021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.8/5 - (6 امتیاز)

چرا نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا را قبل آزمون باید بررسی کنیم؟

نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا

فهرست مطالب

دانلود نمونه سوالات آزمون آیمت ایتالیا به رایگان در آریا دانش

همانطور که می‌دانید، آزمون IMAT، امتحان ورود به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های دولتی ایتالیاست. قبولی در این آزمون علاوه بر تسلط بر مباحث آزمون آیمت، مستلزم آشنایی با سبک سوالات آن است. خوشبختانه نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا سال های قبل، هر ساله توسط برگزار کنندگان آن در ایتالیا منتشر می‌شود. استفاده از این نمونه سوالات به داوطلبان شرکت در آزمون آیمت کمک می‌کند تا تا دید و تصور بهتری از آزمون آیمت جهت تحصیل در ایتالیا داشته باشند.

دلایل استفاده از نمونه سوالات آزمون آیمت ایتالیا

اولین دلیل استفاده از نمونه سوالات آزمون آیمت ایتالیا داشتن دید و تصویر بهتر نسبت به آزمون آیمت است. این باعث می شود تا آزمون IMAT دیگر برای شما یک موضوع کاملا ناشناخته و مبهم نباشد. در این مقاله لینک دانلود همه سوالات آزمون IMAT سال‌های قبل آورده شده است. با استفاده از این شما می‌توانید به راحتی به نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا دسترسی داشته باشید.

دلیل بعدی دیگر براب مطالعه نمونه سوالات آیمون آیمت این است که بتوانید در طول دوره مطالعه و آمادگی برای آزمون خود را با آنها محک بزنید. با استفاده از این سوالات می‌توانید بارها خود را در شرایط واقعی آزمون آیمت تصور کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا برای روز آزمون آماده‌تر باشید. همچنین کمک می‌کند استرس کمتری داشته باشید زیرا شما از قبل شرایط شبیه سازی شده را چند بار تست کرده‌اید. شما با حل نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا، می‌توانید میزان آمادگی و روند پیشرفت خود را در طول دوره آمادگی آزمون بسنجید.

دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون آیمت ایتالیا

در این بخش لینک دانلود تمام نمونه سوالات آزمون آیمت همراه با پاسخنامه آن‌ها از سال 2011 تا 2022 به ترتیب در اختیار شما قرار داده شده است. فقط با چند تا کلیک ساده می توانید فایل نمونه سوالات آزمون IMAT ایتالیا را دانلود و استفاده کنید.

 

برای دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون آیمت ایتالیا به صورت جداگانه بر روی لین‌ های قرار داده شده کلیک کنید.

کتاب های تمرین آزمون IMAT ایتالیا در سایت کالج آریا دانش

اگر به دنبال نمونه سوالات بیشتری برای آزمون آیمت ایتالیا می‌گردید در ادامه با ما همراه باشید تا نمونه‌های تمرینی بیشتری برای شما معرفی داشته باشیم. کتاب های آزمون IMAT ایتالیا می‌تواند برای تمرین بیشتر و آشنایی بهتر با آزمون آیمت به شما کمک کند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی موسسه آریا دانش کتاب های تمرینی متناسب با نیاز و نقطه ضعف خود را پیدا و تهیه کنید. در ادامه به بررسی سرفصل‌های آزمون آیمت و منابع مناسب برای تسلط بر این سرفصل‌ها خواهیم پرداخت تا شانس بالایی برای قبولی در این آزمون و تحصیل پزشکی در ایتالیا و تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا بپردازند.

قسمت اول: مهارت خواندن و مطالعات و هوش و منطق

این بخش شامل عمدتا مباحث منطقی، تحلیل متن و سوالات تفسیر نمودارها و همچنین جداول است. سوالات این بخش شامل 4 سوال خواندن و مطالعات و 5 سوال هوش و منطق است. کتاب هوش، منطق و اطلاعات عمومی بهترین منبع برای تسلط بر مباحث این بخش است.

قسمت دوم: دانش علمی

این قسمت بخشی است که در آن آمادگی آزمون آیمت شما نقش اساسی خواهد داشت. 4 مبحث علمی که تعداد سوالات در آن به طور نابرابر تقسیم شده اند. این بدان معنی است که شما احتمالاً بیشترین وقت و تلاش خود را بر روی حل سوالات دو مبحث اول (زیست شناسی و شیمی) متمرکز خواهید کرد.

اگرچه ممکن است اقدام هوشمندانه این باشد که ابتدا به سراغ سوالات ریاضی بروید. اگر درس فیزیک شما خوب نیست پس عاقلانه است که وقت خود را صرف آن نکنید زیرا 6 سوال بیشتر (60 سوال) ندارد. اگر نه برعکس، درس فیزیک شما خوب باشد پس بهتر است فیزیک را جزو اولویت‌های اول خود قرار دهید چون سوالات آن محدود است و زود تمام می‌شود. بنابراین ذهن شما دیگر درگیر فیزیک نخواهد بود.

زیست شناسی

همچنین تنوع مباحث این بخش زیاد است. برای پاسخ به سوالات بخش زیست شناسی آزمون آیمت داوطلبان باید به صورت کامل بر مباحث زیست شناسی دوره دبیرستان تسلط داشته باشند. بخش زیست شناسی آیمت 23 سوال از 60 سوال این آزمون را تشکیل می‌دهد.

چهار مبحث اصلی بخش زیست شناسی مورد سوالت در آزمون آیمت شامل موارد زیر است:

1.    زیست شناسی سلولی و مولکولی

2.    بیوشیمی

3.    ژنتیک

4.    فیزیولوژی و آناتومی

نمونه سوالات این چهار بخش در قالب کتاب‌ تمرین زیست شناسی یونی مد تالیف شده‌اند.

 

همانطور که انتظار می رود بسیاری از دانشجویان رشته های پزشکی ایتالیا و یا دیگر کشورهای اروپا علاقه خاصی به زیست شناسی دارند. بنابراین بخاطر رقابت زیاد در این بخش حل سوالات آن به آمادگی عمیق‌تری نیاز دارد.

شیمی

این مبحث یکی از بخش‌های بسیار دشوار با طیف گسترده‌ای از موضوعات است.بخش شیمی بین سال‌های مختلف تغییرات از نظر تعداد سوالات، سختی و غیره زیادی نداشته است. تعداد سوالات این بخش 15تاست. بهترین منبع برای کسب تسلط لازم بر نمونه سوالات شیمی آزمون آیمت، کتاب تمرینات شیمی یونی مد است. این کتاب را نیز می‌توانید از طریق وب سایت آریا دانش تهیه کنید.

ریاضی و فیزیک

بخش ریاضی و فیزیک در آزمون آیمت دارای 13 سوال است. پاسخ به سوالات این بخش می‌تواند در موفقیت شما در آزمون آیمت نقش پررنگی را ایفا کند. شما همیشه به راحتی برخی از سوالات ساده را در دروس هندسه، آمار / احتمال، معادلات و مثلثات و همچنین در سوالات فیزیک پیدا خواهید کرد.  بنابراین بهتر است تلاش و زمان کافی را برای مطالعه منابع و نمونه سوالات این بخش اختصاص دهید. کتاب تمرینات ریاضی یونی مد و کتاب تمرینات فیزیک یونی مد بهترین منابع برای آشنایی با سوالات ریاضی و فیزیک آزمون آیمت هستند.

سخن آخر

اگرچه مطالعه نمونه سوالات آزمون آیمت و منابع مربوط به آن برای موفقیت ضرورت دارد، اما شرکت در دوره آزمون آیمت در ایران بهترین روش برای افزایش شانس قبولی در آزمون آیمت است. این دوره‌ها توسط کالج آریا دانش برگزار می‌شوند و شرکت در آن‌ها به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است.

سوالات متداول

  1. دلایل مطالعه نمونه سوالات آزمون آیمت چیست؟

مطالعه نمونه سوالات آیمت ضمن کمک کردن به آشنایی با ساختار و نمونه سوالات این آزمون، برای محک زدن میزان دانش و آمادگی دانش‌آموزان نیز مفید است.

  1. بهترین منابع آزمون آیمت کدامند؟

مجموعه کتاب‌های یونی مد در مباحث هوش و منطق، زیست، شیمی، ریاضی و فیزیک بهترین منابع آزمون آیمت هستند.

  1. بهترین شیوه قبولی در آزمون آیمت ایتالیا چیست؟

شرکت در دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا در کنار مطالعه منابع و نمونه سوالات آزمون آیمت.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا