021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (8 امتیاز)

معرفی بهترین دانشگاه های لهستان 2021

بهترین دانشگاه های لهستان

فهرست مطالب

تحصیل در بهترین دانشگاه های لهستان

دانشجویانی که در کشور لهستان را به‌عنوان مقصدی جهت تحصیل انتخاب می‌کنند؛ می‌توانند به زبان انگلیسی و بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل بپردازند چراکه دوره‌هایی جهت آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه‌های لهستان برگزار می‌شود و به دانشجویان کمک می‌کند زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های لهستان می‌توانند اقامت تحصیلی بگیرند و طبق این مورد، همانند اتباع لهستانی از حقوق و مزایای شهروندی برخوردار می‌شوند.همچنین مدرک دریافتی از دانشگاه‌های لهستان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین اکثر کشورهای خارج از اتحادیه معتبر است.

تحصیل در لهستان بویژه برای رشته های علوم پزشکی مثل پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی برای متقاضیان ایرانی می تواند گزینه مناسبی باشد. در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه‌ های لهستان می‌پردازیم.

بهترین دانشگاه های لهستان

دانشگاه ورشو لهستان

یکی از برجسته ترین و بهترین دانشگاه‌ های لهستان، دانشگاه ورشو می‌باشد که می‌توان لقب بزرگ‌ترین دانشگاه لهستان را نیز به آن داد. زبان‌اصلی تدریس در دانشگاه ورشو لهستان، لهستانی است ولی این دانشگاه بیش از 20 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهد؛ علاوه بر این، دانشگاه ورشو بعضی از رشته‌ها را به زبان فرانسوی و آلمانی نیز ارائه می‌دهد.

دانشگاه ورشو لهستان ازلحاظ علمی کیفیت و اعتبار بالایی دارد و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه با فرصت‌های شغلی بی‌نظری پس از تحصیل مواجه می‌شوند. دانشگاه ورشو لهستان 21 دانشکده و 30 واحد دانشگاهی دارد و همین امر به تنوع رشته‌های آموزشی در این دانشگاه می‌افزاید. رشته‌های حقوق، مدیریت، اقتصاد، ادبیات، پزشکی و دندانپزشکی ازجمله مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه می‌باشد.

برای پذیرش در رشته های پزشکی این دانشگاه باید در آزمون های ورودی دانشگاه ورشو شرکت کرد. برای موفقیت در این آزمون ها که به صورت تخصصی برگزار می شود، شرکت در دوره های پری مدیکال یا پیش پزشکی پیشنهاد می شود.

نکته شایان توجه این است که روابط بین‌المللی دانشگاه ورشو لهستان با دیگر دانشگاه‌های داخلی و خارجی بسیار بالا است. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه ورشو ارائه مدارک تحصیلی دبیرستان الزامی است. به‌علاوه باید حداقل نمره مدرک آیلتس 5/6 و حداقل نمره مدرک تافل دانشجو 85 باشد. هرچند اگر دانشجو فاقد مدرک زبان باشد می‌تواند با شرکت در دوره‌های مقدماتی دانش زبان خود را افزایش دهد.

هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه ورشو لهستان حدود 3400 یورو در سال است. شهریه تحصیل رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه نیز حدود بین 11000 تا 14000 یورو در سال می‌باشد. دانشگاه ورشو از مقاصد اصلی برای تحصیل پزشکی در لهستان و تحصیل داروسازی در لهستان است.

دانشگاه پزشکی ورشو

دانشگاه جاگلونیا

دانشگاه جاگلونیا در لهستان نیز جزو قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌ های لهستان به شمار می‌رود. دانشگاه جاگلونیا از 15 دانشکده تشکیل‌شده است که شامل پزشکی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، حقوق، علوم انسانی و … می‌باشد.

برای ورود به این دانشگاه ضمن ارائه مدارک دوره متوسطه دوم، ارائه کارنامه کنکور نیز ضروری است و درصورتی‌که دانشجو امتیاز لازم را در کنکور کسب کرده باشد؛ می‌تواند در دانشگاه شروع به تحصیل کند.

دانشگاه آدام میکیویچ در پوزنان

دانشگاه آدام میکیویچ در پوزنان، یکی از شهرهای لهستان، واقع‌شده است که یکی از اصلی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های لهستان می‌باشد. شیمی‌دان مشهوری بنام Marie Curie و همچنین افرادی نظیرHenryk Zygalski Marian Rejewski  و  Jeryz Rozyckiدر این دانشگاه تحصیل‌کرده‌اند.

هزینه تحصیل در این دانشگاه چیزی مابین 3700 یورو الی 5500 یورو در سال است. برنامه‌های آموزشی در این دانشگاه به زبان‌های مختلفی ارائه می‌شود؛ برای مثال لیست زیر خلاصه‌ای زبان تحصیلی در این دانشگاه را نشان می‌دهد.

زبان تحصیل مقطع کارشناسی زبان انگلیسی، آلمانی و لهستانی
زبان تحصیل مقطع کارشناسی ارشد زبان آلمانی و ترکیبی از زبان‌های دیگر
زبان تحصیل مقطع دکتری زبان‌های گوناگون

 همچنین در این دانشگاه رشته‌هایی نظیر علوم مهندسی، علوم اجتماعی، علوم آموزشی، علوم انسانی، علوم تجربی و .. ارائه می‌شود.

دانشگاه صنعتی ورشو

یکی از مزیت‌های دانشگاه صنعتی ورشو این است که این دانشگاه برای افرادی که مهارت کافی جهت تحصیل به زبان انگلیسی ندارند؛ دوره‌هایی به زبان انگلیسی برگزار می‌کند. هزینه تحصیل در دانشگاه صنعتی ورشو در رشته‌های مختلف، متفاوت است ولی به ‌طورکلی هزینه یک سال تحصیل در دانشگاه صنعتی ورشو چیزی حدود 4200 یورو در سال است.

این دانشگاه 19 دانشکده دارد و به همین دلیل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات فنی در اروپا شناخته می‌شود.

مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، هوافضا، مهندسی برق، مهندسی محیط‌زیست، علوم کامپیوتر، مخابرات، هنر، طراحی، معماری و .. ازجمله رشته‌هایی است که در این دانشگاه ارائه می‌شود. همچنین دانشگاه صنعتی ورشو امکاناتی نظیر بورسیه تحصیلی و اسکان برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد.

دانشگاه علم و صنعت AGH

در دانشگاه علم و صنعت  AGHلهستان نیز بعضی از رشته‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند؛ علوم کامپیوتر، مخابرات، الکترونیک، مهندسی پزشکی، مهندسی برق، تجهیزات اتوماسیون، مهندسی مکانیک و رباتیک از جمله رشته‌هایی است که به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

برای ورود به دانشگاه علم و صنعت  AGH دانشجو باید در آزمون‌های ورودی این دانشگاه شرکت کند. هزینه یک سال تحصیل در این دانشگاه در تمامی رشته‌ها 6556 یورو می‌باشد. در این دانشگاه نیز همانند اکثریت دانشگاه‌ها امکان تحصیل از راه وجود دارد.

دانشگاه نیکولاس کوپرنیک در تورو

دانشگاه نیکولاس کوپرنیک یکی دیگر از دانشگاه‌های بزرگ لهستان است که 17 دانشکده دارد که سه تا از این دانشکده‌ها، دانشکده پزشکی هستند. رشته‌های علم شیمی، مدیریت، اقتصاد، فیزیک، زیست‌شناسی، مطالعات انگلیسی، پرستاری و نجوم، پزشکی آزمایشگاهی، فیزیوتراپی همگی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

شهریه تحصیل در این دانشگاه، سالانه مبلغی حدود 3700 تا 5500 در سال است. این دانشگاه دارای سالن و باشگاه‌های ورزشی و کتاب‌خانه می‌باشد که دانشجویان طبق مقرراتی می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین دانشگاه نیکولاس کوپرنیک بورسیه‌های تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

دانشگاه پزشکی گدانسک

دانشگاه پزشکی گدانسک در شهر گدانسک، یکی از زیباترین شهرهای لهستان واقع ‌شده است. این دانشگاه از 4 دانشکده به نام‌های دانشکده بهداشت، دانشکده پزشکی، دانشکده داروسازی و دانشکده بین‌المللی بیوتکنولوژی تشکیل‌ شده است. در این دانشگاه برنامه تحصیلی جهت تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

هزینه تحصیل سالانه پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه گدانسک حدود 1100 یورو است.

دانشگاه های لهستان گدانسک

دانشگاه وروسلاو

دانشجویان جهت ورود به این دانشگاه باید در کنکور شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب کنند. رشته‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شود به شرح زیر است؛ علم شیمی، جهانگردی و مهمان‌نوازی، بیوتکنولوژی، گردشگری، علوم سیاسی، فلسفه، حقوق، روزنامه‌نگاری، مدیریت و اقتصاد، فلسفه لهستانی، تاریخ، روابط بین‌المللی، مطالعات فرهنگی، جامعه‌شناسی و … . هزینه تحصیل در این دانشگاه حدود 3700 الی 5500 یورو در سال است.

دانشگاه پزشکی لودز

دانشگاه پزشکی لودز دانشگاهی تازه تأسیس است ولی با این ‌وجود اعتبار بالایی در بین دانشگاه‌های پزشکی لهستان دارد؛ برای مثال مدرک پزشکی و دندانپزشکی دریافتی از دانشگاه لودز در تمامی کشورهای قاره اروپا معتبر است. دانشجویان هنگام تحصیل در این دانشگاه می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه نیز برخوردار شوند؛ نکته قابل‌توجه این است که این بورسیه‌ها از سال دوم تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌گردد.

دانشگاه پزشکی لودز از 7 دانشکده پزشکی،  فیزیوتراپی، پزشکی نظامی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و … تشکیل ‌شده است. هزینه هر ترم تحصیل در دانشگاه پزشکی لودز مبلغی حدود 5500 الی 6500 یورو می‌باشد. این دانشگاه گزینه مناسبی برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان است.

دانشگاه لودز لهستان

دانشگاه علوم پزشکی سیلسیا

دانشگاه علوم پزشکی سیلسیا از 5 دانشکده به نام ‌های دانشکده دندانپزشکی در زبرز، دانشکده پزشکی در کاتوویتس، دانشکده داروسازی، دانشکده بهداشت و … تشکیل شده است. امکان تحصیل در این دانشگاه نیز به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است.

سوالات متداول

  1. آیا امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های لهستان به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. تحصیل در برترین دانشگاه‌های لهستان به زبان انگلیسی امکان‌پذیر می‌باشد.

  1. آیا در برترین دانشگاه های لهستان می‌توان بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل پرداخت؟

بله. در اکثر دانشگاه‌های لهستان می‌توان بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل پرداخت.

  1. آیا مدرک دریافتی از دانشگاه‌ های لهستان در تمام نقاط دنیا معتبر است؟

بله. مدرک دریافتی از دانشگاه‌های لهستان در تمام نقاط معتبر است و فارغ‌التحصیلان به استناد آن می‌توانند در کشور دلخواه مشغول به کار شوند.

  1. شرایط ورود دانشجویان به رشته های پزشکی دانشگاه های معتبر لهستان چیست؟

دانشجویان جهت ورود به دانشگاه‌های برتر لهستان باید در آزمون ورودی دانشگاه‌های آن شرکت کنند.

  1. بهترین دانشگاه های لهستان در رشته های پزشکی کدامند؟

دانشگاه ورشو، گدانسک، لودز و جاگلونیا از بهترین دانشگاه های لهستان برای رشته های پزشکی هستند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا