021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (7 امتیاز)

دانشگاه ادینبورگ انگلستان

ادینبورگ
دانشگاه ادینبورگ انگلستان

اطلاعات کلی دانشگاه

فهرست مطالب

آشنایی با دانشگاه ادینبورگ انگلستان

دانشگاه ادینبورگ انگلستان که نام های دیگر آن دانشگاه ادینبرو و دانشگاه ادینبرا است، یکی از برترین دانشگاه های انگلستان است و تاریخچه ای قوی و غنی دارد که آراسته به اسامی فارغ التحصیلان و دانشمندان برجسته ای است. از برندگان جایزه نوبل گرفته تا قهرمانان المپیک و کاشفان علوم فضایی از دانش آموختگان این دانشگاه بوده اند، مانند: چارلز داروین، الکساندر گراهام بل، جیمز کلرک ماکسول و ژولیوس نایرره. دانشگاه ادینبورگ انگلستان که یک دانشگاه دولتی است در سال 1583 میلادی برای اولین بار دروازه های خود را به روی مشتاقان علم و دانش گشود و از آن روز تا به حال خدمات قابل توجهی را ارائه کرده است.

از همان سال های آغازین فعالیت دانشگاه ادینبورگ انگلیس این دانشگاه بستر امنی برای پرسشگری و تفکر انتقادی به حساب می آمد. آموزش خلاق و تفکر نقاد اصلی ترین هدف های این دانشگاه در آموزش علوم مختلف است و همین اصل درخشان این دانشگاه را در میان هم رده های خود در سراسر دنیا متفاوت کرده و ذهن های بزرگ دنیا را به خود شیفته نموده است. دانشگاه ادینبورگ انگلستان ششمین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان دنیا است.

دانشگاه ادینبورگ انگلیس همواره تلاش می کند تا سطح کیفی خود را منطبق با استانداردهای جهانی حفظ کرده و حتی فراتر از آن رود. استراتژی دانشگاه ادینبورگ مدلی ساده است اما در عین حال تاثیر گذاری آن ستودنی است. دانشگاه ادینبورگ انگلیس به دنبال سیاست های خلاقانه اش از نوآوری های آموزشی حمایت می کند و به طور هدفمند و اصولی در آموزش های مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر از آن پشتیبانی مناسبی را ارائه کرده و محققان حرفه ای را در این مقاطع یاری می کنند. دانشگاه ادینبورگ بر کارایی و سطح آموزشی خود به مداوم نظارت دارد و با تمرکز بر پیشرفت خود و دانشجویان به دنبال به روز کردن فضای آموزشی و سطح کیفی دانشگاه است.

 رتبه و جایگاه جهانی دانشگاه ادینبورگ انگلستان

دانشگاه ادینبورگ انگلیس در سال 2020 رتبه بیستم در رتبه بندی QS از آن خود کرده است. رتبه بندی تایمز نیز این دانشگاه متفاوت را در جایگاه بیست و نهم خود جا داده است. در این رتبه بندی نرخ امید به پایان تحصیلات در دانشجویان 90 درصد برآورد شده و نرخ ممتازین بیش از 85 درصد که امتیاز قابل توجهی برای این دانشگاه انگلیسی به حساب می آید. بیشتر رشته های تحصیلی در دانشگاه ادینبورگ انگلستان در رتبه بندی QS  رتبه ای زیر 30 کسب کرده اند. واقعیت دارد که دانشگاه ادینبورگ همیشه در رتبه بندی ها یکی از 50 دانشگاه برتر دنیاست و در زمینه فرصت های اشتغال فارغ التحصیلان  جایگاه 32 را در جهان به خود اختصاص داده است.

بیش از 90 درصد دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شده اند و باقی به تحصیلات خود در مقاطع تکمیلی ادامه داده اند. بر همین اساس رتبه بندی QS این دانشگاه را در زمینه اشتغال در میان دانشگاه های انگلستان در مقام نهم قرار داده است و رتبه 60 جهان را به آن اختصاص داده است. بهتر است بدانید که فارغ التحصیلان دانشگاه ادینبورگ در بازار کار انگلستان بالاترین درآمدها را دارند. دانشگاه ادینبورگ با جذب دانشجو از دو سوم کشورهای جهان رتبه 13 امین دانشگاه بین المللی را کسب کرده و به آن مفتخر است.

 امکانات دانشگاه ادینبورگ انگلیس

دانشگاه ادینبورگ انگلیس به گسترش فضای آموزشی اهمیت ویژه ای می دهد. ساختمان های دانشگاه در نقاط مختلف شهر ادینبورگ قرار دارند و بیشتر آن ها در حاشیه ادینبورگ، این شهر باستانی، واقع شده است. پردیس سنترال اریا قدیمی ترین پردیس دانشگاه ادینبورگ است و از چند ساختمان اصلی تشکلیل شده است که به کالج های علوم انسانی و اجتماعی و دانشکده های کامپیوتر و اطلاعات، دانشکده حقوق و کتابخانه اصلی اختصاص دارد. پردیس کینگز بیلدینگ در جنوب شهر ادینبورگ قرار دارد و بیشتر پژوهش های دانشگاهی و تدریس های دوره های کالج علوم مهندسی در مساحت 35 هکتاری این پردیس برگزار می شود. پردیس کینگز بیلدینگ سه کتابخانه مجزا و مجهز دارد.

پردیس های پال هال، لیتل فرنس، ایستر بوش و مورای هوس نیز از پردیس های فعال دیگر دانشگاه ادینبورگ است. به طور نمونه بیش ازشصت میلیون پوند برای گسترش و نوسازی ساختمان کتابخانه اصلی دانشگاه ادینبورگ صرف شده است. دو مایل دورتر از ساختمان اصلی دانشگاه به سمت جنوب، پردیس های علوم پایه و علوم مهندسی قرار دارند. دانشگاه ادینبورگ انگلستان به تازگی ساختمان جدیدی برای انفورماتیک و گسترش بایوکوارتر احداث کرده است که این اقدام برای استحکام جایگاه انگلستان در میان پیش کسوتان جهانی علوم زیست پزشکی کمک شایانی است.

یکی دیگر از امکانات دانشگاه ادینبورگ مرکز ربوتیک آن است که با همکاری دانشگاه هریوت وات در سال 2015 افتتاح شد. در سال 2014 برای دانشگاه های علوم پایه و مهندسی کتابخانه جدیدی در نظر گرفته شد یک مرکز پژوهشی برای مطالعه تمدن اسلامی افتتاح شد. ساخت دانشکده زیست شناسی، ایجاد انستیتوی فناوری اطلاعات نیز از پروژهای دیگر این دانشگاه است. امکانات عمومی دانشگاه ادینبورگ مانند سالن های ورزشی و ایمن سازی فضای دانشگاه برای دانشجویان معلول و سرویس های حمل و نقل عمومی با هزینه های مناسب و نظم فراوان از خدمات قابل توجه دانشگاه به شمار می رود.

دانشکده های دانشگاه ادینبورگ انگلستان

دانشگاه ادینبورگ سه دانشکده اصلی و تعداد زیادی مدرسه در رشته های تحصیلی متنوع دارد. دانشکده هنر، علوم انسانی و اجتماعی، دانشکده پزشکی و دامپزشکی و دانشکده علوم مهندسی سه دانشکده اصلی دانشگاه ادینبورگ هستند. مدرسه های این دانشگاه عبارت اند از: مدرسه شیمی، آموزش، فناوری اطلاعات، فیزیک و نجوم، اقتصاد، مهندسی، حقوق، الهیات، زمین شناسی، ادبیات و زبانشناسی، فرهنگ، دامپزشکی، بهداشت و علوم اجتماعی، ریاضیات، پزشکی، تاریخ و باستان شناسی، فلسفه، روانشناسی و علوم زبان.

هزینه تحصیل در دانشگاه ادینبورگ

شهریه دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در دانشگاه ادینبورگ در یک سال در مقطع کارشناسی از 16 هزار تا 50 هزار پوند به نسبت رشته انتخابی متفاوت است. دانشکده الهیات در دوره کارشناسی کمترین شهریه را به خود اختصاص داده است و پس از آن به ترتیب دانشکده مدیریت، دانشکده هنر قرار دارد و در آخر گرانترین رشته در مقطع کارشناسی در دانشگاه ادینبورگ انگلستان رشته پزشکی است. این دانشگاه از جمله دانشگاه های پر هزینه و گران قیمت انگلستان به شمار می آید.

شرایط تحصیل و زندگی در شهر ادینبرا

کشور انگلستان یکی از کشورهای نامدار و امن قاره اروپا است. این کشور پیشرفته میزان سطح کیفی زندگی بالایی را برای مخاطبانش فراهم کرده است. دانشگاه ادینبورگ نقش مهمی در شهرت شهر ادینبرا در کشور انگلستان در عصر روشنگری به عنوان یک مرکز پیشرو داشته ‌است. ادینبرا در بریتانیا از نظر تعداد جهانگردان، پس از لندن در مقام دوم قرار دارد. هزینه های زندگی در شهر ادینبرا نسبت به لندن به طور معمول پایین تر است. هزینه زندگی در شهر ادینبرو به صورت دانشجویی هرچند وابسته به منطقه زندگی است اما به طور معمول حدود 1000 الی 1200 پوند در ماه متغیر است.

گالری تصاویر دانشگاه

گالری تصاویر شهر این دانشگاه

رشته های این دانشگاه

دانشگاه‌های دیگر این کشور

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا