021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (3 امتیاز)

ویزای تحصیلی کرواسی

ویزای تحصیل در کرواسی

فهرست مطالب

ویزای تحصیلی چیست؟

ویزا به مجوز اقامت یک فرد خارجی در یک کشور اطلاق می‌شود. ویزا بسته به هدف و مدت زمان اعتبار انواع مختلفی دارد. ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای توریستی، ویزای تجاری و ویزای ترانزیت مهم‌ترین انواع ویزا هستند. ویزای تحصیلی همانگونه که از اسم آن مشخص است مدرکی است که به اشخاص اجازه می‌دهد در مدت زمان تحصیل خود در کشوری اقامت کنند. هر کشوری برای صدور ویزای تحصیلی شرایط و مقررات خاص خود را دارد. ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

  • ویزای تحصیلی دانش‌آموزی
  • ویزای تحصیلی دانشجویی

ویزای تحصیلی دانش‌آموزی برای متقاضیان تحصیل در مدارس(زیر ۱۸ سال) و با اجازه کتبی والدین آن‌ها صادر می‌شود. ویزای تحصیلی دانشجویی برای متقاضیان تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه، اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری صادر می‌شود. هزینه و مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی هر کشور را وزارت امور خارجه آن کشور مشخص می‌کند. دریافت ویزای تحصیلی کرواسی برای کلیه متقاضیان تحصیل در این کشور که اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند ضروری است.

تحصیل در کرواسی

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کرواسی

عموما شرایط دریافت ویزای تحصیلی نسبت به دریافت سایر ویزاها در کشورهای مختلف آسان‌تر است. کشور کرواسی نیز از این قاعده مستثنا نیست. ویزای تحصیلی کرواسی ویزای C نامیده می‌شود. اولین و اصلی‌ترین شرط دریافت این ویزا دریافت پذیرش قطعی از یک مدرسه یا دانشگاه معتبر در این کشور است. دانش‌آموزان و دانشجویان باید بتوانند دریافت پذیرش از یکی از مراکز آموزشی کرواسی را به سفارت این کشور اثبات کنند. انجام این کار با ارائه نامه پذیرش و فیش واریز شهریه به سفارت امکان پذیر است. دومین شرط ضروری برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اروپایی داشتن تمکن مالی است. منظور از تمکن مالی توانایی پرداخت شهریه تحصیلی و هزینه‌های تحصیل در حین زندگی در کرواسی است. اثبات تمکن مالی به سفارت نیز با ارائه گردش حساب بانکی و نامه تمکن مالی از بانک انجام می‌شود.

مدارک دریافت ویزای تحصیلی کرواسی

برای دریافت ویزای تحصیلی هر کشور ارائه برخی مدارک ضروری است. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کرواسی عبارتند از:

  • اصل و کپی گذرنامه: گذرنامه باید دارای حداقل یک سال اعتبار و یک برگه سفید باشد.
  • عکس پرسنلی: عکس باید رنگی، جدید و در اندازه پاسپورتی باشد.
  • شواهد دریافت پذیرش قطعی: ارائه نامه پذیرش و فیش واریز هزینه. این مدارک باید به زبان کرواتی باشند.
  • ارائه فیش بیمه درمانی: دانشجویان باید کارت بیمه معتبر اروپایی (EHIC) را به سفارت ارائه کنند. برای دریافت بیمه درمانی کرواسی، به وب سایت موسسه بیمه درمانی بهداشت کرواسی (HZZO) مراجعه نمایید.
  • مدارک تمکن مالی: مدارک تمکن مالی غالبا شامل گردش حساب بانکی و نامه تمکن از بانک است. همچنین در صورتی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شده‌اید باید مدارک و مستندات آن را به سفارت ارائه کنید. حداقل تمکن مالی برای تحصیل در کرواسی 1000 کونا در هر ماه در طی یک سال( حداقل 43 دلار در ماه برای یک سال). است.
  • اثبات اسکان: باید فیش ارائه هتل برای ۴۸ ساعت اقامت خود و یا آدرس هر محل دیگری که برای اقامت در نظر گرفته‌اید را به سفارت کرواسی ارائه نمایید.
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی: این فرم را می‌توان از وب سایت سفارت کرواسی در ایران دریافت کرد.
  • رضایت نامه محضری والدین برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال

ویزای کرواسی

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کرواسی

اولین گام برای دریافت ویزای تحصیلی کرواسی مراجعه به وب سایت سفارت و تهیه فرم درخواست است. سپس متقاضیان باید نسبت به تکمیل دقیق فرم و آماده سازی مدارک لازم اقدام کنند. متقاضیان باید در آماده سازی مدارک نهایت دقت را به کار ببرند. زیرا در صورت وجود مشکل و نقص مدارک از صدور ویزا ممانعت خواهد شد. در مرحله آخر متقاضیان باید نسبت به تحویل مدارک خود به سفارت اقدام کنند.

مزایای دریافت ویزای تحصیلی کرواسی

دریافت ویزای تحصیلی کرواسی مزایای ویژه‌ای دارد. این مزایای عبارتند از:

  • برخورداری از کیفیت بالای آموزش در کرواسی با هزینه مناسب
  • تحصیل در بهترین دانشگاه خها بویژه تحصیل پزشکی در کرواسی
  • لذت بردن از زیبایی‌ها و جذابیت‌های طبیعی این کشور
  • امکان سفر با ویزای تحصیلی کشور کرواسی به سایر کشورهای عضو شینگن
  • امکان اشتغال به صورت پاره وقت با ویزای تحصیلی

دانشگاه های کرواسی

هزینه دریافت ویزای تحصیلی کرواسی

هزینه درخواست ویزای تحصیلی کشور کرواسی ۷۰ دلار است. همچنین دانشجویان باید هزینه صدور اجازه اقامت در حدود  ۳۵ دلار و هزینه تمبر به مبلغ ۲ دلار را نیز پرداخت نمایند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کرواسی بین ۲ تا ۶ هفته است.

مدت زمان اعتبار این ویزا نیز ۶ ماه است. پس از آن دانشجویان باید برای اخذ اقامت بلند مدت تحصیل به سفارت ایران در کرواسی مراجعه کنند.

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به کرواسی هدف بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر جهان است. از این رو برای دریافت ویزای تحصیلی کرواسی رقابت فشرده‌ای وجود دارد. با وجود این که دریافت ویزای تحصیلی نسبت به دیگر انواع ویزا از سهولت بیشتری برخوردار است، اما مراحل آن خالی از پیچیدگی نیست. دریافت پذیرش از دانشگاه‌های معتبر کرواسی و در ادامه دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیازمند بهره‌مندی از کمک کارشناسان و متخصصان این امر است. مشاوران آریا دانش آماده ارائه مشاوره تخصصی رایگان در زمینه دریافت پذیرش و مهاجرت تحصیلی به کرواسی هستند.

ویزای تحصیلی کرواسی

سوالات متداول

  1. ویزای تحصیلی کرواسی چیست؟

ویزای تحصیلی کرواسی مدرکی است که به اشخاص اجازه می‌دهد در مدت زمان تحصیل خود در این کشور اقامت کنند.

  1. ویزای تحصیلی کرواسی چند نوع دارد؟

ویزای تحصیلی کرواسی در دو نوع دانش‌آموزی و دانشجویی صادر می‌شود.

  1. ویزای C چیست؟

ویزای تحصیلی کرواسی ویزای C نامیده می‌شود.

  1. شرایط دریافت ویزای تحصیلی کرواسی چیست؟

داشتن پذیرش قطعی از یکی از مدارس یا دانشگاه‌های کرواسی و داشتن تمکن مالی کافی اصلی‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی کرواسی هستند.

  1. مدارک دریافت ویزای تحصیلی کرواسی چیست؟

پاسپورت، مدارک پذیرش، مدارک تمکن مالی، عکس، مدارک محل اسکان، بیمه سلامت، رضایت نامه رسمی والدین برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال.

  1. مدت زمان انتظار برای صدور ویزای تحصیلی کرواسی چقدر است؟

مدت زمان انتظار برای صدور ویزای تحصیلی کرواسی بین ۲ تا ۶ هفته است.

  1. مدت اعتبار ویزای تحصیلی کرواسی چقدر است؟

این ویزا دارای اعتبار ۶ ماهه است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا