021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.7/5 - (19 امتیاز)

راهنمای اخذ دیپلم A – Level انگلستان + دوره آموزشی

دیپلم A – Level انگلستان

فهرست مطالب

معرفی دیپلم A – Level انگلستان (Advance  Level)

دیپلمA-Level  به عنوان دیپلم کشور انگلستان در اکثر کشورهای دنیا به عنوان مدرک معتبر برای ورود به دانشگاه پذیرفته می­ شود، بخصوص در کشورهایی مثل انگلستان، کانادا و استرالیا. اما می توان گفت شیوه اصلی پذیرش دانشجو در کشور انگلستان بویژه در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی از مسیر دیپلم A -Level عبور می کند.

دانش آموزان ایرانی که مدرک پیش دانشگاهی دارند و تمایل به ادامه تحصیل در یکی از رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی کشور انگلستان به طور مثال دانشگاه های آکسفورد، کمبریج، UCL و … دارند بایستی یک دوره ۲ ساله دیپلم A – Level را بخوانند و در صورت موفقیت در آزمون سراسری این دوره جذب دانشگاه های انگلستان در این رشته ها شوند.

گفتن این نکته ضروری است برخی دانشگاه های انگلستان جهت پذیرش دانشجویان خارجی در رشته های علوم پزشکی علاوه بر ارائه مدرک دیپلم A–Level یا دیپلم انگلستان، شرکت در آزمون های UKCAT  یا BMAT را نیز از شروط خود قرار داده اند. گفتنی است که مدرک دیپلم A-Level علاوه بر انگلستان مورد تائید بسیاری از کشورها و دانشگاه ها در سراسر دنیا است.

از این رو متقاضیان تحصیل در اروپا می توانند با اخذ این مدرک مسیر را برای ورود به دانشگاه های معتبر فراهم کنند.

پیش نیازهای ورود به دوره دیپلم A – Level چیست؟

جهت ورود به دوره دیپلم A – Level انگلستان دانش آموزان ایرانی باید مدرک پایان دوره متوسطه خود را ارائه دهند و همچنین داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره ۵/۵ نیز ضروری است. متقاضیانی که مدرک آیلتس را نداشته باشند پس از تعیین سطح زبان انگلیسی خود در محل مدرسه و کالج، در صورت نیاز دانشجویان می توانند در دوره آموزش زبان در همان مدرسه و کالج شرکت کرده و پس از قبولی وارد دوره A – Level شوند.

حداقل سن برای ورود به دوره دیپلم های بین المللی در اروپا از جمله دوره دیپلم A – Level  ۱۶ سال تمام می باشد. همچنین دانش آموزان ایرانی که مدرک سال دوم دبیرستان (سال دهم) را دارا می باشند و از سطح علمی نسبتا مناسبی برخوردارند اگر ۱۶ سال تمام داشته باشند می توانند وارد دوره دیپلمA – Level  شوند. متقاضیان ایرانی با دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی نیز می توانند در دوره 2 ساله دیپلم بین المللی A – Level شرکت کنند.

دوره دیپلم A – Level

متقاضیان باید چه درس هایی را در دیپلم A – Level انگلستان انتخاب کنند ؟

متقاضیان در دوره A–Level انگلستان دروس مختلفی را می توانند انتخاب کنند. دروسی از جمله آمار، حسابداری، زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک، کامپیوتر، اقتصاد، جغرافیا، تاریخ، حقوق، فلسفه، رواشناسی، جامعه شناسی، رسانه، نقد فیلم و … . متقاضیان با توجه به رشته دانشگاهی و آینده شغلی مد نظر خود باید لیست درسی خود را از بین این دروس انتخاب نمایند.

به طور مثال دانش آموزانی که هدف آن ها تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی است باید دروسی مانند مثل زیست شناسی، شیمی، فیزیک، آمار و … را انتخاب کنند (دوره Medicine A-Level in) و افرادی که هدف آنها رشته وکالت است واحدهایی مثل علوم سیاسی، فلسفه و حقوق را انتخاب نمایند. پس می توان گفت دوره های دیپلم بین المللیA-Level  از ابتدا به صورت تخصصی دسته بندی می شوند و دانش آموزان بر اساس علایق و توانایی های خود وارد A-Level تخصصی مرتبط به رشته مورد علاقه می شوند.

شیوه نمره دهی دوره دیپلم A – Level چگونه است؟

نمرات دروس دوره A–Level انگلستان به صورت  A.B.C.D.E درجه بندی شده است و کسانی که حداقل در دو درس نمره های A.B.C را کسب نمایند مستقیمأ وارد دانشگاه می شوند (رتبه دانشگاه ارتباط مستقیم با این نمرات خواهد داشت) و افرادی که نمره آنان E.D باشد نمی توانند وارد دورهBachelor  (لیسانس) شوند و وارد دوره های پایین تر و یا مراکزی با کیفیت پایین می شوند.

معمولا متقاضیان باید برای ورود به رشته های خوب و دانشگاه های خوب در مجموع 2 سال ۸ درس را انتخاب کنند. نمره هر درس از ۴ محاسبه می شود. پس نمره کامل دیپلم A – Level از 32 محاسبه می گردد. به طور معمول متقاضیان ورود به رشته های پزشکی 4 درس زیست شناسی، ریاضیات، فیزیک و شیمی را در سال اول انتخاب می کنند و در سال دوم نیز همین دروس را بر می دارند (یعنی دانش آموز هر سال در 4 امتحان پایانی شرکت می کند).

نمره نهائی  A – Level یا از ۳۲ است مثلا ۲۸ از ۳۲ یا به شکل ۴ تا  *Aمی باشد. به طور مثال زمانی که میانگین درس دانش آموز در درس شیمی در ۲ سال  B، درس فیزیک در 2 سال C و درس ریاضیات B باشد و درس زیست شناسی را A  گرفته باشد یعنی نمره مدرک  A – Levelدانش آموز در اینجا از نمره حداکثری  (*A*A*A*A)نمره (BCB*A)  را دریافت کرده است.

تمام دانش آموزان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در رشته ­های پزشکی در خارج از کشور بویژه در دانشگاه های انگلستان، کانادا، مجارستان، آمریکا و … را دارند باید حداقل 3 موضوع درسی را که در بین آن­ ها دروس زیست شناسی و شیمی الزامی است را انتخاب کنند. لازم به ذکر است برای ورود به رشته­ های فوق گرفتن نمرات عالی بسته به نوع دانشگاه ضروری است.

از طرفی باید توجه داشته باشید برای ورود به رشته­ های علوم پزشکی در کشورهای ذکر شده ابتدا متقاضیان باید وارد مقطع لیسانس مرتبط شد و پس از موفقیت به دریافت مدرک لیسانس می­تواند تحت شرایطی مانند گرفتن نمرات عالی و موفقیت در آزمون ورودی نسبت به ورود به رشته­ های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی اقدام نمایند.

دوره دیپلم A – Level

نحوه ورود به دانشگاه های انگلستان از طریق مدرک  A – Level

متقاضیان پس از گذراندن دوره دیپلم  A–Levelانگلستان و اخذ مدرک آن، باید جهت ورود به دانشگاه فرم UCAS را پر کنند. فرم UCAS مانند فرم انتخاب رشته دانشگاه های ایران است. متقاضیان می بایست ۵ رشته از دانشگاه های مختلف را بر اساس دانشگاه هدف، توانمندی و رشته مورد علاقه در این فرم پر کنند.

به طور مثال دانشجویانی که می خواهند وارد رشته پزشکی شوند دانشگاه هایی که این رشته را دارند به ترتیب از قوی به ضعیف دسته بندی می کنند و بر اساس علاقه و کمی واقعیت نگری بر اساس پتانسیل خود دانشگاه ها را انتخاب می کنند.

مزایای تحصیل در انگلستان و اخذ مدرک دیپلم انگلستان – A-level

تحصیل به زبان انگلیسی چه در مقاطع تحصیلی پایین و چه تحصیلات دانشگاهی امری مورد توجه است که باعث می شود افراد زیادی از سراسر جهان به دنبال آن باشند. تحصیل به زبان انگلیسی این امکان را برای فرد فراهم می آورد که پس از تحصیل، طیف گسترده ای از کشورهای جهان را برای کار و زندگی آینده خود پیش رو داشته باشد و محدود به چند کشور خاص نگردد.

از طرفی نظام آموزش در کشور انگلستان بسیار پیشرفته و منظم است. همچنین مدارس، کالج ها و دانشگاه های کشور انگلستان دارای اعتبار جهانی هستند. شرایط و امکانات آموزشی، رفاهی و علمی مناسب در مراکز آموزشی انگلستان فراهم است و بدن اغراق بالاترین سطح جهانی را دارند.

تحصیل در دوره دیپلم A-level انگلستان موجب معادل سازی مدرک دبیرستان، دیپلم و یا پیش دانشگاهی اخذ شده متقاضیان از ایران با نظام آموزشی انگلستان می شود و راه را برای رسیدن به دانشگاه های معتبری همچون کمبریج و آکسفورد هموار می کند.

از دیگر ویژگی های مثبت کشور انگلستان محیط بین المللی آن است. کشور انگلستان از معدود کشورهای جهان است که سالانه از کشورهای مختلف جهت تحصیل متقاضیان زیادی را می پذیرد و باعث می شود تبدیل به یک محیط کاملا بین المللی با مردمی اجتماعی شود.

از این رو والدین می توانند بدون هیچ نگرانی فرزندان نوجوان خود را برای تحصیل در مدارس اروپا ثبت نام نمایند تا دیپلم A-level را اخذ کنند و بعد از تحصیل وارد دانشگاه های معتبر انگلستان شوند.

دیپلم A – Level انگلستان

دیپلم A-Level ویژه دانش آموزان ایرانی در کالج اویسینا مجارستان

دوره دیپلم انگلستان یا A-Level دوره­ای پر هزینه برای دانش آموزان ایرانی است زیرا هیچ مرکز آموزشی ایرانی مجوز برگزاری کلاس­های دوره A-Level را در ایران ندارد. بنابراین دانش­آموزانی که مایل به گرفتن مدرک A-Level هستند باید یا در کلاس ­های خصوصی شرکت کنند و برای آزمون­ های پایانی به کشورهای دیگر بروند و یا اینکه در مدارس انگلستان ثبت نام و به تحصیل بپردازند.

بهترین مقصد برای گذراندن دوره دیپلم بین المللی A-level، تحصیل در کالج های مجارستان است.برای اولین بار این دوره آموزشی در یک محیط بین المللی در اروپا برای دانش آموزان ایرانی با هزینه ای بسیار پائین فراهم شده است. این دوره در کالج اویسینا مجارستان به صورت کاملا استاندارد برگزار می شود. آزمون­ های I.G.C.S.E و A-Level دانشگاه کمبریج باید در مراکز مورد تائید موسسه Edexcel Pearson  برگزار شوند.

از این رو کالج اویسینا دوره­ های آموزشی I.G.C.S.E را در مقطع دبیرستان و دیپلم  A-Level  را در سطح پیش دانشگاهی آموزش می­ دهد و آزمون های آن را نیز در محل کالج برگزار می ­نماید.متقاضیان ایرانی علاقه مند به اخذ دیپلم انگلستان می توانند از کتاب­ های لازم برای آمادگی آزمون های دیپلمA-Level  انگلستان که در محل کالج تدوین و فراهم شده است استفاده نمایند. اساتید کالج بخصوص در دروس بیولوژی و شیمی اهتمام کافی برای ارائه مطالب درسی جهت موفقیت در آزمون A-Level را دارند.

داوطلبان دریافت مدرک A-Level انگلستان می­توانند به روش­های متنوع در امتحانات که 2 بار در سال که اولی در June -May  و دومی در ماه November برگزار می­شود شرکت نمایند، حتی دانشجویان می­توانند در امتحانات پایان دوره سال اول (AS) در پایان سال اول و A2 را در پایان سال دوم به صورت جداگانه شرکت کنند. کالج اویسینا علاوه بر دوره دیپلم A-level، دوره دیپلم بین المللی IB را برگزار می کند.

 سوالات متداول

  1. دوره دیپلم A-Level برای چه متقاضیانی مناسب است؟

علاقه مندان به اخذ مدرک دیپلم کشور انگلستان و ورود راحت به دانشگاه های معتبر این کشور بویژه در رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی.

  1. آیا دوره A-Level شرایط سنی خاصی دارد؟

حداقل سن برای ورود به دوره دیپلم A-Level 16 سال سن است. بازه سنی 16 الی 18 سال مناسبترین حالت است.

  1. آیا وورد به دوره دیپلم A-Level شرط معدل دارد؟

شرایط معدل وجود ندارد اما ترجیحا معدل آخرین مقطع تحصیلی بالای 14 باشد.

  1. شهریه دوره دیپلم A-Levelانگلستان سالانه چه میزان است؟

شهریه دوره دیپلم A-Level وابسته به نوع کالج و مرکز آموزشی متفاوت است، اما میانگین آن سالانه حدود 9000 یورو است.

  1. آیا دوره دیپلم A-Level نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارد؟

بله نیاز به مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 5.5 دارد. در صورتی که متقاضیان مدرک زبان نداشته باشند قبل از ورود به دوره اصلی، کلاس های آموزشی زبان انگلیسی را می گذرانند تا مدرک زبان دریافت کنند.

  1. داشتن مدرک دیپلم بین المللی A-Level برای ورود به دانشگاه های معتبر انگلستان چه کمکی می کند؟

با داشتن مدرک دیپلم A-Level انگلستان، بدون آزمون می توان وارد دانشگاه های معتبر انگلستان در رشته های مختلف تحصیلی شد. فقط تعداد کمی از دانشگاه های انگلستان با وجود داشتن مدرک دیپلم A-Level نیاز به موفقیت در آزمون ورودی دارند. علاوه بر این مدرک A-Level در چند کشور انگلیسی زبان نیز معتبر است.

  1. سیستم آموزشی، اساتید و کتاب های آموزشی دوره A-Level چگونه است؟

دوره آموزشی دیپلم A-Level انگلستان براساس استانداردهای آموزشی اتحادیه اروپا و انگلستان برگزار می شود. تمامی اساتید بین المللی هستند و کتاب های آموزشی مورد تائید انگلستان آموزش داده می شود. سیستم ارزیابی مستمر و نظارت هدفمند و پشتیبانی نیز بخشی از آموزش است. کل دوره نیز به زبان انگلیسی برگزار می شود.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

۲ پاسخ

  1. Selin گفت:

    سلام وقت بخیر
    ارگانی هست که این دوره رو به صورت مجازی و از راه دور ارائه بده؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      با سلام. برای دوره A-level انگلستان امکان شرکت به شکل آنلاین در مجموعه آریا دانش وجود دارد (خصوصی و گروهی) اما جهت شرکت در آزمون باید در سنتر های مورد تائید به شکل حضوری و آزمون کاغذی شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا