021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.9/5 - (12 امتیاز)

تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان

فهرست مطالب

تحصیل پزشکی در لهستان

لهستان (POLAND) به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب برای داوطلبان مهاجرت تحصیلی و دانشجویان علاقه مند به تحصیل پزشکی در لسهتان است. کشور لهستان در واقع  یکی از اولین تاسیس کننده های دانشگاه های جهان است. این کشور یکی از با نفوذ ترین و بهترین پزشکان سطح جهان را دامان دانشگاه های خود پرورش داده است.

از جمله مشهورترین دانشجویان دانشگاه های پزشکی در لهستان می توان به ماری کوری اشاره کرد، که نه تنها جایزه نوبل فیزیک را به دلیل مشارکت در کشف اثرات رادیواکتیویته در پزشکی دریافت کرد، بلکه برنده جایزه نوبل شیمی نیز شد. از دیگر شگفتی های علمی برجسته لهستان می توان به تیم جراحی لهستان در سال 2013 اشاره کرد، این تیم پزشکی علمی در سال 2013 موفق به پیوند کامل صورت بر روی بیمار شدند.

تحصیل در رشته پزشکی در لهستان

از جمله مزایای تحصیل پزشکی در لهستان می توان به این نکته اشاره کرد، که مدرک گرفته شده توسط فارغ التحصیل این رشته در سراسر اتحادیه اروپا و حتی ایالت متحده آمریکا اعتبار دارد. دانشگاه های پزشکی به وفور در لهستان یافت می شود، که این رشته را به زبان انگلیسی به دانشجویان خود می آموزند. امروزه بسیاری از دانشجویان بین المللی به قصد مهاجرت تحصیلی از سراسر جهان به لهستان می روند تا از مزیای این دانشگاه ها بهره مند شوند. طبق آخرین آمار در حال حاضر، بیش از 8000 دانشجوی خارجی مشغول تحصیل در رشته پزشکی در لهستان هستند.

از نظر تعداد دانشجویان بین المللی در حال تحصیل پزشکی در لهستان به ترتیب پس از انگلستان، فرانسه و آلمان، لهستان جایگاه چهارم تحصیل پزشکی در اروپا را دارد. این کشور با زیرساخت های مدرن و سطح بالای آموزش، به عنوان یکی از بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی برای علاقه مندان به تحصیل پزشکی در اروپا تبدیل شده است.

بهترین دانشگاه های پزشکی در لهستان

1- دانشگاه پزشکی لودز لهستان

دانشگاه پزشکی لودز (MUL) یکی از بزرگترین دانشگاه های دولتی  پزشکی در لهستان است، که با هدف انجام فعالیت های تحقیقاتی و علمی، آموزش دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی، ارائه تحصیلات تکمیلی و … از سال 1945 شروع به کار کرد.

آموزش پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه لودز از  سال 2003 یا 2004 آغاز شد. در حال حاضر بیش از 770 دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در برنامه های 6 ساله MD ، Advanced MD شرکت می کنند و بیش از 450 نفر در حال حاضر فارغ التحصیل شده اند. از جمله مزایای این رشته در دانشگاه لودز می توان به آموزش بالینی در سه بیمارستان، سابقه هفتاد ساله پزشکی دانشگاه، کیفیت برتر آموزش و تحصیل پزشکی در اروپا، تحصیل پزشکی در لهستان با هزینه معقول و … اشاره کرد.

دانشگاه های لهستان

2- دانشگاه پومرنیا لهستان

دانشگاه پزشکی پومرنیا (PMU) در سال 1948 در لهستان تأسیس شد. در حال حاضر حدود 3000 دانشجو در دانشگاه پومرنیا لهستان در حال تحصیل هستند. از سال 1996 این دانشگاه اقدام به تدریس پزشکی به زبان انگلیسی کرد. هر ساله 100 صندلی در این دانشگاه در انتظار داوطلبان بین المللی تحصیل پزشکی در لهستان است.

لیست دانشگاه های پزشکی در لهستان به جهت مهاجرت تحصیلی 2020

ردیف نام دانشگاه QS محل دانشگاه
1 Jagiellonian University 338 کراکوف
2 University of Warsaw 349 ورشو
3 Adam Mickiewicz University Poznan (UAM) 801 پوزنان

دانشگاه های پزشکی لهستان

شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی لهستان

شرایط مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته پزشکی در لهستان معمولا آسان است. معمولا اغلب دانشگاه های پزشکی لهستان این کشور از طریق مصاحبه Skype از ماه فوریه از دانشجویان خود استقبال می کنند.متقاضیان این رشته باید طبق دستورالعمل با پر کردن فرم درخواست، به صورت آنلاین ثبت نام کنند. متقاضیان حساب شخصی خود را در سیستم آنلاین و با ایمیل دریافت می کنند.

در مصاحبه Skype از داوطلب تحصیل در رشته پزشکی در لهستان سوالاتی از دروس شیمی، زیست شناسی، فیزیک، ریاضی و … به زبان انگلیسی پرسیده می شود. نمره قبولی در این مصاحبه باید نمره قابل توجهی باشد. این مصاحبه معمولا در ماه های آوریل، جولای و آگوست برگزار می شود.

متقاضیانی که مراحل پذیرش را با موفقیت پشت سر می گذارند، درصورتی که معیارهای پذیرش را کسب کنند، در آزمون ورودی اسکایپ قبول شوند و نامه پذیرش رسمی را به منظور مهاجرت تحصیلی دریافت کنند.گرچه ممکن است، دانشگاه های پزشکی لهستان آزمون ورودی مخصوص به خود را داشته باشد، اما به طور کلی اغلب آن ها از طریق Skype با داوطلب تحصیل پزشکی در لهستان در ارتباط هستند.

پیشنهاد تضمینی آریا دانش جهت تحصیل پزشکی در لهستان

لازمه مهاجرت تحصیلی به قصد تحصیل پزشکی در اروپا بویژه تحصیل پزشکی در لهستان داشتن دانش کافی و سطح عالی زبان انگلیسی است. علاقه مندان به تحصیل پزشکی در لهستان می توانند با تحصیل یک ساله در کالج پزشکی با برنامه ریزی کامل و با هدف مشخص، خود را برای تحصیل پزشکی در اروپا آماده کنند.

عدم شرکت و عدم حضور در کالج پایان راه نیست، مخاطبانی که نمی توانند در دوره یک ساله کالج شرکت کنند، می توانند از طریق کتاب ها و پکیج آموزشی یونی مد به اهداف خود برسند. کتاب های یونی مد شامل منبع غنی و جامع نمونه سوالات آزمون ورودی پزشکی دانشگاه های اروپا است.

هزینه زندگی در لهستان

بازه هزینه تحصیل پزشکی در لهستان

با توجه به در نظر گرفتن اینکه هر ساله دانشگاه ها دارای افزایش قیمت شهریه هستند و هزینه تحصیل پزشکی در لهستان متغیر است، بازه شهریه این رشته به شرح زیر است.هزینه تحصیل پزشکی در لهستان  و شهریه دوره پزشکی 6 ساله سال اول تحصیل پزشکی در لهستان حدود 12 هزار یورو و از سال دوم حدود 11 هزار یورو است. در واقع هر دانشجو پزشکی در لهستان در هر ترم 5600 یورو است.

در برخی از دانشگاه های پزشکی لهستان، پزشکی در دوره 4 ساله به دانشجویان پزشکی تدریس می شود. هزینه ترم اول پزشکی 4 ساله در این دانشگاه ها 13200 یورو و از سال دوم 13000 یورو است. به طور کلی دانشجو پزشکی 4 ساله در هر ترم باید 6600 یورو بپردازد.

پزشکی لهستان

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های پزشکی لهستان

شرایط بورسیه تحصیل پزشکی در لهستان با توجه به شرایط دانشگاه ها متغیر است. اما به طور کلی بورسیه در این کشور شامل موارد زیر است:

بورسیه تحصیلی دولتی لهستان: هدف از این بورسیه کمک به دانش آموزانی است، که شرایط مالی بدی دارند اما علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور هستند.

بورسیه تحصیلی دیوید ال بورن: این بورسیه تحصیلی فضایی کاملا رقابتی را در میان دانشجویان ایجاد می کند. در طی این دوره رقابتی مبلغی به دانشجویان مشمول بورسیه اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس: این بورسیه در میان چندین کشور که از رابطه بین المللی خوبی برخوردار هستند، وجود دارد. بر طبق این بورسیه در میان چندین کشور دانشجویان بین الملل می توانند از شرایط بورسیه تحصیلی استفاده نمایند. بورسیه تحصیلی در دانشگاه مختلف لهستان دارای شرایط و مزایای مخصوص است، اما در هر صورت بورسیه تحصیلی همواره مشمول دانشجویانی می شود، که از سواد و دانش علمی بالایی برخوردار باشند.

شرایط زندگی در کشور لهستان

لهستان دارای دانشگاه های زیادی است، که هر ساله  میزبان تعداد زیادی دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. تعداد بالای دانشجویان این کشور سبب شده تا از لهستان با عنوان کشوری دانش آموز پسند یاد شود. لهستان کشوری جذاب و زیبا با انواع جشنواره های بین المللی عکاسی، جشنواره هنر نور، جشنواره طراحی و … است. تلفیق فرهنگ و صنعت عمیق لهستان این کشور جذابیتش را چندین برابر کرده است.

شهر لودز لهستان از جمله سرسبز ترین شهر های  این کشور محسوب می شود، که هر ساله گردشگران جهانی زیادی متقاضی دیدن آن هستند.وجود بزرگترین مرکز خرید، طولانی ترین تفرجگاه ها و … امکان زندگی و تحصیل پزشکی در لهستان را برای دانشجویان لذت بخش تر کرده است.

پزشکی در لهستان

هزینه زندگی در کشور لهستان

در این کشور معمولا به دانشجویان بین المللی خوابگاه تعلق می گیرد، اما افرادی هستند که علاقه مند به اسکان دائم در آپارتمان خصوصی هستند. هزینه زندگی در لهستان همواره بستگی به سبک زندگی دانشجو دارد، اما به طور کلی اجاره بها محل زندگی در لهستان وابسته به محل زندگی در لهستان 1500 زلوتی الی 2000 زلوتی معادل 334 یورو الی 446 است.

هزینه مواد غذایی وابسته به اینکه آشپز خود شخص باشد 600 زلوتی معادل 133 یورو است. حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی  250 زلوتی معادل 55 یورو است. اگر بخواهیم به صورت دقیق بگوییم، برای داشتن یک زندگی کاملاً راحت و مستقل در لهستان شخص باید 800-850 یورو در ماه درآمد داشته باشد. اغلب دانشجویان بین المللی لهستان در این کشور اجازه کار دارند، پس دانشجو می تواند در صورت اشتغال در این کشور یک زندگی مستقل را تجربه کند.

جمع بندی

کشور لهستان یکی از گزینه های بسیار عالی و ایده آل به جهت مهاجرت تحصیلی و تحصیل پزشکی در اروپا است. تیم مشاوره ای و خدماتی آریا دانش هر ساله به ده ها دانشجو علاقه مند به مهاجرت تحصیلی کمک می کند، تا برای رسیدن به اهداف خود در خارج از کشور برنامه ریزی کنند. تیم حرفه ای مشاوره آریا دانش به صورت رایگان به دانش آموزان علاقه مند به تحصیل پزشکی در اروپا مسیر درست را نشان می دهد.

این وظیفه ماست، که دانش آموزان ما برای تحصیل پزشکی در اروپا حس امنیت، راحتی و آموزش عالی را تجربه کنند. داوطلبان مهاجرت تحصیلی می توانند هم اکنون با تکمیل فرم ارزیابی پذیرش تحصیلی به کارشناسان تیم آریا دانش در جهت یک مشاوره هدفمند کمک کنند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا