021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (10 امتیاز)

تحصیل در مجارستان 2021

تحصیل در مجارستان

فهرست مطالب

مزایای تحصیل در مجارستان

کشور مجارستان را می‌توان یکی از گزینه‌های اصلی برای مهاجرت تحصیلی در مقاطع مختلف در نظر گرفت. برای تحصیل در مجارستان دلایل زیادی وجود دارد. دریافت ویزای شینگن و امکان سفر به سراسر اروپا یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در مجارستان است. در این کشور اروپایی دانشگاه‌های معتبر زیادی وجود دارد.

به خصوص تحصیل در رشته‌های پزشکی در مجارستان همواره یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای مهاجرت تحصیلی قلمداد می‌شود. هزینه تحصیل و زندگی نسبتا ارزان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی دیگر مزیت تحصیل در مجارستان محسوب می‌شود. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه در حدود 550 یورو است.

امکان کار و تحصیل در مجارستان به صورت همزمان برای دانشجویان بین‌المللی فراهم است. همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مجارستان به دلیل وضعیت اقتصادی مناسب در این کشور از شانس بالای اشتغال و دریافت اقامت دائم مجارستان برخوردارند.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در مجارستان وجود کالج های معتبر زیاد است. کالج هایی که سالانه مقصد بسیاری از ایرانیانی هستند که برای ورود به اروپا، از مجارستان به عنوان یک پل ارتباطی با اروپا استفاده می کنند.

در کالج های مجارستان، دوره های مختلف پیش پزشکی، کالج زبان انگلیسی، کالج زبان آلمانی، دوره های آمادگی آزمون های بین المللی، دوره های دیپلم های بین المللی و … برگزار می شود.

تحصیل مجارستان

معایب تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان با وجود داشتن مزایای بسیار خالی از عیب نیست. عمده‌ترین چالش تحصیل در این کشور را می‌توان دشواری یادگیری زبان مجاری دانست. طبیعی است که مهاجران به کشور مجارستان باید برای گذراندن امورات روزمره خود و معاشرت با شهروندان این کشور تا حدودی بر زبان مجاری مسلط باشند.

دیگر نقطه ضعف تحصیل در مجارستان امنیت نه چندان مناسب این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی است. آمار جرم و جنایت و سرقت در این کشور نسبتا بالاست. پایین بودن میانگین درآمد نسبت به دیگر کشورهای اروپایی از جمله دیگر معایب تحصیل در مجارستان به شمار می‌رود.

غالبا در دیدگاه کارشناسان مهاجرت تحصیلی و دانشجویان مزیت‌های تحصیل در این کشور زیبا و سرسبز اروپایی نسبت به معایب آن برتری زیادی دارد. به همین دلیل تحصیل در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی این کشور همواره در بین انتخاب‌های اصلی دانشجویان ایرانی و بین‌المللی قرار دارد. به طوری که در حال حاضر دانشجویان بیش از ۷۰ کشور دنیا در این کشور در حال تحصیل هستند.

تحصیل در مدارس کشور مجارستان

تحصیل در مدارس کشور مجارستان در مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان امکان پذیر است. تحصیل در مجارستان در مقطع پیش دبستانی از سنین ۳ تا ۷ سال است و تحصیل در سال آخر پیش دبستانی اجباری است. تحصیل در مقطع دبستان در کشور مجارستان در دو سطح انجام می‌شود.

سطح اول ابتدایی ۴ ساله است و دانش‌آموزان از سنین ۷ تا ۱۱ سال در آن تحصیل می‌کنند. سطح دوم دبستان ۳ ساله بوده و سنین بین ۱۱ تا ۱۴ سال را شامل می‌شود. پس از آن دانش‌آموزان وارد مقطع دبیرستان شده و تا ۱۸ سالگی دوره دبیرستان را به پایان می‌رسانند. مدارس در کشور مجارستان به دو دسته مدارس عادی و بین‌المللی تقسیم می‌شوند.

تحصیل در مدارس عادی این کشور به زبان مجاری و رایگان است. تحصیل در مدارس بین‌المللی کشور مجارستان غالبا به زبان انگلیسی انجام می‌شود. این مدارس دو یا سه زبانه هستند و هزینه تحصیل در این مدارس سالانه بین 8000 تا 10000 یورو است.

پس از پایان دوره دبیرستان و قبولی در امتحانات نهایی، امکان اخذ دیپلم های بین المللی اروپا و جهان از جمله مدرک دیپلم بین‌المللی IB وجود دارد. این مدرک در سراسر دنیا از اعتبار زیادی برخوردار بوده و شانس دانش آموزان برای ورود به دانشگاه‌های برتر را افزایش می‌دهد. برخی از بهترین مدارس ها و کالج های بین‌المللی برای تحصیل در مجارستان عبارتند از:

  • کالج بین المللی اویسینا در مقطع دبیرستان در بوداپست
  • مدرسه بین المللی انگلیس در بوداپست
  • مدرسه بین المللی SEK بوداپست
  • مدرسه بین المللیGreater Grace
  • مدرسه بین المللی آمریکایی بوداپست (AISB)

تحصیل در کشور مجارستان

شرایط تحصیل در مدارس مجارستان

برای تحصیل در مدارس بین‌المللی کشور مجارستان دانستن زبان مجاری ضروری نیست. اما دانش‌آموزان باید برای یادگیری دروس به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند. برای تحصیل در برخی از مدارس بین‌المللی این کشور ارائه مدرک زبان بین‌المللی و قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه نیز برای پذیرش ضرورت دارد.

داشتن تمکن مالی اصلی‌ترین شرط تحصیل در مجارستان در مقاطع دبستان و دبیرستان محسوب می‌شود. همراه داشتن سرپرست و قیم برای تحصیل در مجارستان ضروری نیست و معمولا مدیران مدارس بین‌المللی سرپرستی قانونی دانش‌آموزان را بر عهده می‌گیرند.

تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی

تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی ۴ سال به طول می‌انجامد. تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور اروپایی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و مجاری است. شرط اصلی برای پذیرش در مقطع کارشناسی این دانشگاه‌های گذراندن دوره دیپلم ۱۲ ساله و ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات مقطع دبیرستان است.

دانشگاه سملوایز در شهر بوداپست و دانشگاه سگد در شهر سگد برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی و همچنین رشته‌های پزشکی محسوب می‌شوند.

پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، رشته‌های مهندسی، علوم بهداشت، تربیت بدنی، موسیقی، فناوری اطلاعات، حقوق و علوم سیاسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، علوم کشاورزی و اقتصاد و مدیریت بازرگانی از جمله رشته‌هایی هستند که در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند.

تحصیل در رشته های علوم پزشکی در مجارستان

به متقاضیان علاقه مند به تحصیل در مجارستان بویژه در دانشگاه های سگد و سملوایز، تحصیل در رشته‌های پزشکی، داروسازی در مجارستان و دندانپزشکی در مجارستان پیشنهاد می شود. این دانشگاه ها علاوه بر داشتن امکانات خوب، شرایط مناسبی برای پذیرش متقاضیان بین المللی دارند.

قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه از جمله شروط لازم برای پذیرش در رشته‌های پزشکی دانشگاه های مجارستان قلمداد می‌شود.داشتن مدرک زبان، شرط معدل و شرایط سنی خاص برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور مجارستان الزامی نیست.

شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان در رشته های پزشکی در حدود 10 الی 18 هزار یورو است. داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در مجارستان از جمله مهم‌ترین شرایط تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است.

یکی از بهترین مسیرها برای موفقیت در آزمون ورودی کتبی و مصاحبه دانشگاه های مجارستان جهت تحصیل در رشته های پزشکی، گذراندن دوره پری مدیکال یا فاندیشن در مجارستان است. در این دوره ها مباحث آموزشی ویژه آزمون ها به صورت تخصصی و به زبان انگلیسی آموزش داده می شود.

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان در مقاطع تحصیلات تکمیلی

تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۱ تا ۲ سال طول می‌کشد. داشتن مدرک معتبر کارشناسی و ارائه ترجمه رسمی مدرک کارشناسی و ریز نمرات کارشناسی شروط اصلی دریافت پذیرش دانشگاه‌های کشور مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

تحصیل در مجارستان در مقطع دکتری نیز بین ۳ تا ۶ سال طول می‌کشد. دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، به ویژه دکتری در این کشور از شانس زیادی برای دریافت بورسیه برخوردارند. داشتن معدل بالا در مقاطع قبلی و مدرک آیلتس با نمره بالای 6.5 و مقالات چاپ شده در مجلات معتبر بین‌المللی شانس افراد برای دریافت بورسیه را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

دانشگاه‌های کشور مجارستان ممکن است برای پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی اقدام به برگزاری مصاحبه شفاهی با هدف سنجش توانایی‌های علمی دانشجویان نمایند.

اخذ پذیرش برای تحصیل در مجارستان نیازمند طی یک پروسه‌ی طولانی است و نیاز به برخورداری دانش و مهارت کافی در زمینه مهاجرت تحصیلی است. به همین دلیل توصیه ما به متقاضیان علاقه مند به تحصیل در مجارستان، استفاده از مشاوره تحصیلی رایگان کارشناسان آریا دانش در این زمینه است. 

سوالات متداول

  1. تحصیل در مجارستان چه مزایایی دارد؟

دریافت ویزای شینگن تحصیلی، وجود دانشگاه‌های معتبر در این کشور، هزینه زندگی نسبتا مناسب برای ایرانیان، امکان کار و تحصیل همزمان از مزایای تحصیل در مجارستان است.

  1. معایب تحصیل در مجارستان چیست؟

دشواری یادگیری زبان مجاری و پایین بودن میانگین درآمد نسبت به دیگر کشورهای اروپایی

  1. هزینه تحصیل در مدارس مجارستان چقدر است؟

هزینه تحصیل  مدارس بین‌المللی مجارستان سالانه  در حدود  8 هزار تا 10 هزار یورو است.

  1. تحصیل در مجارستان به چه زبان‌های امکان پذیر است؟

تحصیل در مجارستان به زبان‌های مجاری، انگلیسی و آلمانی امکان پذیر است.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کشور مجارستان چقدر است؟

کاملای بستگی به رشته تحصیلی دارد. در رشته های پزشکی بین 12 هزار تا 18 هزار یورو در سال.

  1. آیا امکان کار در حین تحصیل در مجارستان وجود دارد؟

بله. به دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در مجارستان اجازه ۲۰ ساعت کار هفتگی داده می‌شود.

  1. هزینه زندگی در مجارستان چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه در حدود 550 یورو است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا