021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (1 امتیاز)

پزشکی دانشگاه ادینبورگ انگلستان

تحصیل پزشکی در دانشگاه ادینبورگ
دانشگاه ادینبورگ انگلستان

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

تحصیل پزشکی در دانشگاه ادینبورگ انگلستان

تحصیل پزشکی در دانشگاه ادینبورگ که یکی از برترین دانشگاه های کشور انگلستان است آرزوی بسیاری از علاقمندان به این رشته است. اعتبار دانشگاه ادینبورگ در کنار مزایای پس از فارغ التحصیلی و جذب سریع در بازار کار و درآمدهای بالا در مراکز پزشکی این علاقمندی را در متقاضیان تشدید می کند. دانشگاه ادینبورگ انگلستان رتبه 20 دانشگاه های بین المللی را دارد و از دو سوم کشورهای جهان دانشجو می پذیرد. پس آشنایی با این دانشگاه، امتیازات و امکانات و نحوه پذیرش آن خالی از لطف نبوده و راهگشای بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در انگلستان است. دانشگاه ادینبورگ رتبه 17 را در رشته پزشکی در جهان دارد.

آشنایی با دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبورگ

دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبورگ  در سال 1726 به طور رسمی تاسیس شد و در اصل یکی از دو مدرسه کالج پزشکی و دامپزشکی به حساب می آید و آن دیگری نیز مدرسه مطالعات دامپزشکی رویال است. دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبورگ یک دانشکده بزرگ است که استاندارهای آموزشی انگلستان در آن رعایت شده و در چند پردیس و مراکز پزشکی بسط یافته مانند: لیتل فرنس، بیمارستان وسترن جنرال، پردیس سنترال اریا و مرکز درمانی رویال ادینبورگ.

مدرسه پزشکی ادینبورگ به سه بخش اصلی تقسیم می شود: بخش علوم بالینی که در لیتل فرنس متمرکز است، بخش علوم زیست پزشکی که بیشتر در مرکز ادینبورگ واقع شده و بخش علوم بهداشتی مولکولی، ژنتیکی و جمعیت. برنامه های آموزش پزشکی و سایر برنامه های کارشناسی ارشد و زیست پزشکی در هر سه بخش برگزار می شود و مکمل یکدیگر جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه ادینبورگ انگلستان هستند.

امکانات دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبورگ

دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبورگ دارای مرکز مهارت های بالینی است که از مانکن های مختلف برای شبیه سازی بیماران مختلف استفاده کرده و اتاق های بزرگ و ابزار پزشکی کافی برای آموزش مهارت های بالینی است. همچنین سیستم مانیتورینگ نیز در شبیه سازی های جراحی در اختیار دانشجویان قرار دارد. آموزش پزشکی دانشگاه ادینبورگ با بالاترین سطح کیفی عرضه می شود و خدمات مختلفی را برای رفاه دانشجویان ارائه می دهد از جمله: برخورداری از حمایت سازمان آموزش پزشکی، تیم های آموزش بالینی و ارزیابی کیفیت بالینی عملکرد دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، برگزاری دوره های جدید برای مربیان  بالینی دانشگاه و علاقمندان تدریس در این حوزه، آموزش در حوزه بیمارستانی، رویال کالج پزشکان  ادینبورگ و رویال کالج جراحان ادینبورگ، و فعالیت مداوم با اهداف آموزشی و ارتقای سطح علمی در دنیای پزشکی در چندین دانشگاه معتبر و بیمارستان و مراکز درمانی.

 رتبه و جایگاه جهانی دانشگاه ادینبورگ انگلستان

دانشگاه ادینبورگ انگلستان در سال 2020 براساس رتبه بندی QS جایگاه بیستم را از آن خود کرده است. رتبه بندی تایمز نیز این دانشگاه متفاوت را در جایگاه بیست و نهم خود جا داده است. در این رتبه بندی نرخ امید به پایان تحصیلات در دانشجویان 90 درصد برآورد شده و نرخ ممتازین بیش از 85 درصد که امتیاز قابل توجهی برای این دانشگاه انگلیسی به حساب می آید. بیشتر رشته های تحصیلی در این دانشگاه در رتبه بندی QS  رتبه ای زیر 30 کسب کرده اند. واقعیت دارد که ادینبورگ همیشه در رتبه بندی ها یکی از 50 دانشگاه برتر دنیاست و در زمینه فرصت های اشتغال فارغ التحصیلان  جایگاه 32 را در جهان به خود اختصاص داده است.

بیش از 90 درصد دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شده اند و باقی به تحصیلات خود در مقاطع تکمیلی ادامه داده اند. بر همین اساس رتبه بندی QS این دانشگاه را در زمینه اشتغال در میان دانشگاه های انگلستان در مقام نهم قرار داده است و رتبه 60 جهان را به آن اختصاص داده است. بهتر است بدانید که فارغ التحصیلان ادینبورگ در بازار کار انگلستان بالاترین درآمدها را دارند. دانشگاه ادینبورگ انگلستان با جذب دانشجو از دو سوم کشورهای جهان رتبه 13 امین دانشگاه بین المللی را کسب کرده و به آن مفتخر است.

شرایط پذیرش رشته پزشکی دانشگاه ادینبورگ انگلستان

گذراندن دوره  A-Level برای ورود به رشته پزشکی دانشگاه ادینبورگ الزامی است و نمرات باید A A A باشند که حتما دو درس شیمی و زیست را شامل می شود به همراه درس سوم که باید در زمینه علوم باشد، نمرات دوره GCSE باید 6 نمره A* یا حداقل  5 درس A و یک درس  Bباشد. از دیگر روش های ورودی و پذیرش رشته پزشکی دانشگاه ایدنبورگ انگلستان شرکت در آزمون BMAT است.

قبولی در این آزمون می تواند راه را برای اخذ پذیرش پزشکی فراهم می کند. در آزمون BMAT مهارت حل مساله، تحلیل داده های کمی و کیفی، تفکر انتقادی و درک استدلال از مباحث مورد آزمون است. از دیگر مسیرهای اخذ پذیرش پزشکی دانشگاه ادینبورگ موفقیت در آزمون ورودی رشته پزشکی انگلستان به نام آزمون UKCAT است. در آزمون UKCAT که به صورت آنلاین برگزار می شود توانایی های تفکر منطقی، حل مسائل عددی، استدلال، اخلاق پزشکی، توانایی ارتباطات و تصمیم گیری از بخش های این آزمون است.

مدارک لازم  جهت  اخذ پذیرش پزشکی دانشگاه ادینبورگ

  1. اصل و کپی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ترجمه آن ها
  2. اصل و کپی ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی و ترجمه آن ها که در هر دو مورد فوق دقت کنید که از ترجمه مدارک بیشتر از یک سال نگذشته باشد.
  3. رزومه
  4. هدف از تحصیل در این رشته (Personal Of Statement / SOP)
  5. آیلتس با نمره بالای ۶

شهریه پزشکی دانشگاه ادینبورگ انگلستان

برای تحصیل پزشکی در دانشگاه ادینبورگ غیر از هزینه زندگی در شهر ادینبرا باید به هزینه دانشگاه هم فکر کنید. این دانشگاه یکی از گران قمیت ترین دانشگاه های کشور انگلستان و کل اروپا است و به طور معمول در رشته های پزشکی امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز وجود ندارد. پس بهتر است برای گذراندن دوره پزشکی در این دانشگاه توانایی پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی را در طول دوره ها داشته باشید. شهریه پزشکی دانشگاه ادینبورگ مبلغی حدود 48 الی 50 هزار پوند در سال برآورد شده است.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا