021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (2 امتیاز)

ویزای تحصیلی لتونی 2022

ویزای تحصیلی لتونی

فهرست مطالب

مزایا و مراحل مهاجرت تحصیلی به لتونی

شرایط و هزینه زندگی در لتونی برای دانشجویان ایرانی بسیار مناسب است. مزایای مهاجرت تحصیلی به لتونی عبارتند از:

  • دانشگاه‌های معتبر در سطح بین‌المللی
  • سیستم آموزشی با کیفیت بالا
  • امکان اشتغال در حین تحصیل
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • هزینه تحصیل مناسب
  • هزینه زندگی مناسب
  • برخورداری از آب و هوای مناسب و چشم اندازهای طبیعی زیبا

اولین مرحله برای مهاجرت تحصیلی به لتونی دریافت پذیرش از یکی از دانشگاهای معتبر این کشور، مانند دانشگاه لاتویا لتونی است. در مرحله دوم دانشجویان باید مراحل دریافت ویزای تحصیلی لتونی را طی کنند.

تحصیل در کشور لتونی

شرایط دریافت ویزای تحصیلی لتونی

دریافت ویزای تحصیلی لتونی دارای دو شرط اصلی است:

  1. دریافت پذیرش تحصیلی قطعی از یکی از مراکز آموزش عالی و یا مدارس لتونی: اولین و مهم‌ترین شرط دریافت ویزای تحصیلی لتونی موفقیت در گرفتن پذیرش یکی از مدارس یا دانشگاه‌های این کشور است. دانش‌آموزان و دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به لتونی باید نامه پذیرش و فیش پرداخت شهریه خود را به سفارت ارائه دهند.
  2. داشتن تمکن مالی: داشتن تمکن مالی دومین شرط مهم برای دریافت ویزای تحصیلی کشور لتونی است. دانشجویان و دانش‌آموزان متقاضی تحصیلی در این کشور اروپایی باید از توانایی مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در لتونی برخوردار باشند. البته از سال دوم تحصیل امکان درخواست بورسیه تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی باید برای دریافت ویزای تحصیلی توانایی مالی خود را به سفارت اثبات کنند. بویژه متقاضیان تحصیل پزشکی در لتونی باید شرایط مناسبی از بعد مالی داشته باشند زیرا سالیانه حدود 10 الی 12 هزار یورو باید شهریه پرداخت نمایند.

لتونی

مدارک دریافت ویزای تحصیلی لتونی

برای صدور ویزای تحصیلی لتونی ارائه برخی مدارک به سفارت الزامی است. لیست مدارک ضروری برای دریافت انواع ویزا در وب سایت رسمی سفارت لتونی قابل مشاهده است. این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • یک قطعه عکس 45*35 رنگیجدید با زمینه سفید
  • گذرنامه (با حداقل 2 برگه سفید، که در 10 سال اخیر صادر شده باشد. همچنین اعتبار گذرنامه باید 6 ماه از ویزای درخواستی بیشتر باشد)
  • مدرک بیمه بیمه سلامتی معتبر: این بیمه سلامتی باید تمامی مدت زمان حضور شخص را در لیتوانی پوشش دهد. مراکز صدور بیمه نامه معتبر در لتونی در وب سایت سفارت این کشور قابل مشاهده است.
  • فیش رزرو بلیط هواپیما: فیش یا کپی بلیط هواپیما برای سفر به لتونی باید به سفارت ارائه شود.
  • نامه دریافت پذیرش و فیش پرداخت شهریه: نامه پذیرش قطعی از مدرسه یا دانشگاه و فیش پرداخت شهریه سال اول باید به سایر مدارک ضمیمه شود.
  • گردش حساب و نامه تمکن مالی: میزان تمکن مالی لازم برای اقامت در لتونی حداقل 150 یورو در هر ماه است. این توانایی مالی از طریق نشان دادن وضعیت حساب بانکی خود فرد یا سرپرست او اثبات می‌شود. گردش حساب بانکی سه ماهه حساب معرفی شده به سفارت و نامه تمکن مالی بانک باید به سفارت ارائه شود.
  • رضایت نامه رسمی(برای افراد زیر ۱۸ سال): دانش‌آموزان و افراد زیر ۱۸ سال برای دریافت ویزای تحصیلی نیاز به رضایت والدین دارند. رضایت نامه باید در دفتر اسناد رسمی و به شکل معتبر تهیه و به سفارت ارائه شود.

ویزای لتونی

مراحل دریافت ویزای تحصیلی لتونی

مراحل دریافت ویزای تحصیلی لتونی عبارتند از:

  • متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی لتونی در مرحله اول باید به وب سایت سفارت این کشور مراجعه نموده و از فرم درخواست ویزا پرینت تهیه کنند. این فرم باید با دقت بالایی توسط متقاضیان تکمیل شده و سپس امضا شود.
  • در مرحله دوم متقاضیان باید در وب سایت جزئیات مدارک لازم برای دریافت ویزا را مطالعه و نسبت به آماده سازی مدارک اقدام کنند.
  • در مرحله سوم متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی باید نسبت به دریافت نوبت مصاحبه از سفارت اقدام نمایند.

دانشجویان بین المللی که اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند باید برای دریافت ویزای چند بار ورود نوع D اقدام کنند. مدارک لازم برای صدور ویزای نوع د باید توسط شخص متقاضی به نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری به محل سکونت فرد تحویل داده شوند. سفارت از گرفتن مدارکی که توسط پیک و یا فکس ارسال می‌شود خودداری خواهد نمود. غالبا زمان‌های ملاقات و مصاحبه سفارت محدود‌ هستند و سریع پر می‌شوند. به همین دلیل گاها لازم است متقاضیان بین  4 تا 6 هفته زودتر برای گرفتن نوبت مصاحبه اقدام کنند. مصاحبه سفارت اغلب مبتنی بر سوالاتی درباره هدف و انگیزه مهاجرت تحصیلی افراد است. مصاحبه به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

هزینه و مدت اعتبار ویزای تحصیلی لتونی

برای دریافت ویزای تحصیلی لتونی باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید:

  • هزینه صدور مجوز اقامت لتونی که بین 72 یورو تا 355 یورو متغیر است.
  • مبلغ 60 یورو بابت اقامت بلند مدت و یا کوتاه مدت.
  • مبلغی بابت حق مشاوره به کارکنان سفارت‌

صدور ویزای تحصیلی کشور لتونی ۱۵ روز زمان می‌برد. ویزای نوع D چند بار ورود یک سال اعتبار دارد. دانشجویان باید پس از رسیدن به لتونی، برای دریافت مجوز اقامت اقدام کنند. دارندگان ویزای تحصیلی لتونی می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. همچنین دارندگان ویزای تحصیلی کشور لتونی می‌توانند در طول تحصیل خود به صورت پاره وقت در این کشور کار کنند.

ویزای تحصیلی لتونی

سخن آخر

دریافت ویزای تحصیلی لتونی فرایندی پیچیده است که می‌تواند استرس‌ و فشار روانی زیادی را در پی داشته باشد. اما قطعا روشنایی آینده درخشانی که در انتهای این مسیر پر چالش قرار دارد، ارزش تحمل این سختی‌ها را خواهد داشت. استفاده از مشاوره کارشناسان می‌تواند طی این مسیر را تا حد زیادی آسان کند. کارشناسان آریا دانش آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کشور لتونی هستند.

سوالات متداول

  1. مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به لتونی کدامند؟

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر در دنیا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، سیستم آموزشی با کیفیت بالا، هزینه زندگی و تحصیل مناسب، امکان اشتغال در حین تحصیل و برخورداری از آب و هوای مناسب و چشم اندازهای طبیعی زیبا مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به لتونی به شمار می‌روند.

  1. مراحل مهاجرت تحصیلی به لتونی چیست؟

اولین مرحله مهاجرت تحصیلی به لتونی دریافت پذیرش از یکی از مدارس یا دانشگاه‌های این کشور است. مرحله دوم اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی لتونی است.

  1. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی لتونی چقدر است؟

ویزای نوع D یا ویزای تحصیلی لتونی یک سال اعتبار دارد.

  1. مدت زمان صدور ویزای لتونی چقدر است؟

در صورت تکمیل بودن مدارک و عدم وجود نقص در پرونده پروسه صدور ویزا ۱۵ روز طول خواهد کشید.

  1. آیا با ویزای تحصیلی لتونی می‌توان به سایر کشورهای اروپایی سفر کرد؟

بله. دارندگان ویزای تحصیلی لتونی می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزای دیگر به سایر کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنند.

  1. آیا با ویزای تحصیلی می‌توان در کشور لتونی مشغول به کار شد؟

بله. دارندگان ویزای تحصیلی لتونی می‌توانند در دوره تحصیل خود در لتونی به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند‌.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا