیل دندانپزشکی در اروپا را دارد. بعد از آن کشورهای مجارستان و جمهوری چک بیشترین هزینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا را دارند. کشورهای ایتالیا، ترکیه، روسیه نیز کمترین هزینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا را دارا می‌باشند.

میانگین هزینه شهریه رشته دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی اروپا

کشور میانگین شهریه سالیانه
انگلستان 35 هزار پوند
مجارستان 18 هزار یورو
لهستان 13 هزار یورو
چک 12 هزار یورو
اسلواکی 9 هزار یورو
روسیه 7 هزار یورو
ترکیه 5 هزار دلار
ایتالیا 4 هزار یورو

 

انتخاب صحیح کشور و دانشگاه مقصد نقش بسیار پررنگی را در آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان ایفا می‌کند. از این رو دانش‌آموزان و دانشجویان باید پیش از هر گونه اقدام برای مهاجرت تحصیلی نسبت به کسب اطلاعات و مشاوره با کارشناسان این حوزه اقدام کنند. متقاضیان علاقه مند به تحصیل دندانپزشکی در اروپا در کشورهای مجارستان، اسلواکی، چک، لهستان، ترکیه، روسیه، ایتالیا و انگلستان، می توانند از خدمات مشاوره تخصصی گروه آریا دانش استفاده کنند. قبل از هر تصمیمی با ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

هزینه های زندگی در اروپا وابسته به شهر، کشور و سبک زندگی دانشجو است. به طور معمول هزینه مایانه یک دانشجو بین 600 الی 1200 یورو متغییر است. در کلان شهرها و پایتخت ها، هزینه زندگی بالاتر بوده و هزینه های خوابگاه و مسکن نیز افزایش می یابد. به طور معمول هر دانشجو باید ماهانه حداقل 700 یورو پیش بینی هزینه های اسکان، تغذیه و رفت و آمد برای خود داشته باشد.

 

راهکارهای موفقیت در اخذ پذیرش دندانپزشکی از دانشگاه های اروپا

جهت قبولی در آزمون های ورودی دندانپزشکی دانشگاه های معتبر اروپا و اخذ پذیرش از دانشگاه، کالج آریا دانش پیشنهادات زیر را ارائه می  دهد:

  1. در مرحله اول مهاجرت تحصیلی بویژه در رشته های علوم پزشکی همچون دندانپزشکی، داشتن دانش تخصصی و آگاهی از روند پذیرش، مدل آزمون ورودی، روند اخذ ویزا، ددلاین ها مهم، مدارک اصلی و مهم از بخش های مهم است. از این رو قبل از ورود به این مسیر دریافت مشاوره تخصصی جهت انتخاب رشته و دانشگاه اهمیت دارد. ما برای متقاضیان جلسات مختلف ارزیابی و مشاوره ای برگزار کرده و با توجه شرایط تحصیلی و مالی به آن ها پیشنهادات لازم را ارائه می دهیم.
  2. مطالعه رفرنس های بین المللی می‌تواند به داوطلبان تحصیل دندانپزشکی در اروپا جهت قبولی در آزمون های ورودی کمک زیادی کند. استفاده از پکیچ آموزشی یونی مد در کالج آریا دانش و همچنین مطالعه کتاب های کمبریج A-LEVEL و IB diploma پیشنهاد می شود.
  3. یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی جهت اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در اروپا، شرکت در دوره‌های آموزشی ویژه آزمون اختصاصی دانشگاه های مختلف است. این دوره‌ها هم در ایران و هم در خارج از کشور برگزار می‌شود. شرکت در این دوره‌ها متقاضیان را برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا کاملا آماده می‌سازد. دوره های پری مدیکال، از مهمترین دوره های آموزشی کالج آریا دانش است که جهت موفقیت در آزمون های ورودی دانشگاه های مختلف اروپا پیشنهاد برنامه ریزی و اجرا می شود.

 

 

سوالات متداول

  • شرایط اصلی تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا چیست؟

داشتن مدرک دیپلم 12 ساله تجربی و ریاضی و فیزیک، کسب نمره بالا در آزمون ورودی دانشگاه های اروپا و دانش زبان انگلیسی بالا از شرایط اصلی اخذ پذیرش است.

  • بهترین شرایط سنی جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا چیست؟

معمولا 18 الی 25 سال بهترین شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی در اروپا است. در برخی از کشورها از جمله ترکیه و ایتالیا تا 35 سال محدودیت وجود ندارد.

  • بهترین کشورها جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا کدامند؟

در بین کشورهای اروپایی که به زبان انگلیسی رشته دندانپزشکی را ارائه می دهند کشورهای انگلستان، مجارستان، ایتالیا، چک و لهستان از بهترین گزینه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در اروپا هستند.

  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا چقدر است؟

شهریه دانشگاه های دندانپزشکی اروپا به زبان انگلیسی متفاوت بوده اما میانگین سالیانه 12 الی 14 هزار یورو باید در نظر گرفت.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

۱۲ پاسخ

  1. mina گفت:

    وقت بخیر
    کدوم کشور واسه تحصیل دندانپزشکی هزینه دانشگاهش کمتره و همچنین هزینه زندگیش کمتره؟ اگر میشه هزینه ها رو هم بنویسید.

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله به همکاران اعلام میشه هزینه هارو هم بنویسن. کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی اروپا معمولا ترکیه، ایتالیا و روسیه هستن. البته هزینه دندانپزشکی نسبت به پزشکی و داروسازی معمولا خیلی جاها بیشتره. هزینه زندگی هم توی این سه کشور پایین تر از بقیه جاهاست.

  2. m.e گفت:

    سلام
    من میخواهم برای رشته دندانپزشکی مجارستان اقدام کنم ولی نمیدانم چطور باید انجام دهم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. دانشگاه سملوایز و دانشگاه سگد از دانشگاه های مطرح مجارستان برای تحصیل دندانپزشکی هستند. شما ابتدا باید یک دوره فاندیشن یا پری مدیکال بگذرونید و بعد در آزمون ورودی این دانشگاه ها شرکت کنید. به صفحه دوره پری مدیکال مراجعه کنید.

  3. alireza گفت:

    سلام ببخشید من بین دانشگاه های چک و مجارستان سردرگم هستم. کدوم پذیرشش بهتره و شرایطش؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. شما انتخاب دانشگاهتون باید متناسب با شهریه ای که میتونید برای تحصیل دندانپزشکی پرداخت کنید، باشه. هر دو کشور دانشگاه های خوبی دارند و جایگاه خوبی. از طرفی بحث ویزارو هم در نظر بگیرید که معمولا مجارستان ویزاش راحت تر هست تا حدودی به نسبت کشور چک.

  4. ایسان گفت:

    سلام ببخشید ظرفیت دانشجو برای رشته دندان پزشکی در لهستان و مجارستان چقدر است

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. بستگی به دانشگاه مقصد داره. معولا ۱۵ الی ۳۰ نفر ظرفیت دانشجوی بین المللی دارند. تعداد شرکت کنندگان در آزمون ورودی دانشگاه هم تاثیر گذار هست.

  5. رویا گفت:

    سلام ،برای فردی ک دانشگاه نرفته در ایران و تازه مدرک دیپلم گرفته هم میشه واسه ایتالیا اقدام کرد یا حتما باید دانشگاه رفته باشیم؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. شما با دریافت دیپلم ایران می تونید در ازمون های پزشکی و دندانپزشکی اروپا شرکت کنید. نیازی به ورود به دانشگاه در ایران نیست.

  6. علیرضا گفت:

    سلام وعرض ادب وقتتون بخیرمن ۲۹سال سن دارم به نظرشماواسه تحصیل دررشته دندانپزشکی کدوم کشور راحتتره واسه بورسیه تحصیلی برای من؟؟؟ ممنونم ازوقتی که میزارید

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام . وقت بخیر. بهترین گزینه برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا، کشور ایتالیا هست. نیازی به شرایط سنی نداره و فقط موفقیت آزمون ورودی آیمت مهم است. بورسیه تحصیلی هم دارد. بخش ایتالیا را بررسی کنید.
      https://ariadanesh.com/country/italy/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا