021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (3 امتیاز)

بهترین منابع آزمون BMAT انگلستان

منابع آزمون بی مت انگلستان

فهرست مطالب

معرفی آزمون BMAT انگلستان

آزمون BMAT مخفف عبارت BioMedical Admissions Test است. این عبارت لاتین به معنای آزمون پذیرش زیست پزشکی است. این آزمون بین‌المللی توسط شرکت آزمون سنجش پذیرش دانشگاه کمبریج طراحی گردیده است. آزمون BMAT به عنوان یک امتحان ورودی معتبر برای پذیرش در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه‌های معتبر انگلستان شناخته می‌شود.

با این وجود دانشگاه‌های معتبر دیگری نیز در بسیاری از کشورهای اروپایی برای پذیرش در رشته‌های پزشکی به نتایج این آزمون استناد می‌کنند. روسیه، ایتالیا، مجارستان، هلند، مالزی، کرواسی، رومانی، قزاقستان، سنگاپور و تایلند از جمله این کشورها هستند.

در حالت کلی بر اساس تحقیقات در حدود ۴۰ دانشگاه در بیشتر از ۱۰ کشور پیشرفته برای پذیرش در رشته‌های پزشکی به نتایج آزمون BMAT استناد می‌کنند. بنابراین مطالعه منابع آزمون بی مت انگلستان و قبولی در این آزمون شانس پذیرش در رشته‌های پزشکی را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.

منابع آزمون BMAT انگلستان

ساختار آزمون BMAT

آزمون BMAT کشور انگلستان به صورت کتبی و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. این آزمون دارای ۶۲ سوال تستی و ۳ سوال تشریحی است که مهلت پاسخگویی به آن‌ها ۱۲۰ دقیقه است. آزمون ورودی BMAT از سه بخش کلی تشکیل شده است:

  • بخش استعداد و مهارت (Aptitude and Skills): بخش اول آزمون BMAT متشکل از ۳۵ سوال تستی است. هدف طراحی این سوالات سنجش مهارت ریاضیات و مهارت‌های کلامی داوطلبان است. زمان مناسب برای پاسخگویی به سوالات این بخش در حدود ۱ ساعت است.
  • بخش دانش علمی و کاربرد آن (Scientific Knowledge and Applications): بخش دوم آزمون BMAT متشکل از ۲۷ سوال تستی از دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی است. زمان مناسب برای جواب دادن به این سوالات در حدود نیم ساعت است.
  • بخش نوشتار (Writing Task): بخش سوم و بخش نهایی آزمون BMAT تشریحی است و با هدف سنجش مهارت نوشتاری داوطلبان طراحی شده. در این بخش سه سوال مختلف نوشته شده که داوطلبان باید به دلخواه خود به یکی از این سوالات به شکل تشریحی پاسخ دهند. زمان مناسب پاسخگویی به این سوال تشریحی نیم ساعت است.

مطالعه منابع آزمون BMAT انگلستان برای هر یک از این سه بخش برای قبولی در این آزمون ضرورت دارد. زیرا هر یک از این سه بخش در نمره نهایی این آزمون از اهمیت یکسانی برخوردارند.

منابع آزمون بی مت

منابع آزمون BMAT انگلستانآنلاین

منابع آزمون BMAT انگلستان به صورت کاغذی و آنلاین موجود می‌باشد.برخی از این منابع رایگان هستند و استفاده از برخی دیگر از این منابع مستلزم پرداخت هزینه است. در این بخش به معرفی چند منبع معتبر آنلاین برای آمادگی شرکت در آزمون BMAT می‌پردازیم:

  • BMAT Past Paper Compilations with Free Worked Solutions: اولین منبع برای مطالعه آزمون BMAT یک منبع آنلاین است که به صورت رایگان در اختیار داوطلبان شرکت در این آزمون قرار دارد. در این وب سایت نمونه سوالات ادوار گذشته آزمون BMAT و پاسخ‌های صحیح آن‌ها درج شده است. داوطلبان با مطالعه این سایت می‌توانند آمادگی خوبی برای پاسخ به سوالات بخش‌های مختلف آزمون BMAT کسب کنند.
  • Free BMAT preparation materials: این وبسایت توسط شرکت کمبریج (شرکت برگزار کننده آزمون BMAT) طراحی شده. از این رو مطالب منتشر شده در این وب سایت را می‌توان معتبرترین منبع برای آمادگی شرکت در آزمون BMAT دانست. در این وب سایت ضمن بیان توضیحات جامع درباره بخش‌های مختلف این آزمون، نمونه سوالات آزمون‌های گذشته نیز در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.
  • 6 med: در این وب سایت نیز راهکارهای پاسخگویی صحیح به سوالات بخش‌هاس مختلف این آزمون آورده شده. همچنین در این سایت نمونه سوالات آزمون BMAT به تفکیک بخش‌های مختلف آزمون به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

bmat

منابع آزمون BMAT انگلستان کتاب فیزیکی

بخش مهمی از منابع آزمون BMAT انگلستان را کتاب‌های تشکیل داده‌اند که توسط انتشارات‌های مختلفی به چاپ رسیده‌اند. در این بخش از مقاله به معرفی چند مورد از بهترین این منابع می‌پردازیم:

  • کتاب Get Into Medical School 700: این کتاب متشکل از ۷۰ سری نمونه سوال آزمون BMAT است. این کتاب به داوطلبان شرکت در آزمون کمک می‌کند توانایی خود در پاسخگویی به سوالات در مدت زمان محدود را بهبود ببخشند. سوالات موجود در این کتاب از عمق و گستردگی زیادی برخوردار است.
  • کتاب Preparing for the BMAT: The Official Guide to the BioMedical Admissions Test: این کتاب تنها منبع کاغذی منتشر شده توسط موسسه پذیرش کمبریج برای آمون BMAT است. از این رو به لحاظ اعتبار از سطح بسیار بالایی برخوردار است. مطالعه این کتاب آمادگی داوطلبان برای شرکت در آزمون BMAT را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.
  • کتاب The Ultimate BMAT Guide: 800 Practice Questions: این کتاب متشکل از 800 سوال تمرین، دقیقاً مشابه سوالات آزمون BMAT واقعی است. این تمرینات توسط متخصصان و اساتید برجسته نوشته شده. راه حل‌ها و توضیحات کامل تمرینات نیز در این کتاب درج شده است.

منابع بی مت انگلستان

کلاس‌های آمادگی شرکت در آزمون BMAT

مطالعه منابع آزمون بی مت انگلستان برای موفقیت در این آزمون بسیار مفید و موثر است. با این حال برخی از داوطلبان آزمون BMAT ترجیح می‌دهند با شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون، آمادگی خود را برای موفقیت تضمین کنند. شرکت در دوره‌های پریمدیکال یا پیش پزشکی می‌تواند برای آماده سازی داوطلبان برای شرکت در امتحان ورودی BMAT بسیار مفید باشد.

زیرا رفع اشکال و یافتن نقاط ضعف و برطرف کردن آن‌ها نیازمند همراهی یک استاد باتجربه است. دوره‌های پیش پزشکی علاوه بر کالج‌های اروپایی در کشور ایران نیز برگزار می‌شوند. موسسه آریا دنش برگزار کننده دوره‌های پیش پزشکی در ایران است.

سخن آخر

قبولی در آزمون بین‌المللی BMAT یکی از بهترین و مهم‌ترین راه‌ها برای دریافت پذیرش بهترین دانشگاه‌های انگلستان در رشته‌های پزشکی است.  قبولی در این آزمون نیازمند آشنایی با بهترین منابع آزمون BMAT انگلستان و مطالعه آن‌هاست.

همچنین شرکت در کلاس‌های پری مدیکال و بهره‌مندی از همراهی اساتید باتجربه می‌تواند موفقیت داوطلبان در این آزمون را تضمین کند. برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان آریادانش باشید.

سوالات متداول

  1. آزمون BMAT چیست؟

آزمون BMAT یک آزمون ورودی بین‌المللی برای ورود به رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های برتر جهان، از جمله دانشگاه‌های کشور انگلستان است.

  1. آزمون BMAT از چه قسمت‌هایی تشکیل شده؟

آزمون BMAT متشکل از سه بخش کلی استعداد و مهارت، دانش و کاربرد و نوشتار است.

  1. مهلت پاسخگویی به سوالات آزمون BMAT چقدر است؟

مهلت پاسخگویی به سوالات این آزمون ۱۲۰ دقیقه (دو ساعت) است.

  1. آیا منابع آزمون BMAT انگلستان رایگان هستند؟

برخی منابع آزمون BMAT رایگان هستند در حالی که استفاده از برخی دیگر از این منابع مستلزم پرداخت هزینه است.

  1. بهترین منابع آنلاین آزمون BMAT انگلستان کدامند؟

BMAT Past Paper Compilations with Free Worked Solutions، Free BMAT preparation materials, y med بهترین منابع آنلاین برای آزمون BMAT به شمار می‌روند.

  1. بهترین منابع کاغذی آزمون BMAT انگلستان کدامند؟

کتاب Get Into Medical School 700، کتابPractice Questions The Ultimate BMAT Guide: 800 و کتاب Preparing for the BMAT: The Official Guide to the BioMedical Admissions Test بهترین منابع کاغذی آزمون BMAT انگلستان می‌باشند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا