021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.7/5 - (6 امتیاز)

تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور 2021

تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج

فهرست مطالب

چرا تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور؟

با توجه به رقابت سنگینی که برای ورود به رشته داروسازی در کنکور سراسری ایران وجود دارد، داوطلبین زیادی از مرحله کنکور حذف می‌شوند و در رسیدن به این رشته ناکام می‌مانند. و متاسفانه در ایران تنها راه ورود به رشته های علوم پزشکی مانند پزشکی، دندان‌پزشکی وداروسازی، سد بزرگ کنکور است که سالیانه متقاضیان زیادی در آن شرکت می‌کنند.

اما در سایر کشور‌ها می‌توانید بدون شرکت در کنکور وارد رشته‌های علوم پزشکی شوید و تحصیل کنید. پس اگر از متقاضیان و علاقه مندان رشته داروسازی هستید، دو راه بیشتر ندارید: یا در کنکور سراسری ایران شرکت کرده و قبول شوید و یا به فکر تحصیل داروسازی در خارج از کشور باشید. این تصمیم نیازمند داشتن اطلاعات کافی از شرایط این رشته در کشورهای مختلف بوده و باید با اطمینان کامل از راه انتخابی‌تان، مسیرتان را طی کنید.

تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج

شرایط و مدارک تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور

تحصیل داروسازی در اروپا در کشورهای مختلف برای دانشجویان بین المللی فراهم است و برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها آزمون‌های ورودی خاصی برگزار می‌شود. بنابراین توجه داشته باشید که معمولا دانشگاه‌هایی که بدون آزمون ورودی دانشجو می‌پذیرند، معمولا دانشگاه‌های خصوصی هستند که هزینه‌های بالاتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی دارند. اما در برخی کشور‌ها مانند چک، فرانسه، ترکیه، اسپانیا، آلمان، روسیه و قبرس برای تحصیل داروسازی در دانشگاه‌ نیاز به آزمون ورودی نبوده و کافیست مدرک زبان مربوط به این کشور‌ها را داشته باشید.

درحالت کلی برای تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور  مدارک زیر لازم است:

  1. داشتن مدرک تحصیلی دیپلم (۱۲سال تحصیل در ایران)
  2. تکمیل انگیزه‌نامه برای ورود به دانشگاه مورد نظر و رشته داروسازی
  3. داشتن مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل مطابق دانشگاه موردنظر) جهت تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی یا زبان مربوط به کشور مقصد
  4. ارائه رزومه پژوهشی، فعالیت‌های اجتماعی و مهارت‌ها
  5. اثبات تمکن مالی از طریق گردش حساب بانکی
  6. اصل و ترجمه پاسپورت به همراه کپی از آن
  7. داشتن کارت معافیت یا اتمام سربازی
  8. موفقیت در مصاحبه ورودی دانشگاه

توجه داشته باشید که برخی کشور‌ها برای پذیرش دانشجو در رشته داروسازی، شرایط سنی خاصی دارند مثلا در اکثر آن‌ها شرط سنی ۱۸ تا 25 سال لازم است. در برخی نیز این اعداد تا ۲۷سال هستند. در چند کشور نیز شرط معدل دیپلم بالای ۱۵ برقرار است و حتی برخی از دانشگاه‌ها به ریزنمرات زیست و فیزیک و شیمی برای پذیرش دانشجو توجه می‌کنند.

تحصیل داروسازی بدون کنکور

بهترین کشور‌ها برای تحصیل داروسازی بدون کنکور در اروپا

تعیین مناسب‌ترین کشور برای تحصیل داروسازی بدون کنکور در اروپا، بسیار سخت بوده و بستگی به شرایط و‌ انتظارات فرد متقاضی دارد. تراز علمی دانشگاه، وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور مورد نظر، هزینه‌های تحصیل در آن‌جا و فرصت‌های شغلی متناسب با رشته فرد از مواردی هستند که می‌توانند در انتخاب شما تاثیرگذار باشند. اما در حالت کلی از نظر آماری، بهترین کشور‌ها برای تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور می توان به کشورهای ترکیه، آلمان، اتریش، روسیه، قبرس، مجارستان، فرانسه و اسپانیا هستند. کشور‌هایی که در سال‌های گذشته جایگاه بی‌نظیری در بین مهاجران ایرانی داشته و مسیر هموارتری دارند. ما اطلاعات کشور‌های مختلف را در این زمینه جمع‌آوری کرده‌ایم‌تا با مقایسه ویژگی‌های هرکدام، تصمیم آگاهانه و منطقی را بگیرید.

  • ترکیه: دوره تحصیل داروسازی در ترکیه ۵ سال است. تحصیل در این کشور به هر دو زبان انگلیسی و ترکی ممکن است. به طور معمول برای پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه باید در آزمون SAT و یا آزمون یوس موفق شد. اما برخی از دانشگاه های خصوصی ترکیه امکان تحصیل داروسازی بدون کنکور برای متقاضیان بین المللی فراهم می کنند.

 

  • آلمان: دوره تحصیل داروسازی در این کشور 4 تا ۶ سال است (مدرک کارشناسی یا دکتری). امکان تحصیل رایگان و بورسیه نیز در برخی دانشگاه‌ها وجود دارد. برای پذیرش باید مدرک زبان آلمانی حداقل B2 داشته باشید. پس از اتمام تحصیل، ۱۸ ماه فرصت خواهید داشت تا در این کشور شغل مناسب خود را پیدا کنید و پس از آن ویزای کار دریافت کنید.

 

  • اتریش: تحصیل داروسازی در اتریش 6 ساله است. برای پذیرش باید مدرک زبان آلمانی C1 داشته باشید، اما برای تحصیل داروسازی بدون کنکور در برخی از دانشگاه های این کشور فراهم است. افرادی که مدرک کارشناسی زیست‌شناسی و علوم دارویی و گرایش‌های پیراپزشکی داشته باشند، می‌توانند با معادل‌سازی دروس داروسازی از طول مدت تحصیل خود در اتریش بکاهند.

 

  • روسیه: طول تحصیل داروسازی در روسیه 5 سال است. تحصیل به هر دو زبان روسی و ‌انگلیسی ممکن است. شهریه‌ دانشگاه‌های روسیه بسیار مقرون به صرفه بوده و به رایگان بودن مشهور هستند. شما می‌توانید در کنار تحصیل، کار دانشجویی نیز انجام دهید. روسیه را می توان از بهترین گزینه ها جهت تحصیل داروسازی بدون کنکور در اروپا دانست و دانشجویان می توانند به زبان روسی در این کشور تحصیل کنند.

 

  • فرانسه: طول دوره داروسازی در فرانسه 5 الی 6 سال است. دو ترم اول شامل دروس علوم پایه و برای تمام رشته‌های پزشکی و‌پیراپزشکی مشترک بوده و در پایان ترم ۲ باید معدلتان بالای ۱۰ باشد تا بتوانید به گرایش داروسازی در دانشگاه موردعلاقه خود ادامه دهید. برای تحصیل در فرانسه باید مدرک زبان فرانسوی حداقل B2 داشته باشید

 

  • اسپانیا: دوره تحصیل داروسازی در اسپانیا ۵ساله است. متقاضی باید دارای دیپلم تجربی یا ریاضی باشد. در اکثر کالج‌ها دوره‌های پیش‌پزشکی (Pre-medical) یک‌ساله برای ورود به رشته داروسازی لازم است. به دو زبان انگلیسی یا اسپانیایی می‌توانید در این کشور تحصیل کنید و پس از اتمام دوره تحصیلی، اقامت دائم اسپانیا داشته باشید.

 

  • مجارستان: دوره تحصیل داروسازی در این کشور ۵ ساله است. در صورت تحصیل به زبان مجاری، این کشور از ارزان‌ترین کشور‌ها برای تحصیل داروسازی و سایر رشته‌های پزشکی به شمار می‌رود. تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این کشور ممکن بوده و امکان اخذ ویزای دائم و حتی ویزای تحصیلی اروپا وجود دارد.

نکته مهم: در کنار تمام موارد بالا، دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید پس از اتمام تحصیل داروسازی بدون کنکور به ایران بازگشته و شاغل شوید، انتخابتان در محوریت دانشگاه‌هایی باشد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

داروسازی بدون کنکور

هزینه‌ تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور

با توجه به کشوری که انتخاب می‌کنید و دانشگاهی که می‌روید، هزینه‌های زندگی برای تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور متفاوت است. اما با یک برآورد کلی مشخص می‌شود که ارزان‌ترین کشور‌ها برای زندگی و ‌تحصیل ترکیه، آلمان، روسیه، اتریش و مجارستان هستند. به طور مثال تحصیل داروسازی بدون کنکور در مجارستان سالیانه حدود ۶ هزار دلار تا ۹هزار دلار هزینه می‌تواند داشته باشد. یا تحصیل در ترکیه به طور متوسط سالیانه 13 هزار دلار می‌باشد. توجه داشته باشید که در کشورهایی مثل ترکیه و آلمان امکان برخورداری از بورسیه دانشگاه‌ها یا کالج‌ها وجود دارد. در سایر کشور‌های اروپایی نیز اگر معدل ترم‌های ۲-۳-۴ شما جزو ۵ نفر اول دانشگاه باشید، می‌توانید بورسیه کامل دانشگاه باشید.

پس بخاطر نگرانی از هزینه‌های تحصیل از اهداف خود دست نکشید چون همیشه راهی برای کسانی که مصمم هستند، وجود خواهد داشت. البته به غیر از شهریه‌های دانشگاهی، باید به سایر مخارج زندگی اعم از هزینه اقامت‌گاهی (درصورت نداشتن خوابگاه)، وعده‌های غذایی، ایاب و ذهاب و سایر موارد نیز توجه داشته باشید. شما می‌توانید برای داشتن درآمد اضافی در خارج از ایران، کشور‌هایی انتخاب کنید که امکان کار حین تحصیل برای دانشجو وجود داشته باشد و با این روش از هزینه‌های زندگی خود کم کنید.

هزینه تحصیل داروسازی بدون کنکور

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل داروسازی بدون کنکور در اروپا وجود دارد؟

بله. امکان تحصیل داروسازی بدون کنکور در ایران وجود ندارد و بدین منظور باید کشورهایی را انتخاب کنید که این امکان را داشته باشند. برخی دانشگاه‌های خصوصی در خارج از کشور بدون کنکور دانشجوی داروسازی می‌پذیرند.

شرایط تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور چیست؟

اکثر دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی بدون کنکور شرط سنی 18 تا ۲۵‌را دارند. برخی دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو، شرط معدل دیپلم تحصیلی بالای ۱۵ را دارند. شاید بتوان گفت مهمترین شرط تحصیل داروسازی بدون آزمون در اروپا، داشتن مدرک زبان کشور مقصد و معدل بالا و روزمه قوی است.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور کدامند؟

مدرک دیپلم تحصیلی ۱۲ ساله در ایران+ اصل و کپی پاسپورت به همراه ترجمه آن+ اثبات تمکن مالی از طریق گردش حساب بانکی+ تکمیل کردن فرم انگیزه‌نامه مربوط به آن دانشگاه+ مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان مربوط به آن کشور

بهترین کشور‌ها برای تحصیل داروسازی بدون آزمون در اروپا کدامند؟

در حال حاضر بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی بدون آزمون شامل فرانسه، ترکیه، قبرس، مجارستان، اتریش، روسیه، آلمان و اسپانیا هستند.

هزینه تحصیل داروسازی بدون کنکور در خارج از کشور چقدر است؟

این عدد در کشورها و دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. ولی با توجه به اینکه اکثر دانشگاه‌هایی که بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه‌های خصوصی هستند پس هزینه‌های تحصیل کمی بالاتر بوده و‌ از حدود سالیانه ۶ هزار دلار شروع و تا ۲۰هزار دلار در برخی کشور‌ها می‌رسد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا