021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.9/5 - (36 امتیاز)

تحصیل در کالج های مجارستان

تحصیل در کالج های مجارستان

فهرست مطالب

کالج پیش پزشکی و پزشکی در اروپا چیست؟

کالج پیش پزشکی در اروپا به کالجی گفته می شود که متقاضیان مختلف بویژه در بازه سنی 18 الی 25 سال با مدرک دیپلم و یا کارشناسی (بویژه در رشته های علوم پایه پزشکی) را برای ورودی به دانشگاه های علوم پزشکی از جمله ورود به رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، دامپزشکی، پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی، علوم آزمایشگاهی و … آماده می کند. در کالج پیش پزشکی و پزشکی در اروپا دروس علوم پایه پزشکی از جمله زیست شناسی، آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، شیمی، زبان انگلیسی پزشکی و … آموزش داده می شود.  از این رو به هر موسسه‌ آموزشی خصوصی یا دانشگاهی که فرد را جهت ورود به رشته های علوم پزشکی آماده ورود به دانشگاه می کند کالج پیش پزشکی گفته می شود.

بهترین کشورها جهت تحصیل در کالج های پزشکی در اروپا

در کشورهای مختلف اروپایی کالج های پزشکی و پیش پزشکی به صورت کالج خصوصی و یا کالج های دانشگاهی فعالیت می کنند. در سال های اخیر با توجه به تقاضای بالای ایرانیان جهت تحصیل در اروپا در رشته های علوم پزشکی، انتخاب کالج مناسب اهمیت فراوانی دارد. هزینه تحصیل مناسب، کیفیت آموزشی بالا، اخذ پذیرش راحت، شانس بالای اخذ ویزای تحصیلی از کشور مقصد از جمله مهمترین فاکتورهای انتخاب کالج پیش پزشکی در اروپا برای ایرانیان است. از این رو کشورهای مجارستان، ترکیه و ایتالیا بهترین شرایط را برای تحصیل ایرانیان دارد.

کالج در مجارستان

معرفی کالج های مجارستان

کشور مجارستان یکی از قطب های مهاجرت تحصیلی در اروپا برای ایرانیان است. شرایط مناسب تحصیل در این کشور و سهولت اخذ ویزای تحصیلی این کشور، وجود دانشگاه های معتبر با رتبه بین المللی خوب از جمله دانشگاه سملوایز، دانشگاه سگد، دانشگاه پچ و دانشگاه دبرسن و همچنین وجود کالج هایی با استانداردهای بین المللی باعث شده مقصد مناسبی باشد. انواع کالج های مجارستان به صورت زیر است:

  • کالج های زبان خارجه در مجارستان
  • کالج های برگزار کننده دیپلم های بین المللی
  • کالج های پیش پزشکی و پزشکی در مجارستان

در بین کالج های مجارستان کالج های زیر از کیفیت بالایی برخوردار هستند که برگزار کننده دوره های مختلف آموزشی در مجارستان هستند.

  1. کالج بین المللی اویسینا- AVICENNA
  2. کالج دونا – Duna College
  3. کالج مک دنیل – McDANIEL college
  4. کالج دانشگاه سملوایز – Semmelweis University
  5. کالج دانشگاه پچ – University of Pécs
  6. کالج دانشگاه سگد – University of Szeged

کالج های مجارستان

چرا تحصیل در کالج پزشکی در مجارستان؟

هم ‌اکنون تحصیل پزشکی در اروپا جزو بحث‌های داغ در جامعه ماست. در ایران با توجه به طبقه‌ی اجتماعی و اقتصادی که پزشکان دارند، رشته‌ پزشکی همه ساله داوطلبان زیادی دارد. بسیاری از داوطلبان رشته‌های پزشکی در ایران، با شرکت در کنکور سراسری ایران می‌توانند وارد دانشکده‌های پزشکی شوند. اما با توجه به آمار بالای دواطلبان کنکور ایران و رقابت سنگین بر سر رشته های پزشکی، بسیاری از دانش‌آموزان به فکر تحصیل در کالج پیش پزشکی در مجارستان و یا کالج پزشکی در مجارستان جهت ورودی به دانشگاه های معتبر می‌افتند.

تحصیل در کالج پزشکی در مجارستان نیاز به اطلاعات گسترده در رابطه با نحوه ورود به کالج، مقایسه‌ی کشور‌های مختلف باهم و شناخت کالج‌های موجود در آن‌هاست. پزشکی همچنین یک رشته همه کاره است که می تواند در هر نقطه از جهان مورد مطالعه قرار گیرد، بنابراین شما گزینه های مختلفی را در اختیار دارید. به همین دلیل ممکن است انتخاب دانشکده پزشکی در خارج از کشور آسان به نظر برسد. با این حال، از آنجا که این تصمیمی است که ممکن است زندگی شما را تغییر دهد، باید از قبل به خوبی برنامه ریزی شود.

بسیاری از داوطلبین با یک اصرار کورکورانه، بدون توجه به شرایط هر کشور اقدام به مهاجرت کرده وشکست خورده‌اند. بنابراین قبل از هرگونه اقدامی ابتدا باید تمامی جوانب را شناخته و با مشورت خانواده و دوستان همه‌ی آن‌هارا باهم سنجید. با توجه به افزایش آمار داوطلبین تحصیل در کالج پزشکی در اروپا، وزارت بهداشت و ‌علوم قوانین سختگیرانه‌ای تدوین کرده و مدارک پزشکی کشور‌ها و کالج‌های خاصی برای وزارت دارای اعتبار می‌باشد. شرایط پذیرش در کالج پزشکی در کشور‌های مختلف باهم متفاوتند. برخی از کالج‌ها شرایط و‌قوانین خاص خود را دارند. مدرک‌زبان انگلیسی، تمکن مالی، مدرک تحصیلی مرتبط، دیپلم تحصیلی و….. همگی از عوامل تاثیرگذار در اخر پذیرش شما از کالج پیش پزشکی در مجارستان خواهد بود.

کالج های پزشکی در مجارستان

مزایا و ویژگی های کالج‌ های پیش پزشکی و پزشکی در مجارستان

اگر تحقیقات خود را برای تحصیل پزشکی در اروپا انجام دهید، گزینه های زیادی وجود دارد که شامل سبک های مختلف آموزشی، فرهنگ ها و گاهی اوقات، شرایط ورود می باشد. اکنون شما فقط باید به گزینه خود نزدیک شوید و کشور مقصد مناسب را پیدا کنید. تحصیل پزشکی در اروپا در مقایسه با تحصیل پزشکی در آمریکا یا کانادا دارای مزایای مختلفی است. دانشگاه های پزشکی در اروپا بهترین مدارس پزشکی در جهان را شامل می شوند و آموزش پزشکی عالی را ارائه می دهند.  همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی اروپا به مراتب از کانادا و آمریکا کمتر است.

دوره پیش پزشکی یا دوره پری مدیکال در مجارستان یک مسیر آموزشی است که متقاضیان ورود به رشته پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دنبال می کنند. کالج پیش پزشکی در مجارستان شامل فعالیت هایی است که دانشجو را برای تحصیل در دانشکده پزشکی آماده می کند، مانند برگزاری دوره های قبل از ورودی به دانشگاه، ارائه دروس تخصصی علوم پایه پزشکی، فعالیت های داوطلبانه، تجربه بالینی، تحقیقات و روند پذیرش از دانشگاه، نحوه آماده شدن برای آزمون‌های ورودی هر دانشگاه و… . همچنین کالج ‌های پیش پزشکی در اروپا با تدریس دروس تخصصی پزشکی قبل از ورود به این رشته، می‌توانند کمک بزرگی برای دانشجویان در ترم‌های آغازین ورود به دانشگاه باشند.

همچنین جهت تحصیل پزشکی در مجارستان فقط به مدرک دیپلم متوسطه و قبولی در آزمون ورودی کتبی و شفاهی در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، آناتومی و … نیاز است. مزایای تحصیلات در کالج‌های پزشکی در مجارستان نسبت به کالج پزشکی در کشورهای آمریکا و کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • هزینه تحصیل در کالج پیش پزشکی در مجارستان کم است و از 7900 یورو در سال شروع می شود.
  • از آنجا که رقابت شدیدی وجود ندارد، میزان پذیرش به طور قابل توجهی بالاتر از کشورهای کانادا و آمریکا است.
  • تحصیل به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد.
  • مدارک به عنوان مدارک بین المللی شناخته شده است.
  • با اخذ مدرک فاندیشن در یکی از کالج‌های پزشکی مجارستان، مدرک شما در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارای ارزش و اعتبار خواهد بود.

کالج های پیش پزشکی در مجارستان

شرایط تحصیل در کالج های پیش پزشکی و پزشکی در مجارستان

 کشور مجارستان واقع در اروپای شرقی است که همواره میان ایرانیان و مخصوصا دانشجویان ایرانی از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشد. این کشور از لحاظ جغرافیایی با کشورهایی نظیر اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی، اسلونی، اسلواکی و به خصوص اتریش هم مرز است و جمعیتی حدود 10 میلیون نفر دارد.متقاضیانی که قصد دارند تا به تحصیل در رشته هایی نظیر پزشکی و دندانپزشکی در اروپا مشغول شوند، در ابتدا وارد دوره های کالج پیش پزشکی یا همانPre-Medical  می شوند.

این دوره های یک ساله به جهت آماده سازی متقاضی جهت شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های کشور مجارستان و دیگر کشورهای اروپایی و ارتقا سطح زبان متقاضیان طراحی شده اند. متقاضیان ایرانی برای اخذ پذیرش و ورود به دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی در کالج های مجارستان و یا دوره آیمت در مجارستان نیازی به ارائه مدرک زبان نیز ندارند و تنها اثبات این موضوع که زبان انگلیسی را در حد قابل قبولی بلد هستند کفایت می کند. در دوره های کالج پزشکی در مجارستان مطالبی نظیر زبان انگلیسی، دروس پایه علوم پزشکی و بعضاً آزمون های ورودی دانشگاه های مختلف با دانشجویان کار می شود و در صورتی که شما از کالج های معتبر کشور مجارستان پذیرش خود را اخذ نمایید، شانس بالایی برای ورود به دانشگاه های این کشور و سایر کشورهای اروپایی خواهید داشت.

کالج بین المللی اویسینا در مجارستان

کالج اویسینا در مجارستان به عنوان بهترین کالج مجارستان فعالیت خود را در سال 1995 آغاز کرد. این کالج با ارائه دوره های کوتاه برای دانشجویان پزشکی دانشگاه سملوایز، شروع به کار کرده و بعداً یک برنامه کامل پیش ‌پزشکی یک ساله برای کسانی که قصد داشتند تحصیلات خود را در رشته پزشکی در مجارستان به پایان برسانند، برگذار کرد. این دوره ” برنامه بنیاد پزشکی ” یاAMFP  نامگذاری شد. امروزه دانشجویانی که دورهAMFP  را با نمره خوب به پایان می‌رسانند، در بسیاری از دانشگاه های اروپا با تدریس پزشکی به زبان انگلیسی، از جمله در مجارستان، ایتالیا، جمهوری چک، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، لیتوانی، لتونی، انگلیس، صربستان و روسیه در میان سایر کشورها پذیرفته می شوند.

کالج اویسینا مجارستان سیستم های آموزشی انگلیس، آمریکا، کانادا و اروپا را به طور گسترده بررسی کرده است حاصل این بررسی و مطالعه توسعه روز افزون سیستم آموزشی اویسینا است که سبب شده تا دانش آموزان پس از سپری کردن دوره های آموزشی در این کالج با موفقیت و دانش کامل وارد یک دانشگاه معتبر در اروپا شوند که این موضوع با توجه به برنامه های درسی این کالج پزشکی در مجارستان تضمین شده است.

کالج اویسینا

مدارک لازم جهت ثبت‌نام در کالج اویسینا مجارستان:

  1. گذرنامه امضا شده و تصویر اسکن شده گذرنامه داوطلب
  2. عکس رنگی اسکن شده داوطلب
  3. تکمیل فرم کالج برای سال تحصیلی که پس از تکمیل باید توسط نماینده کالج امضا شود.
  4. ترجمه رسمی دیپلم دبیرستان یا مدارک تحصیلی فارغ التحصیلی
  5. ترجمه رسمی انگلیسی رونوشت دبیرستان و سوابق تحصیلی

هزینه‌های تحصیل در کالج های مجارستان

اکثر دانش آموزان مشتاق تحصیل در کالج های مجارستان به طور حتم می‌خواهند بدانند هزینه کالج های مجارستان چقدر است؟ علاوه بر شهریه کالج، باید هزینه های پذیرش، کتاب، هزینه های زندگی و اقامت در کشور مجارستان و بسیاری دیگر از هزینه های اضافی را نیز در نظر بگیرند. به طور معمول شهریه سالیانه دوره کالج در مجارستان برای دوره های زبان خارجه 5 الی 6 هزار یورو در سال و هزینه دوره های پیش پزشکی و پزشکی در کالج های مجارستان 7 الی 8 هزار یورو در سال است. هزینه های زندگی دانشجویی در مجارستان و در شهر بوداپست ماهانه 500 الی 700 یورو است.

سوالات متداول

کدام کالج ها در مجارستان جهت تحصیل پیشنهاد می شود؟

کالج بین المللی اویسینا به خاطر سابقه بیشتر نسبت به دیگر کالج ها گزینه مناسبی در بین کالج های مجارستان برای ایرانیان است.

هدف از گذراندن دوره پیش پزشکی در کالج چیست؟

آمادگی برای موفقیت در آزمون های ورودی پزشکی دانشگاه های اروپا

دوره کالج پیش پزشکی در مجارستان چند ساله است؟

به طور معمول دوره کالج یک ساله است. در برخی مواقع ممکن است 2 سال به طول بیانجامد.

چه کشورهایی برای گذراندن دوره کالج پیش پزشکی در اروپا مناسب است؟

کشورهای مجارستان و ترکیه از جمله کشورهای مناسب برای ایرانیان جهت گذراندن دوره پری مدیکال هستند.

شرط اصلی ورود به کالج پزشکی در مجارستان چیست؟

داشتن مدرک 12 ساله تحصیل در ایران

آیا برای پذیرش کالج های پزشکی در مجارستان شرط معدل وجود دارد؟

به طور معمول خیر

آیا امکان تحصیل رایگان کالج در مجارستان فراهم است؟

خیر. کالج ها مجارستان شهریه محور هستند و حداقل شهریه 5900 یورو در سال است.

شرایط سنی برای اخذ پذیرش کالج در مجارستان چقدر است؟

به طور معمول متقاضیان 18 الی 25 سال

هزینه زندگی دانشجویی برای متقاضیان کالج پیش پزشکی در مجارستان چقدر است؟

ماهیانه 500 الی 700 یورو

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

۶ پاسخ

  1. ali گفت:

    سلام
    ببخشید الان میشه برای کالج های مجارستان اقدام کرد یا دیگه نمیشه تا سال آینده؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام مخاطب گرامی آریا دانش
      زمان اصلی شروع کلاس های کالج های مجارستان معمولا سپتامبر هست (نیمه دوم شهریو ماه). شما اگه الان اقدام کنید تا اون زمان هم پذیرش کالج و هم ویزای تحصیلیتون کاملا امکان پذیره و شروع ترم در کالج هستید. از طرفی برای ژانویه هم می تونید اقدام کنید.

  2. ملا احمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید دختر من ۱۸ سالش هست. میتونه برای دیپلم بین المللی اقدام کنه و آیا انلاین هم برگزار میشه؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام وقت بخیر. بله شرایط سنی مناسبی دارند و می توانند برای دیپلم های alevel انگلستان و دیپلم IB اقدام کنند. امکان شرکت به صورت آنلاین و از راه دور هم وجود دارد.

  3. naghme گفت:

    سلام ببخشید ایا امکان دریافت دیپلم کشور مجارستان به شکل انلاین هست

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. بله. هم حضوری و هم به صورت آنلاین میتونید دوره دیپلم مجارستان رو بگذرونید. اگر دانش آموز هستید بهترین حالت آنلاین هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا