021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (3 امتیاز)

ویزای تحصیلی روسیه 2022

ویزای تحصیلی روسیه

فهرست مطالب

انواع ویزا برای سفر به روسیه

برای سفر و اقامت در هر کشوری باید ویزای آن کشور را دریافت کرد. ویزاها بر حسب مدت زمان اعتبار و هدف از اقامت انواع مختلفی دارند. انواع ویزا برای سفر و اقامت در روسیه عبارتند از:

  • ویزای گردشگری روسیه: اخذ ویزای گردشگری روسیه ساده‌ترین و ارزان‌ترین شرایط را نسبت به سایر ویزاها دارد. این ویزا برای گردشگران مناسب است و با داشتن آن می‌توان به مدت ۳۰ روز در روسیه اقامت کرد.
  • ویزای تحصیلی روسیه: ویزای تحصیلی کشور روسیه به دو نوع ویزای دانش‌آموزی و دانشجویی تقسیم می‌شود. اخذ این ویزا برای اقامت در روسیه در طول تحصیل این کشور ضروری است.
  • ویزای کاری روسیه: ویزای کاری روسیه برای افراد خارجی شاغل در این کشور صادر می‌شود. معمولا این ویزا ۹۰ ابتدا روزه است و سپس به شکل سالانه تمدید می‌شود. این ویزا برای صدور نیاز به تایید کارفرما دارد.
  • ویزای ترانزیت روسیه: افرادی که برای سفر زمینی به کشورها دیگر از خاک روسیه عبور می‌کنند باید ویزای ترانزیت روسیه را دریافت کنند.
  • ویزای تجاری روسیه: ویزای تجاری روسیه به شکل یک ماهه، سه ماهه و یک ساله صادر می‌شود. برای دریافت این نوع ویزا غالبا به دعوتنامه از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های روسی نیاز است.

ویزای تحصیل روسیه

مزایای دریافت ویزای تحصیلی کشور روسیه

دریافت ویزای تحصیلی روسیه ویژگی های فراوانی دارد که نخستین مورد آن سهولت دریافت این ویزاست. به علت روابط خوب کشور ایران و روسیه دریافت ویزای این کشور برای ایرانیان نسبت به سایر کشورها آسان‌تر است. همچنین در حالت کلی دریافت ویزای تحصیلی نسبت به انواع دیگر ویزاها مراحل آسان‌تری دارد. در روسیه دانشگاه‌ها و مراکز علمی بسیار معتبری وجود دارد. دارندگان ویزای تحصیلی کشور روسیه از مزایای فراوان تحصیل در این مراکز علمی بهره‌مند خواهند شد. شرایط و هزینه تحصیل در روسیه برای دانشجویان نسبت به سایر کشورها بسیار مناسب است.

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور اوراسیایی ماهانه درد حدود 40000 روبل برآورد می‌شود. همچنین در دانشگاه‌های معتبر روسیه، مانند دانشگاه سچینوا مسکو روسیه امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. برای دریافت ویزای تحصیلی کشور روسیه و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نیازی به داشتن مدرک آیلتس یا تافل نیست!

شرایط دریافت ویزای تحصیلی روسیه

اولین و اصلی‌ترین شرط برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه، داشتن پذیرش از یکی از مراکز آموزشی این کشور است. برای دانش‌آموزان داشتن پذیرش یک مدرسه و برای دانشجویان اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های روسیه، اولین شرط از شرایط دریافت ویزای تحصیلی روسیه به شمار می‌رود. ویزای تحصیلی کشور روسیه به صورت سه ماهه صادر می‌شود. دانش‌آموزان و دانشجویان باید قبل از تمام شدن این دوره زمانی به مراجعه به اداره اقامت در روسیه نسبت به تمدید ویزای تحصیلی خود اقدام کنند.

ویزای تحصیلی کشور روسیه

مدارک دریافت ویزای تحصیلی روسیه

برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه بویژه متقاضیان شرکت در دوره پادفک روسیه باید پیش از مراجعه به سفارت برخی مدارک را آماده نمود. این مدارک عبارتند از:

  • اصل پاسپورت و کپی از صفحه اول: پاسپورت متقاضیان دریافت ویزا باید برای یک سال اعتبار داشته باشد.
  • ترجمه مدارک شناسایی: ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی به زبان روسی برای ارائه به سفارت مورد نیاز است.
  • مدارک تحصیلی: مدارک تحصیلی مقاطع قبلی که به زبان روسی ترجمه شده‌اند باید به سفارت ارائه شود.
  • عکس در سایز پاسپورت: دقت کنید که عکس پرسنلی حتما جدید باشد.
  • نامه پذیرش دانشگاه: ارائه نامه پذیرش دانشگاه و فیش پرداخت شهریه به سفارت ضروری است.
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا: این فرم را باید از وب سایت سفارت روسیه دریافت و تکمیل کرده و به سفارت ارائه کنید.
  • رضایت نامه برای دانش‌آموزان: دانش‌آموزان (افراد زیر ۱۸ سال) باید برای دریافت ویزای تحصیلی برگه رضایت نامه والدین را به سفارت ارائه کنند. این سند باید توسط دفتر اسناد رسمی تنظیم و مهر شده باشد.
  • بیمه مسافرت پزشکی: بیمه مسافرتی پزشکی باید حداقل 30000 یورو پوشش داشته باشد. تمامی بیمه‌ها مورد قبول سفارت روسیه هستند.
  • رزرو بلیط و هتل: مدرک اثبات بلیط رزرو شده و هتل برای چند روز اول اقامت آخرین مدرک لازم برای ارائه به سفارت روسیه است.

هزینه و زمان لازم برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه

ویزای تحصیلی جهت مهاجرت تحصیلی به روسیه به دو شکل عادی و فوری صادر می‌شود. هزینه و مدت زمان صدور این دو شکل از دریافت ویزا متفاوت است. هزینه دریافت ویزای تحصیلی عادی مبلغ ۱۳۵ دلار است. مدت زمان صدور ویزا در این حالت معمولا ۷ روز کاری است. هزینه دریافت ویزای تحصیلی روسیه به شکل فوری مبلغ ۱۷۳ دلار است. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی فوری سه روز از زمان تکمیل مدارک است.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی روسیه

برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه ابتدا باید به وبس یات سفارت روسیه در ایران مراجعه کنید. سپس اقدام به دانلود و پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی نمایید. سپس مدارک و مبلغ مورد نیاز را تهیه نمایید و در مراجعه به سفارت تحویل دهید.

ویزای روسیه

سخن آخر

تحصیل در روسیه برای بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در جهان جذابیت زیادی دارد. سهولت پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه، هزینه مناسب زندگی و تحصیل در روسیه و کیفیت بالای دانشگاه‌ها و مدارس مهم‌ترین دلایل تحصیل در روسیه هستند. تحصیل در روسیه مستلزم دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. دریافت ویزای تحصیلی روسیه با وجود سهولت نسبی پیچ و خم‌های خاص خود را دارد. بنابراین بهتر است که برای طی مراحل دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی از کمک و راهنمایی کارشناسان این امر استفاده کرد. کارشناسان آریا دانش آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی هستند.

سوالات متداول

  1. ویزای تحصیلی روسیه چیست؟

ویزای تحصیلی کشور روسیه مدرکی است که با داشتن آن می‌توان در طول تحصیل در مدارس یا دانشگاه‌های روسیه در این کشور اقامت کرد.

  1. انواع ویزا برای سفر به روسیه کدامند؟

ویزای گردشگری، ویزای ترانزیت، ویزای کاری و ویزای تحصیلی روسیه و ویزای تجاری انواع ویزا برای سفر و اقامت در روسیه هستند.

  1. مزایای دریافت ویزای تحصیلی روسیه چیست؟

سهولت نسبی دریافت این ویزا و مراحل نسبتا آسان برای اخذ آن، بهره مندی از مزایای زندگی و تحصیل در روسیه، عدم نیاز به مدرک زبان برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه.

  1. اصلی‌ترین شرط دریافت ویزای تحصیلی روسیه چیست؟

اولین و اصلی‌ترین شرط دریافت ویزای تحصیلی روسیه داشتن پذیرش از یکی از مدارس یا دانشگاه‌های این کشور است.

  1. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه چیست؟

اصل و کپی گذرنامه دارای اعتبار، عکس پرسنلی پاسپورتی، نامه پذیرش قطعی مدرسه یا دانشگاه، فرم رضایت والدین برای دانش‌آموزان و فرم درخواست ویزا، بیمه مسافرتی پزشکی، ترجمه مدارک تحصیلی و فیش رزرو بلیط هواپیما و هتل.

  1. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی روسیه چقدر است؟

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی عادی ۷ روز و مدت زمان لازم برای صدور ویزای فوری ۳ روز است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا