021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.9/5 - (10 امتیاز)

برگزاری دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا در کالج آریا دانش

دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا

فهرست مطالب

برگزاری دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا در کالج آریا دانش

آزمون IMAT ایتالیا به عنوان آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش پزشکی و دندانپزشکی برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی مطرح است. با توجه به شرایط مناسب کشور ایتالیا جهت تحصیل در این رشته ها و همچنین هزینه های پایین تحصیل و امکان اخذ بورسیه تحصیلی، متقاضیان ایرانی برای قبولی در این آزمون باید با آمادگی کامل شرکت کنند. از این رو شرکت در دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا که توسط کالج آریا دانش برگزار می شود یک پیشنهاد ویژه و استثنائی است. در ادامه به سیستم پذیرش دانشگاه های ایتالیا و مدل برگزاری دوره آزمون ایمت ایتالیا می پردازیم.

 شیوه پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های ایتالیا

سالانه 13 دانشگاه ایتالیا جهت پذیرش متقاضیان بین المللی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی برای تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته ها، آزمون ورودی پزشکی به نام آزمون IMAT برگزار می کند. آزمون IMAT ایتالیا به صورت کتبی است و در مدت 100 دقیقه برگزار می شود. براساس آخرین ورژن آزمون آیمت که در سپتامبر 2020 برگزار شد، این آزمون شامل 60 سوال است. آزمون IMAT شامل 12 سوال اطلاعات عمومی، 10 سوال هوش و منطق یا استدلال منطقی، 18 سوال زیست شناسی، 12 سوال شیمی، 4 سوال ریاضی و 4 سوال فیزیک است. سوالات آزمون IMAT ایتالیا به صورت 5 گزینه ای بوده و که سوالات درست شامل مثبت 5/1 نمره، پاسخ ‌های غلط شامل منفی 4/0 هستند. از این رو در مجموع نمره این آزمون 90 است. جهت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا، هر دانشگاه ایتالیا به صورت مجزا حداقل نمره قابل قبول و مورد پذیرش خود را به صورت جداگانه در سایت خود قرار می دهند. با این وجود هیچ نمره یا امتیاز مشخصی برای قبولی در آزمون IMAT ایتالیا وجود ندارد ولی با توجه به تجربه تاریخی عملا نمره 45 و بالاتر، حداقل نمره قبولی دانشگاه های ایتالیا محسوب می شود.

تحصیل در ایتالیا

مراکز برگزاری آزمون IMAT ایتالیا

آزمون IMAT ایتالیا سالانه یک بار و در بیش از 20 کشور جهان در ماه سپتامبر (شهریور ماه) برگزار می شود. بهترین شرایط سنی جهت پذیرش ایتالیا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی سن بالای 18 سال است. هرچند پذیرش پزشکی ایتالیا محدودیت سنی ندارد. ثبت نام آزمون IMAT ایتالیا به صورت آنلاین از طریق وب سایت universitaly.it است. داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس بالای نمره 6 یا 6.5 از دیگر شرایط پذیرش رشته پزشکی ایتالیا و دندانپزشکی ایتالیا است. سنترهای ترکیه و امارات از نزدیکترین مراکز برگزاری آزمون آیمت اطراف ایران هستند.

دانشگاه های ایتالیا جهت پذیرش تحصیلی از طریق آزمون IMAT

تست IMAT یک آزمون استاندارد است که توسط 13 دانشگاه ایتالیا برای ارزیابی آمادگی و پذیرش متقاضیان بین المللی جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها برگزار می شود. در زیر لیست دانشگاه های ایتالیا که از طریق این آزمون پذیرش دارند آورده شده است:

  1. دانشگاه بیکوکا
  2. دانشگاه تورورگاتا رم
  3. دانشگاه ساپینزا رم
  4. دانشگاه میلان
  5. دانشگاه بولونیا
  6. دانشگاه پاویا
  7. دانشگاه پادوا
  8. دانشگاه تورین
  9. دانشگاه لوئیجی ون ویتلی
  10. دانشگاه مسینا
  11. دانشگاه سیه نا (دندانپزشکی)
  12. دانشگاه باری
  13. دانشگاه فدریکو II

به جز دانشگاه سیه نا ایتالیا که فقط برای رشته دندانپزشکی پذیرش دارد، مابقی دانشگاه های لیست بالا فقط در رشته پزشکی پذیرش دارند.

دانشگاه های ایتالیا

شرایط اولیه شرکت در آزمون آیمت و اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا

متقاضیان ایرانی علاقه مند به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا، باید چند شرط اختصاصی را برای قبولی در آزمون آیمت داشته باشند. اتمام 12 سال تحصیل در ایران و اخذ مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، اخذ مدرک زبان آیلتس 6 یا 5/6 یا مدرک تافل معادل آن (بالای 78) از مهمترین شرایط است. داشتن شرایط مالی مناسب برای تمکن مالی سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی و همچنین هزینه های تحصیل و زندگی از دیگر شرایط است. اما ویژگی مطرح ایتالیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی سالیانه تا سقف 5200 یورو است که بخش عمده هزینه های تحصیل در ایتالیا را پوشش می دهد.

 معرفی دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا توسط کالج آریا دانش

آزمون IMAT، آزمون ورودی رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های ایتالیا است. دوره های آمادگی آزمون IMAT لازمه موفقیت جهت ورود به دانشگاه های مطرح ایتالیا است. متقاضیان با گذراندن این دوره در مجموعه آریا دانش به زبان انگلیسی و موفقیت در آزمون IMAT ایتالیا، می توانند در هر یک از دانشگاه های ایتالیا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی پذیرفته شوند. دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا به 2 صورت جامع (غیر فشرده) و فشرده توسط مجموعه آریا دانش برگزار می شود.

  • جلسات آموزشی دوره IMAT ایتالیا

سیستم آموزشی دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا جهت برطرف کردن تمامی نیازهای آموزشی دانشجویان جهت کسب کرسی دانشگاه های مطرح ایتالیا است. کلاس های حضوری آموزشی با استفاده از اساتید مجرب، استفاده از منابع آموزشی آزمون آیمت به نام کتاب های یونی مد، برگزاری منظم آزمون های استاندارد، آموزش مفهومی و اصولی دروس مختلف آزمون بخشی از این سیستم آموزشی است. کلیه دروس دوره آمادگی آزمون آیمت از پایه و به زبان انگلیسی آموزش داده می­شود.

  • جلسات مشاوره ای دوره IMAT ایتالیا

در کنار برنامه آموزشی دوره IMAT ایتالیا، جلسات توجیهی و مشاوره ای مربوط به آزمون IMAT ایتالیا نیز به صورت گروهی و خصوصی برگزار می شود. معرفی دانشگاه های ایتالیا با جزئیات، حداقل نمره قبولی آیمت در هر یک دانشگاه ها، مدارک لازم ثبت نام آزمون، مراحل اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی، انتخاب رشته و دانشگاه، ددلاین های مهم ترجمه مدارک، اخذ مدرک زبان، ثبت نام آزمون و مراجعه به سفارت و … در این جلسات ارائه می شود.

دوره IMAT ایتالیا

مباحث آموزشی دوره آزمون آیمت ایتالیا

متقاضیان علاقه مند به تحصیل پزشکی در ایتالیا و تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا در دوره آزمون آیمت ایتالیا دروس زیر را بطور هدفمند و جامع آموزش می بینند:

1 زیست شناسی سلولی و مولکولی 6 ریاضیات
2 شیمی عمومی 7 فیزیک
3 شیمی آلی و بیوشیمی 8 میکروبیولوژی و ایمنی شناسی
4 ژنتیک 9 منطق و هوش (استدلال منطقی)
5 آناتومی و فیزیولوژی 10 زبان انگلیسی (آیلتس)

در دوره IMAT ایتالیا از کتاب هایی استفاده می شود که توسط اساتید بین المللی و متخصص آزمون IMAT تالیف شده است. این کتاب ها با زبانی ساده و قابل فهم و با توجه کامل به سرفصل های درسی مورد نیاز دانشگاه های ایتالیا در رشته های علوم پزشکی تهیه و تدوین شده است. همچنین اساتید با شناخت کامل آزمون IMAT ایتالیا، نقش موثری در موفقیت دانشپذیران جهت ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا ایفا می کنند.

دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا

زمان برگزاری دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا در کالج آریا دانش

دوره آزمون IMAT ایتالیا در کالج آریا دانش در شهر تهران و در ماه آذر آغاز می شود و به مدت 7 ماه تا نیمه اول تیر ماه ادامه می یابد. این دوره فقط یک بار در سال برگزار می شود و در طول دوره آموزشی، کالج آریا دانش به متقاضیان جهت ثبت نام و شرکت در آزمون آیمت ایتالیا کمک های لازم را انجام می دهد. در دوره جامع آمادگی آزمون  IMATایتالیا بیش از 600 ساعت دروس مختلف آموزش داده می شود. در دوره فشرده آزمون IMAT بیش از به 250 ساعت آموزشی دروس مختلف ارائه می شود. این دوره 3 ماه به طول می انجامد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا