021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.8/5 - (6 امتیاز)

تحصیل پزشکی بدون آزمون در خارج از کشور 2024

پزشکی بدون کنکور در خارج

فهرست مطالب

هر سال پس از کنکور، بسیاری از دانش‌آموزان رشته تجربی تصمیم می‌گیرند که تحصیل خود را در خارج از کشور در رشته پزشکی ادامه دهند. مخصوصا دانش‌آموزانی که در کنکور موفق به کسب رتبه خوبی نشده باشند، بیشتر به تحصیل در خارج از کشور فکر می‌کنند. به این افراد می‌توانیم تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور را پیشنهاد دهیم. متقاضیان تحصیل بدون آزمون در خارج می‌توانند در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند. بسیاری از دانش آموزان هدف تحصیل در رشته های پزشکی را در سر می‌پرورانند. اما آن‌ها باید پیش از هر چیز، از شرایط تحصیل پزشکی در خارج، دانشگاه ها و کشورهای مورد هدف، هزینه های تحصیل و زندگی و مزایا و معایب آن آگاه باشند.

چرا پزشکی بدون کنکور در خارج؟

شما ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا به رشته پزشکی علاقه‌مندید و مشتاق تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج هستید یا خیر؟ اگر جواب این سوال برای شما بله است، قدم بعدی که باید به آن دقت کنید این است که هدف خود را از تحصیل پزشکی در دانشگاه های بین الملل مشخص کنید. همچنین باید مشخص کنید که آیا قصد دارید به کشور برگردید و در ایران به شغل پزشکی بپردازید یا می‌خواهید در کشور دیگری اقامت کنید. پاسخ این سوالات نقش مهمی را در انتخاب کشور و دانشگاه مقصد برای مهاجرت تحصیلی ایفا می‌کند.

اگر بعد از تحصیل پزشکی در خارج از کشور قصد بازگشت دارید، باید دانشگاه‌هایی را که مدرک پزشکی آن‌ها در ایران معتبر است بشناسید. برای این کار باید  به سایت وزارت بهداشت و درمان سر بزنید تا از فهرست دانشگاه‌هایی مورد تایید در ایران مطلع شوید. اما اگر قصد اقامت دائم در کشور دیگری را دارید، بهترین کار این است که اعتبار مدرک در کشورهای توسعه یافته را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار باید رتبه دانشگاه مقصد در میان دانشگاه‌های دنیا را بسنجید. بنابراین انتخاب کشور مقصد جهت تحصیل پزشکی در اروپا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از ویژگی های دیگری که متقاضیان تحصیل پزشکی بدون کنکور در اروپا باید در نظر بگیرند شهریه دانشگاه و هزینه‌های اقامت و خوابگاه‌ها است. به طور معمول دانشگاه‌های خارج از کشور جهت تحصیل پزشکی بدون کنکور دارای شهریه بالاتری هستند. اما میزان این شهریه دانشگاه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

شرایط و مدارک تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور دشواری‌های خاص خود را دارد و پس از فارغ التحصیلی، حساسیت و سختی آن نیز بیشتر می‌شود. بنابراین دقت کنید که اگر می‌خواهید در رشته پزشکی بدون کنکور در اروپا تحصیل کنید باید سختی‌هایش را نیز تحمل کنید. به طور معمول بسیاری از کشورها جهت تحصیل بدون آزمون در رشته های پزشکی مستلزم ارائه مدرک زبان همان کشور هستند. هرچند در برخی از کشورها نیز به زبان انگلیسی امکان تحصیل پزشکی بدون آزمون ورودی وجود دارد. از جمله شرایط و مدارک تحصیل پزشکی بدون آزمون در اروپا به شرح زیر است:

  • دارا بودن دیپلم تجربی یا ریاضی برای تمام داوطلبان (12 سال تحصیل در ایران)
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی از جمله زبان آیلتس بالای 6 یا تافل 78 به بالا
  • ارائه مدرک زبان کشور مقصد به ویژه مدرک سطح B2 یا C1
  • پرداخت مبلغ مشخصی جهت بررسی درخواست پذیرش (معمولا بالای 130 یورو)
  • قبولی در تست معلومات اجتماعی و یا مصاحبه شفاهی ورودی دانشگاه
  • تکمیل کردن نامه‌ای مبنی بر ارائه انگیزه خود برای ورود به رشته پزشکی (انگیزه نامه)
  • ارسال مدارک تحصیلی اصلی و ترجمه شده به زبان رسمی آن کشور یا زبان انگلیسی
  • ارائه تمکن مالی به سفارت جهت اخذ ویزای تحصیلی
  • کسب نمره مناسب (بالای 17) در دروس زیست شناسی، ریاضی، شیمی و فیزیک
تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور 2024

شرایط سنی تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

در خارج از کشور می‌توانید با هر سنی در دانشگاه تحصیل کنید ولی اگر از ایران اقدام به تحصیل بدون کنکور در خارج کنید، باید دارای شرایط سنی خاصی باشید. تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی و بدون کنکور محدودیت‌های خاصی را از لحاظ سنی دارد؛ به طور معمول رنج سنی 18 الی 25 سال بهترین شرایط جهت تحصیل پزشکی بدون آزمون در اروپا است. برخی از کشورها از جمله آلمان و فرانسه از لحاظ سنی حساسیت بیشتری دارند. اما کشورهای ترکیه و روسیه از محدوده سنی خاصی جهت تحصیل پزشکی بدون آزمون برخوردار نیستند.

بهترین کشورها جهت تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج

لازمه تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور داشتن دیپلم 12 ساله است. همان‌طور که اکثر شما می‌دانید، پذیرش رشته پزشکی در اکثر کشورهای اروپایی و خارج از کشور و دانشگاه های تراز اول با آزمون ورودی است. در این حالت متقاضیان باید دانش تخصصی خود را در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و زبان انگلیسی تقویت کنند. تنها در این صورت داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه قبول شده و پذیرش دانشگاه را کسب می‌کنند. اما در برخی کشورهای نیز بدون آزمون ورودی نیز پذیرش رشته پزشکی انجام می شود. در ادامه به معرفی کشورهایی جهت تحصیل پزشکی بدون آزمون در خارج از کشور می پردازیم:

  • تحصیل پزشکی بدون آزمون در ترکیه

کشور ترکیه از دیگر کشورهایی است که متقاضیان ایرانی می‌توانند به تحصیل پزشکی بدون آزمون در آن بپردازند. گفتن این نکته ضروری است که فقط دانشگاه های خصوصی ترکیه بدون برگزاری آزمون ورودی و بدون مدرک زبان، اقدام به پذیرش دانشجو در رشته پزشکی می‌کنند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی و ترکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه در رشته های پزشکی بدون کنکور فراهم است. گفتنی است تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه نیازمند پرداخت هزینه بالای سالیانه حدود 15 الی 35 هزار دلار است.

  • تحصیل پزشکی بدون کنکور در روسیه

متقاضیان علاقه مند به تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور می‌توانند کشور روسیه را انتخاب کنند. در این کشور متقاضیان می توانند به زبان انگلیسی و بدون آزمون ورودی به دانشگاه ها وارد شوند. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور از جمله هزینه های پایین در بین کشورهای اروپایی قلمداد می شود.

  • تحصیل پزشکی بدون آزمون در چین

سیستم اصلی پذیرش دانشگاه های چین در رشته پزشکی پذیرش بدون آزمون ورودی است. متقاضیان ایرانی علاقه مند به تحصیل پزشکی بدون آزمون در خارج از کشور، می توانند کشور چین را به عنوان گزینه اصلی جهت تحصیل انتخاب کنند. علاوه بر این هزینه تحصیل پزشکی در چین نیز پایین است. همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور میسر است.

  • تحصیل پزشکی بدون کنکور در رومانی

متقاضیان علاقه مند به تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور می‌توانند کشور رومانی را انتخاب کنند. در این کشور متقاضیان می توانند به زبان انگلیسی و بدون کنکور، وارد دانشگاه ها شوند. از طرفی هزینه تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی، پایین است.

  • تحصیل پزشکی بدون کنکور در اسپانیا

متقاضیان علاقه مند به تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور می‌توانند کشور اسپانیا را انتخاب کنند. نکته مهم این است که داشتن مدرک زبان اسپانیایی الزامی بوده و برخی از دانشگاه های خصوصی این امکان را فراهم کرده اند.

ارزان‌ترین کشورها جهت تحصیل پزشکی بدون کنکور

تحصیل ارزان پزشکی در خارج از کشور یکی از مهم‌ترین اهداف علاقه‌مندان به رشته پزشکی به شمار می‌رود. زیرا پرداخت هزینه‌های هنگفت تحصیل در خارج همواره یکی از دغدغه‌های مهم متقاضیان ایرانی است. خبر خوبی که داریم این است که در برخی کشورها و دانشگاه‌های اروپایی می‌توان با هزینه مناسب به تحصیل در رشته‌های پزشکی مشغول شد. جهت تحصیل بدون آزمون در کشورهای آسیایی به کشور “چین” می توان اشاره کرد. جهت تحصیل بدون آزمون در کشورهای اروپایی نیز به کشور “رومانی” می توان اشاره کرد.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

در کشورهای اروپایی هزینه شهریه دانشگاه‌ها متفاوت است. این هزینه به عوامل مختلفی از جمله کشور مقصد، اعتبار دانشگاه و اعتبار آن وابسته است. در جدول زیر میانگین شهریه سالانه تحصیل پزشکی در برخی از کشورها و همچنین میانگین هزینه تحصیل در این کشورها  قابل مشاهده است:

کشور میانگین شهریه سالیانه دانشگاه میانگین هزینه زندگی ماهیانه
ترکیه 25 هزار دلار 700 دلار
چین 5 هزار دلار 700 دلار
روسیه 7 هزار دلار 500 دلار
رومانی 6 هزار یورو 500 یورو
اسپانیا 15 هزار دلار 800 یورو

 

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه در دانشگاه های خصوصی به طور معمول سالیانه بین 15 الی 35 هزار دلار است. تحصیل بدون کنکور در روسیه به زبان روسی سالیانه حدود 5 الی 9 هزار دلار است. علاوه بر هزینه های شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی هم باید مد نظر متقاضیان قرار بگیرید. کشورهای رومانی و روسیه از هزینه زندگی کمتری برخوردار هستند.

موضوع بعدی که باید به آن بپردازیم این است که آیا بورسیه تحصیلی در اروپا وجود دارد و یا خیر؟ و اینکه چقدر احتمال دارد یک دانشجوی پزشکی بدون کنکور در خارج بورسیه شود؟ بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی هستند. دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه و همچنین دانشگاه‌های دولتی آلمان این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌کنند. همچنین دانشجویانی که در دانشگاه مورد تحصیل خود بتوانند جزء 5 نفر برتر طی سال‌های دوم و سوم و هم‌چنین چهارم باشند، شامل بورسیه می‌شوند.

 

سوالات متداول

  • مهمترین شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور چیست؟

داشتن مدرک 12 ساله تحصیل در ایران، مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان کشور مقصد و تمکن مالی مناسب از مهمترین شرایط هستند.

  • بهترین کشورها جهت تحصیل پزشکی بدون کنکور در اروپا کدامند؟

کشورهای ترکیه، روسیه، رومانی و اسپانیا از بهترین گزینه ها جهت تحصیل پزشکی بدون آزمون در کشورهای اروپایی هستند.

  • بهترین کشور جهت تحصیل پزشکی بدون کنکور در آسیا کدام است؟

کشور چین بهترین گزینه جهت تحصیل پزشکی بدون آزمون در بین کشورهای آسیایی است.

  • هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج چقدر است؟

بسته به نوع دانشگاه و کشور مقصد متغیر است. به طور معمول حداقل 5 هزار یورو سالیانه.

  • آیا برای تحصیل پزشکی بدون کنکور شرایط سنی وجود دارد؟

به طور معمول باید متقاضیان سن بین 18 الی 25 سال داشته باشند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا