021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (4 امتیاز)

معرفی بهترین دانشگاه های اسلواکی 2021

بهترین دانشگاه های اسلواکی

فهرست مطالب

تحصیل در بهترین دانشگاه های اسلواکی

بهترین دانشگاه های اسلواکی به فارغ‌التحصیلان خود مدرک معتبر  ECTS ارائه می‌کند و به همین دلیل در اکثر نقاط دنیا معتبر است. رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در میان دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در اسلواکی بسیار پرطرفدار است چراکه پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در کشور دلخواه خود مشغول به کار و طبابت شوند. هرچند که ارائه اکثر برنامه‌های آموزشی در دانشگاه های اسلواکی به ‌صورت حضوری است ولی امکان تحصیل از راه دور و به‌ صورت مجازی نیز وجود دارد.

از دیگر دلایل محبوبیت تحصیل در برترین دانشگاه های اسلواکی این است که دانشجویان می‌توانند علاوه بر زبان رسمی خود کشور اسلواکی، به زبان‌های دیگر ازجمله زبان انگلیسی تحصیل کنند. البته در کشور اسلواکی بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز می‌توان به تحصیل پرداخت؛ چراکه خود کشور اسلواکی دوره‌هایی برای دانشجویان برگزار می‌کند که داوطلبان به‌واسطه این دوره‌ها به زبان انگلیسی مسلط می‌شوند.

از این رو کشور اسلواکی از گزینه های مطرح برای تحصیل در دانشگاه های معتبر بویژه تحصیل پزشکی در اروپا، تحصیل دندانپزشکی در اروپا و تحصیل داروسازی در اروپا است.

همچنین هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های اسلواکی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مناسب است. همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد کشور اسلواکی در قلب اروپا واقع شده است و این موقعیت ویژه جغرافیایی باعث شده است که اکثر دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی اقامت دائم بگیرند و برای همیشه ماندگار شوند؛ چراکه با اخذ اقامت اسلواکی، امکان اقامت در دیگر کشورهای اروپای مرکزی نیز برای آن‌ها فراهم می‌شود.

تحصیل در اسواکی

مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های اسلواکی

  • اعتبار بالای دانشگاه های اسلواکی در بین دانشگاه‌های اروپای مرکزی
  • ارائه مدارک معتبر ECTS به فارغ‌التحصیلان
  • امکان تحصیل پزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی
  • امکان تحصیل بدون ارائه مدرک تسلط به زبان انگلیسی
  • مناسب بودن هزینه‌های تحصیلی
  • امکان تحصیل رایگان در صورت تسلط به زبان اسلواکی
  • امکان اخذ اقامت دائم پس از پایان تحصیلات

دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا

دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های اسلواکی می‌باشد که دانشجویان داخلی و بین‌المللی فراوانی مشتاق تحصیل در این دانشگاه می‌باشند. این دانشگاه دارای بالاترین تعداد دانشکده در میان دانشگاه های اسلواکی می‌باشد و اکثر برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه بر پایه انجام پروژه‌های تحقیقاتی داخلی و بین‌المللی می‌باشد؛ به همین دلیل سالانه پذیرای حدود 2400 دانشجوی بین‌المللی از سرتاسر دنیا می‌باشد.

جسنیوس jessenius، نام دانشکده پزشکی دانشگاه کامنیوس است که به‌عنوان معتبرترین دانشکده پزشکی در اسلواکی شناخته ‌شده است. همان‌طور که گفتیم دانشگاه کامنیوس اعتبار بالایی دارد و کیفیت آموزشی دانشگاه، عملکرد تحقیقاتی، کیفیت اساتید و … از سطح بالایی برخوردار است.

برای مثال رتبه جهانی دانشگاه کامنیوس در سال 2021، 572، رتبه ملی دانشگاه، 1 و رتبه جهانی دانشگاه کامنیوس بر اساس رتبه‌بندی سایت QS World در سال 2021، 701 می‌باشد. جهت ورود به دانشگاه کامنیوس متقاضیان باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب کنند.

این دانشگاه شهریه کمتری نسبت به دانشگاه‌های دیگر کشور اسلواکی دریافت می‌کند چراکه در اختیار دولت است و علاوه بر آن خوابگاه‌های دانشجویی در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد که حداقل هزینه اجاره خوابگاه‌ها در حدود 67 یورو می‌باشد؛ البته این میزان به نسبت امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد؛ متفاوت است.

امکان تحصیل پزشکی در اسلواکی، تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی و تحصیل داروسازی در اسلواکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی و وجود دارد. شهریه تحصیل رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه به شرح زیر است؛

  • شهریه رشته پزشکی: 9900 یورو در سال
  • شهریه رشته دندانپزشکی: 10000 یورو در سال
  • شهریه رشته داروسازی: 7500 یورو در سال

برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه کامنیوس به زبان انگلیسی و اسلواکی ارائه می‌شود و هیچ الزامی به ارائه مدارک تسلط به زبان انگلیسی نظیر تافل و آیلتس وجود ندارد ولی متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی یا اسلواکی باید در دوره‌های آموزش هر یک از این زبان‌ها به انتخاب خود شرکت کرده و مهارت لازم را کسب کند.

دانشگاه کمنیوس

دانشگاه صنعتی اسلواکی در براتیسلاوا

این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه های اسلواکی مدرن‌تر است. نکته قابل‌توجه این است که دانشگاه صنعتی اسلواکی امکان کار بعد از تحصیل را برای اکثر فارغ‌التحصیلان خود تضمین می‌کند؛ درواقع اکثر دانشجویان این دانشگاه بعد از اتمام تحصیلات به استناد مدرک خود می‌توانند مشغول به کار شوند.

دانشگاه‌ پاول جوزف سافاریک در کوشیتسه

دانشگاه‌ پاول جوزف سافاریک از دانشگاه های برتر اسلواکی است که همواره در رتبه‌بندی‌های جهانی مقام بالایی کسب کرده است و سالانه پذیرای 8000 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد که حدود 1000 نفر از این دانشجویان را، متقاضیان بین‌المللی تشکیل می‌دهد. در دانشگاه پاول جوزف سافاریک کوشیتسه نیز، برنامه‌های تحصیلی هم به زبان اسلواکی و هم به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

این دانشگاه از 5 دانشکده به نام‌های دانشکده پزشکی، دانشکده علوم، دانشکده حقوق، دانشکده مدیریت دولتی و دانشکده هنر تشکیل‌شده است. رشته‌هایی نظیر فلسفه اجتماعی و کار، فلسفه هنر، روان‌شناسی، علوم سیاسی و علوم ارتباطات در این دانشگاه متقاضیان زیادی دارد. شهریه دانشگاه‌ پاول جوزف سافاریک در رشته‌های مختلف متفاوت است؛

برای مثال هزینه تحصیل در این دانشگاه در رشته پزشکی، سالانه 9500 یورو، هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی، سالانه 11000 یورو و هزینه تحصیل در تمامی رشته‌های زیرشاخه علوم انسانی حدود 3000 یورو در سال است. البته اگر داوطلب متقاضی تحصیل به زبان اسلواکی باشد می‌تواند به‌صورت رایگان به تحصیل بپردازد. در این دانشگاه نیز دانشجو می‌تواند بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل بپردازد.

دانشگاه پاول جوزف

دانشگاه فنی کوشیتسه 

دانشگاه فنی کوشیتسه در اسلواکی یکی از بهترین دانشگاه های اسلواکی جهت تحصیل رشته‌های فنی-مهندسی می‌باشد. این دانشگاه تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را پوشش می‌دهد. برنامه‌های تحصیلی نظیر کارگاه‌های عملی و آزمایشگاهی، سمینارهای تخصصی، تمرین‌ها، سخنرانی‌ها و … هم به زبان انگلیسی و هم به زبان اسلواکی و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان برگزار می‌شود.

نکته شایان توجه این است که با وجود اینکه مدارک دریافتی از دانشگاه فنی کوشیتسه در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتبر است ولی در ایران فاقد اعتبار می‌باشد. دانشکده هنر، دانشکده هوانوردی، دانشکده اکولوژی و محیط‌زیست، دانشکده اقتصاد، دانشکده مهندسی عمران، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی برق و انفورماتیک، دانشکده فناوری‌های ساخت، دانشکده مهندسی متالورژی و دانشکده مهندسی معدن ازجمله دانشکده‌های این دانشگاه هستند.

هزینه تحصیل در این دانشگاه همانند دیگر دانشگاه های اسلواکی، در صورت تحصیل به زبان اسلواکی رایگان است ولی اگر دانشجو متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی باشد؛ سالانه حدود 2000 تا 5000 یورو باید به دانشگاه پرداخت نماید.

دانشگاه ماتج بل (MATEJ BEL)

یکی از دلایل محبوبیت دانشگاه ماتج بل اسلواکی این است که این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های بین‌المللی در دنیا نظیر دانشگاه دولتی مسکو، دانشگاه ایالتی ایندیانا، دانشگاه واصدا در ژاپن، دانشکده اقتصاد لندن و دانشگاه سوگانگ در کره جنوبی همکاری می‌کند. در این دانشگاه رشته‌هایی نظیر قوم‌شناسی کاربردی، آموزش موسیقی و … ارائه می‌شود. حداقل هزینه تحصیل در دانشگاه ماتج بل 5500 یورو در سال است.

دانشگاه ترناوا در ترناوا

دانشگاه ترناوای اسلواکی یک دانشگاه دولتی است که ارائه‌دهنده برنامه‌های تحصیلی به هر دو زبان انگلیسی و اسلواکی می‌باشد. دانشگاه ترناوا نیز همانند دانشگاه ماتج بل با 13 دانشگاه در کشورهای آلمان، انگلیس، ایتالیا، سوئد، ایالات‌متحده آمریکا، مجارستان، جمهوری چک و لهستان همکاری می‌کند. مدارک دریافتی از این دانشگاه در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتبر است.

دانشکده‌های فلسفه و هنر، دانشکده آموزش، دانشکده حقوق و دانشکده مراقبت‌های بهداشتی و فعالیت‌های اجتماعی دانشگاه ترناوا در شهر ترناوا و دانشکده الهیات این دانشگاه در شهر براتیسلاوا واقع شده است.

دانشگاه ترناوا

سوالات متداول

  1. آیا امکان تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. تحصیل در دانشگاه‌های برتر اسلواکی به زبان‌های انگلیسی و اسلواکیایی امکان‌پذیر می‌باشد.

  1. آیا تحصیل در دانشگاه‌های کشور اسلواکی رایگان است؟

بله. اگر دانشجو متقاضی تحصیل به زبان اسلواکی باشد می‌تواند به‌صورت رایگان به تحصیل بپردازد؛ در غیر این صورت دانشجویان جهت تحصیل به زبان انگلیسی مستلزم پرداخت شهریه به دانشگاه هستند.

  1. آیا در بهترین دانشگاه های اسلواکی می‌توان بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل پرداخت؟

بله. در اکثر دانشگاه‌های معتبر اسلواکی می‌توان بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل پرداخت.

  1. آیا مدرک دریافتی از دانشگاه های اسلواکی در تمام نقاط دنیا معتبر است؟

بله. دانشگاه های اسلواکی مدرک معتبر ECTS را به فارغ‌التحصیلان خود می‌دهد.

  1. شرایط ورود دانشجویان به دانشگاه‌های معتبر اسلواکی چیست؟

شرط اصلی ورود به دانشگاه‌های برتر اسلواکی شرکت در آزمون‌های ورودی هر یک از آن‌هاست.

  1. مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی کدام هستند؟

اعتبار بالای دانشگاه های اسلواکی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و بدون ارائه مدرک زبان در اکثر دانشگاه‌های برتر اسلواکی وجود دارد. همچنین هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها مقرون‌به‌صرفه است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

یک پاسخ

  1. ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا