021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (4 امتیاز)

مهاجرت تحصیلی به کرواسی 2022

مهاجرت تحصیلی به کرواسی

فهرست مطالب

معرفی کشور کرواسی

شرایط و هزینه زندگی در کرواسی به گونه‌ای است که به مهاجرت به این کشور اروپایی جذابیت زیادی می‌بخشد. جمهوری کرواسی در جنوب مرکزی اروپا واقع شده است. جمعیت این کشور حوزه بالکان در حدود چهار میلیون و 200 هزار نفر است. واحد پول رسمی این کشور کونا و زبان رسمی آن کرواتی است. مردم کشور کرواسی به تحصیل علم اهمیت زیادی می‌دهند. از این رو  ۹۸ درصد مردم این کشور باسواد هستند. کشور کرواسی دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان و آب و هوای معتدل و مدیترانه است که زندگی در آن را جذاب و لذت بخش می‌کند.

جمهوری کرواسی دارای ۶۷ دانشگاه معتبر است. مدرک تحصیلی این دانشگاه‌ها در سراسر دنیا از اعتبار فراوانی برخوردار است. از این رو مهاجرت تحصیلی به کرواسی برای دانشجویان بین‌المللی جذابیت زیادی دارد. کرواسی را می‌توان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی دانست. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه در حدود ۶۰۰ تا ۶۰۰ یورو است. با این وجود این کشور وضعیت اقتصادی مناسبی نداشته و نرخ بیکاری آن نسبتا زیاد است.

کرواسی

مزایای مهاجرت تحصیلی به کرواسی

مزایای مهاجرت تحصیلی به کرواسی عبارتند از:

  • برخورداری از آموزش باکیفیت
  • هزینه مناسب تحصیل
  • هزینه مناسب زندگی
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف تحصیلی
  • آشنایی با دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف
مهاجرت تحصیلی به کرواسی

معایب مهاجرت تحصیلی به کرواسی

مهاجرت تحصیلی به کرواسی با وجود داشتن مزایای زیاد، خالی از نقاط ضعف نیست. گرچه در مقایسه نقاط ضعف و قوت مهاجرت تحصیلی به این کشور همواره نقاط قوت افزون هستند. معایب مهاجرت تحصیلی به کرواسی عبارتند از:

  • دشواری یادگیری زبان کرواتی: با وجود این که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کرواسی وجود دارد، یادگیری زبان کرواتی گذران امور روزمره در این کشور ضرورت دارد.
  • وضعیت اقتصادی نامناسب: نرخ بالای بیکاری در این کشور اشتغال دانشجویان بین‌المللی را با مشکل مواجه می‌کند. این موضوع برای افرادی که قصد اخذ اقامت دائم کرواسی از طریق اشتغال را دارند مشکل ایجاد می‌کند.
  • تفاوت فرهنگی زیاد: تفاوت فرهنگی زیادی بین مردم این کشور و ایرانیان وجود دارد. این شرایط ممکن است در بلند مدت برای دانشجویان خسته کننده باشد.
  • سیستم اداری نامناسب: در کشور کرواسی بوروکراسی اداری بیش از حدی وجود دارد. این کاغذ بازی‌ها موجب اتلاف وقت دانشجویان می‌گردد.

سیستم آموزش عالی در کرواسی

سیستم آموزش عالی در کرواسی شامل سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. دوره کارشناسی در کرواسی، 3 تا 4 سال و دوره کارشناسی ارشد در این کشور در حدود 2 سال به طول می‌انجامد. دوره دکتری نیز در این کشور اروپایی حداکثر 5 ساله است. علاوه بر این در کشور کرواسی کالج‌ها خوب و معتبری نیز وجود دارند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند پیش از ورود به دانشگاه و برای آمادگی بیشتر در دوره‌های کالج ثبت نام کنند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کرواسی در مقطع کارشناسی باید برای دریافت پذیرش در آزمون‌ ورودی دانشگاه منتخب خود شرکت کنند. داشتن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی نیز برای تحصیل کارشناسی در این کشور ضروری است.

حداقل نمره قابل قبول جهت قبولی در دانشگاه های کرواسی برای آزمون تافل برابر با 60 و برای آزمون آیلتس نمره 6 است. شهریه تحصیل کارشناسی در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های کرواسی در حدود 3000 تا 3500 دلار در سال است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در کرواسی، علاوه بر مدرک زبان، نیازمند سوابق علمی پژوهشی خوب و معدل بالاست. دانشجویان بین‌المللی از شانس بالایی برای دریافت بورسیه مقاطع تحصیلات تکمیلی در کرواسی برخوردارند.

مهاجرت کرواسی

تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی در کرواسی

یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی به کرواسی را می‌توان تحصیل در رشته‌های پزشکی دانست. تحصیل پزشکی در کرواسی از راه‌های مختلفی امکان پذیر است. انعطاف پذیری و سهولت نسبی پذیرش در این رشته پرطرفدار در کرواسی دانشجویان بین‌المللی زیادی را به سمت این کشور سرازیر نموده است. قبولی در آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه‌های کرواسی، قبولی در آزمون BMAT و قبولی در آزمون SAT راه‌های اخذ پذیرش رشته پزشکی دانشگاه‌های کرواسی هستند. هزینه تحصیل رشته پزشکی در کرواسی سالانه در حدود 10 الی 12 هزار یورو است. تحصیل دندانپزشکی در کرواسی نیز از محبوبیت ویژه‌ای در بین دانشجویان بین‌المللی برخوردار است. تحصیل دندانپزشکی در این کشور 5 سال به طول می‌انجامد و هزینه آن حدود 10 تا 11 هزار یورو در سال است. شرایط تحصیل دندانپزشکی در کرواسی مشابه شرایط پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه‌های این کشور است.

شرکت در دوره های پیش پزشکی می‌تواند برای قبولی در آزمون ورودی موفقیت در اخذ پذیرش رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های کرواسی بسیار مفید باشد.

بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کرواسی

بهترین دانشگاه های کرواسی برای مهاجرت تحصیلی به کرواسی عبارتند از:

  • دانشگاه زاگرب: دانشگاه زاگرب بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه در کشور کرواسی به شمار می‌رود. دانشگاه زاگرب در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان در سال 2019، جایگاه 1000- 801 را به خود اختصاص داد. همچنین رشته تحصیلی پزشکی بالینی این دانشگاه رده 326 در جهان را به خود اختصاص داده است. محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در این دانشگاه رشته دندانپزشک، پزشکی، دامپزشکی و رشته‌های تجارت و اقتصاد هستند.
  • دانشگاه رجیکا: دانشگاه رجیکا کرواسی واقع شده در شهر رجیکا و یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور است. دانشگاه رجیکا رده ۱۰۰۰ام دانشگاه‌ های جهان را به خود اختصاص داده است. تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه رجیکا بسیار پرطرفدار است. رشته‌های اقتصاد، بازرگانی و مهندسی دانشگاه رجیکا نیز بسیار پیشرفته و باکیفیت هستند.
  • دانشگاه اسپلیت: دانشگاه اسپلیت دیگر دانشگاه بزرگ و معتبر کشور کرواسی است. این دانشگاه در رنکینگ جهانی در رتبه ۴۹۷ام قرار دارد. رشته‌های پزشکی، موسیقی هنرهای تجسمی از پرطرفدارترین رشته‌های این دانشگاه هستند.

تحصیلی در کرواسی

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به کرواسی می‌تواند پلی به سمت آینده‌ای بهتر و موفقیت‌های تحصیلی و شغلی بیشتر باشد. دانشگاه‌های معتبر کرواسی دانش به روز دنیا را در رشته‌های مختلف و با کیفیت بالا به دانشجویان منتقل می‌کنند. دانش به روز و مدرک فارغ‌التحصیلی معتبر آینده شغلی درخشانی را پیش روی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کرواسی قرار خواهد داد. مشاوران و کارشناسان آریا دانش آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان به متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کرواسی هستند.

سوالات متداول

  1. مزایای مهاجرت تحصیلی به کرواسی چیست؟

تحصیل با کیفیت و ارزان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و فارغ‌التحصیلی با مدرک معتبر را می‌توان مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به کرواسی قلمداد کرد.

  1. معایب مهاجرت تحصیلی به کشور کرواسی چیست؟

شرایط اقتصادی نامناسب، بوروکراسی بیش از حد، دشواری یادگیری زبان کرواتی و تفاوت زیاد فرهنگی مهم‌ترین نقاط ضعف مهاجرت تحصیلی به کرواسی هستند.

  1. مهم‌ترین شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کرواسی چیست؟

قبولی در آزمون ورودی و داشتن مدرک زبان مهم‌ترین شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی کرواسی می‌باشد.

  1. هزینه تحصیل کارشناسی در دانشگاه‌های کرواسی چقدر است؟

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کرواسی بسته به رشته و دانشگاه بین 3000 تا 3500 دلار در سال متغیر است.

  1. بهترین دانشگاه‌های کرواسی کدامند؟

زاگرب، رجیکا و اسپلیت بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کرواسی هستند.

  1. هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های کرواسی چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های کرواسی سالانه در حدود ۱۱ هزار یورو است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا