021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.9/5 - (10 امتیاز)

تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

فهرست مطالب

تحصیل در چک

تحصیلات و تحقیقات در جمهوری چک از سابقه طولانی برخوردار است. در سال 1348 دانشگاه چارلز در پراگ تاسیس شد و به قدیمی ترین دانشگاه در اروپای مرکزی مشهور شد. امروزه، دانشگاه چارلز که امکان تحصیل دندانپزشکی در چک را برای داوطلبان مهاجرت تحصیلی فراهم می کند، در رتبه بندی 291 QS World Rankings قرار دارد و پس از آن هفت دانشگاه دیگر چک در جایگاه 1000 برتر جهان قرار دارند. برنامه های کارشناسی در کشور چک معمولاً 3 الی 4 سال طول می کشد. برنامه کارشناسی اولین سطح آموزش عالی را تشکیل می دهد. شرط اساسی برای ثبت نام در دوره کارشناسی، پایان موفقیت آمیز تحصیلات متوسطه است.

امروزه برنامه آموزشی غنی و ایده آل چک سبب شده تا دانش آموزان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل دندانپزشکی چک به این کشور مهاجرت کنند. دانشگاه های چک تقریباً دارای بیش از  300 هزار دانشجو است که بالغ بر 40 هزار نفر از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. به طور کلی سیستم دانشگاه های چک با تأکید بر کیفیت آموزش تحصیلی، تنوع رشته و … سال های زیادی است که در اروپا استوار است.

تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

حرفه دندانپزشکی یکی از با ارزش ترین دارایی های یک جامعه است، بنابراین تعجب آور نیست که اخذ مدرک دندانپزشکی کمی طولانی، سخت و دارای مسیری رقابتی باشد. زمانی که تحصیل دندانپزشکی در چک را انتخاب می کنید در واقع شما یکی از چالش برانگیز ترین مسیر های تحصیلی و شغلی را برگزیده اید. با این حال تلاش و سخت کوشی شما در این مسیر می تواند لبخند را به افراد زیادی هدیه دهد و این واقعا ارزشمند است.

دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل دندانپزشکی در چک یاد می گیرند که چگونه می توان به سلامت دهان و دندان افراد کمک کرد و یا در تلاش اند که بفهمند چگونه می توان با جراحی ناحیه فک و ارتودنسی دوباره اعتماد به نفس را در شخصی زنده کرد؟ پس تحصیل دندانپزشکی در چک چندان آسان نیست چرا که شما علاوه بر فراگیری تمام علوم دندانپزشکی باید نسبت به آموزش  مهارت های اجتماعی هم کنجکاو باشید.

دانشگاه ماساریک واقع در برنو، دومین شهر بزرگ چک و مرکز آموزشی جمهوری چک یکی از دانشگاه های با شکوه این کشور است، که هر ساله علاقه مندان به دندانپزشکی چک را به خود جذب می کند. در دهه اخیر ماساریک به عنوان یکی از مدرن ترین دانشگاه هایی که نیاز دانشجو بین المللی را برآورده می کند شناخته شده است. به طور کلی داوطلبان مهاجرت تحصیلی به مقصد جمهوری چک برای تحصیل باید مراحل زیر را پس از پذیرش در رشته دندانپزشکی طی کنند.

تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

به طور خلاصه در دو سال اول مطالعات و تحصیل دندانپزشکی در چک شامل دوره های طولانی مدت دندانپزشکی پیش بالینی، ژلاتولوژی، فناوری پروتز- مواد، دندانپزشکی پیشگیری، همراه با دوره های نظری پزشکی عمومی فیزیک پزشکی و انفورماتیک، زیست شناسی، شیمی پزشکی، بیوشیمی، آناتومی، بافت شناسی، فیزیولوژی  و … است.

تمامی آموزش ها در دو سال اول به صورت سخنرانی، عملی و سمینار انجام می شود. موارد کاربردی در دوره های دندانپزشکی در گروه دندانپزشکی با استفاده از کمک های مدرن – شبیه ساز انجام می شود. دندانپزشکی پیش بالینی با معاینه در ترم 3 به پایان می رسد. سال سوم مطالعات شامل دوره های پیش بالینی پزشکی عمومی است. این دروس شامل آناتومی پاتولوژیک، فیزیولوژی پاتولوژیک، معاینه بالینی در پزشکی داخلی و جراحی و … است. در سال های چهارم و پنجم برنامه آموزش تحصیل دندانپزشکی در چک تدریس دروس تا حد قابل توجهی کاهش می یابد و دانشجو اغلب وقت خود را صرف کسب تجربه، نحوه سخنرانی و فن بیان و … می کند.

شرایط و مدارک تحصیل دندانپزشکی در چک

پس از تعیین هدف و انتخاب یک برنامه تحصیلی مناسب، باید بخش زیادی از زمان خود را صرف یادگیری زبان انگلیسی و بخشی از اصطلاحات زبان چکی کنید. جدول پیش رو شامل تمام شرایط و مدارکی است که داوطلب مهاجرت تحصیلی برای تحصیل دندانپزشکی در چک باید داشته باشد.

ردیف عنوان توضیحات
1 اخذ مدرک تحصیلی دیپلم ارائه مدرکی تحت عنوان قبولی و پایان دوره دبیرستان
2 بازه سنی داشتن سن 18 الی 30
3 اخذ مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی ارائه مدرکی تحت عنوان پایان دوره موفقیت آمیز دوره پیش دانشگاهی
4 شرط معدل داشتن معدل دیپلم 16 به بالا
5 مدرک زبان ارائه مدرک معتبر تافل یا آیلتس
6 شرکت در آزمون ورودی شرکت و کسب نمره قابل قبول به جهت تحصیل دندانپزشکی در چک
7 برگه سلامت ارائه سندی تحت عنوان سلامت کامل داوطلب مهاجرت تحصیلی از جنبه روحی و روانی
8 انگیزه نامه برگه ای حاوی انگیزه تحصیلی فرد
9 ارائه سند مسافرت پاسپورت و ویزا
10 پشتوانه مالی ساپورت مالی دانشجو

جهت پذیرش دانشگاه های چک جهت تحصیل دندانپزشکی در چک داوطلب موظف به شرکت در آزمون چند گزینه ای با موضوعات زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات است. پس از آزمون معمولا اساتید دانشگاه یک مصاحبه کوتاه بعد از آزمون با داوطلب خواهند داشت، که کلیه سوال های مصاحبه به زبان انگلیسی پرسیده می شود.

پس پذیرش دانشجو برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک او موظف است، پس از پرداخت شهریه به مدت پنج سال تحت نظر اساتید بین المللی و به زبان انگلیسی دروس و تکنیک های لازم برای دندانپزشکی را بیاموزد. لازم به ذکر است ترم ها دانشگاه های چک شامل سپتامبر تا فوریه (زمستان) و فوریه تا ژوئن (بهار) است.

دانشگاه های برتر تحصیل دندانپزشکی در چک

دانشگاه ماساریک جمهوری چک

دانشکده پزشکی در دانشگاه Masaryk چک دوره 5 ساله کارشناسی ارشد را برای تحصیل دندانپزشکی چک به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. تحصیل دندانپزشکی چک برای دانشجویان بین المللی حدودا به 10 ترم تقسیم می شود و بر اساس گذر تدریجی 5 سال دانشجو نسبت به مباحث نظری، بالینی و … تبحر لازم را کسب می کند. معمولا برنامه درسی دانشگاه ماساریک چک براساس اصل تداوم منطقی دروس / رشته ها است و با توجه به رعایت اصول پیش نیاز ها برای دانشجویان بین المللی قابل ارائه است.

دانشگاه ماساریک در چک

دانشگاه چارلز جمهوری چک

به طور کلی دانشجویان بین المللی دوره کارشناسی ارشد دندانپزشکی پس از فارغ التحصیلی  در تمام زمینه های پزشکی عمومی متصل به سیستم دهان صورت و درمان آن، دندانپزشکی بالینی، مراقبت از دندان کودکان، جراحی دهان، جراحی پروتز، پریودنتز و بیماری ها و شرایط موثر بر مخاط دهان تبحر لازم را دارند.

دندانپزشک فارغ التحصیل دانشگاه چارلز چک باید در عرصه عمل بالینی هم تا حد قابل توجهی تبحر داشته باشد. مدرک دانشگاه چارلز چک در تمام جهان معتبر است و دانشجو بین المللی پس از فارغ التحصیل می تواند در هر نقطه ای از جهان مشغول به کار شود.

دانشگاه چارلز جمهوری چک

دانشگاه پالاکی جمهوری چک

دانشگاه پالاکی جمهوری چک یک برنامه 5 ساله تحصیل دندانپزشکی در چک ارائه می دهد. روش تدریس در این دانشگاه کاملا سنتی است. برنامه مطالعاتی تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه کشور چک به سه قسمت اساسی موضوعات نظری (آناتومی ، فیزیولوژی ، بافت شناسی، شیمی، بیوشیمی، بیوفیزیک)، موضوعات پیش بالینی (میکروب شناسی، داروشناسی، فیزیولوژی پاتولوژیک، موضوعات بالینی (جراحی ، پزشکی داخلی، عصب شناسی)تقسیم می شود. تأکید اصلی تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک در دانشگاه بیشتر بر موضوعات خاصی مانند دندانپزشکی پیشگیری و کاریولوژی، دندانپزشکی پیش بالینی، فن آوری پروتز، رادیولوژی دندان، ارتودنسی، ریشه دندان، پریودنتیکس، دندانپزشکی نگهدارنده یا جراحی دهان و دندان است.

لازم به ذکر است بخش مهمی از مطالعه به آموزش های عملی اختصاص دارد. طرح مطالعه دندانپزشکی شامل دوره های مدیریت، اخلاق، قانونگذاری و جنبه های اجتماعی دندانپزشکی است. برنامه مطالعه دندانپزشکی در جمهوری چک با معاینات نهایی دولت و یا اساتید دانشگاه به پایان می رسد.

پیشنهاد آریا دانش جهت تحصیل دندانپزشکی در چک

اگرچه زبان اصلی دانشگاه های چک همان زبان چکی است، اما بیش از 1000 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در تمام مقاطع تحصیلی در این کشور وجود دارد. در این بخش سعی کردیم یک راهنمایی کلی برای علاقه مندان به تحصیل دندانپزشکی در اروپا داشته باشیم.

در نخستین گام باید شرایط خود را به کمک فرم ارزیابی پذیرش تحصیلی آریا دانش به صورت رایگان بسنجید، شما با پر کردن این فرم علاوه بر ارزیابی شرایط خود کمک بزرگی به مشاوران ما خواهید کرد.

پس از ارزیابی شرایط خود با توجه به در نظر گرفتن هدف خود شما نیاز به منابعی جامع و شرکت در دوره و کلاس هایی  به منظور آمادگی آزمون های ورودی دارید. خوشبختانه امروزه شرایط رقابتی تحصیل دندانپزشکی در اروپا بستری را فراهم کرده تا تنها دانشجویان کوشا و علاقه مند به تحصیل دندانپزشکی وارد دانشگاه شوند. پس امروز دقیقا روزی است که می توان با شرکت در دوره های پری مدیکال اروپا در ایران شرایط زندگی خود را تغییر داد. از جمله مزایای دوره های پری مدیکال آریا دانش می توان به این موضوع اشاره کرد که تمامی کلاس در کشور ایران و توسط اساتید متخصص برگزار می شود.

اخذ مدرک دیپلم بین المللی می تواند شرایط داوطلبان مهاجرت تحصیلی در رده سنی 15 سال را به طور کلی تغییر دهد. زیرا زمانی که شخصی دارای مدرک دیپلم بین المللی باشد، شرایط پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در کشور چک به مراتب برایش آسان تر است، ایرانیان علاقه مند به اخذ مدرک دیپلم بین المللی می توانند با شرکت در دوره فشرده کالج اویسینا مجارستان در مدت زمان کمی دیپلم بین المللی دریافت کنند.

گاهی شرایط به گونه ای است، که شخص به هر دلیلی نمی تواند برای پذیرش تحصیل دندانپزشکی در جکهوری چک در دوره ها و کلاس های پیشنهاد شده شرکت کند، اما این دلیلی نیست که انسان برای اهداف خود مبارزه نکند، با خرید پکیج آموزشی یونی مد می توان به اهداف خود رسید، پس با یک برنامه ریزی جامع و مطالعه پکیج آموزشی یونی مد که توسط اساتید با تجربه بین الملل  تالیف شده هم می توان جایگاه خود را در سال بعد تعیین کرد. کتاب های یونی مد به عنوان منابع آزمون پزشکی اروپا شناخته می شوند و مناسب برای آزمون ورودی پزشکی دانشگاه های اروپا از جمله آزمون ورودی دندانپزشکی چک هستند.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در چک

به طور کلی هر داوطلب مهاجرت تحصیلی باید قبلا از مهاجرت باید هزینه های خود به دو بخش هزینه زندگی در جمهوری چک و هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در چک تقسیم کند. اگر به زبان چکی کاملا مسلط هستید و علاقه مند تحصیل به زبان چکی هستید، تحصیل در اغلب موسسات دولتی این کشور رایگان است! زیرا طبق قانون جمهوری چک، برنامه های زبان چک برای همه دانشجویان فارغ از ملیت رایگان است.

اما اگر می خواهید به زبان انگلیسی یا زبان دیگری غیر از زبان چکی تحصیل کنید، دانشگاه ها حق دارند شهریه بگیرند. این هزینه بر اساس دانشگاه و برنامه های آموزشی متفاوت است، اما دانشجویان می توانند انتظار پرداخت هر ساله از 12 هزار تا 20 هزار یورو در سال را داشته باشند. خوشبختانه، گزینه های زیادی برای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

مدرک دانشگاهی یکی از ارزشمندترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید در راه رسیدن به اهداف خود در آینده داشته باشید. دانشگاه ماساریک چک از جمله دانشگاه هایی است که امکان تحصیل دندانپزشکی در آن وجود دارد. به طور کلی شهریه سالانه بین المللی دندانپزشکی دو دانشگاه معتبر جمهوری چک به شرح زیر است.

ردیف نام دانشگاه شهریه دندانپزشکی چک
1 دانشگاه چارلز 12 الی 14 هزار یورو
2 دانشگاه ماساریک 11 الی 13 هزار یورو

علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی توجه کنند این هزینه ممکن است هر ساله از افزایش 20 درصدی برخوردار شود، هم چنین لازم به ذکر است هر دانشگاه چک ممکن است دارای کمی اختلاف هزینه تحصیل باشد.

هزینه تحصیل در چک

شرایط بورسیه تحصیلی رشته دندانپزشکی جمهوری چک

بورسیه تحصیلی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در چک ممکن است وابسته به شرایط اشخاص متفاوت باشد، گاهی حتی ممکن است برخی از دانشگاه ها برای برخی از دانشجویان بین المللی خود شرایط ویژه ای داشته باشند. در این بخش سعی شده به طور خلاصه در مورد شرایط بورسیه تحصیلی در کشور چک صحبت شود.

بورسیه های دولتی

به طور کلی این نوع از بورسیه تحصیلی مشمول کشور هایی نظیر بوسنی و هرزگوین، اتیوپی، جورجیا، کامبوج، مولداوی، اوکراین، زامبیا می شود و دارای مدت زمان خاصی نیست. در واقع دولت چک برای دانشجویان کشور های در حال توسعه که به منظور تحصیل تکمیلی به این کشور مراجعه می کنند برنامه ویژه بورسیه تحصیلی دولتی را در نظر گرفته است. در این نوع از بورسیه تحصیلی دانشجوی تحصیل دندانپزشکی چک دارای دوره های برنامه های تحصیلی به زبان چکی و زبان انگلیسی است.

لازم به ذکر است در این نوع از بورس تحصیلی با توجه به نیاز کشور دانشجو در پروژه های همکاری شرکت کند مبلغی را دریافت می کند، هم چنین برای شرکت در دوره یکساله مقدماتی آموزش زبان انگلیسی نیز بودجه ای را دریافت خواهد کرد.

بورسیه اراسموس

بورسیه تحصیلی اراسموس از جمله معروف ترین بورسیه های جهان است، که تقریبا مشمول تمام دانشجویان بین المللی می شود. در واقع به بیان ساده تر می توان گفت بنیان گذار بورسیه تحصیلی اراسموس اتحادیه اروپا است، که با هدف حمایت از آموزش و ورزش جوانان بنا شد، تا یک فرصتی عالی برای دانشجویان سراسر جهان فراهم کند. مدت زمان این بورسیه تحصیلی 12 الی 24 ماه برای دانشجویانی است که به منظور تحصیلات تکمیلی به اروپا مهاجرت کرده اند. در واقع دانشجوی بین المللی با توجه به بورسیه تحصیلی اراسموس می توانداز دانشگاه خود وام دریافت کند تا در جهت ادامه تحصیل از آن استفاده کند.

بورس تحصیلی پویایی بین المللی موراوی جنوبی

مرکز تحرک بین المللی موراویای جنوبی یک سازمان غیرانتفاعی تخصصی است، که از دانشجویان و محققان با استعداد مستقر در منطقه موراویای جنوبی جمهوری چک پشتیبانی می کند. این طرح بورس تحصیلی از دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا در سال اول تحصیل حمایت می کند.

این طرح بورسیه تحصیلی تنها در سال اول مشمول حال دانشجویان بین المللی می شود، هم چنین انتظار می رود متقاضیان این طرح از بورسیه تحصیلی از دانش قوی و سطح زبان چکی بالایی برخوردار باشند، زیرا باید بتوانند در دانشگاه انتخابی آماده شرکت در آزمون ورودی باشند، این طرح از بورسیه تحصیلی هر سال در ماه ژانویه در اغلب دانشگاه های جمهوری چک برگزار می شود.

بورس تحصیلی صندوق ویشه گراد

این بورسیه شامل کشور هایی نظیر آلبانی، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، بوسنی، هرزگوین، گرجستان، کوزوو، مقدونیه شمالی، مولداوی، مونته نگرو، صربستان، اوکراین و کشور های در حال توسعه می شود.

صندوق بین المللی ویشگراد سازمانی بین المللی است، که توسط دولت های کشورهای گروه ویشگراد (جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی) تأسیس شده است. این صندوق چندین برنامه کمک مالی را اداره می کند و همچنین بورس های تحصیلی فردی، بورس های تحصیلی و اقامت هنرمندان را به دانشجویان اعطا می کند.

بورس تحصیلی ویشه گراد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را به مدت حداکثر 4 ترم پشتیبانی می کنند. زمان ثبت نام بورسیه تحصیلی هر سال 1 مارس الی 15 مارس است.

شرایط زندگی در جمهوری چک

امروزه جمهوری چک به ویژه پراگ پایتخت آن به یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در اروپا تبدیل شده است، همین عامل سبب شده تا جمهوری چک با جمعیت روزافزون و چند فرهنگی به یکی مهم ترین مقاصد به جهت مهاجرت تحصیلی، مهاجرت دائمی، مهاجرت کاری و … تبدیل شود. همه کسانی که از جمهوری چک بازدید می کنند، از شهر پراگ مهد فرهنگ چک و یکی از جذاب ترین شهرهای اروپا شروع می کنند. پراگ بخشی از  معماری گوتیک قرون وسطی را در خود جای داده است، به طوری که گردشگر با دیدن آن می تواند 500 سال گذشته را متصور شود.

از آن جایی که در چک تحصیلات دولتی کاملاً به زبان چکی ارائه می شود، بنابراین بسیاری از مهاجران تصمیم می گیرند فرزندان خود را به مدارس بین المللی بفرستند.

از حدود 11 میلیون نفری که در جمهوری چک زندگی می کنند، حدود 64٪ از نژاد چک، 4.5٪ موروایی، 1.5٪ اسلواکی و 30٪ از قسمت های دیگر هستند. در سال 2017 حدود نیم میلیون خارجی در جمهوری چک زندگی می کردند. تقریباً هرساله 7٪ از کل جمعیت و 14٪ از کسانی که در پایتخت زندگی می کنند خارجی متولد می شوند. این کشور دارای شرایط بسیار عالی برای علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی است، جالب است بدانید این کشور از استاندارد های بهداشتی بسیار بالایی برخوردار است.

خطرات سلامتی خاصی برای مهاجران در جمهوری چک وجود ندارد. اگر بیمار شوید، جای نگرانی نیست، زیرا در این کشور امکانات بهداشتی  بسیار خوب و استانداردی برای مهاجران وجود دارد. این کشور از زیرساخت های مناسبی در خصوص  بیمارستان های دولتی و خصوصی و اقدامات پزشکان برخوردار است. در چک بیماران می توانند پزشکان خود را انتخاب کنند.

به طور کلی سطح علمی بسیار بالا، فرهنگ غنی، ادبیات کشور چک و موسیقی آن از جمله عواملی است، که موجب شده تا هرساله این کشور پذیرای تعداد زیادی داوطلب مهاجرت تحصیلی و یا توریست و گردشگر باشد.

هزینه زندگی در جمهوری چک

هزینه زندگی در جمهوری چک وابسته به انتظارات داوطلب مهاجرت تحصیلی متغیر است، اما به طور کلی می توان گفت جمهوری چک کشوری است، که می توان در آن یک زندگی ساده و دانشجویی را شروع کرد، چرا که هزینه غذا، اجاره بها مسکن، پوشاک ، حمل نقل و … در این کشور چندان بالا نیست.

برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه زندگی در جمهوری چک می توانید جدول زیر را مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است که در تمامی عنوان های نوشته شده ما قیمت متوسط رو به بالا را در نظر گرفته ایم.

هزینه عنوان ردیف
300 الی 500 یورو اجاره بها منزل در مرکز پایتخت چک 1
5 الی 10 یورو هزینه یک وعده غذایی 2
0.92 الی 1 یورو آب 3
50 الی 80 یورو پوشاک 4
10 الی 40 یورو حمل و نقل 5
30 الی 50 یورو ورزش 6

جمع بندی

هر آنچه لازم بود هر داوطلب مهاجرت تحصیلی در خصوص تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک بداند در مقاله فوق گفته شد، فقط توصیه تیم آریا دانش به شما دوست گرامی این است، که قبل از هر گونه تصمیم ابتدا با تمام شرایط دانشگاه های اروپا و مزایای آن آشنا شوید و سپس بهترین گزینه را به عنوان هدف انتخاب کنید.

مسروریم از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، در صورت هرگونه ابهام یا سوال می توانید به صورت کاملا رایگان از خدمات مشاوره آریا دانش جهت تحصیل در چک بهره مند شوید. تحصیل دندانپزشکی در چک می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد مشروط بر اینکه مصمم اولین گام را بردارید و تنها بر روی اهدافتان متمرکز شوید.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا