021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.9/5 - (8 امتیاز)

تحصیل دندانپزشکی در لهستان 2021

تحصیل دندانپزشکی در لهستان

فهرست مطالب

درواقع تحصیلات حرفه‌ای در این کشور ، بخصوص تحصیل رشته‌های پزشکی ، قدمت دیرینه‌ای دارد. ازجمله دلایل دیگری که باعث شده است تحصیل دندانپزشکی در لهستان، داوطلبان زیادی پیدا کند؛ پایین بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور لهستان است. در ادامه به شرایط و هزینه های تحصیل دندانپزشکی در لهستان می پردازیم.

مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی در لهستان

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم ذکر شد؛ دانشگاه‌های کشور لهستان، کیفیت بالایی ازلحاظ علمی دارند و معتبر هستند؛ همچنین دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی لهستان، طبق نظام‌های رتبه‌بندی جهانی QS، Times و Shanghai، مورد تأیید وزارت بهداشت می‌باشند.

به دلیل اعتبار بالای دانشگاه‌های لهستان در بین دانشگاه‌های اروپایی، دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در کشورهای اروپایی مشغول به کار و طبابت شوند؛ در واقع مدرک اخذ شده از دانشگاه‌های لهستان در بین کشورهای اروپایی و عضو اتحادیه اروپا کاملاً معتبر است و دانشجوی دندانپزشکی پس از اتمام تحصیلش می‌تواند به‌عنوان یک دندان‌پزشک استخدام شود.

البته دانشجویان می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و شاغل شوند.از طرف دیگر دانشجویانی که کشور لهستان را برای تحصیل رشته دندانپزشکی انتخاب می‌کنند؛ می‌توانند اقامت تحصیلی بگیرند و به‌عنوان یک شهروند لهستانی در این کشور زندگی کنند.

همچنین طبق این مورد می‌توانند همانند اتباع لهستانی از مزایا و حقوق شهروندی این کشور برخوردار شوند. نکته شایان توجه این است که دانشجویان می‌توانند در برخی دانشگاه‌های این کشور با زبان انگلیسی و بدون مسلط بودن به زبان لهستانی، به تحصیل رشته دندانپزشکی بپردازند.

البته برای اخذ پذیرش تحصیل رشته دندانپزشکی در لهستان، می‌توان بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز، اقدام نمود.هزینه‌های تحصیل رشته دندانپزشکی در لهستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. علاوه بر هزینه تحصیل، به‌طور کلی زندگی در لهستان بسیار مقرون ‌به‌ صرفه است.

دانشگاه‌های لهستان برای اقامت دانشجویان، خوابگاه‌هایی ارائه می‌دهند که هزینه اجاره آن‌ها بسیار ارزان است و دانشجوی خارجی به‌راحتی می‌تواند از عهده آن بربیاید. دانشگاه‌های دندانپزشکی کشور لهستان، بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویانی که شرایط آن را دارند؛ در نظر گرفته‌اند که دانشجویان با اخذ بورسیه می‌توانند کمک‌خرج هزینه‌های زندگی خود در این کشور باشند.

دانشجوی دندانپزشکی در کنار تحصیل می‌تواند مجوز کار دانشجویی بگیرد و چندساعتی در روز مشغول به کار شود. درواقع دانشجویان حق کار دانشجویی دارند و می‌توانند از این طریق خرج زندگی و تحصیل خود در کشور لهستان را دربیاورند. البته می‌توانند مجوز کار پاره‌وقت دانشجویی هم بگیرند و تا سقف 30 ساعت در هفته کار کنند.

به ‌طورکلی کیفیت زندگی در لهستان همانند دیگر کشورهای اروپایی بالا است و درواقع استاندارهای یک زندگی ایده آل به‌طور کامل رعایت می‌شود. کشور از لحاظ اجتماعی کاملاً ایمن است و ثبات اقتصادی در جای‌جای کشور لهستان حاکم است.

دانشجویان بدون اخذ ویزا می‌توانند به سایر کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه هستند؛ سفر کنند و حتی در بعضی مواقع می‌توانند ادامه تحصیل خود را در سایر دانشگاه‌های اروپایی بگذرانند. به همین دلایل گفته‌ شده، بسیاری از دانشجویان پس از پایان تحصیل، اقامت می‌گیرند و ماندگار می‌شوند.

تحصیل دندانپزشکی در کشور لهستان

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در لهستان

همانند رشته‌های پزشکی در لهستان، تحصیل دندانپزشکی در لهستان نیز، از شرایطی برخوردار است. ازجمله شرایط تحصیلی برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان این است که:

  • متقاضی زیر 30 سال باشد.
  • متقاضی دارای دیپلم تحصیلی ریاضی یا تجربی باشد.
  • معدل دیپلم وی بالاتر از 16 باشد.
  • فاصله زمانی بین آخرین مدرک تحصیلی دریافت شده و درخواست برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه وجود نداشته باشد.
  • موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه مد نظر متقاضی

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در لهستان باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند و با کسب نمره قابل قبلو وارد دانشگاه شوند. قبولی در آزمون ورودی از شروط اصلی تحصیل دندانپزشکی در اروپا است. در این آزمون ها معمولا محتوای بیولوژی، شیمی و زبان انگلیسی مورد پرسش قرار می گیرد.

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان

  • ارائه مدرک تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی با ریز نمره‌های تحصیلی (به همراه ترجمه آن‌ها به زبان انگلیسی)
  • ارائه شش قطعه عکس (عکس پاسپورتی جدید)
  • ارائه گواهی سوءپیشینه داوطلب
  • ارائه گواهی سلامت جسمی داوطلب
  • ارائه گواهی و اسناد تمکن مالی داوطلب مبنی بر توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل رشته دندانپزشکی و زندگی در کشور لهستان (میانگین 250 میلیون تومان)
  • ارائه مدرک تسلط به زبان انگلیسی (البته بدون ارائه این مدرک نیز می‌توان پذیرش گرفت ولی ارائه آن نوعی امتیاز مثبت برای داوطلب محسوب می‌شود.)
  • ارائه مدارک شناسایی و هویتی (شناسنامه و پاسپورت معتبر)
  • نامه پذیرش دانشگاه

هزینه‌های تحصیل دندانپزشکی در لهستان

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد؛ کشور لهستان جزو مقرون به‌صرفه‌ترین کشورها جهت تحصیل ارزان دندانپزشکی در اروپا است. داوطلبان برای اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های لهستان ابتدا باید مبلغ 120 یورو را به صندوق دانشگاه پرداخت نمایند.

هزینه‌های تحصیل رشته دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی و به زبان لهستانی با یکدیگر متفاوت است ولی هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان به زبان لهستانی، در طی یک سال، تقریباً 4000 یورو می‌باشد.

به ‌طورکلی هزینه زندگی به مدت یک ماه در لهستان، در حد متوسط، 500 الی 600 یورو می‌باشد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی نیز سالیانه از 11 هزار تا 14 هزار یورو متغییر است.

تحصیل در لهستان

بهترین دانشگاه‌ها جهت تحصیل دندانپزشکی در لهستان

دانشگاه‌هایی که می‌توان به تحصیل رشته دندانپزشکی در لهستان پرداخت به شرح زیر است:

  1. دانشگاه یاگیلونیا (Jagiellonian university)
  2. دانشگاه ورشو (university of Warsaw)
  3. دانشگاه گدانسک (Gdansk university)
  4. دانشگاه سیلسیا (University of Silesia in Katowice)
  5. دانشگاه لودز یا ووج (University of Lodz)

این دانشگاه‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت هستند و در رتبه‌بندی‌های جهانی مقام مناسبی کسب کرده‌اند. در بین دانشگاه‌های نام‌ برده شده، تنها در سه دانشگاه ورشو، یاگلونیا و لودز امکان تحصیل دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی را دارند.

در بین این دانشگاه‌ها، دانشگاه ورشو اعتبار بالاتری دارد و درواقع می‌توان گفت؛ مشهورترین دانشگاه لهستان جهت تحصیل رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی است. دانشگاه ورشو به دلیل ارتباط با دانشگاه‌های دیگر اروپایی (106 دانشگاه اروپایی)، برخوردار بودن از استاد دانشگاه‌های توانمند و برجسته، عضو بودن در بورسیه تحصیلی اراسموس پلاس و تدریس به زبان انگلیسی مشهور شده است.

دوره پری مدیکال، راه موفقیت در اخذ پذیرش دندانپزشکی لهستان

دوره‌ پری مدیکال یا پیش پزشکی، دوره‌هایی برای کسب موفقیت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اروپایی است که فقط مختص رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی می‌باشد.

این دوره آموزشی می تواند راه را برای موفقیت در آزمون ورودی کشورهای مختلف اروپا از جمله کشورهای لهستان، روسیه، ایتالیا، مجارستان، انگلستان، جمهوری چک، کرواسی، استونی، صربستان، لتونی و … هموار سازد.

دروسی که داوطلبان در دوره پری مدیکال آموزش می‌بینند شامل دروس زیر می‌باشد:

  • زبان انگلیسی (آیلتس)
  • زبان پزشکی و مدیکال ترمینولوژی
  • فیزیولوژی انسان
  • آناتومی انسانی
  • شیمی عمومی
  • بیوشیمی
  • شیمی آلی
  • میکروبیولوژی و ایمونولوژی
  • زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
  • ژنتیک پزشکی

هدف از این دوره این است که داوطلبان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … به سطح مطلوبی از توانایی صحبت به زبان انگلیسی برسند و به زبان پزشکی مسلط شوند؛ دروس ذکرشده را قبل از ورود به دانشگاه فرا بگیرند و برای آزمون‌های کتبی و مصاحبه‌ای دانشگاه‌ها آماده شوند.

علاوه بر شرکت در دوره پری مدیکال، مطالعه کتاب های یونی مد نیز می تواند مسیر را برای ورود به دانشگاه های دندانپزشکی لهستان هموار کند.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در لهستان

مشخصات دوره دندانپزشکی در لهستان

طول دوره تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌ها و کشورهای مختلف متفاوت است و به‌ طور میانگین 7 سال طول می‌کشد ولی طول دوره تحصیل دندانپزشکی در لهستان 5 سال است که پس از پایان تحصیل، دانشجویان مدرک DDS کسب می‌کنند که این مدرک در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتب است و با استناد به آن می‌توانند طبابت کنند.

برخی از دروسی که دانشجویان در طی این پنج سال آموزش می‌بینند؛ به شرح زیر است:

اقتصاد دندانپزشکی، مدیریت دندانپزشکی، علم مواد، سیتولوژی، جراحی عمومی، اکولوژی، بیوشیمی، بیوفیزیک، احیا و بیهوشی بیماران، پزشکی داخلی، ایمپلنت، داروشناسی، ارگونومی، فارماکولوژی بالینی، زیست‌شناسی پزشکی، پزشکی قانونی، شیمی عمومی، تاریخ پزشکی، تاریخ فلسفه، آناتومی، بافت‌شناسی، جراحی صورت ازجمله فک، روانشناسی بالینی، اندودنتیکس، میکروب‌شناسی و میکروبیولوژی، بیماری‌های عفونی، جنین‌شناسی، ایمنولوژی، پوست و روانشناسی، رادیولوژی دندانپزشکی، اخلاق در دندانپزشکی و پزشکی اورژانس.

سؤالات متداول

1.هزینه‌های تحصیل دندانپزشکی در لهستان سالانه، چقدر است؟

سالانه در حدود 8000 یورو می‌باشد.

2.هزینه‌های زندگی در لهستان ماهانه چقدر است؟

ماهانه در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو است.

3.دانشگاه‌های لهستان که برنامه تحصیلی خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهند؛ کدام هستند؟

دانشگاه ورشو، لودز و یاگلونیا در لهستان رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

4.آیا امکان تحصیل دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله

5.زبان تحصیلی دندانپزشکی در دانشگاه‌های لهستان چیست؟

زبان انگلیسی و زبان لهستانی

6.از مهم‌ترین مزایای کتحصیل دندانپزشکی در کشور لهستان چیست؟

پایین بودن هزینه‌های تحصیل و به ‌طورکلی زندگی در کشور لهستان، اعتبار بالای دانشگاه‌های لهستان و همچنین معتبر بودن مدرک دریافتی در بین کل کشورهای عضو اتحادیه، تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا