021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (6 امتیاز)

شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان

فهرست مطالب

ویزای تحصیلی مجارستان چیست؟

ویزای تحصیلی مجارستان یکی از انواع ویزاهایی است که برای سفر و اقامت در کشور مجارستان صادر می‌شود‌. به صورت کلی ویزاهای کشور مجارستان را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  • ویزای کوتاه مدت تایپ C
  • ویزای بلند مدت تایپ D

ویزاهای توریستی تایپ C برای اهداف مختلف صادر می‌شوند و تنها ۳۰ روز دارای اعتبار هستند. البته در موارد خاص امکان صدور ویزای توریستی با اعتبار سه ماهه نیر وجود دارد. در حالی که ویزاهای بلند مدت یا تایپ D برای اقامت بیشتر از سه ماه و عمدتا تحصیل در مجارستان و کار در مجارستان صادر می‌شود. زمان درخواست برای ویزای تحصیلی مجارستان پس از اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مدارس یا دانشگاه‌های این کشور است. ویزای تحصیلی مجارستان با اعتبار سه ماهه، شش ماهه و یک ساله صادر می‌شود‌ و باید برای ادامه اقامت و تحصیل در این کشور تمدید شود‌.

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

مزایای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

دریافت ویزای تحصیلی مجارستان مزایای زیادی دارد. این مزایا عبارتند از:

  • دریافت ویزای تحصیلی مجارستان امکان تحصیل و کار پاره وقت در این کشور را برای متقاضیان این امر امکان پذیر می‌کند.
  • همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاههای مجارستان می‌توانند با پیدا کردن کار، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و برای اقامت دائم کشور مجارستان درخواست کنند.
  • به دلیل اعتبار مدرک مراکز آموزشی مجارستان در سایر کشورها، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌‌های این کشور می‌توانند به سهولت در سایر کشورها اشتغال پیدا کرده و اقامت دریافت کنند.
  • هزینه تحصیل در مدارس،  کالج‌ها و دانشگاه‌های مجارستان به نسبت کیفیت بالای آموزش و اعتبار مدرک آن‌ها مناسب و به صرفه است.
  • مزیت دیگر دریافت ویزای تحصیلی مجارستانامکان سفر به سایر کشورهای اروپایی بدون نیاز به دریافت ویزاست. دارندگان ویزای تحصیلی مجارستان می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزای مجزا به سایر کشورهای عضو حوزه شینگن سفر کنند.

انواع ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان دو نوع کلی دارد:

  1. ویزای تحصیلی دانش‌آموزی مجارستان
  2. ویزای تحصیلی دانشجویی مجارستان

دریافت هر یک از این ویزاها نیازمند برخورداری از شرایط و مدارک خاصی است. ویزای تحصیلی دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان بین‌المللی که قصد تحصیل در مدارس و کالج های مجارستان را دارند و ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی که موفق به دریافت پذیرش دانشگاه‌های این کشور می‌شوند صادر می‌شود.

در سال های اخیر بیشترین صدور ویزای ایرانیان برای تحصیل در کالج های مجارستان بوده است. کالج های مختلفی در مجارستان وجود دارد که دوره های مختلفی از جمله دوره های پری مدیکال، کالج زبان خارجه، دیپلم های بین المللی و … برگزار می کنند.

ویزای تحصیلی کشور مجارستان

شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان پس از اخذ پذیرش از یک مدرسه یا دانشگاه معتبر، باید برای آماده سازی برخی مدارک اقدام کنید. این مدارک عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر: گذرنامه یا پاسپورت فرد متقاضی باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • عکس: ۶ قطعه عکس پرسنلی جدید با ابعاد 4×6 از جمله مدارکی است که توسط سفارت درخواست می‌شود.
  • ارائه نامه تکن مالی: نامه تمکن مالی مدرکی است دال بر توانایی مالی دانش‌آموز یا دانش جو برای پرداخت هزینه تحصیل و هزینه زندگی حین تحصیل در مجارستان. گواهی تمکن مالی با مراجعه به بانکی که متقاضی یا سرپرست او در آن حساب داشته باشند قابل دریافت است.
  • نامه پذیرش از کالجیا دانشگاه: ارائه نامه پذیرش قطعی کالج یا دانشگاه در مجارستان برای دریافت ویزای تحصیلی ضرورت دارد.
  • هزینه صدور ویزا: پرداخت هزینه ویزا در سفارت مجارستان انجام می‌شود.
  • مدارک تحصیلی مقاطع تحصیلیقبلی: ترجمه رسمی مدرک فارغ‌التحصیلی و ریز نمرات مقاطع تحصیلی قبلی دانشجو نیز باید در روز مصاحبه به مامور سفارت ارائه شود.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی مجارستان

مرحله اول درخواست ویزای تحصیلی مجارستان، مراجعه به سفارت این کشور و دریافت نوبت است. سپس فرد متقاضی باید در روز و وقت تعیین شده با ظاهری آراسته و با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به سفارت مراجعه کند. پاسخ صحیح، دقیق و با اعتماد به نفس به سوالات مامور سفارت در تسریع صدور ویزای تحصیلی نقش به سزایی دارد. غالبا صدور ویزای تحصیلی مجارستان بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد. آغاز ترم تحصیلی کشور مجارستان از ماه‌های اکتبر و ژانویه است. دانشجویان باید ۲ ماه زودتر از شروع ترم برای درخواست ویزای تحصیلی اقدام کنند. توجه داشته باشید که دریافت ویزای تحصیلی این کشور اروپایی برای کودکان زیر ۶ سال امکان پذیر نیست.

ویزای تحصیلی مجارستان

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی مراحلی سخت و پیچیده دارد و طی کردن این مسیر دشوار تنها با برخورداری از دانش و پشتکار فراوان امکان پذیر است. بهره‌مندی از حمایت و مشاوره کارشناسان مهاجرت تحصیلی می‌تواند برای موفقیت در این مسیر بسیار مفید و موثر واقع شود. کارشناسان آریا دانش با مشاوه رایگان مهاجرت تحصیلی در تمام طول این مسیر، از انتخاب کشور و دانشگاه تا صدور ویزای تحصیلی مجارستان و یا سایر کشورها در کنار شما خواهند بود.

سوالات متداول

  1. ویزای تحصیلی مجارستان چیست؟

ویزای تحصیلی مجارستان یکی از انواع ویزاهای بلند مدت یا تایپ D کشور مجارستان است که اخذ آن برای متقاضیان تحصیل در این کشور ضرورت دارد.

  1. چه زمانی میتوان برای ویزای تحصیلی مجارستان درخواست داد؟

هنگامی که افراد پذیرش قطعی از یکی از مدارس، کالج یا دانشگاه‌های کشور مجارستان را دریافت کردند، می‌توانند برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور درخواست دهند.

  1. صدور ویزای تحصیلی مجارستان چه مدت به طول میانجامد؟

معمولا صدور ویزای تحصیلی مجارستان بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد.

  1. هزینه صدور ویزای تحصیلی مجارستان چقدر است؟

هزینه صدور ویزای تحصیلی مجارستان حدود 80 یورو است.

  1. آیا با ویزای تحصیلی مجارستان میتوان به سایر کشورهای اروپایی سفر کرد؟

بله. کشور مجارستان عضو پیمان شینگن است و انواع ویزای این کشور ویزای تحصیلی شینگن محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا