021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (2 امتیاز)

مهاجرت تحصیلی به صربستان 2022

مهاجرت تحصیلی به صربستان

فهرست مطالب

معرفی کشور صربستان

کشور صربستان کشوری زیبا و نسبتا کوچک است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. جمعیتی در حدود ۷٫۳میلیون نفر در این کشور اروپایی زندگی می‌کنند. زبان رسمی در این کشور زبان صربی و واحد پول آن دینار صربستان است. تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد ویژگی آب و هوایی این کشور اروپایی به شمار می‌رود. کشور صربستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی از شرایط اقتصادی چندان مناسبی برخوردار نیست و بسیاری از مردم این کشور در فقر به سر می‌برند. نرخ بیکاری در این کشور بالای ۸ درصد و تورم در حدود ۱۰ درصد است. با این وجود کیفیت بالای آموزش عالی تحصیل در صربستان را به گزینه‌ای مناسب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل نموده‌ است. مهاجرت تحصیلی به صربستان با هدف تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور انجام می‌شود. رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های صربستان پرطرفدارترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به این کشور به شمار می‌روند.

معرفی سیستم آموزش عالی صربستان

تحصیل در دانشگاه‌های صربستان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می‌شود. تحصیلات در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های صربستان حدود ۳ سال طول می‌کشد. دانشجویان در مقطع کارشناسی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ واحد درسی را می‌گذرانند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صربستان ۱ تا ۲ سال به طول می‌انجامد. تحصیل در مقطع دکتری تخصصی نیز در حدود سه سال طول می‌کشد. همچنین مدت‌زمان تحصیل پزشکی در صربستان ۶ سال و در رشته دندانپزشکی ۵ سال است.

در کشور صربستان ۸ دانشگاه دولتی و ۱۰ دانشگاه خصوصی وجود دارد. بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به صربستان عبارتند از:

  • دانشگاه نوی ساد صربستان
  • دانشگاه بلگراد صربستان
  • دانشگاه نیش
  • دانشگاه کراگوئواچ
  • دانشگاه پریشتینا

هزینه تحصیل در کشور صربستان بسته به خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. بر اساس آمار رسمی کشور صربستان، هزینه‌های تحصیل در این کشور بین ۵۰۰  تا ۲۵۰۰ یورو در سال متغیر است.

مهاجرت تحصیلی به کشور صربستان

مزایای مهاجرت تحصیلی به صربستان

مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به صربستان عبارتند از:

  • تحصیل در دانشگاه‌های بسیار معتبر
  • تحصیل با کیفیت بسیار بالا
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان تحصیل رایگان به زبان صربی
  • تحصیل با هزینه بسیار مناسب
  • زندگی دانشجویی مقرون به صرفه
  • امکان اشتغال به کار نیمه‌ وقت در حین تحصیل
  • ارائه خوابگاه‌های مجهز و باکیفیت به دانشجویان
  • مهمان دوستی و فرهنگ جالب مردم صربستان
  • امکان برخورداری از بورسیه‌های تحصیلی

البته در کنار مزایای فراوان مهاجرت تحصیلی به این کشور چند عیب کوچک نیز وجود دارد. صربستان بیشترین سرانه مصرف سیگار در جهان را دارد! این موضوع می‌تواند برای افرادی که به دود سیگار حساس هستند آزار دهنده باشد. همچنین فقدان برنامه‌ریزی در نهادهای این کشور بسیار مشهود است. برای مثال ممکن است جلسه یا آزمونی که از قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید در لحظات آخر و به یکباره لغو شود.

شرایط مهاجرت تحصیلی به صربستان

برای مهاجرت تحصیلی به صربستان سه شرط اصلی وجود دارد:

  • شرط اول اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور است. فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های صربستان برای مقاطع و رشته‌های تحصیلی مختلف متفاوت است. برای پذیرش در برخی از رشته‌های پرطرفدار مانند رشته‌های پزشکی، قبولی در آزمون ورودی از شرایط اصلی پذیرش است.برای مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز داشتن مقاله، معدل بالا، نداشتن گپ تحصیلی و مدرک زبان بین‌المللی برای پذیرش الزامی است.
  • شرط دوم برای مهاجرت تحصیلی به صربستان داشتن تسلط کامل بر یکی از زبان‌های انگلیسی یا صربی است. زیرا تحصیل در صربستان به یکی از این زبان‌ها انجام خواهد شد.
  • سومین و آخرین شرط برخورداری از تمکن مالی است. منظور از تمکن مالی برخورداری از توانایی مالی برای پرداختن هزینه تحصیل و زندگی در حین تحصیل در صربستان است.

مدارک مهاجرت تحصیلی به صربستان

مدارک مهاجرت تحصیلی به صربستان به دو دسته کلی قابل تقسیم است:

  • مدارکی که باید برای دریافت پذیرش به دانشگاه ارائه نمود.
  • مدارکی که باید برای صدور ویزای تحصیلی صربستان به سفارت این کشور ارائه کرد.

ارائه مدارک شخصی فرد متقاضی اعم از پاسپورت، کارت شناسایی و شناسنامه هم برای دریافت پذیرش تحصیلی و هم برای دریافت ویزای تحصیلی ضروری است. مدارک تحصیلی مانند ریز نمرات و مدرک تحصیلی ترجمه شده و مدرک زبان نیز باید به دانشگاه و سفارت ارائه شوند. در حالی که فرم درخواست ویزای تحصیلی، مدارک اثبات تمکن مالی و فیش واریز شهریه دانشگاه مدارکی هستند که تنها به سفارت ارائه می‌شوند.

مهاجرت تحصیلی صربستان

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به صربستان دروازه‌ای طلایی برای داشتن آینده‌ای بهتر است. دانشجویان با تحصیل در این کشور اروپایی علاوه بر کسب تجربیات فراوان، موقعیت‌ها شغلی خوبی را برای آینده خود رقم می‌زنند. با این وجود فرآیند دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های صربستان چندان آسان نیست. زیرا رقابت زیادی بین دانشجویان کشورهای مختلف برای کسب صندلی‌های دانشگاهی این کشور وجود دارد. به همین دلیل لازمه موفقیت در این مسیر استفاده از تجربیات کارشناسان و متخصصان حوزه مهاجرت تحصیلی است. کارشناسان آریا دانش آمادا ارائه خدمات مشاوره رایگان به دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز هستند.

سوالات متداول

  1. مزایای مهاجرت تحصیلی به صربستان چیست؟

تحصیل باکیفیت، دریافت مدرک معتبر، تحصیل و زندگی با هزینه مناسب و امکان تحصیل به زبان انگلیسی مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به انگلستان هستند.

  1. بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به صربستان کدامند؟

دانشگاه بلگراد و دانشگاه نووی ساد بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به صربستان به شمار می‌روند.

  1. آیا دانشگاه‌های صربستان آزمون ورودی دارند؟

بله. برای تحصیل در برخی از رشته‌های پرطرفدار مانند رشته‌های پزشکی قبولی در آزمون ورودی ضرورت دارد.

  1. مهم‌ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به صربستان چیست؟

دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر صربستان و داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل مهم‌ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به صربستان می‌باشد.

  1. آیا امکان کار در حین تحصیل در صربستان وجود دارد؟

بله. دانشجویان در حال تحصیل در صربستان می‌توانند به کار نیمه‌وقت در این کشور مشغول شوند.

  1. آیا امکان تحصیل رایگان در صربستان وجود دارد؟

بله. تحصیل به زبان صربی در دانشگاه‌های صربستان به صورت رایگان یا با هزینه بسیار کم امکان پذیر است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا