021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (4 امتیاز)

مهاجرت تحصیلی به لهستان 2021

مهاجرت تحصیلی به لهستان

فهرست مطالب

دلایل مهاجرت تحصیلی به لهستان

امروزه مهاجرت تحصیلی نه تنها در میان دانشجویان ایرانی، که در میان دانشجویان بین‌المللی نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. یادگیری زبان جدید، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، تقویت روابط عمومی از جمله مهم‌ترین انگیزه‌ها برای مهاجرت تحصیلی هستند.

همچنین افزایش اعتماد به نفس و تجربه استقلال از جمله دلایلی هستند که دانشجویان را به مهاجرت تحصیلی ترغیب می‌کنند. در این میان کشور لهستان به دلیل برخورداری از برخی شرایط مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت به شمار می‌رود. مهم‌ترین دلایل مهاجرت تحصیلی به لهستان از:

  • کیفیت بالای سیستم آموزش عالی
  • اعتبار مدارک دانشگاهی لهستان در سراسر دنیا
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • تسلط بیشتر مردم لهستان به زبان انگلیسی
  • هزینه نسبتا مناسب زندگی و تحصیل در لهستان
  • دریافت ویزای شینگن
  • امکان اشتغال پس از تحصیل و دریافت اقامت دائم کشور لهستان
مهاجرت تحصیلی به لهستان

شرایط مهاجرت تحصیلی به لهستان

مهاجرت تحصیلی به لهستان مستلزم دریافت ویزای تحصیلی این کشور است.

اولین شرط دریافت ویزای تحصیلی لهستان گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور است. دومین شرط دریافت ویزای تحصیلی لهستان داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور لهستان است. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی کشور لهستان عبارتند از:

  • گذرنامه دارای اعتبار
  • ۶ قطعه عکس پرسنلی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • نامه اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان بین‌المللی
  • انگیزه نامه
  • مدارک تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مقصد

تحصیل در لهستان

تحصیل در لهستان در دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می‌شود. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ۳ تا ۴ است. طول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری  نیز به ترتیب ۱ تا ۲ سال و ۳ تا ۵ سال است. آموزش در مقطع دکتری دانشگاه‌های لهستان بیشتر به زبان انگلیسی انجام می‌شود. بنابراین داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 از جمله شرایط اصلی تحصیل دکتری در مجارستان است.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه‌های لهستان سالانه بالغ بر ۳۰۰۰ یورو است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های لهستان به زبان‌های انگلیسی و لهستانی انجام می‌شود. هزینه تحصیل در این مقطع نیز سالانه در حدود ۳۰۰۰ یورو است. مهاجرت تحصیلی به لهستان اغلب با هدف تحصیل در مقطع کارشناسی انجام می‌شود.

تنوع رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی  دانشگاه‌های لهستان بسیار زیاد است.

مهاجرت تحصیلی به کشور لهستان

تحصیل در رشته‌های پزشکی در لهستان

تحصیل در رشته‌های پزشکی را می‌توان یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های مهاجرت تحصیلی به لهستان به شمار آورد. تحصیل پزشکی در لهستان در میان دانشجویان بین‌المللی بسیار پرطرفدار است. زیرا مدرک پزشکی اخذ شده از دانشگاه‌های این کشور در سراسر جهان از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است. محبوبیت تحصیل در رشته پزشکی در لهستان تا حدی است که هم اکنون بالغ بر ۸۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در رشته پزشکی دانشگاه‌های لهستان تحصیل می‌کنند.

شرایط پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه‌های لهستان چندان دشوار نیست. اغلب دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو در رشته پزشکی به مصاحبه آنلاین اکتفا می‌کنند. البته داشتن مدرک زبان نیز از جمله شرایط لازم برای قبولی در رشته پزشکی دانشگاه‌های لهستان است.

دندانپزشکی دیگر رشته پرطرفدار برای تحصیل در کشور لهستان است. قبولی در آزمون ورودی کتبی یا شفاهی دانشگاه مقصد و داشتن مدرک زبان شرایط اصلی پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های لهستان است. داروسازی نیز از جمله رشته‌های پر متقاضی برای مهاجرت تحصیلی به لهستان محسوب می‌شود. شرایط پذیرش در رشته داروسازی نیز مشابه شرایط پذیرش در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی است.

بهترین راه برای مهاجرت تحصیلی به لهستان

همانطور که گفته شد تحصیل در رشته‌های پزشکی از جمله مهم‌ترین اهداف مهاجرت تحصیلی به لهستان است. موفقیت در دریافت پذیرش دانشگاه‌های برتر لهستان در رشته‌های پزشکی مستلزم قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه‌ها و داشتن مدرک زبان است. بهترین و آسان‌ترین راه برای تقویت زبان انگلیسی و دروس آزمون ورودی، شرکت در دوره‌های پیش پزشکی یا پری مدیکال است.

این دوره‌ها در کالج‌های معتبر در کشورهای اروپایی و نیز در کشور ایران برگزار می‌شود. شرکت در دوره‌های پیش پزشکی در کالج‌های اروپایی علاوه بر پرداخت هزینه دوره، مستلزم صرف هزینه اقامت در آن کشور است. در حالی که شرکت در دوره های پیش پزشکی یا پری مدیکال داخل کشور با کیفیت مشابه اما به صرفه‌تر است.

در  این دوره‌ها که توسط موسسه آریا دانش برگزار می‌شوند، دروس زیر تدریس می‌گردد: آناتومی، فیزیولوژی، شیمی عمومی، بیوشیمی، ژنتیک پزشکی، ریاضی، شیمی آلی، فیزیک، زبان انگلیسی، زبان پزشکی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، میکروب شناسی، ایمنی شناسی.

بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به لهستان

بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به لهستان عبارتند از:

  • دانشگاه پزشکی لودز: دانشگاه پزشکی لودز در سال ۲۰۰۲ در شهر لودز لهستان تاسیس گردیده است. تدریس در این دانشگاه به زبان‌های انگلیسی و لهستانی انجام می‌شود. رشته‌های اصلی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند عبارتند از:

دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری، مامایی و علوم بهداشت. هزینه تحصیل در هر ترم دانشگاه لودز بسته به رشته تحصیلی بین ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ یورو متغیر است.

  • دانشگاه ورشو: دانشگاه ورشو در سال ۱۸۱۶ در شهر ورشو تاسیس گردیده است. این دانشگاه دارای ۲۱ دانشکده مختلف است. زبان آموزش در دانشگاه ورشو زبان‌های انگلیسی، لهستانی، آلمانی و فرانسوی است. دانشگاه ورشو به لحاظ اعتبار در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی پرطرفدارترین رشته‌های این دانشگاه در بین دانشجویان بین‌المللی هستند.
مهاجرت تحصیلی لهستان

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به لهستان به دلیل مزایای فراوانی که دارد هدف بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌رود. از این رو موفقیت در دریافت پذیرش دانشگاه‌های لهستان و همچنین دریافت ویزای تحصیلی این کشور مستلزم دانش و تلاش فراوانی است.

کارشناسان آریا دانش آماده ارائه مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز می‌باشند.

سوالات متداول

  1. مزایای مهاجرت تحصیلی به لهستان کدامند؟

دریافت ویزای شینگن، تحصیل باکیفیت، مدرک پایان دوره معتبر و هزینه تحصیل و زندگی مناسب مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به لهستان به شمار می‌روند.

  1. آیا تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

بله. تحصیل در اکثر رشته‌ها در کشور لهستان علاوه بر زبان لهستانی به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

  1. مهم‌ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به لهستان کدامند؟

اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر لهستان و داشتن تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در این کشور را می‌توان مهم‌ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به لهستان قلمداد کرد.

  1. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی لهستان چیست؟

گذرنامه، عکس پرسنلی، مدرک زبان، مدارک تحصیلی، نامه پذیرش از دانشگاه مقصد، فرم درخواست ویزا، نامه تمکن مالی و انگیزه نامه مهم‌ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی به شمار می‌روند.

  1. محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در لهستان کدامند؟

رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی پرطرفدارترین رشته‌ها برای تحصیل در کشور لهستان به شمار می‌روند.

  1. آیا تحصیل در رشته‌های پزشکی در لهستان مستلزم قبولی در آزمون ورودی است؟

بله. دانشگاه‌های لهستان شرایط خاص خود را برای پذیرش در رشته‌های پزشکی دارند. آزمون ورودی برخی از  دانشگاه‌های این کشور به صورت مصاحبه آنلاین برگزار می‌شود.

  1. بهترین دانشگاه‌های لهستان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی کدامند؟

دانشگاه‌های لودز و ورشو را می‌توان بهترین دانشگاه‌های کشور لهستان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی نامید.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا