021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (24 امتیاز)

تحصیل داروسازی در خارج از کشور 2021

تحصیل داروسازی در خارج از کشور

فهرست مطالب

شرایط تحصیل داروسازی در خارج از کشور

رشته داروسازی همچون رشته رشته پزشکی و دندانزشکی از پر متقاضی ترین رشته های دانشگاهی هستند. در خارج از کشور، هر دانشگاه بنا به سیسم پذیرش د اقدام به جذب دانشجو می کند. در بسیاری از دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی، آزمون ورودی برگزار می شود. برخی از دانشگاه ها نیز بدون آزمون ورودی و بر اساس معدل و ارائه مدرک زبان اقدام به پذیرش داروسازی می کنند. سیستم کلی تحصیل داروسازی در خارج از کشور بر مبنای ارائه مدرک دیپلم و موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه است. در ادامه به معرفی شرایط تحصیل داروسازی در خارج از کشور می پردازیم.

ردیف مدارک وشرایط تحصیل داروسازی در خارج از کشور توضیحات
1 فرم درخواست تحصیلی
2 بیانیه ای از اهدف/ انگیزه نامه هدف از تحصیل، نگارش انگیزه نامه به زبان انگلیسی
3 معدل همراه داشتن معدل تمام دوره های تحصیلی

 

(ترجیحا معدل 16 به بالا)

4 مدرک معتبر زبان یا دانش بالا کسب نمره قبولی در آزمون TOEFL یا IELTS
5 ریز نمرات اطلاع و ارائه مدرک از ریز نمرات دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی
6 رزومه تمامی کارهای آزمایشگاهی، کلیه کارهای پژوهشی، افتخارات، مهارت ها و …
7 هزینه درخواست 100 الی 150 یورو به جهت هزینه درخواست پذیرش
8 قبولی و پذیرش در آزمون ورودی داروسازی هر دانشگاه زیست شناسی، شیمی، فیزیولوژی، زبان، ریاضی، فیزیک و … از مباحث اصلی آزمون ورودی است.

یکی از مهمترین شرایط تحصیل داروسازی در خارج از کشور اخذ مدرک معتبر زبان یا تسلط کامل و کافی بر زبان انگلیسی، شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و گذراندن دوره 12 ساله تحصیلی در ایران است. در واقع می توان گفت مهارت در زبان انگلیسی و دروس تخصصی علوم پزشکی و پایه پزشکی می تواند سطح علمی داوطلب را معین کند.

پس از دانش زبانی و تسلط زبان انگلیسی، نخستین موضوعی که دغدغه داوطلب علاقه مند تحصیل داروسازی و حتی تحصیل پزشکی در خارج از کشور است، بحث منابع جامع و کامل به منظور قبولی در آزمون ورودی و پذیرش در دانشگاه مورد نظر است. قبولی در آزمون ورودی می تواند قدم بزرگی برای رسیدن داوطلبان به اهدافشان باشد. اما داوطلب تحصیل داروسازی در خارج از کشور چگونه بهترین مسیر و منابع آزمون ورودی را بیابد؟

تحصیل داروسازی در خارج از کشور

پیشنهاد آریا دانش جهت تحصیل داروسازی در خارج از کشور

همان طور که در متن فوق مطالعه کردید، داشتن مدرک زبان و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه از شرایط تحصیل داروسازی در خارج از کشور و دانشگاه های معتبر جهان است. یادگیری زبان علاوه بر قبولی و موفقیت در تحصیل داروسازی در خارج از کشور موجب رفع نیازهای شخص و برقراری ارتباط او با اطرافیان خود در کشور های اروپایی می شود.

  • زبان انگلیسی اولین زبان تولید علم و دانش است، از آن جایی که تمام مقالات معتبر دنیا به زبان انگلیسی ترجمه می شود، پس تسلط بر زبان انگلیسی فقط برای داوطلبان مهاجرت تحصیلی ضروری نیست، بلکه تمامی علاقه مندان به زبان انگلیسی، داوطلبان آزمون تافل و … می توانند در دوره های کالج زبان انگلیسی و یا کالج زبان آلمانی شرکت کنند. با اخذ مدرک زبان انگلیسی و آلمانی شانس پذیرش داروسازی دانشگاه های خارج از کشور افزایش می یابد.
  • تسلط کامل بر دروس آزمون ورودی و آشنایی با منابع قبولی تحصیل داروسازی در خارج از کشور از دیگر چالش های مسیر است. برای قبولی و تحصیل داروسازی در اروپا علاوه بر همت و پشتکار، داشتن یک برنامه ریزی دقیق، جامع و کامل همراه با حضور مداوم دانش آموز در کلاس های کالج های بین المللی است. از آن جایی که تحصیل پزشکی و تحصیل داروسازی در ایران برای خیلی از دانش آموزان تبدیل به یک رویا شده است، می توان با اراده و پشتکار و شرکت در دوره آمادگی آزمون ورودی داروسازی اروپا یا دوره پری مدیکال مسیر را برای خود هموار کرد. با شرکت در دوره پری مدیکال یا پیش پزشکی و مطالعه دروس بیولوژی، شیمی، ریاضی، فیزیک، زبان پزشکی، آناتومی، فیزیولوژی و … می توان با دانش کافی در آزمون ورودی شرکت کرد.
  • داشتن منبع مناسب از دروس آزمون ورودی از شرایط تحصیل داروسازی در خارج از کشور است، آشنایی با منابع علاوه افزایش آگاهی داوطلب می تواند تا حد زیادی استرس او را کاهش دهد. گرچه حضور و شرکت در دوره های یک ساله پری مدیکال یا فاندیشن می تواند قبولی شخص را تضمین کند. اما مطالعه پکیج آموزشی یونی مد / UniMed هم می تواند در مسیر رسیدن به تحصیل داروسازی در خارج از کشور به داوطلب کمک بزرگی کند. پکیج آموزشی یونی مد آریا دانش شامل منابع جامع و کامل زیست شناسی سلولی و مولکولی، شیمی، آناتومی، ایمونولوژی، میکروبیولوژی، ترمینولوژی، بیوشیمی، ژنتیک پزشکی، سوالات مصاحبه دانشگاه های اروپا و … است. مسیر رسیدن و تحصیل داروسازی در خارج از کشور مسیر چالشی و ناهموار است. اما جای نگرانی نیست، هر جا که دچار ابهام در اطلاعات و سردرگمی شدید کافیست از ما کمک بخواهید.

تحصیل داروسازی در خارج

بهترین کشورها جهت تحصیل داروسازی در خارج از کشور

داوطلبان که مایل به تحصیل داروسازی در خارج از کشور هستند، باید تسلط و تبحر کامل در دروس شیمی، زیست شناسی، فیزیک، ریاضی و … داشته باشند. برخی از دانشگاه های اروپا علاوه بر آزمون ورودی، علاقه مندان به تحصیل داروسازی را به مصاحبه حضوری دعوت می کنند. در این مصاحبه داوطلب از لحاظ هوش، انگیزه تحصیلی، تسلط زبان انگلیسی و … توسط اساتید بین المللی ارزیابی می شود.

در بین کشورهای جهان، اکثر کشور های قاره سبز دارای شرایط بسیار عالی تحصیل و زندگی برای دانشجویان بین المللی هستند. از جمله مزایای تحصیل داروسازی در خارج از کشور در اروپا می توان به شهریه مقرون به صرفه تحصیل نسبت به کاناداو آمریکا، سطح امکانات آموزشی و رفاهی بالا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و حتی زبان کشور مقصد، امکان اسکان دانشجوی بین المللی در خوابگاه، امکان اخذ بورسیه تحصیلی و … می توان اشاره کرد. در ادامه به بهترین مقاصد برای ایرانیان جهت تحصیل داروسازی در خارج از کشور اشاره می کنیم.

  • ترکیه

برخی از دانشگاه های ترکیه نظیر دانشگاه حاجت تپه ترکیه رشته داروسازی را به زبان انگلیسی آموزش می دهند، علاوه بر این به برخی از دانشجویان فرصت یادگیری زبان انگلیسی و زبان ترکی را می دهند. تحصیل داروسازی در ترکیه دارای تخصص های مخصوص به خود هستند برای مثال دو دانشگاه حاجت تپه ترکیه و دانشگاه آنکارا ترکیه در زمینه شیمی دارویی و فناوری دارویی از دانش علمی بسیار بالایی برخوردار هستند. از مزایای تحصیل داروسازی در ترکیه می توان به نزدیکی مسافتی، فرهنگی، زبان با کشور ایران، امکانات عالی تحصیلی، شرایط بورسیه تحصیلی ایده آل، امکان کارآموزی در حین تحصیل داروسازی اشاره کرد.

کشور ترکیه دارای ویژگی های فرهنگی دو قاره اروپا و آسیا است. آمیخته شدن دو فرهنگ اروپایی و آسیایی جذابیت این کشور را صد چندان تر کرده است. دانشجویان بین المللی در این کشور از تماشای معماری سنتی و مدرنیته لذت ببرند.  همچنین ترکیه می تواند جهت تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور نیز گزینه مناسبی باشد.

  • ایتالیا

کشور ایتالیا از دیگر مقاصد پرطرفدار علاقمندان به تحصیل داروسازی در خارج از کشور است. هزینه مقرون به صرفه تحصیل داروسازی، امکان اسکان دانشجو، تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی، شرایط بورسیه تحصیلی بسیار عالی از جمله مزایای تحصیل داروسازی در ایتالیا است. دانشگاه بلونیا و دانشگاه تورورگاتا تنها دانشگاه های ایتالیا هستند که داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. هرچند آزمون ورودی این دانشگاه ها آزمون آیمت نیست و مشابه آیمت است، از این رو شرکت  در دوره آمادگی آزمون IMAT ایتالیا می تواند موفقیت در ورود به رشته داروسازی را بسیار افزایش دهد.

  • مجارستان

آموزش و ارائه مدرک معتبر، امکانات آزمایشگاهی به روز شده، بیمارستان ها و داروخانه های دانشگاهی، شهریه کم به منظور تحصیل داروسازی و داشتن یک زندگی امن و ایمن و دوستانه از جمله مزایای زندگی و تحصیل داروسازی در مجارستان است. دانشگاه سملوایز و دانشگاه سگد از جمله معتبرترین دانشگاه های مجارستان جهت تحصیل داروسازی هستند. همچنین اخذ ویزای تحصیلی شینگن نیز از دیگر مزایای این کشور است.

  • لهستان

لهستان یکی از کشورهای پیشرو در علم طب است، که مطابق با دستورالعمل های فرآیند بولونیا در آموزش عالی اروپا عمل می کند. در لهستان دانشجوی داروسازی فقط درس نمی خواند، بلکه او در هنگام فارغ التحصیل یک پژوهشگر، سخنران و محقق به تمام معناست که می تواند در جای جای جهان مشغول به کار شود.دانشجویان علاقه مند به تمرکز بر روی زمینه های خاص یا موضوعات علوم دارویی در دانشگاه های لهستان این فرصت را دارند که در گروه های تحقیقاتی دانشجویی شرکت کرده و در یکی از برنامه های تحقیقاتی متعدد در دانشگاه شرکت کنند.

برنامه های تحقیقاتی لهستان توسط سازمان های بین المللی اروپایی و آمریکایی پشتیبانی می شوند. تحصیل داروسازی در لهستان در دوره 5 ساله به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی میسر است. امکان کار هفتگی، هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه، امکان حمل و نقل رایگان و … از جمله مزایای تحصیل داروسازی در لهستان است. دانشگاه پزشکی ورشو و دانشگاه گدانسک از دانشگاه های مطرح لهستان در رشته داروسازی هستند.

  • جمهوری چک

دانشگاه داروسازی در برنو، جمهوری چک دومین دانشگاه دولتی در جمهوری چک است. این دانشگاه به عنوان یکی از مهم ترین موسسات آموزشی و پژوهشی در جمهوری چک و قسمت اروپایی مرکزی شناخته شده است.تحصیل داروسازی در جمهوری چک در دوره 5 ساله و با شهریه 8000 یورو در سال است. امکان اسکان، هزینه زندگی مقرون به صرفه، امکان کار هفتگی، امکان کارآموزی در داروخانه، تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی و … از دیگر مزایای تحصیل داروسازی در این کشور است.

  • روسیه

دانشگاه سچینوا روسیه از جمله دانشگاه های عالی این کشور است، که رشته های داروسازی، پزشکی و دندان پزشکی را به زبان روسی و انگلیسی به دانشجویان بین المللی آموزش می دهد. برنامه آموزشی در دانشگاه سچینوا روسیه وابسته به دانشکده شیمی دارویی این کشور است. اغلب اساتید داروسازی این دانشگاه را پزشکان، متخصصان برجسته بهداشتی و … تشکیل می دهند. امکان آموزش و آشنایی با داروها، وجود آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و روسی و … باعث شده است که روسیه به عنوان مقصد تحصیل داروسازی در خارج از کشور باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در خارج

هزینه‌ تحصیل داروسازی در خارج از کشور

هزینه‌ تحصیل داروسازی در خارج از کشور نیز بسته به کشور و رتبه جهانی دانشگاه متفاوت است. هزینه تحصیل داروسازی در برخی کشور‌ها همچون آلمان و اتریش بسیار مناسب و حتی رایگان است – درصورتی که متقاضی بتواند مدرک زبان آلمانی ارائه دهد. هرچند رشته داروسازی نسبت به رشته پزشکی و دندانپزشکی شهریه کمتری را دارد (20 الی 30 درصد کمتر) اما میانیگن شهریه داروسازی در خارج از کشور در کشورهای اروپایی، سالانه حدود 8 هزار یورو است. به طور کلی هزینه‌ تحصیل داروسازی در خارج از کشور شامل موارد زیر خواهد بود:

  • هزینه‌های زندگی: هزینه های زندگی شامل هزینه‌ مسکن، هزینه بیمه درمانی، هزینه‌های رفت و آمد، هزینه‌ی غذا، هزینه‌های پوشاک و …می شود. میانگین هزینه زندگی دانشجویی در اروپا به شرطی که دانشجو در خوابگاه اسکان یابد، ماهانه حدود 600 یورو است.
  • هزینه تحصیل: مانند شهریه‌ دانشگاه، هزینه کتاب و …

لازم به ذکر است که هزینه‌های تحصیل به دانشگاه انتخابی و هزینه‌های زندگی به سطح زندگی شخص بستگی خواهد داشت و از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

هزینه تحصیل داروسازی در خارج

سوالات متداول

جهت تحصیل داروسازی در خارج کدام کشورها مناسبند؟

با توجه به شرایط اخذ پذیرش دانشگاه، کشورهای مجارستان، ایتالیا، لهستان، چک و انگلستان گزینه های مناسبی هستند

آیا تحصیل در رشته داروسازی در خارج از کشور رایگان است؟

در اکثر دانشگاه ها خیر، میانگین شهریه داروسازی دانشگاه های اروپا 8 هزار یورو در سال است.

کدام کشورها جهت تحصیل داروسازی کم هزینه تر هستند؟

کشورهای ترکیه، ایتالیا و روسیه از جمله کشورهای کم هزینه جهت تحصیل داروسازی در خارج از کشور هستند.

آیا در دوران تحصیل داروسازی در خارج اجازه کار به دانشجو داده می‌شود؟

این مورد بسته به کشور و دانشگاه متفاوت است. اما معمولا به دانشجویان بین 15 تا ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار داده می‌شود.

در آزمون ورودی داروسازی دانشگاه های اروپایی چه مباحثی پرسیده می شود؟

مباحث بیولوژی و شیمی و زبان انگلیسی از مهمترین مباحث آزمون ورودی هستند. در برخی از دانشگاه ها نیز آزمون مصاحبه گرفته می شود.

آیا تحصیل در رشته داروسازی در خارج از کشور شرایط سنی دارد؟

بله. معمولا 18 الی 25 سال بهترین شرایط تحصیل داروسازی در خارج از کشور است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا