021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (3 امتیاز)

دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا اسلواکی

دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا اسلواکی
Comenius University Bratislava

اطلاعات کلی دانشگاه

فهرست مطالب

دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در اسلواکی را بیشتر بشناسیم

زمانی که دانشگاه الیزابت براتیسلاوا تعطیل شد دانشگاه قدیمی پراگ تصمیم گرفت برای پر کردن این خلا اقدام به راه اندازی دانشگاهی در شهر براتیسلاوا کند. بر همین اساس دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در سال 1919 میلادی تاسیس و راه اندازی شد. شاید در آن دوران در مخیله موسسین دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا هم نمی گنجید که روزی این دانشگاه به یکی از معتبرترین دانشگاه ها در سطح اروپا و جهان بدل شود.

جهت تحصیل پزشکی در اسلواکی، تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی و تحصیل داروسازی در اسلواکی، دانشگاه کمنیسو دارای اعتبار بالاتر و بیشتری نسبت به دیگر دانشگاه ها است به طوری که در حال حاضر در 13 دانشکده آن 27 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند.

تحصیل در دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا اسلواکی، دانشگاهی با تراز جهانی

یکی از مراجع مهم و معتبر در رتبه و رنکینگ دانشگاه ها را QS ارائه می دهد. برابر با رتبه اعلام شده QS دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا اسلواکی بین 651 تا 700 قرار دارد که رتبه قابل توجهی است. مدارک این دانشگاه در تمام اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا قابل پذیرش است و وزرات بهداشت ایران هم مدرک دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا را مورد تایید می داند. دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در کشور اسلواکی دارای رتبه اول است و در رتبه بندی Times جایگاهی بین 610 تا 800 را دارد. این دانشگاه یکی از بهترین گزینه ها جهت تحصیل پزشکی در اروپا است.

دانشکده های دانشگاه کمنیوس اسلواکی

1 – دانشکده پزشکی و دندان پزشکی( طول دوره ۶ سال با ارائه مدرک دکترا، شهریه پزشکی حدود 95۰۰ یورو در سال ، شهریه دندان پزشکی حدود ۱۱۰۰۰ یورو در سال )

2 – دانشکده داروسازی (شهریه ۷۵۰۰ یورو در سال )

3 –  دانشکده حقوق و انسانی

4 –  دانشکده هنر

5 –  دانشکده علوم طبیعی

6 –  دانشکده آموزش و پرورش

7 –  دانشکده تربیت بدنی ( فقط زبان اسلواکی )

8 –  دانشکده پزشکی Jessenius در مارتین

9 –  دانشکده ریاضی، فیزیک و انفورماتیک

10 دانشکده الهیات کاتولیک

11 –  دانشکده مدیریت

12 –  دانشکده الهیات انجیل ( فقط زبان اسلواکی )

13 – دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد (فقط زبان اسلواکی )

تحصیل در دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا اسلواکی با بورس تحصیلی

فراخوان دوره های بورسیه دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا که از بهترین دانشگاه های اسلواکی است، هر سال در ماه های می و مارچ برگزار می شود و دانشجویان پذیرفته شده در دوره دکترا به عنوان اعضا نخبه دارای اعتبار و مسئولیت های بسیاری هستند. برنامه های PHD آن ها چهار سال زمان می برد که سال اول معمولا برای شناسایی موضوع و بررسی اثبات حقیقت آن با راهنمایی و مشورت استاد راهنما صورت می گیرد.

سال دوم و سوم صرف اثبات فرضیه ها و فرمول بندی و سال آخر معمولا برای نوشتن پایان نامه صرف می شود. مصاحبه برای پذیرش بورس بنابر پروپوزال ارسالی صورت می گیرد و از اول مارچ تا سی و یکم می فرصت پذیرش پروپورال ها است. مصاحبه ها در بیستم ژوئن انجام می گیرد. رشته هایی که مورد پذیرش قرار می گیرند به شرح زیر می باشند:

زمین شناسی: کانی شناسی؛ ژئوفیزیک کاربردی؛ زمین شناسی اقتصادی؛ پالئونتولوژی؛ رسوب شناسی؛ زمین شناسی مهندسی؛ زمین شناسی.

شیمی: شیمی معدنی؛ شیمی ارگانیک؛ بیوشیمی؛ فیزیک شیمی؛ شیمی طبیعی؛ شیمی تئوریک و محاسباتی.

 

جغرافیا: جغرافیا طبیعی، جغرافیای انسانی؛ زمین شناسی و ژئوانفورماتیک؛ جغرافیای منطقه ای.

 

بیوتکنولوژی: بیوتکنولوژی.

زیست شناسی: فیزیولوژی حیوانات؛ گیاه شناسی؛ فیزیولوژی گیاهی؛ زیست شناسی مولکولی؛ ژنتیک؛ میکروبیولوژی؛ جانورشناسی.

جغرافیا: جغرافیای انسانی؛ جغرافیا طبیعی، زمین شناسی و ژئوانفورماتیک؛ جغرافیای منطقه ای.

محیط زیست و علوم محیطی: محیط زیست عمومی؛ محیط زیست محیطی؛ ژئوشیمی محیطی؛ زیبایی شناسی و محیط زیست جمعیتی.

لذت زندگی در براتیسلاوای اسلواکی

کشور اسلواکی با داشتن قدمتی تاریخی و قرار گرفتن در حوادث مهم و متعدد تاریخی و جا به جایی بین کشور های مختلف و جذب فرهنگ های گوناگون دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. براتیسلاوا پایتخت و بزرگ ترین شهر اسلواکی است که با جمعیتی در حدود چهارصد و شصت هزار نفر در جنوب غربی این کشور قرار دارد. از نکات جالب این شهر این است که تنها پایتختی در جهان می باشد که با دو کشور هم مرز است. براتیسلاوا با مجارستان و اتریش مرز مشترک دارد و رود های دانوب و موراوا از آن می گذرند.

به دلیل اختلاط فرهنگی فراوان طی سال ها جنگ، این شهر پر از جشنواره های متعدد و دارای زندگی شبانه مشهوری است. قلعه براتیسلاوا هم یکی از دیدنی های این شهر قدیمی محسوب می شود. در کل این شهر با داشتن فرهنگ های مختلف و مشهور شدن به عنوان شهری دانشجویی محل مناسبی است برای یک زندگی آرام و به دور از درد سر.

هزینه های زندگی در شهر براتیسلاوای اسلواکی

هزینه های زندگی در هر کجای دنیا بستگی به نوع زندگی و دیدگاه شما از زیستن دارد. زندگی در یک اتاق اشتراکی یا یک آپارتمان مجلل، خوردن غذا های خانگی یا میل وعده های غذایی در رستوران های شیک، استفاده از حمل و نقل عمومی یا کرایه کردن اتومبیل شخصی و صد ها نوع نگرش دیگر به زیستن می تواند هزینه های متفاوتی برای زندگی ارائه دهد.

با توجه به اینکه اسلواکی یکی از ارزان ترین کشور های حوزه شینگن است اگر شما یک زندگی نرمال دانشجویی پیشه کنید و با اجاره یک اتاق معمولی، پخت پز غذا و رفت و آمد با وسایل عمومی می توانید در ماه با 400 یورو از دوران دانشجویی خود لذت ببرید. البته با افزودن هزینه های پوشش و گاهی تفریح در کنار برخی هزینه های پیش بینی نشده بهتر است ماهیانه 600 یورو برای زندگی خود در شهر زیبا و تاریخی براتیسلاوا کنار بگذارید.

گالری تصاویر دانشگاه

گالری تصاویر شهر این دانشگاه

رشته های این دانشگاه

دانشگاه‌های دیگر این کشور

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا