021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (2 امتیاز)

تحصیل در اسپانیا 2021

تحصیل در اسپانیا

فهرست مطالب

دلایل تحصیل در اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اروپایی با جمعیتی قریب به ۴۷ میلیون نفر است‌. کشور اسپانیا عضو اتحادیه اروپا و ناحیه شینگن است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی و واحد پول آن یورو است. کشور اسپانیا به لحاظ اقتصادی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و پانزدهمین اقتصاد برتر دنیاست. طبیعت زیبا، آب و هوای معتدل، غذاهای خوشمزه و امکانات تفریحی اسپانیا را به مقصدی جذاب برای زندگی تبدیل کرده است.

سیستم آموزشی عالی در کشور اسپانیا از کیفیت بسیار زیادی برخوردار است. تا جایی که ۱۵ دانشگاه این کشور در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند‌. در سال ۲۰۱۸ نزدیک به 110 هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور تحصیل می‌کردند. مردم این کشور پهناور بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند. هزینه زندگی در اسپانیا نیز به نسبت کیفیت بالای تحصیل آن بسیار مناسب است. بنابراین مهم‌ترین دلایل تحصیل در اسپانیا را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • کیفیت بالای آموزش
  • هزینه مناسب زندگی و تحصیل
  • طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل
  • فرهنگ مهمان‌نوازی در مردم اسپانیا
تحصیل در اسپانیا

شرایط تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا در برخی از رشته های دانشگاهی، علاوه بر زبان‌ اسپانیایی به انگلیسی نیز امکان پذیر است. تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور ۴ ساله است. مقاطع کارشناسی و دکتری کشور اسپانیا نیز به ترتیب ۲ و ۵ ساله هستند. اولین شرط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی اسپانیا فارغ‌التحصیلی از مقطع قبلی و ارائه ترجمه مدرک و ریزنمرات آن می‌باشد.

همچنین برای پذیرش در برخی از رشته‌ها در دانشگاه‌های اسپانیا شرط قبولی در آزمون ورودی وجود دارد. برای تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی تسلط بر زبان انگلیسی ضروری است. همچنین برای تحصیل در این کشور به زبان اسپانیایی تسلط به زبان اسپانیایی ضرورت دارد.

 تحصیل در رشته های پزشکی در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از محبوبیت بسیاری برخوردار است. رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی تدریس می‌شوند. تحصیل پزشکی در اسپانیا ۶ ساله است. تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا و تحصیل داروسازی در اسپانیا در این کشور نیز ۵ ساله هستند.  قبولی در آزمون ورودی شرط اصلی تحصیل در رشته‌های پزشکی اسپانیاست. برای تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی آزمون ورودی UNED از داوطلبان اخذ می‌شود. این آزمون به زبان اسپانیایی است.

برای تحصیل در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی نیز آزمون ورودی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. همچنین در برخی از دانشگاه‌های اسپانیا مدرک قبولی در آزمون BMAT نیز به جای شرکت در آزمون ورودی از دانشجویان پذیرفته می‌شود. بهترین راه قبولی در آزمون BMAT و آزمون‌های ورودی انگلیسی دانشگاه‌های اسپانیا، شرکت در دوره های پری مدیکال یا پیش پزشکی است. همچنین امکان تحصیل رایگان در رشته‌های پزشکی اسپانیا وجود دارد.تحصیل رایگان در رشته‌های پزشکی مشروط بر تحصیل به زبان اسپانیایی و شرکت در دوره‌های یک ساله پیش پزشکی به زبان اسپانیایی است.

تحصیل در کشور اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا

دانشگاه‌های کشور اسپانیا به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند:

  • دانشگاه‌های دولتی
  • دانشگاه‌های خصوصی

شهریه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است. در حالی که شهریه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور گران محسوب می‌شود. هزینه تحصیل در اسپانیا غیر از دولتی یا غیردولتی بودن دانشگاه، به مقطع و رشته تحصیلی دانشجویان نیز بستگی دارد. در حالت متوسط هزینه تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های دولتی در حدود ۲۰۰۰ یورو در سال است.

این هزینه برای مقطع کارشناسی ارشد بین 2000 تا 5000 یورو و برای مقطع دکتری در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو است. شهریه سالانه تحصیل در اسپانیا در دانشگاه های خصوصی ممکن است به ۲۰۰۰۰ یورو نیز برسد. علاوه بر این هزینه ماهانه زندگی دانشجویی در اسپانیا ماهانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو است. دانشجویان در حال تحصیل در اسپانیا دارای مجوز کار پاره‌وقت به مدت حداکثر ۲۰ ساعت در هفته هستند.

درآمد شغل‌های دانشجویی می‌تواند کسری از هزینه‌های زندگی و تحصیل در اسپانیا را جبران کند. همچنین بورسیه‌های متنوعی در دانشگاه های کشور اسپانیا وجود دارد که به دانشجویان بین‌المللی ممتاز و واجد شرایط اهدا می‌شود.

Study in Spain

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اسپانیا

  • دانشگاه مادرید: دانشگاه مادرید یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در اسپانیاست. این دانشگاه در رده بندی جهانی رتبه ۱۹۲ را به خود اختصاص داده است. پزشکی، حقوق، هنر و اقتصاد از جمله رشته‌هایی هستند که در این دانشگاه تدریس می‌شوند.
  • دانشگاه ناوارا: دانشگاه خصوصی ناوارا یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های اسپانیاست. این دانشگاه در رده‌بندی جهانی QS در رتبه ۲۵۲ قرار دارد. پزشکی، پرستاری، معماری و رشته‌های فنی مهندسی از جمله رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه هستند.
  • دانشگاه بارسلونا: دانشگاه دولتی بارسلونا یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در اروپا به شمار می‌رود. این دانشگاه رتبه ۱۵۶ جهانی را به خود اختصاص داده است.
  • دانشگاه گرانادا: دانشگاه گرانادا چهارمین دانشگاه بزرگ اسپانیاست. دانشگاه گرانادا با وجود اعتبار زیاد و کیفیت بسیار بالای آموزش یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های اروپا به شمار می‌رود. دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی پرطرفدارترین رشته‌ها برای تحصیل در این دانشگاه هستند.
تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

کلام آخر

تحصیل در اسپانیا انتخابی است که می‌تواند مسیر آینده جوانان را دگرگون کند. برای موفقیت در این مسیر باید از تجربه و دانش متخصصان تحصیلی استفاده نمود. کارشناسان آریا دانش آماده ارائه خدمات تخصصی مشاوره تحصیلی رایگان به متقاضیان تحصیل در کشور اسپانیا هستند.

سوالات متداول

  1. مهم‌ترین دلایل تحصیل در اسپانیا چیست؟

هزینه مناسب زندگی و تحصیل در کشور اسپانیا، طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل در این کشور، فرهنگ مهمان‌نوازی مردم و کیفیت بالای آموزش عالی را می‌توان مهم‌ترین دلایل تحصیل در اسپانیا قلمداد کرد.

  1. شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های دولتی اسپانیا چقدر است؟

شهریه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های دولتی اسپانیا در حدود ۲۰۰۰ یورو است.

  1. هزینه زندگی در حین تحصیل در اسپانیا چقدر است؟

هزینه زندگی در حین تحصیل در اسپانیا ماهانه در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو متغیر است.

  1. طول مقاطع تحصیلی مختلف در اسپانیا چقدر است؟

تحصیل در مقطع کارشناسی اسپانیا ۴ ساله، کارشناسی ارشد ۲ ساله و دکتری ۵ ساله است.

  1. آیا تحصیل در کشور اسپانیا به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است؟

بله.تحصیل در بسیاری از رشته‌ها در اسپانیا علاوه بر زبان اسپانیایی، به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

  1. آیا امکان تحصیل رایگان رشته‌های پزشکی در اسپانیا وجود دارد؟

بله. تحصیل در رشته‌هاس پزشکی به زبان اسپانیایی در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا امکان پذیر است.

  1. تحصیل در رشته‌های پزشکی اسپانیا چند ساله است؟

تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا ۶ ساله و تحصیل در رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی این کشور ۵ ساله است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا