021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (3 امتیاز)

تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

فهرست مطالب

تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

پزشکی اروپا

تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان نیز در کشور و دانشگاه های مختلف امکان پذیر است. البته ممکن شدن این موضوع مستلزم این است که داوطلب مهاجرت تحصیلی، با شناخت کامل کشورها و دانشگاه ها، مناسب ترین گزینه را انتخاب کند. در این مقاله سعی کردیم نام معتبرترین دانشگاه هایی که امکان تحصیل در رشته های پزشکی بدون مدرک زبان را برای دانشجویان بین المللی میسر می کنند را گردآوری کنیم تا دانشجوی علاقه مند به تحصیل پزشکی در اروپا بتواند با بررسی شرایط دانشگاه ها، مناسب ترین گزینه را به منظور هدف خود، قرار دهد.

خوشبختانه امکان تحصیل پزشکی در اغلب دانشگاه های اروپا امکان پذیر است، اما کیفیت و شرایط در کشورهای مختلف و حتی دانشگاه های علوم پزشکی اروپا متفاوت است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید باید بدانید، مدرک دانشگاه های تاسیس شده در کشورهای اتحادیه اروپا و EEA، در همه کشور های جهان شناخته شده است، اما مدارک دانشگاه های پزشکی خارج از اتحادیه اروپا و EEA، در اروپا وسراسر دنیا، از اعتبار چندانی برخوردار نیست.

قبل از مهاجرت تحصیلی به قصد تحصیل پزشکی، باید بدانید در اغلب کشورهای اروپایی، ورود به دانشگاه پزشکی نسبتا آسان است، اما پزشک شدن سخت است. لازمه فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های معتبر اروپا تنها سخت کوشی و اراده دانشجو است و همه این ها فقط و فقط با تلاش مضاعف میسر می شود.

از آنجایی که تمامی دروس پزشکی در اروپا مطابق با علم روز دنیا پیش می رود، پس تحصیل در این رشته را جذاب تر و در عین حال مبهم تر می کند. پس دانشجو باید همواره اشتیاق به یادگیری و کنجکاوی را در ذهن خود بپروراند.

دوره های پزشکی در اروپا، بسته به اینکه متقاضی کدام دانشگاه را انتخاب می کند، متفاوت است. معمولا دانشجوی بین المللی پزشکی در اروپا، در گروه های 10 الی 12 نفره مطالعه خواهند کرد. تسلط به زبان انگلیسی، امکان برقراری ارتباط او را باهم گروهی هایش رقم می زند. گرچه که تحصیل در رشته های پزشکی بدون مدرک زبان در برخی از کشورها نظیر ایتالیا امکان پذیر است، اما امکان صحبت به زبان انگلیسی موجب رفع نیاز های اولیه شخص و ارتباط با دیگران می شود.

معمولا دوره های دانشگاهی ثبت شده توسط فهرست جهانی دانشکده های پزشکی (WDOMS)، شورای پزشکی عمومی (GMC) و شورای دندانپزشکی عمومی (GDC)، نشان می دهد که دانشجویان پس از تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی اجازه دارند به کشور خود بازگردند و کار خود را به عنوان پزشک عمومی آغاز کنند.

در اغلب دانشگاه های انگلستان، دانشجویان در دوره 5 ساله، پزشکی را به پایان می رسانند و سپس باید دو سال در بیمارستان دوره  FY1 و FY2 را به پایان برسانند. یکی از امتیازات اصلی تحصیل در اروپا این است که دانشجو اولین دوره آموزشی خود را به عنوان بخشی از مدرک فارغ التحصیلی خود در دانشکده های پزشکی انجام می دهد.

دوره های آموزشی تحصیل پزشکی در اروپا به شرح زیر است:

دوره آمادگی پزشکی اروپا
ردیف مرحله توضیحات
1 مرحله پیش بالینی این مرحله شامل چهار ترم (دو سال) است و دانشجو را با اصول اصلی علوم زیستی و پزشکی آشنا می کند. این دوره با اولین آزمایش مجوز پزشکی، به پایان می رسد.
2 مرحله بالینی این مرحله اصلی تحصیل شامل شش ترم و حدودا سه سال است، که  متشکل از آموزش سخنرانی، دوره های عملی، کارآموزی، سمینار و… است.
3 مرحله عملی این مرحله شامل یک دوره آموزش بالینی است که در آن دانشجو با جنبه های عملی جراحی، پزشکی داخلی و… آشنا می شود. این مرحله تجربه کاری را برای دانشجوی بین الملل فراهم می کند و از اون یک پزشک حرفه ای می سازد.
4 آزمون دولتی اگر دانشجو قصد ماندن در اروپا را دارد، آخرین مرحله برای تکمیل مدرک پزشکی در اروپا، قبولی در آزمون دولتی است. این آزمون یک تست استاندارد ملی است. دانشجو پس از موفقیت در آزمون و گذراندن معاینه، می تواند برای مجوز پزشکی خود اقدام کند و به عنوان یک پزشک معتبر در اروپا شروع به کار کند.

ممکن است بلافاصله یا مدتی بعد، پزشک عمومی اقدام به ادامه تحصیل کند، که ممکن است پروسه تحصیل او  وابسته به هدفش  پنج تا شش سال باشد.

پیشنهاد ویژه آریا دانش جهت تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

زبان انگلیسی

اگرچه برخی از دانشگاه های اروپایی، تحصیل در رشته های پزشکی بدون مدرک زبان را برای داوطلب مهاجرت تحصیلی میسر می کنند، اما تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان مردم کشور مقصد موجب ارتباط موثر با افراد، رفع نیاز شخص، تسلط بر دروس پزشکی و… می شود.

از آنجایی که تسلط بر زبان انگلیسی، یکی از مهمترین نیاز های هر داوطلب مهاجرت تحصیلی است، آریا دانش از داوطلبان تحصیل پزشکی در اروپا، داوطلبان مدرک تافل و همچنین اشخاصی که به هر دلیلی قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، دعوت به عمل می آورد تا در دوره های زبان انگلیسی و زبان آلمانی شرکت کنند.

حضور دانشجو در این دوره ها علاوه بر افزایش فن بیان، موجب تسلط او به سوالات مصاحبه های حضوری دانشگاه های اروپایی می شود. از دیگر مزایای دوره های فشرده زبان انگلیسی و آلمانی آریا دانش، می توان به این نکته اشاره کرد که افرادی که قصد دارند زبان دوم بیاموزند و یا زبان انگلیسی خود را تقویت کنند نیز می توانند از این دوره ها بهره مند شوند.

لازمه قبولی و تحصیل پزشکی در بسیاری از دانشگاه های پزشکی اروپایی، قبولی در آزمون ورودی پزشکی اروپا است. مجموعه آزمون های ورودی پزشکی اروپا شامل شیمی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک، فیزیولوژی و… می باشد. در واقع، موفقیت در آزمون های ورودی پزشکی اروپا، پذیرش پزشکی دانشجو را در بهترین دانشگاه ها رقم می زند. بسیاری از دانشگاه های پزشکی اروپا جهت پذیرش و قبولی در آزمون نیاز به مدرک زبان انگلیسی ندارند اما متقاضیان باید دانش زبان انگلیسی داشته باشند. شرکت در دوره های آمادگی آزمون ورودی پزشکی اروپا از جمله دوره پری مدیکال یا MFP در تهران می تواند شانس موفقیت در آزمون را بسیار افزایش دهد.

همچنین استفاده از منابع آموزشی استاندارد نیز جهت تحصیل پزشکی در اروپا و موفقیت در آزمون ورودی پزشکی اروپا اهمیت دارد. برای تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان انگلیسی باید دانش دروس تخصصی علوم پایه پزشکی از جمله شیمی، زیست شناسی، مدیکال ترمینولوژی، آناتومی و … وجود داشته باشد. پکیج آموزشی یونی مد می تواند گزینه ای بسیار مناسبی برای داوطلبان مهاجرت تحصیلی و تحصیل پزشکی در اروپا باشد.

لیست دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

باز هم تاکید می کنیم، اگرچه تحصیل پزشکی در برخی از دانشگاه های اروپا بدون مدرک زبان میسر است، اما تسلط به زبان و دانش زبان انگلیسی لازمه موفقیت در آزمون ورودی پزشکی اروپا، ارتباط با دیگران و موفقیت در مصاحبه حضوری ازمون های ورودی می شود. در لیست زیر سعی شده دانشگاه هایی که اخذ مدرک زبان را جزء شرایط فرعی خود قرار داده اند، آورده شود.

نام کشور نام دانشگاه ردیف
ایتالیا دانشگاه تورورگاتا 1
مجارستان دانشگاه سملوایز 2
مجارستان دانشگاه سگد 3
اسلواکی پاول جوزف سافاریک 4

شرایط لازم جهت تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

آزمون ورودی پزشکی اروپا
توضیحات شرایط ردیف
اغلب دانشگاه های اروپایی امکان پذیرش دانشجو را زمانی فراهم می کنند که او دوره 12ساله تحصیلی خود را با موفقیت به اتمام رسانده باشد. اخذ مدرک پیش دانشگاهی یا 12 ساله تحصیلی 1
شرط معدل خاصی در دانشگاه ها قید نشده است. اما بهتر است، داوطلب تحصیلی دارای مدرک دیپلم 15 به بالا باشد. شرایط معدل 2
انگیزه نامه مهم ترین عامل پذیرش دانشجو است. انگیزه نامه بیانگر هدف تحصیلی دانشجو است. انگیزه نامه 3
اغلب دانشگاه هایی که تحصیل در رشته های پزشکی را بدون مدرک زبان میسر می کنند، دارای آزمون ورودی مخصوص به خود هستند. آزمون ورودی 4
گرچه بازه سنی، چندان در پذیرش لحاظ نمی شود، اما بهترین زمان برای تحصیل پزشکی بازه سنی 18 الی 25 سال است. بازه سنی 5
انجام آزمایش و معایناتی که نشان دهد، داوطلب مهاجرت تحصیلی دارای شرایط جسمی و روحی نرمال است. برگه سلامت 6
همراه داشتن مدارکی به عنوان اجازه سفر به اتحادیه اروپا گذرنامه و ویزا 7

شرایط گفته شده در جدول بالا به صورت کلی است، چرا که هر دانشگاه اروپایی دارای شرایط مخصوص به خود است، بهتر است برای اطلاع بیشتر از دانشگاه مقصد خود، به قسمت بایگانی دانشگاه های پزشکی اروپا و یا از طریق مشاوره رایگان، اطلاعات لازم به جهت شرایط تحصیل در رشته های پزشکی بدون مدرک زبان را به دست آورد.

8 دلیل برای تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

مهاجرت تحصیلی

دلایل زیادی وجود دارد که داوطلب مهاجرت، تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان را انتخاب کند که نخستین علت آن امکانات آموزشی ایده آل در مقابل شهریه مقرون به صرفه است. در ادامه بیشتر در مورد مزایای تحصیل پزشکی در اروپا صحبت می کنیم.

 

  • مدرک پزشکی که توسط دانشجو پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اروپا دریافت می شود، از نظر شورای پزشکی عمومی، شورای عمومی دندانپزشکی، سازمان بهداشت جهانی و… کاملا معتبر است. این موضوع به دانشجو این امکان را می دهد که در سراسر جهان به عنوان یک پزشک معتبر مشغول به کار شود.

 

  • بیش از 40 کشور در اروپا وجود دارد، از این رو صد ها دانشکده پزشکی در اروپا در دسترس است. امروزه کمتر دانشگاهی در اروپا وجود دارد که برنامه آموزشی برای دانشجویان بین المللی خود نداشته باشد. این موضوع به این معنی است که داوطلب در انتخاب مقصد تحصیلی مورد نظر خود برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از آزادی کامل برخوردار است.

 

  • داشتن گزینه های فراوان برای تحصیل پزشکی در اروپا بیانگر این است، که رقابت کمتری برای تحصیل پزشکی در اروپا وجود دارد.

 

  • برای تحصیل پزشکی در بحث بین المللی داوطلب می تواند وابسته به سطح سواد و دانش خود، تعداد نامحدودی دانشگاه پزشکی را به عنوان هدف قرار دهد.

 

  • برای تحصیل پزشکی در اروپا در اغلب دانشگاه های اروپا، هیچ آزمون پیچیده ای وجود ندارد، بلکه برای تحصیل در اغلب دانشگاه های قاره سبز تنها داشتن انگیزه نامه، پذیرش در آزمون یا مصاحبه حضوری کفایت می کند.

 

  • در بسیاری از دانشگاه های اروپا می توان بدون دردسر کنکور پزشکی را با شهریه ای مقرون به صرفه خواند.

 

  • هزینه های تحصیل در اکثر کشورهای اروپایی به ویژه کشور های دانشجو پسند از قبیل ایتالیا، مجارستان و… بسیار کم است. اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم هزینه زندگی و تحصیل در کشور ایتالیا بسیار کمتر از کشور هایی نظیر کانادا و آمریکا است.

 

  • امکانات پزشکی مدرن و فناوری پیشرفته اروپا، کتابخانه های غنی از اطلاعات اسرار آمیز، آزمایشگاه های کاملاً مجهز به امور آموزشی و بیمارستان های دانشگاهی، از دیگر مزایای تحصیل پزشکی در اروپا است.

جمع بندی

به طور حتم شما اولین و آخرین نفری نیستید که قصد تحصیل پزشکی در اروپا را دارید؛ بلکه دانش آموزان زیادی جای شما بوده اند و خواهند بود. دانشجویان بین المللی پزشکی که می خواستند در کشور خود پزشکی بخوانند، اما شرایط و جو رقابتی در کشور، آن ها را از رسیدن به رویاهایشان باز داشت. بنابراین آنها برای تحقق رویاهای خود تحصیل در رشته پزشکی بدون مدرک زبان را به عنوان هدف انتخاب کردند.

شما هم می توانید با یک تصمیم و تغییر بزرگ در زندگی خود رویاهایتان را دنبال کنید، تنها کافیست که خودتان بخواهید و با تکمیل فرم ارزیابی پذیرش تحصیلی آریا دانش، جایگاه خود را در سال بعد تعیین کنید.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا