021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (8 امتیاز)

تحصیل داروسازی در اسلواکی 2021

تحصیل داروسازی در اسواکی

فهرست مطالب

ویژگی های شاخص تحصیل داروسازی در اسلواکی

دانشجویانی که به زبان اسلواکی تسلط دارند می‌توانند پس از پایان تحصیلات رشته داروسازی در اسلواکی، اقامت دائم اسلواکی را بگیرند؛ البته پس از فارغ‌التحصیلی و پس از گذشت 5 سال، این اقامت به اقامت دائم تبدیل می‌شود و در این مدت می‌توانند در داروخانه‌های معتبر کشور اسلواکی استخدام و مشغول به کار شوند.

علاوه بر استخدام در کشور اسلواکی می‌توانند در اکثر کشورهای دنیا نیز، به علت اعتبار بالای مدارک دانشگاه‌های این کشور، استخدام شوند.

هزینه‌های مقرون ‌به‌ صرفه تحصیل داروسازی در اسلواکی، کشور اسلواکی را به یکی گزینه‌های دانشجویان جهت تحصیل داروسازی تبدیل کرده است. همچنین هزینه تحصیل در رشته پزشکی در اسلواکی و دندانپزشکی در اسلواکی نیز هم در این کشور به نسبت کشورهای دیگر اروپایی پایین تر است.

به ‌طورکلی هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی نسبت به دیگر کشورهای اروپای مرکزی پایین‌تر است.دانشگاه‌های اسلواکی در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری پیداکرده‌اند و به آزمایشگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای مجهز شده‌اند. دانشجویان در طول تحصیل داروسازی در اسلواکی، می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از این آزمایشگاه‌ها استفاده کنند.

از ویژگی های شاخص اسلواکی این است که می تواند مقصدی مناسب برای تحصیل داروسازی در اروپا جهت تحصیل به زبان انگلیسی باشد. از دیگر مزایای تحصیل داروسازی در اسلواکی می‌توان به قابلیت انجام کار پاره‌وقت دانشجویی در حین تحصیل اشاره کرد. وجود چنین موردی می‌تواند به دانشجویان در پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی کمک کند.

اکثر دانشگاه‌های اسلواکی دارای خوابگاه هستند که هزینه اجاره آن‌ها ناچیز است. همچنین متقاضی تحصیل داروسازی در اسلواکی، اگر بخواهد به زبان اسلواکی آموزش ببنید؛ می‌تواند به‌صورت رایگان به تحصیل بپردازد.

تحصیل داروسازی در اسلواکی

مدارک لازم جهت تحصیل داروسازی در اسلواکی

  1. ارائه کپی معتبر از پاسپورت به همراه شش قطعه عکس پاسپورتی جدید
  2. ارائه گواهی جهت تضمین ثبت بیمه درمانی
  3. ارائه دیپلم پیش‌دانشگاهی یا دبیرستان به همراه ترجمه آن‌ها به زبان بین‌المللی انگلیسی
  4. ارائه گواهی تسلط به زبان انگلیسی یا اسلواکی (البته بدون ارائه مدرک زبان نیز طبق شرایطی که خواهیم گفت؛ می‌توان به تحصیل داروسازی پرداخت).
  5. ارائه کپی شناسنامه و ترجمه آن به زبان انگلیسی
  6. ارائه گواهی واکسن هپاتیت B و C
  7. پرداخت هزینه جهت آزمون ورودی دانشگاه

شرایط اخذ پذیرش داروسازی در اسلواکی

برای اخذ پذیرش رشته داروسازی از دانشگاه‌های اسلواکی، دانشجویان ابتدا باید در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور به نام آزمون Maturity پذیرفته شوند. آزمون Maturity درواقع آزمونی شبیه به کنکور است که شامل سؤالاتی از دروس شیمی و زیست‌شناسی می‌باشد.

هزینه شرکت در آزمون ورودی جهت تحصیل داروسازی در اسلواکی 60 یورو می‌باشد. در دانشگاه کامنیوس براتیسلاوا که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد؛ یازدهم و دوازدهم آگوست هرسال آزمون‌های ورودی داروسازی خود برگزار می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت ‌نام در آزمون ورودی Maturity به شرح زیر است:

  • ارائه کپی شناسنامه و ترجمه آن به زبان اسلواکی یا انگلیسی
  • ارائه دیپلم تحصیلی و ترجمه آن که توسط مدرسه مهر و امضاشده است.
  • ارائه گواهی واکسیناسیون هپاتیت B
  • ارائه فرم درخواست جهت شرکت در آزمون که باید در سایت دانشگاه‌ها پر و امضا شود.
  • ارائه کپی پاسپورت به همراه سه قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • ارائه فیش واریزی 60 یورو برای شرکت در آزمون

همانند دیگر رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و … دانشجویان برای موفق شدن در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها جهت تحصیل داروسازی در اسلواکی باید در دوره‌های پیش پزشکی یا پری مدیکال به مدت یک سال (دو ترم) شرکت کنند. همان‌طور که می‌دانیم دوره پری مدیکال دانشجویان را برای آزمون‌های ورودی آماده می‌سازند و به‌ طورکلی نیم‌نگاهی به دروسی که قرار است در دانشگاه یاد بگیرند؛ می‌اندازند؛

دروس پایه پزشکی (آناتومی، شیمی عمومی، سلولی و مولکولی، آناتومی، بافت‌شناسی و …) را فرا می‌گیرند و همچنین داوطلبانی که مدرک تسلط به زبان انگلیسی ندارند؛ آموزش می‌بینند و به‌طور سطح خوبی از زبان انگلیسی می رسند. چراکه استادان برنامه تحصیلی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهند. دوره های پیش پزشکی هم در ایران و هم در کالج های مجارستان برگزار می شود.

همان‌طور که می‌دانیم مدت‌زمان تحصیل داروسازی در کشورهای و دانشگاه‌های سراسر دنیا متفاوت است ولی مدت‌زمان تحصیل داروسازی در اسلواکی 5 سال و درواقع 10 ترم می‌باشد که پس از پایان این 5 سال، دانشجو مدرک کارشناسی ارشد داروسازی را دریافت می‌کند و می‌تواند به استناد آن مدرک در داروخانه‌های معتبر کشور اسلواکی یا کشورهای دیگر اروپای مرکزی استخدام شود. همان‌طور که گفته شد؛

برنامه‌های تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های اسلواکی به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود البته داوطلبان تحصیل داروسازی در اسلواکی بدون داشتن مدرک تسلط به زبان انگلیسی نیز می‌توانند تحصیل کنند. دانشگاه‌های اسلواکی جهت تحصیل داروسازی هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارند که البته دانشجو باید بالای 18 سال سن داشته باشد که بتواند مدارک دیپلم خود را به دانشگاه عرضه نماید.

تحصیل در اسلواکی

هزینه‌های تحصیل داروسازی در اسلواکی

همان‌طور که اشاره شد هزینه‌های زندگی در اسلواکی نسبت به دیگر کشورهای اروپای مرکزی پایین است. در این میان هزینه و شهریه‌های تحصیل داروسازی در اسلواکی بسیار مقرون‌به‌صرفه است. اول اینکه، اگر دانشجو جزو تبعه اسلواکی یا مسلط به زبان اسلواکی باشد؛ می‌تواند به‌صورت رایگان از خدمات تحصیلی و برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های اسلواکی بهره‌مند شود.

دوم اینکه، اگر داوطلب بخواهد به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازد؛ سالانه حدود 7500 یورو به دانشگاه موردنظر پرداخت می‌کند که نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته بسیار ارزان‌تر است.

علاوه بر موارد گفته‌شده؛ دانشگاه‌های اسلواکی جهت تحصیل رشته داروسازی همانند دیگر رشته‌های پزشکی، خوابگاه‌هایی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که هزینه اجاره کردن آن‌ها با خرج و مخارج دانشجو سازگار و حدود 60 یورو در ماه می‌باشد. درمجموع هزینه‌های خورد و خوراک، رفت ‌و آمد، پوشاک و خوابگاه و … حدود 600 در ماه است.

تحصیل در رشته داروسازی در اسلواکی

بهترین دانشگاه‌ها جهت تحصیل داروسازی در اسلواکی

دانشگاه‌های پاول جوزف سافاریک در کوشیتسه و دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا از بهترین دانشگاه‌ها جهت تحصیل داروسازی در اسلواکی می‌باشند.

البته تفاوت قابل‌توجه این دو دانشگاه این است که مدرک دریافتی از دانشگاه پاول جوزف سافاریک کوشیتسه فقط در بین کشور اسلواکی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتبر است و فارغ‌التحصیل به استناد این مدرک نمی‌تواند در کشورهایی نظیر ایران استخدام و مشغول به کار شود؛ ولی مدرک فارغ‌التحصیلی از دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا نیز مورد تائید ایران است.

دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه های اسلواکی می‌باشد. این دانشگاه به‌طورکلی علاوه بر ارائه برنامه‌های آموزشی، به انجام تحقیقات داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف می‌پردازد و دانشجویان را به انجام این پژوهش‌ها مجاب می‌کند. هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا حدود 7500 یورو در سال است.

دانشگاه کمنیوس از دانشکده‌های مجزا و بزرگی برخوردار است که یکی از آن‌ها دانشکده داروسازی است که امکان تحصیل داروسازی در اسلواکی به زبان انگلیسی بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد. دانشگاه کمینوس ازنظر علمی سطح کیفی بالایی دارد؛ همه استانداردهای تحصیلی در دانشگاه رعایت شده و در رتبه‌بندی‌های جهانی رتبه‌های قابل‌توجهی کسب کرده است.

در دانشگاه پاول جوزف سافاریک کوشیسته، برنامه‌های تحصیلی هم به زبان اسلواکی و هم به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. این دانشگاه نیز در رتبه‌بندی‌های جهانی مقام بالایی کسب کرده است و در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتبر است.

سؤالات متداول

  1. هزینه‌های تحصیل داروسازی در اسلواکی چقدر است؟

سالیانه بین 7 الی 8 هزار یورو

  1. آیا مدارک دریافتی از دانشگاه‌های داروسازی در اسلواکی مورد تائید وزارت بهداشت است؟

بله فقط دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا مدارکی ارائه می‌دهد که مورد تائید وزارت بهداشت ایران است.

  1. زبان تحصیل داروسازی در اسلواکی چیست؟

انگلیسی و یا اسلواکی

  1. امکان تحصیل داروسازی در اسلواکی بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد؟

بله امکان تحصیل بدون ارائه مدرک زبان نیز فراهم است.

  1. مدت‌زمان تحصیل داروسازی در اسلواکی چقدر است؟

5 سال

  1. مهم‌ترین مزایای تحصیل داروسازی در اسلواکی چیست؟

امکان تحصیل داروسازی در اسلواکی به زبان انگلیسی و بدون ارائه مدرک زبان و هزینه‌های مقرون‌ به ‌صرفه تحصیل و زندگی در اسلواکی

  1. شرط اصلی پذیرش رشته داروسازی در اسلواکی چیست؟

موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه که از مباحث بیولوژی و شیمی است. گذراندن دوره پری مدیکال در کالج های مجارستان می تواند شانس موفقیت را تا 95% افزایش دهد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا