021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (3 امتیاز)

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا 2022

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

فهرست مطالب

اسپانیا مقصدی برای مهاجرت تحصیلی

شرایط و هزینه زندگی در اسپانیا به گونه‌ای است که مهاجرت تحصیلی به این کشور در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. کشور اسپانیا در دهه‌ی اخیر همواره بین ۱۰ کشور برتر اروپا از نظر کیفیت زندگی قرار داشته‌ است‌. هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به کیفیت و سطح رفاه بالای آن بسیار مناسب است. هزینه ماهانه زندگی دانشجویی در این کشور اروپایی در حدود ۶۱۰ یورو در ماه است. در کشور اسپانیا ۷۶ دانشگاه معتبر وجود دارد. رتبه دانشگاه‌های اسپانیا در رنکینگ جهانی در تمامی رشته‌ها زیر 400 است.

امکان تحصیل به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی در این دانشگاه‌ها وجود دارد. شهریه تحصیل در بهترین دانشگاههای اسپانیا نیز بسیار مناسب و برای هر ترم در حدود ۱۰۰۰ یورو است. کشور اسپانیا چهاردهمین اقتصاد قدرتمند در جهان است. به همین دلیل فارغ‌التحصیلان دانشگاهیی در این کشور از شانس بالایی برای استخدام با حقوق مناسب برخوردارند.

مهاجرت تحصیلی به کشور اسپانیا - آریا دانش

مزایای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا عبارتند از:

  • تحصیل با کیفیت بالا
  • فارغ‌التحصیلی با مدرک معتبر بین‌المللی
  • هزینه زندگی و تحصیل مناسب
  • شانس اشتغال و دریافت اقامت دائم اسپانیا پس از فارغ‌التحصیلی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • شرایط پذیرش نسبتا آسان دانشگاه‌ها در رشته‌های پزشکی
  • جذابیت‌های گردشگری فراوان
  • امکان اشتغال به کار پاره وقت در دوره دانشجویی

معایب مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا با وجود برخورداری از مزایای فراوان خالی از عیب نیست. اگر چه نقاط قوت فراوان مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی به قدری زیاد است که این نقاط ضعف چندان به چشم نمی‌آید. مهم‌ترین نقاط ضعف مهاجرت تحصیلی به کشور اسپانیا عبارتند از:

  • لزوم یادگیری زبان اسپانیایی: با وجود این که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا وجود دارد، برای زندگی در این کشور یادگیری زبان اسپانیایی ضرورت دارد.
  • نرخ بیکاری بالا در شهرهای کوچک اسپانیا: نرخ بیکاری در شهرهای کوچک این کشور نسبتا زیاد است. به همین دلیل ممکن است دانشجویان بین‌المللی برای پیدا کردن شغل به زحمت بیافتند.
  • قوانین سخت گیرانه: قوانین سخت گیرانه و بوروکراسی ناکارآمد و زائد اداری زندگی در اسپانیا را با مشکلاتی مواجه می‌کند.
  • آب و هوای نامناسب: در برخی از نقاط کشور اسپانیا آب و هوای بیش از حد سرد و بیش از حد گرم حاکم است.

شرایط مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

اولین شرط برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا دریافت پذیرش تحصیلی است. دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در مدارس این کشور را دارند باید از یکی از این مدارس پذیرش تحصیلی دریافت کنند. دانشجویان نیز باید با مکاتبه با دانشگاه‌ها و کسب شرایط لازم نامه پذیرش قطعی را از آن‌ها دریافت کنند. ارائه نامه پذیرش قطعی مدرسه یا دانشگاه و فیش واریز شهریه برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا ضروری است. دومین شرط ضروری برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

برخورداری از توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور است. اثبات تمکن مالی نیز برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور ضرورت دارد. البته لازم به ذکر است که دانشجویان بین‌المللی در اسپانیا از شانس خوبی برای دریافت بورسیه‌هاس تحصیلی متنوع برخوردارند. اما این بورسیه‌ها اغلب از سال دوم به بعد تحصیل به دانشجویان اهدا می‌شود.

کشور اسپانیا

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا برای دانش‌آموزان

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا برای دانش‌آموزان و دانشجویان امکان پذیر است. تحصیل در مدارس اسپانیا در سنین ۶ تا ۱۶ سالگی انجام می‌شود. دوره آموزش ابتدایی در مدارس اسپانیا از ۶ سالگی آغاز شده و در ۱۱ سالگی به پایان می رسد. پس از پایان دوره ۵ ساله ابتدایی، دوره متوسطه آغاز می‌شود. دوره متوسطه مدارس اسپانیا نیز ۵ ساله است. دانش‌آموزان پس از پایان این دوره مدرک Bachiller را دریافت می‌کنند. دانش‌آموزانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند باید دوره ۱ ساله پیش دانشگاهی را نیز در مدارس این کشور سپری کنند. تحصیل در مدارس اسپانیا اغلب به زبان اسپانیایی انجام می‌شود. از این رو دانش‌آموزان پیش از اقدام برای دریافت پذیرش از مدارس لازم است بر زبان اسپانیایی تسلط پیدا کنند.

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا برای دانشجویان

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اسپانیا در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می‌شود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های اسپانیا دانشجویان اغلب یک دوره 5 الی 9 ماهه کالج را سپری می‌کنند. سپس در آزمون ورودی رشته و دانشگاه‌ مورد نظر خود شرکت می‌نمایند. مهم‌ترین شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های اسپانیا داشتن مدرک دیپلم معتبر و قبولی در آزمون وردودی است.

مدت زمان تحصیل در  مقطع کارشناسی دانشگاه‌های اسپانیا 4 ساله است. مهاجرت تحصیلی به اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان بسیار زیادی دارد. مقطع فوق لیسانس در اسپانیا بین دو الی چهار ترم به طول می‌انجامد. مهم‌ترین مزیت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این است که فارغ‌التحصیلان این مقطع می‌توانند بدون نیاز به آزمون ورودی وارد مقطع دکتری شوند. تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا نیز 3 تا 5 ساله و رایگان است.

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا برای دانشجویان

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا در رشته‌های پزشکی

تحصیل در رشته‌های پزشکی یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا به شمار می‌رود. شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های معتبر این کشور چندان دشوار نیست.  قبولی در آزمون UNED برای تحصیل در این رشته‌های کفایت می‌کند. دانشگاه‌های اسپانیا بر خلاف بسیاری از دانشگاه‌های معتبر شرط معدل و شرایط سنی را لحاظ نمی‌کنند.

 تحصیل پزشکی در اسپانیا ۶ و تحصیل دندانپزشکی در این کشور ۵ ساله است. بهترین راه برای موفقیت در کسب پذیرش رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های برتر اسپانیا شرکت در دوره های پری مدیکال در این کشور است. در این دوره ها دانشجویان را برای قبولی در آزمون ورودی رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های اسپانیا آماده می‌کند.

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا تصمیمی است که زندگی افراد را کاملا تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. رفاه و آرامش خیال بیشتر زندگی در عین موفقیت تحصیلی و شغلی مهم‌ترین دستاوردهای این تصمیم مهم هستند. استفاده از رهنمودهای کارشناسان مهاجرت تحصیلی برای موفقیت در این مسیر می‌تواند بسیار مفید و سرنوشت ساز باشد. کارشناسان آریا دانش آماده ارائه مشاوره تحصیلی رایگان به علاقه‌مندان تحصیل در کشور اسپانیا هستند.

سوالات متداول

  1. مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به کشور اسپانیا چیست؟

تحصیل با کیفیت بالا در دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، شرایط پذیرش نسبتا آسان دانشگاه‌ها در رشته‌های پزشکی، هزینه زندگی و تحصیل مناسب، امکان اشتغال به کار پاره وقت در دوره دانشجویی و شانس اشتغال و دریافت اقامت دائم کشور اسپانیا پس از فارغ‌التحصیلی از جمله مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا هستند.

  1. هزینه زندگی و تحصیل در کشور اسپانیا چقدر است؟

هزینه ماهانه زندگی دانشجویی در اسپانیا ماهانه در حدود ۶۱۰ یورو است. شهریه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نیز به طور میانگین ۱۰۰۰ یورو برای هر ترم است.

  1. مهم‌ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به اسپانیا چیست؟

اخذ پذیرش از یکی از مدارس یا دانشگاه‌های این کشور و داشتن تمکن مالی مهم‌ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور اسپانیا را تشکیل می‌دهد.

  1. تحصیل در مدارس اسپانیا چند ساله است؟

تحصیل در مدارس اسپانیا در مقطع ابتدایی و دبیرستان ۱۰ سال به طول می‌انجامد.

  1. مهم‌ترین شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های اسپانیا چیست؟

داشتن مدرک دیپلم و قبولی در آزمون ورودی مهم‌ترین شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های اسپانیا هستند.

  1. آیا برای تحصیل در رشته‌های پزشکی اسپانیا شرط معدل وجود دارد؟

خیر. شرط معدل و شراط سنی از جمله شرایط لازم برای تحصیل در رشته‌های پزشکی اسپانیا نیست.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا