021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (8 امتیاز)

تحصیل داروسازی در مجارستان 2021

تحصیل داروسازی در مجارستان

فهرست مطالب

چرا تحصیل داروسازی در مجارستان؟

  • وجود دانشگاه‌های معتبر با کیفیت بالای آموزش در این کشور
  • شرایط اقتصادی مناسب و شانس بالای پیدا کردن کار و اخذ اقامت دائم در مجارستان
  • امکان تحصیل داروسازی در مجارستان به زبان انگلیسی و زبان این کشور
  • امکان دریافت ویزای شینگن
  • معتبر بودن مدرک داروسازی دانشگاه‌های مجارستان در ایران و سایر کشورهای جهان
  • شهریه متوسط دانشگاه‌های مجارستان نسبت به کشورهای کانادا و آمریکا و انگلستان

تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان

شرایط تحصیل داروسازی در مجارستان چیست؟

  • اخذ دیپلم ۱۲ ساله ایران: اصلی‌ترین شرط تحصیل داروسازی در مجارستان گذراندن با موفقیت گذراندن دوره دیپلم ۱۲ ساله و اخذ مدرک آن است. مدرک دیپلم وزارت آموزش و پرورش ایران در کشور مجارستان معتبر است. متقاضیان رشته تجربی و یا ریاضی و فیزیک امکان تحصیل داروسازی مجارستان را دارند.
  • گذراندن دوره پری مدیکال یا فاندیشن: متقاضیان تحصیل داروسازی در مجارستان باید دوره فاندیشن را در یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های معتبر این کشور سپری کنند. دوره پیش‌پزشکی در حدود ۶ ماه تا ۱ سال طول می‌کشد و دروس زیست‌شناسی، شیمی، آناتومی، فیزیولوژی و زبان انگلیسی در آن آموزش داده می شود. گذراندن دوره پری مدیکال در مجارستان اجباری نیست اما گذراندن این دوره جهت موفقیت در آزمون ورودی بسیار کمک کننده است.
  • موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه‌های مجارستان: دانشگاه‌های معتبر مجارستان برای پذیرش در رشته داروسازی اقدام به برگزاری آزمون ورودی می‌نمایند. هر دانشگاه آزمون ورودی مختص به خود را دارد که قبولی در آن شرط لازم برای پذیرش در رشته داروسازی آن دانشگاه است. این آزمون ورودی شامل آزمون کتبی و مصاحبه می شود. در آزمون کتبی مباحث بیولوژی، شیمی و زبان انگلیسی مطرح است و در آزمون مصاحبه هم سطح زبان انگلیسی متقاضیان سنجیده می شود و هم دانش تخصصی و هم دلایل روانشناختی متقاضی. متقاضیان تحصیل پزشکی در مجارستان و همچنین دندانپزشکی مجارستان نیز باشد در این آزمون ورودی شرکت کنند.نکته مهم دیگر این است که معمولا رقابت پذیرش داروسازی، نسبت به دو رشته دیگر کمتر است و این باعث می شود شانس بالایی برای دریافت پذیرش داروسازی مجارستان وجود داشته باشد.
  • سطح زبان انگلیسی بالا: یکی از موارد که برای پذیرش داروسازی مجارستان اهمیت دارد، داشتن سطح خوب زبان انگلیسی است. از آنجایی که هم ازمون ورودی به زبان انگلیسی برگزار می شود و هم آزمون مصاحبه، پس باید متقاضیان با آمادگی بالایی از زبان انگلیسی باشند.

تحصیل داروسازی در مجارستان

مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در مجارستان

مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی داروسازی مجارستان:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات ۲ سال آخر دبیرستان
  • مدارک شخصی از جمله گذرنامه دارای اعتبار و عکس پاسپورتی

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان:

  • نامه تمکن مالی به مبلغ بین 7000 تا 9000 یورو
  • پیش‌پرداخت شهریه دانشگاه
  • گرفتن بیمه نامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدرک زبان انگلیسی (در صورتی که متقاضی دوره فاندیشن را نگذرانده باشد)

توصیه نامه و انگیزه نامه برای دریافت پذیرش رشته داروسازی در مجارستان از جمله مدارک اختیاری هستند و داشتن آن‌ها برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های مجارستان امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

تحصیل داروسازی در مجارستان چند سال طول می‌کشد؟

تحصیل داروسازی در مجارستان ۵ ساله است. متقاضیان دریافت مدرک دکتری داروسازی در دانشگاه‌های معتبر مجارستان باید دوران تحصیلی ۵ ساله را در این کشور سپری کنند اما امکان گذراندن دوره‌های داروسازی ۴ ساله و ۱ ساله نیز در دانشگاه‌های مجارستان وجود دارد. آموزش‌ عالی داروسازی در مجارستان به دو بخش مهم تقسیم می‌شود:

  • بخش تئوری
  • بخش عملی و بالینی

دروس علوم پایه در دوره پیش‌پزشکی و سایر دروس تئوری داروسازی در سه سال اول به دانشجویان آموزش داده می‌شود. پس از سال سوم آموزش‌ها بیشتر به صورت بالینی و عملی خواهد بود.

هزینه تحصیل داروسازی در مجارستان چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی در مجارستان شامل هزینه‌های زندگی در مجارستان و شهریه دانشگاه است. مجارستان چه از لحاظ هزینه‌های زندگی روزمره و چه از لحاظ هزینه تحصیل از جمله مقرون به صرفه‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. هزینه زندگی روزمره در کشور مجارستان برای یک دانشجو ماهانه در حدود 500 تا 800 یورو است.

همچنین شهریه سالانه تحصیل داروسازی در مجارستان در حدود 8 هزار تا 14 هزار یورو برآورد می‌شود. بورسیه‌های تحصیلی متنوعی در کشور مجارستان ارائه می‌شود. دانشجویان ایرانی از شانس بالایی برای برخورداری از این بورسیه‌ها برخوردارند.

این بورسیه‌های تحصیلی می‌تواند بخشی مهم یا کلیه هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان در حال تحصیل داروسازی در مجارستان را پوشش دهد. همچنین برای دانشجویان رشته داروسازی دانشگاه‌های مجارستان امکان ۲۰ ساعت کار در هفته وجود دارد. کار پاره‌وقت دانشجویی می‌تواند بخشی از هزینه‌های زندگی در مجارستان را تامین کند.

هز چند به طور معمول دانشجویان رشته های علوم پزشکی شرایط مناسبی برای تحصیل و کار همزمان ندارند. توصیه ما برای دریافت پذیرش تحصیلی و بورسیه دانشگاه‌های مجارستان دریافت مشاوره تخصصی رایگان از مشاوران آریان دانش است‌.

داروسازی مجارستان

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی در مجارستان کدامند؟

  • دانشگاه سگد: دانشگاه سگد که در شهر سگد مجارستان در ناحیه جنوب شرقی واقع است از جمله بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی در مجارستان به شمار می‌رود. بر اساس آمارهای منتشر شده حدود ۲۰ درصد از داروسازان کشور مجارستان از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. رشته داروسازی در دانشگاه سگد به زبان‌های مجاری و انگلیسی ارائه می‌گردد. پذیرش در رشته داروسازی دانشگاه سگد مستلزم قبولی در آزمون دو مرحله‌ای این دانشگاه است. مرحله اول این آزمون به صورت کتبی و مرحله دوم به شکل شفاهی برگزار می‌شود. آزمون کتبی به شکل چهار گزینه‌ای و از دروس شیمی، زیست شناسی، زبان انگلیسی و پزشکی است. آزمون مرحله دوم یا مصاحبه این دانشگاه با هدف سنجش نگرش حرفه‌ای و سطح مکالمه انگلیسی متقاضیان تحصیل داروسازی برگزار می‌شود. هزینه تحصیل داروسازی در مجارستان و دانشگاه سگد سالیانه بین 8 الی 13 هزار یورو است.
  • دانشگاه سملوایز: دانشگاه سملوایز بزرگ‌ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور مجارستان است که در شهر بوداپست پایتخت این کشور واقع شده است. تحصیل داروسازی در دانشگاه سملوایز مجارستان به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و مجاری امکان پذیر است. دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد‌. آزمون ورودی این دانشگاه در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود. آزمون‌های کتبی و شفاهی این دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. سوالات آزمون کتبی به صورت چهارگزینه‌ای و از دروس زیست‌شناسی، زبان انگلیسی و شیمی طرح می‌شود. هزینه تحصیل داروسازی در مجارستان و دانشگاه سملوایز سالیانه بین 12 الی 13 هزار یورو است.

تحصیل داروسازی مجارستان

راهکاری موفقیت در اخذ پذیرش داروسازی مجارستان

همانطور که اشاره شد موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان می تواند کلید اصلی ورود به دانشگاه باشد. گذراندن دوره پری مدیکال در کالج های مجارستان می تواند این مسیر را هموار کند. دروه های پری مدیکال در مجارستان معمولا 9 ماهه هستند و در آن علاوه بر آموزشی تخصصی مشاوره تخصصی نیز صورت می گیرد.

در بین کالج های مجارستان، کالج بین المللی اویسینا در شهر بوداپست مجارستان جهت تحصیل پیشنهاد می شود. این کالج با سابقه 25 ساله بهترین انتخاب برای متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان است.

سوالات متداول

  1. دوره پری‌مدیکال برای تحصیل داروسازی در مجارستان چه مدت به طول می‌انجامد؟

دوره پیش‌پزشکی یا پری‌مدیکال در کشور مجارستان بین ۶ ماه تا ۱ سال طول می‌کشد.

  1. در دوره پری‌مدیکال چه دروسی تدریس می‌شود؟

ریاضی، فیزیک، زیست‌شناسی، شیمی و زبان انگلیسی دروسی هستند که در دوره پری مدیکال مجارستان تدریس می‌شوند.

  1. آیا تحصیل داروسازی در مجارستان نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارد؟

بله. قبولی در آزمون ورودی شرط اصلی تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان است.

  1. آیا داشتن مدرک زبان برای تحصیل داروسازی در مجارستان ضروری است؟

در صورتی که متقاضیان تحصیل داروسازی مجارستان دوره فاندیشن را در مجارستان بگذرانند دیگر نیازی به مدرک زبان ندارند. در صورت که دروه پری مدیکال در ایران را بگذرانند باید مدرک زبان آیلتس ارائه دهند.

  1. تحصیل داروسازی در مجارستان چند سال طول می‌کشد؟

دریافت مدرک داروسازی در کشور مجارستان ۵ سال به طول می‌انجامد.

  1. هزینه تحصیل داروسازی در مجارستان چقدر است؟

شهریه سالانه تحصیل داروسازی در مجارستان در حدود 8 الی تا 14 هزار یورو است.

  1. آیا امکان کار در حین تحصیل داروسازی در مجارستان وجود دارد؟

بله. به دانشجویان داروسازی در این کشور مجوز ۲۰ ساعت کار در هفته داده می‌شود.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا