021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.9/5 - (8 امتیاز)

منابع تخصصی مهارت خواندن، مطالعات و هوش و منطق آزمون آیمت ایتالیا

مطالعات و هوش و منطق آزمون آیمت ایتالیا

فهرست مطالب

منابع تخصصی مهارت خواندن، مطالعات و هوش و منطق آزمون آیمت ایتالیا

منابع مهارت خواندن مطالعات و هوش و منطق آزمون آیمت ایتالیا موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد. کشور ایتالیا را می‌توان یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به شمار آورد. برای محبوبیت کشور ایتالیا در زمینه مهاجرت تحصیلی علل گوناگونی وجود دارد. شاید مهم‌ترین این علت‌ها پذیرش آسان در دانشگاه‌های معتبر این کشور باشد. البته هزینه مناسب تحصیل و پرداخت بورسیه‌های متنوع از جمله بورسیه استانی به دانشجویان کشورهای جهان سوم نیز انگیزه بسیار مهمی در جذب دانشجویان به سمت کشور ایتالیاست. تحصیل در رشته‌های پزشکی در کشور ایتالیا فرصتی استثنایی است که علاقه‌مندان زیادی از سراسر دنیا دارد.

 

معرفی آزمون IMAT ایتالیا

قبولی در آزمون ورودی رشته‌های پزشکی یا آزمون آیمت (IMAT) از شروط اصلی پذیرش در دانشگاه‌های معتبر ایتالیاست. کسب نمره قبولی آزمون آیمت مستلزم مطالعه منابع مناسب این آزمون در هر بخش است. بخش خواندن، مطالعات و هوش و منطق از مهمترین بخش‌های این آزمون است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره منابع این بخش از آزمون آیمت ایتالیا با ما همراه باشید. آزمون آیمت ایتالیا معیاری برای ارزیابی دانش و توانایی متقاضیان تحصیل پزشکی در ایتالیا و تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا است. IMAT به معنای آزمون بین‌المللی پذیرش مدارس پزشکی است. آزمون آیمت ایتالیا از بخش‌های متنوعی تشکیل گردیده است:

  • مهارت خواندن، مطالعات و هوش و منطق
  • ریاضی و فیزیک
  • شیمی
  • زیست شناسی

قسمت‌های مختلف این آزمون ورودی را تشکیل می‌دهند. آزمون آیمت در کل حاوی ۶۰ سوال تستی ۵ گزینه‌‌ای است. لازم به ذکر است که زمان پاسخگویی به سوالات آزمون IMAT، 100 دقیقه است و این آزمون نمره منفی نیز دارد.

بخش مهارت خواندن، مطالعات و هوش منطق با مجموع 9 سوال حدود یک ششم از سوالات این آزمون را تشکیل می‌دهند. از این رو مطالعه استانداردترین و بهترین منابع آزمون آیمت ایتالیا اهمیت دارد. در حقیقت منابع مهارت خواندن مطالعات و هوش و منطق آزمون آیمت ایتالیا برای داوطلبان این آزمون یک ضرورت است.

معرفی بخش مهارت خواندن، مطالعات و هوش و منطق آزمون IMAT

سوالاتی که در بخش مهارت خواندن و مطالعات آزمون IMAT مطرح می‌شوند گستردگی بسیار زیادی دارند. بنابراین مهم‌ترین و موثرترین راهکار برای موفقیت در پاسخگویی به سوالات این بخش مطالعه نمونه سوالات ادوار قبلی خواهد بود‌. زیرا منبع دقیق و مشخصی برای سوالات این بخش وجود ندارد.

معرفی بخش هوش و منطق آزمون IMAT

هدف از طراحی سوالات بخش هوش و منطق آزمون آیمت ارزیابی توانایی استدلال و تحلیلی داوطلبان است. تشخیص مغالطه در مباحث، حل مسئله به شکل سیستماتیک، تشخیص اطلاعات مربوط و نامرتبط موضوع سوالات این بخش است. سوالات بخش هوش و منطق آزمون IMAT را می‌توان به دو نوع کلی تقسیم کرد:

  • سوالات حل مسئله: سوالات از نوعی حل مسئله مستلزم توانایی استدلال با استفاده از هوش ریاضی و فضایی است. سوالات حل مسئله معمولا در قالب مسائل تشخیص شباهت و تفاوت، یافت رویه‌ها و انتخاب گزینه صحیح از بین گزینه‌ها طرح می‌شود.
  • سوالات تفکر انتقادی: در سوالاتی از این دست باید بر اساس اطلاعات داده شده در صورت سوال گزینه حاوی نتیجه گیری مناسب انتخاب شود.

مطالعه منابع هوش و منطق آزمون آیمت برای موفقیت داوطلبان در این آزمون نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد. زیرا اغلب داوطلبان وقت زیادی را برای مطالعه منابع دروس اختصاصی مانند زیست و شیمی صرف می‌‌کنند. بنابراین پاسخگویی به سوالات بخش هوش و منطق می‌تواند نقش تعیین کنندگی را برای پیروزی در این رقابت ایفا کند.  در واقع مطالعه منابع مهارت خواندن مطالعات و هوش و منطق آزمون آیمت ایتالیا می‌تواند سرنوشت داوطبان در آزمون ایمت را رقم بزند.

کتاب اطلاعات عمومی آیمت

بهترین منابع مهارت خواندن، مطالعات و هوش و منطق آزمون آیمت ایتالیا

مطالعه خودخوان منابع مهارت خواندن، مطالعات و هوش و منطق آزمون آیمت ایتالیا مسیری است که بسیاری از داوطلبان شرکت در این آزمون برای موفقیت برمی‌گزینند. برای بخش‌های مختلف این آزمون منابع مختلفی وجود دارد. البته منابع جامعی نیز وجود دارد که همه بخش‌های این آزمون را پوشش می‌دهد. کتاب‌های حاوی تست و نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا از این دست کتاب‌های جامع هستند

 

  • کتاب هوش، منطق و اطلاعات عمومی یونی مد: کتاب هوش و منطق و اطاعات عمومی آیمت به نویسندگی خانم دکتر سپیده صفری از جمله بهترین منابع هوش و منطق آزمون آیمت به شمار می‌رود‌. این کتاب که از جدیدترین کتاب های تالیف شده گروه آموزشی آریا دانش است دارای اطلاعات مفیدی برای متقاضیان شرکت در آزمون آیمت ایتالیا است. این کتاب همچنین برای متقاضیان آزمون داروسازی ایتالیا، آزمون های BMAT و … نیز مناسب است. عنوان اصلی کتاب هوش و منطق و اطلاعات عمومی آزمون آیمت به شرح زیر است:

IMAT-ALFA-TOLC-TIL

GRE-BMAT-MCAT

Digest

(Logical reasoning -Mathematics-General information)

 

  • دیگر کتاب های هوش و منطق و اطلاعات عمومی آزمون ایمت ایتالیا

در ادامه دیگر منابع هوش و منطق آزمون آیمت را معرفی خواهیم کرد.

  • Critical Thinking _10 Edition
  • Critical Thinking Skills – Success in 20 min
  • Logical Reasoning with Diagrams

 

این کتاب ها مهارت تفکر انتقادی را به داوطلبان شرکت در آزمون آیمت ایتالیا آموزش می‌دهد. همچنین کتاب مهارت تفکر انتقادی نوشته شده توسط نویسنده مشهور بین المللی Cottrell Stella ، یک منبع ضروری برای دانش آموزانی است که به دنبال اصلاح مهارت‌های تفکر، خواندن و نوشتن خود هستند. رویکرد دانش‌آموز محور استلا کاترل، مفهوم تفکر انتقادی را برای داوطلبان به صورت کامل و واضح تشریح می‌کند. این کتاب با توضیحات روشن، مثال‌های مرتبط و تمرین‌های فراوان، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های استدلال تحلیلی خود را توسعه دهند و آن‌ها را در طیف وسیعی از وظایف از جمله خواندن، یادداشت‌برداری و نوشتن به کار ببرند. نسخه جدید این کتاب شامل طیف گسترده‌تری از مثال‌ها برای برجسته کردن انواع زمینه‌هایی است که می‌توان در آن از تفکر انتقادی استفاده کرد.

 

  • Thinking Skills :Critical Thinking And Problem Solving

ویرایش دوم این کتاب، پوشش کاملی از برنامه درسی مهارت‌های تفکر ارائه می‌‌دهد. محتوای این منبع به روز و اصلاح شده است. این کتاب توسط نویسندگان باتجربه و بسیار معتبر نوشته شده است. هدف از تالیف این کتاب توسعه مهارت‌های تحلیلی است. همچنین خلاصه‌ای از مفاهیم کلیدی برای مرور یادگیری و تکالیف پایان فصل برای تقویت دانش و مهارت‌‌ها در این کتاب گنجانده شده است. این کتاب از بهترین منابع هوش و منطق آزمون آیمت به شمار می‌رود.

 

بهترین راه برای قبولی در آزمون آیمت ایتالیا

داوطلبان شرکت در آزمون آیمت جهت تحصیل در ایتالیا ممکن است هنگام مطالعه منابع مهارت خواندن، مطالعات و هوش و منطق و منابع سایر بخش‌های این آزمون به مشکلاتی برخورد کنند. ممکن است داوطلبان سوالاتی را در ذهن داشته باشند و موفق به یافتن پاسخ آن‌ها نشوند. مطالعه کتاب هوش و منطق آزمون آیمت و کتاب اطلاعات عمومی آزمون آیمت و سایر منابع برای موفقیت در آزمون لازم است اما گاهی کافی نیست! بنابراین توصیه ما به کلیه داوطلبان شرکت در آزمون آیمت، شرکت در دوره آمادگی آزمون آیمت است. این دوره در کشور ایران و توسط گروه آریا دانش برگزار می‌شود. شرکت در این کلاس‌ها داوطلبان را برای موفقیت و کسب نمره عالی در آزمون آیمت آماده می‌کند. در این دوره ها تمامی سرفصل های آزمون IMAT به شکل تخصصی آموزش داده می شود.

 

سخن آخر

مطالعه منابع معتبر اولین گام برای موفقیت در هر آزمون است. آزمون ورودی IMAT نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست. مطالعه منابع هوش و اطلاعات عمومی آزمون آیمت و نمونه سوالات این بخش برای کسب موفقیت در این آزمون بسیار مفید و موثر است. همچنین شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون آیمت می‌تواند قبولی داوطلبان در این آزمون را تا حد زیادی تضمین کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره رایگان فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن باشید.

 

سوالات متداول

  1. آزمون آیمت ایتالیا شامل چه بخش‌هایی است؟

شیمی، فیزیک، ریاضی، بیولوژی، هوش و منطق و اطلاعات عمومی بخش‌های مختلف آزمون آیمت ایتالیا را تشکیل می‌دهند.

  1. آزمون آیمت ایتالیا حاوی چند سوال است؟

آزمون آیمت دارای ۶۰ سوال ۵ گزینه‌ای است.

  1. بخش‌ هوش و منطق آزمون آیمت ایتالیا چند سوال دارد؟

بخش هوش و منطق آزمون آیمت دارای ۱۰ سوال است.

  1. بخش اطلاعات عمومی آزمون آیمت متشکل از چند سوال است؟

بخش اطلاعات عمومی این آزمون دارای ۱۲ سوال است.

  1. هدف از طراحی سوالات بخش هوش و منطق آزمون آیمت چیست؟

هدف از طراحی سوالات این بخش ارزیابی توانایی استدلال و تحلیلی متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی است.

  1. هدف از طراحی سوالات بخش اطلاعات عمومی آزمون آیمت چیست؟

هدف از طراحی سوالات بخش اطلاعات عمومی سنجش دانش دانش‌آموزان در زمینه‌های  مختلف است.

  1. بهترین منابع مهارت خواندنف مطالعات و هوش و منطق آزمون آیمت کدامند؟

کتاب هوش و منطق و اطلاعات عمومی سپیده صفری، کتاب thinking skills critical thinking and problem solving و Critical Thinking Skills: Effective Analysis, از بهترین کتاب های هوش و منطق و اطلاعات عمومی آزمون آیمت ایتالیا می‌باشند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا