021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (2 امتیاز)

قبولی تضمینی پزشکی در اروپا

قبولی تضمینی پزشکی

فهرست مطالب

قبولی تضمینی پزشکی در اروپا در گرو داشتن اطلاعات کافی از شیوه مهاجرت تحصیلی، نحوه پذیرش دانشگاه های پزشکی اروپا، اطلاع از منابع آزمون های ورودی، شهریه های دانشگاهی، هزینه های زندگی در اروپا و …  است. مهم ترین موضوعی که ذهن هر مخاطب را می تواند به چالش بکشد، سیستم پذیرش و ورود به دانشگاه های اروپا به منظور تحصیل پزشکی است.

در پاسخ به این موضوع باید بگوییم که هر دانشگاه اروپایی وابسته به فاکتور های مختلف ممکن است آزمون های مخصوص به خود را به صورت حضوری، مجازی، مصاحبه و … داشته باشد. اما آزمون IMAT ایتالیا و آزمون YOS در ترکیه دو آزمون ورودی دانشگاه های معتبری هستند که هر سال در زمان مشخصی در برخی از کشورهای جهان برگزار می شوند.

در رقابت آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اروپا می تواند در صورت کسب نمره قابل توجه قبولی پزشکی در اروپا را تضمین می کند. برای آگاهی از شرایط قبولی تضمینی پزشکی در اروپا توصیه می کنیم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قبولی تضمینی پزشکی اروپا

شرایط پذیرش پزشکی دانشگاه های اروپا

آزمون های ورودی هر دانشگاه اروپایی تعیین کننده سطح سواد و شایستگی شخص در جهت تحصیل پزشکی در اروپا است، این آزمون های ورودی به صورت تست باشند یا مصاحبه، حضوری باشند یا غیر حضوری، آزمون IMAT ایتالیا باشند یا آزمون ورودی مخصوص دانشگاه ها و کشورهای دیگر، نخستین نکته ای که در تمام آن ها ثابت است، تسلط کامل داوطلبان علاهق مند به تحصیل پزشکی به دروس تخصصی علوم پایه پزشکی از جمله زیست شناسی، شیمی، زبان انگلیسی، آناتومی، فیزیولوژی و … است.

با توجه به شرایط سخت کنکور تجربی در کشور ایران این طبیعی است که دانش آموزان علاقه مند به این رشته برای رسیدن به آرزوی دیرینه خود گزینه مهاجرت تحصیلی را انتخاب کنند. اما عدم آگاهی از نحوه پذیرش، نداشتن منابع مناسب و … دلایلی هستند که داوطلب را دچار تردید می کنند. برای اطلاع و آگاهی از نحوه تحصیل پزشکی در اروپا می توانید از تیم مشاوره ما به صورت کاملا رایگان کمک بخواهید.

لازمه تحصیل پزشکی در اروپا یافتن راه تضمینی آن است، از این رو مناسب ترین راه قبولی تضمینی پزشکی در اروپا  ثبت نام داوطلب در دوره یک ساله پریمدیکال یا فاندیشن است. در دوره یک ساله کالج  داوطلب تحصیل پزشکی با برنامه ریزی و تحت تعلیم بهترین اساتید تخصصی در آزمون های متعدد ارزیابی می شود و در نهایت پس از پایان دوره می تواند با توجه به نمرات ثبت شده جایگاه خود را تعیین کند.تجربه نشان داده بیش از 95 درصد دانش آموزانی که در دوره آمادگی آزمون پزشکی اروپا یا پریمدیکال شرکت کرده اند، در آزمون های ورودی دانشگاه ها پذیرفته شده اند.

دانشگاه های پزشکی اروپا

پیشنهاد ویژه آریا دانش جهت قبولی تضمینی پزشکی در اروپا

داشتن یک رفرنس یا منابع جامع یا کامل می تواند بخشی از قبولی تضمینی پزشکی در اروپا را تامین کند. برنامه ریزی مشخص، آگاهی از نمونه سوالات، گذراندن دوره های آموزشی معتبر، منابع جامع و کامل و … نقش مثبتی بر قبولی تضمینی پزشکی در اروپا دارد. گرچه قبولی تضمینی پزشکی در اروپا نیاز به مدرک معتبر زبان ندارد، اما تسلط به زبان انگلیسی و فهم زبان بین المللی توسط داوطلب به منظور قبولی در مصاحبه و رفع نیاز های روز مره آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

لازمه قبولی و تحصیل پزشکی در اروپا آشنایی با منابع آزمون های ورودی پزشکی اروپا و تسلط بر مصاحبه شفاهی است، استفاده از پکیج آموزشی یونی مد می تواند به علاقه مندان مهاجرت تحصیلی کمک شایانی کند. پکیج آموزشی یونی مد شامل کتاب های تالیف شده به زبان انگلیسی با موضوعاتی نظیر زیست شناسی سلولی و مولکولی، شیمی عمومی، آناتومی، فیزیولوژی انسانی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی، سوالات مصاحبه پزشکی و … است.

نحوه بیان روان کتاب ها، پوشش دهی تقریبی تمامی مطالب آزمون های ورودی دانشگاه های اروپایی، تالیف کتاب ها توسط اساتید بین المللی از دیگر مزایای پکیج آموزشی یونی مد است. اما خبر خوب برای مخاطبان آریا دانش این است که علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی می توانند  با تخفیف 20 درصدی به طور کامل این پکیج آموزشی را دریافت کنند و راه را برای قبولی تضمینی پزشکی در اروپا هموار کنند.

دانشگاه های پزشکی اروپا

تحصیل پزشکی در اروپا می تواند برای برخی از داوطلبان مهاجرت تحصیلی تصمیمی پر خطر و پر از استرس باشد. نمرات آزمون، قبولی در مصاحبه شفاهی، برنامه ریزی، تجربه سفر به کشوری دیگر، دوری از زادگاه و … این مسیر را چالش برانگیز تر می کند. اما تحصیل پزشکی در اروپا شاید مناسب ترین و ایده آل ترین تصمیم برای داوطلبان مهاجرت تحصیلی در شرایط کنونی باشد.

قبولی تضمینی پزشکی در اروپا

پذیرش و تحصیل پزشکی در سراسر جهان متفاوت است. اما نقطه مشترک برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور این موضوع است، که دانشگاه مورد هدف داوطلب علاوه بر اعتبار بالای علمی در سطح جهان از امکانات آموزشی و رفاهی خوبی برخوردار باشد. اروپا دارای دانشگاه های معتبر بسیار زیادی به منظور تحصیل پزشکی است، که در ادامه به بررسی تعداد محدودی از پرطرفدار ترین کشور های دانشجو پسند می پردازیم:

1- کشور ایتالیا

علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی می توانند با اندکی تلاش و پشتکار آماده تحصیل پزشکی در ایتالیا شوند. اغلب دانشگاه های این کشور نظیر دانشگاه تورورگاتا، دانشگاه ساپینزا رم و … پزشکی را به زبان انگلیسی به دانشجویان خود آموزش می دهند. اما شرط قبولی تضمینی پزشکی در اروپا و کشور ایتالیا شرکت و پذیرش در آزمون IMAT ایتالیا است.

2- کشور ترکیه

ترکیه به علت نزدیکی خود با کشور ایران، نزدیکی زبان مردم کشور ترکیه با ترک زبان و کرد زبانان کشورمان و تشابه فرهنگی ترکیه با ایران گزینه قابل تاملی برای علاقه مندان به تحصیل پزشکی در اروپا است. اغلب دانشگاه های دانشگاه های ترکیه نظیر دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه آنکارا از امکانات بسیار مطلوبی به جهت تحصیل پزشکی در اروپا برخوردار هستند. روابط بین المللی کشور ترکیه باعث شده است، که این کشور از شرایط بورسیه بسیار عالی برخوردار باشد.

شهریه تحصیل پزشکی در ترکیه و هزینه زندگی در این کشور بسیار مناسب تر از سایر کشور های اروپایی است. ضمن اینکه مدرک پزشکی این کشور از اعتبار بالایی در سراسر جهان برخوردار است. تمامی فاکتور های ذکر شده سبب شده تا دانشجویان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور، ترکیه را به چشم یک گزینه مهم نگاه کنند.

3- کشور چک

جمهوری چک از دیگر کشور های اروپایی است، که می توان گفت با اندکی مطالعه و انتخاب درست می تواند یکی از مکان های مناسب به جهت قبولی تضمینی پزشکی در اروپا و تحصیل پزشکی در اروپا باشد. این کشور علاوه بر سطح علمی بسیار بالای خود از شهریه پزشکی بسیار مطلوبی برخوردار است. از جمله دانشگاه های معتبر این کشور که هر ساله میزبان تعداد زیادی دانشجوی بین المللی پزشکی است، می توان به دانشگاه ماساریک چک اشاره کرد.

4- کشور لهستان

دانشگاه های معتبر لهستان علاوه بر فراهم کردن امکانات آموزشی عالی به جهت تحصیل پزشکی در اروپا، بستر مناسبی را به جهت افزایش پژوهش و سخنوری دانشجو بین المللی فراهم می کند. اغلب دانشگاه های این کشور نظیر دانشگاه لودز و دانشگاه یاگلونیا از اعتبار بسیار بالایی در سطح جهان برخوردار هستند و گزینه های خوبی جهت قبولی تضمینی پزشکی در اروپا هستند.

مدارک لازم به جهت قبولی تضمینی پزشکی در اروپا

لحظه ای که تصمیم به مهاجرت تحصیلی گرفتید تا زمانی که اقدام به تحصیل پزشکی در اروپا می کنید، باید بدانید که مسیر سخت اما شیرینی را انتخاب کرده اید، زیرا به طور حتم شما باید ساعت ها زیادی به منظور تحصیل، دوری از زادگاه و … را تحمل کنید اما زمانی که به پایان این مسیر فکر می کنید واقعا ارزشمند است! زیرا پزشکی یکی از پر طرفدار ترین و پردرآمدترین رشته های جهان به شمار می رود.

تحصیل پزشکی در اروپا علاوه بر افزایش سطح علمی شخص موجب افزایش اعتماد به نفس هر فرد می شود. اقدام به تحصیل پزشکی در اروپا کار سطحی و ساده ای نیست، پس باید عمیق و هوشمندانه بیندیشید. در جدول زیر سعی شده مدارک لازم به جهت قبولی تضمینی پزشکی در اروپا آورده شود.

تحصیل پزشکی در اروپا
ردیف عنوان توضیح
1 آزمون پذیرش و قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه دانشگاه مربوطه
2 انگیزه نامه شخص باید هدف و انگیزه خود را به جهت مهاجرت تحصیلی و انتخاب دانشگاه و رشته بیان کند.
3 پاسپورت اسکن پاسپورت معتبر
4 عکس یک قطعه عکس واضح شخص در ابعاد سه در پنج با فرمت pdf
5 مدارک پایان دوره پیش دانشگاهی این مدرک در اغلب دانشگاه های اروپا حائز اهمیت است.
6 اطلاعات شخصی بیوگرافی کامل شامل نام پدر، زادگاه و …
7 ریز نمرات دوره سه ساله دبیرستان زیر نمرات دوره دبیرستان ترجمه شده به زبان انگلیسی از مدارک لازم به جهت تحصیل در اروپا
8 اطلاعات کلی ایمیل، آدرس محل زندگی، کد پستی و …

فراموش نکنید، برای مهاجرت تحصیلی همواره کشور و دانشگاهی را انتخاب کنید که از همه لحاظ سازگار با روحیات شما باشد. هم چنین از بالاترین رتبه و اعتبار دانشگاهی در سراسر قاره اروپا برخوردار باشد. لطفا قبل از مهاجرت تحصیلی در مورد شهریه تحصیل پزشکی در اروپا و هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی تحقیق کنید.

کشورهایی نظیر ایتالیا و لهستان از جمله کشور های جذاب و دانشجو پسند جهان هستند که به علت سطح علمی بالا خود، اعتبار بالای دانشگاه های جای داده در خود، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، ظرفیت مناسب پزشکی، آموزش دروس پزشکی توسط اساتید بین الملل، امکانات آموزشی بسیار عالی، شهریه پزشکی مقرون به صرفه، هزینه زندگی متناسب، امکان کار دانشجو، امکان اسکان دانشجو در خوابگاه، جاذبه های گردشگری عالی و … هر ساله میزبان دانشجو های زیادی از سراسر جهان هستند.

تحصیل در اروپا

شرایط لازم پذیرش پزشکی برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه های پزشکی اروپا وابسته به منطقه قرار گیری دانشگاه و مدرک مد نظر شخص دارای شرایط مخصوص به خود هستند. برای اطلاع بیشتر از شرایط هر دانشگاه می توانید به قسمت معرفی دانشگاه های پزشکی اروپا  و یا به وبسایت دانشگاه مربوط مراجعه کنید. دانشگاه های پزشکی اروپا با توجه به بودجه عمومی و وضعیت خود  شهریه دانشجویان را بر اساس دو دسته “بین المللی اروپایی” و “بین المللی خارجی” دسته بندی می کنند.

کشور های عضو اتحادیه اروپا به دانشجویان بین المللی خارجی خود این را فرصت می دهند، تا وابسته به شرایط خود اقدام به تحصیل پزشکی در اروپا کنند، داوطلب مهاجرت تحصیلی  مشروط بر پذیرش در آزمون ورودی دانشگاه مربوطه، رابطه بین المللی ایده آل دو کشور مبدا و مقصد، سطح علمی قوی و … می تواند قبولی تضمینی پزشکی در اروپا را تجربه کند.

از جمله مزایای تحصیل پزشکی در اروپا می توان به این نکته اشاره کرد، که تحصیل در این قاره علاوه بر امکانات آموزشی قوی، شرایط بورسیه تحصیلی بسیار خوبی را برای دانشجویان بین المللی خود فراهم می کند.دانشجوی بین الملل پس از  فارغ التحصیلی و اخذ مدرک پزشکی خود می تواند در جای جای قاره سبز مشغول به کار شود. چرا که اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه های اروپا دارای اعتبار بسیار بالایی در سطح جهان برخوردار است.

جمع بندی

داشتن یک برنامه ریزی هدفمند برای تحصیل پزشکی در اروپا می تواند کاری مشکل و تا حدی دلهره آور باشد. برای قبولی تضمینی پزشکی در اروپا در وهله اول شخص نیاز به یک مشاوره کلی و سنجش سطح تحصیلی دارد تا بتواند درست ترین مسیر مهاجرت تحصیلی را انتخاب کند.

مسیر و قبولی تضمینی پزشکی در اروپا کاملا رقابتی است، چرا که سالانه هزاران دانشجو از سراسر جهان برای یک صندلی پزشکی با هم رقابت می کنند، اما این پایان راه نیست، شما هم می توانید رویای خود را زندگی کنید، برای این کار تنها کافیست که فرم ارزیابی پذیرش تحصیلی را پر کنید. شرکت در دوره های آموزشی آمادگی ازمون های ورودی پزشکی اروپا و عمچنین استفاده از کتاب های آموزشی مناسب می تواند گزینه های خوبی برای قبولی تضمینی پزشکی در اروپا باشد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا