021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (7 امتیاز)

تحصیل داروسازی در انگلستان 2021

تحصیل داروسازی در انگلستان

فهرست مطالب

مزایای تحصیل داروسازی در انگلستان

تحصیل داروسازی در انگلستان هر ساله توجه و علاقه دانشجویان زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند. زیرا تحصیل داروسازی در انگلیس از مزایای زیادی برخوردارند. این مزایا عبارتند از:

  • کیفیت بالای نظام آموزش عالی در کشور انگلستان
  • رتبه بالای دانشگاه‌های انگلیس در رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها
  • اعتبار زیاد مدرک داروسازی اخذ شده از دانشگاه‌های انگلیس
  • رضایت بالای ۹۰ درصدی دانشجویان این کشور از دوران تحصیل
  • تحصیلداروسازی به زبان انگلیسی و عدم نیاز به یادگیری زبان دیگر برای گذراندن زندگی روزمره
  • امکان اشتغال به تحصیل در انگلیس پس از فارغ‌التحصیلی و دریافت اقامت این کشور

تنها نقطه ضعف تحصیل در کشور انگلستان را می‌توان هزینه نسبتا بالای تحصیل در این کشور دانست. البته هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به نسبت اعتبار بالای آن‌ها و آینده شغلی درخشانی که برای فارغ‌التحصیلان خود به ارمغان می‌آورند منطقی و به صرفه است.

تحصیل داروسازی در انگلستان

ویژگی‌های تحصیل داروسازی در انگلستان

تحصیل داروسازی در انگلستان به مدت ۴ سال به طول می‌انجامد. در این دوره ۴ ساله دروس تئوری و آزمایشگاهی به دانشجویان آموزش داده می‌شود. مباحث اصلی که در رشته داروسازی مطرح می‌شوند عبارتند از:

  • شیمی
  • زیست شناسی
  • فارماکولوژی
  • فیزیولوژی

در اولین سال تحصیل داروسازی در انگلیس مباحث دروس پایه و مبانی داروسازی از جمله زیست سلولی، شیمی دارو و فیزیولوژی تدریس می‌شود و دانشجویان یک دید کلی درباره فرآیندهای تولید دارو، فرمولاسیون و  نیازهای دارویی پیدا می‌کنند. در دومین سال تحصیل داروسازی آموزش‌ها بیشتر متمرکز بر نقش دارو در بیمارستان، جامعه و داروسازان صنعتی خواهد بود. در سال دوم دانشجویان چگونگی تاثیر شیمی و داروسازی بر عملکرد بالینی را درک خواهند نمود. سومین سال تحصیل داروسازی در انگلستان بیشترین تمرکز دروس روی سیستم‌های بدن انسان و حالات بیماری است. در سال آخر تحصیل داروسازی در این کشور آموزش‌های عملی و بالینی و مربوط به تمرین نسخه خوانی، مدیریت ریسک و تداخل دارویی و نقش مهم داروساز در مراقبت‌های بهداشتی و دارویی انجام می‌گردد.

فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی دانشگاه‌های انگلستان می‌توانند در مشاغلی مانند تجارت دارو، داروسازی و دستیاری داروسازی مشغول به کار شوند. به دلیل نرخ پایین بیکاری و اقتصاد قدرتمند کشور انگلستان پیدا کردن کار برای فارغ‌التحصیلان داروسازی در این کشور کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسد‌

شرایط تحصیل داروسازی در انگلستان

اولین شرط تحصیل داروسازی در انگلستان به پایان رساندن دوره دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم است.  داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ دیگر شرط اصلی تحصیل داروسازی در انگلستان است.  برای دریافت پذیرش رشته داروسازی در انگلستان مسیر‌های گوناگونی وجود دارد:

  • اخذ دیپلم A-Levelانگلستان: اخذ دیپلم LevelA- را می‌توان اصلی‌ترین مسیر برای دریافت پذیرش در رشته‌ داروسازی دانشگاه‌های معتبر انگلستان دانست‌. این دوره دیپلم ۲ سال به طول می‌انجامد و داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره ۵.۵ برای پذیرش در آن ضروری است.
  • شرکت در دوره pharmacyin Foundation: گذراندن این دوره یک ساله دیگر مسیر دریافت پذیرش رشته داروسازی دانشگاه‌های انگلستان است. در دوره فاندیشن داروسازی دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی تدریس می‌شود. دوره فاندیشن در کالج های مجارستان برگزار می شود.
  • پذیرش داروسازی انگلستان براساس سیستم NCUK:براساس کنسرسیوم NCUK متقاضیان می توانند از طریق کالج ها و دانشگاه های معتبر در کشورهای انگلیسی زبان از جمله انگلستان به تحصیل داروسازی بپردازند.
تحصیل داروسازی در انگیس

مدارک تحصیل داروسازی در انگلستان

مدارک تحصیل داروسازی در انگلستان عبارتند از:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • ترجمه رسمی دیپلم
  • ترجمه رسمی ریز نمرات دبیرستان
  • عکس پرسنلی
  • مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • دیپلم LevelA-یا مدرک شرکت در دوره فاندیشن

 

هزینه تحصیل داروسازی در انگلستان

هزینه تحصیل داروسازی در خارج از کشور، جزء بالاترین شهریه های رشته های تحصیلی در کنار پزشکی و دندانپزشکی است. میانگین شهریه داروسازی دانشگاه های اروپا حدود 10 هزار یورو در سال است. انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی بین ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار پوند در سال تخمین زده می‌شود. هزینه زندگی روزمره در این کشور را نیز باید به این میزان اضافه کرد. هزینه یک زندگی دانشجویی معمولی در این کشور ماهانه در حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ پوند برآورد می‌شود. به دانشجویان در حال تحصیل داروسازی در انگلستان اجازه کار پاره وقت به مدت ۲۰ ساعت در هفته داده می‌شود. درآمد این کار پاره وقت بخشی از هزینه‌های زندگی در انگلستان را پوشش خواهد داد.

 

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی در انگلستان

در این بخش از مقاله به معرفی بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته داروسازی در انگلستان برای خواهیم پرداخت.

  • دانشگاهکمبریج: دانشگاه کمبریج یکی از مشهورترین و معتبرترین دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی در انگلستان به شمار می‌رود. اخذ مدرک دیپلم Level A- از جمله شرایط اصلی تحصیل داروسازی در این دانشگاه به شمار می‌رود. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا است.
  • دانشگاه لیدز :دانشگاه لیدز دیگر دانشگاه معتبر ارائه دهنده‌ی رشته داروسازی در کشور انگلستان است. فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی این دانشگاه از شانس بالایی برای اشتغال در انگلستان و سایر کشورهای اروپایی برخوردارند.
  • دانشگاه ناتینگهام:دانشگاه ناتینگهام در شهر ناتینگهام انگلستان دیگر دانشگاه مطرح داروسازی در این کشور است. این دانشگاه در زمره ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. هزینه تحصیل داروسازی در این دانشگاه معتبر 34409 دلار در سال است.
  • کالج پزشکی ساسکس و برایتون:این دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ تحقیقاتی و تکنولوژی‌های پزشکی و داروسازی روز دنیا در سطح بسیار بالایی قرار دارد. تحصیل داروسازی در این دانشگاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل داروسازی در انگلستان به شمار می رود.
دانشگاه کمبریج

سخن آخر

تحصیل داروسازی در اروپا متقاضیان زیادی از سراسر جهان بویژه علاقه مندان ایرانی این رشته تحصیلی دارد. در بین کشورهای اروپایی کشور انگلستان شرایط مناسبی را جهت تحصیل، کار و زندگی دارد. هرچند سیستم پذیرش انگلستان سخت و پیچیده بوده و هزینه های تحصیل در آن بالاست. همچنین رقابت زیادی برای دریافت پذیرش رشته داروسازی دانشگاه‌های معتبر این کشور وجود دارد. از این رو انتخاب بهترین دانشگاه متناسب با شرایط، اهداف و تمکن مالی دانشجو و در پی آن طی کردن بهترین مسیر برای موفقیت در دریافت پذیرش اهمیت زیادی دارد. از این رو همراهی یک کارشناس در مراحل مختلف مهاجرت تحصیلی به انگلیس، از جمله انتخاب دانشگاه، کسب حدنصاب نمره زبان، دریافت ویزا و … ضروری به نظر می‌رسد. کارشناسان آریا دانش آماده ارائه خدمات تخصصی مشاوره رایگان دریافت پذیرش به دانش آموزان و دانشجویان عزیز هستند.

 

سوالات متداول

  1. مزایای تحصیل داروسازی در انگلستان کدامند؟

کیفیت بالای سیستم آموزشی، مدرک معتبر، تحصیل به زبان انگلیسی و آینده شغلی درخشان فارغ‌التحصیلان داروسازی دانشگاه‌های انگلستان مهم‌ترین مزایای تحصیل داروسازی در این کشور به شمار می‌روند.

  1. تحصیل داروسازی در انگلستان چند سال به طول میانجامد؟

تحصیل داروسازی در این کشور 4 سال طول می‌کشد.

  1. هزینه تحصیل داروسازی در انگلستان چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی در این کشور بین ۲۰ تا ۴۰ هزار پوند در سال متغیر است.

  1. آیا داشتن مدرک زبان برای تحصیل داروسازی در انگلستان ضرورت دارد؟

بله. داشتن مدرک زبان با حداقل نمره ۶ از شرایط اصلی تحصیل داروسازی در انگلستان است.

  1. آیا تحصیل داروسازی در انگلستان نیازمند شرط معدل و شرایط سنی است؟

بله. شرط معدل بالای 18 و شرایط سنی زیر 25 می تواند تاثیر بالایی در اخذ پذیرش داروسازی انگلستان داشته باشد.

  1. مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در انگلیسکدامند؟

پاسپورت معتبر، ترجمه دیپلم و ریز نمرات دبیرستان، عکس پرسنلی و مدرک زبان مدارکی هستند که ارائه آن‌ها برای دریافت پذیرش در رشته داروسازی کشور انگلیس ضرورت دارد.

  1. آیا به دانشجویان رشته داروسازیانگلستان اجازه کار داده میشود؟

بله. دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته داروسازی در انگلستان مجاز هستند به مدت ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا